BamBam Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Goedemorgen,de vogels fluiten en galmen de longen uit hun lijf. Ik was, alweer, vroeg wakker. Had best nog een uurtje of wat willen slapen. Ga het zo nog es proberen.Koninginnedag, eerder altijd een dag om het op een zuipen te zetten. Vandaag drink ik thee en water en dat vind ik me toch lekker. Geen idee dat ik me daar zo lekker bij kon gaan voelen, heerlijk.Ok al bevind ik me nog steeds in roerige tijden, ik drink niet en ben nog steeds van mening dat ik mezelf niet méér had kunnen belonen.Ik ben zo blij dat ik niet meer 'hoef'. Lieve mensen, voor wie die worsteling nog dagelijks doormaakt; Laat de eerste staan. Het is misschien een angstaanjagend idee maar geloof me, mijn leven is er positief door verandert en dat zal voor jou ook zo zijn. Tuurlijk kom je moeilijke dingen tegen op je pad maar in nuchtere staat is dat niet erg. En worden bergen waar je tegen opziet uitdagingen om aan te gaan!Heb een goeie dag.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 "En worden bergen waar je tegen opziet uitdagingen om aan te gaan!"Ja BB, zo ervaar ik dat inderdaad ook. Nee, niet zuchtend en puffend uit mn bed (vette kater van de Koninginnenacht), maar schouders eronder en me fris en sterk voelend voor de nieuwe dag, die heus niet altijd zo makkelijk is.Veel plezier allemaal vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Allen een hele goede morgen,Fris en fruitig, zonder kater en vroeg uit de veren. Dat kan als je de eerste hebt laten staan gisteren en daar ga ik ook vandaag weer voor.Het leven is geen sinaasappel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Ook goeiemorgen Dames,Die fluitende vogels hadden mij ook gewekt. Helaas val ik dan niet makkelijk terug in slaap. Dus nu ik echt op moest, had ik een kroeskop. Nou ja, had ik maar met die vogeltjes moeten opstaan.Ik ga me zo douchen, wat eten en naar mijn afspraak voor koor.Misschien dat ik vanmiddag wat bijdut. Ik zie wel.Een droge koninginnedag gewenst. Trouwens ik heb konninginnedag nooit als zuipdag gezien. Wel een om uit te slapen en even langs de kraampjes (alleen die van kinderen) te lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 @ Iedereen: maak er een mooie Koninginnedag van! Het weer helpt, de sfeer helpt, eerst nog even rommelen in de tuin en dan lekker over de vrijmarkt. Sinaasappelsap is ook oranje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Marieke,Ik vertrek zo om met het koor te zingen, jij vanmiddag succes met het spelen in je koor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 goeden morgen iedereen , ook al een poosje wakker .vandaag in nederland koninginnedag een dag dat in spanje ook uitbundig geviert wordt :-)hier in belgie zijn er veel mensen die de brug maken omdat het morgen de feest van de arbeid is , dus moeten ze dan niet werken .ik vertrek dadelijk naar mijn werk dus geen brugje voor mij :-)ik heb een fijn en rustig weekend gehad , gisteren een mooie belevenis welke ik nooit zo gehad hebben indien ik nog dronk , dus doe ik er weer een dagje bij :-)groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Goedemorgenik ben ook al een hele poos op, haha en duik er zo in!!!Ook ik ben blij dat ik ze tot nog toe kan laten staan, voel me een stuk beter!!!Allemaal een hele fijne dag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Goede morgen,Ook voor mij wordt het de eerste alcoholvrije koninginnedag, sinds? ik weet het echt niet meer.Het was een dag van zuipen en nog eens zuipen. Ik ben blij, dat ik dat vandaag niet hoef, heb er ook totaal geen behoefte aan.Wij gaan niet eens de stad in, we gaan varen, dat is wel zo rustig.Iedereen sterkte vandaag, wie het nodig heeft.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Zonnig.Koninginnedag verloopt zonnig met een kraakheldere lucht. De middagtemperatuur ligt tussen een graad of 16 op de Wadden, 21 in het midden en tot 23 graden in het uiterste zuiden. De lucht is zeer droog zodat het met de vlagerige oostenwind wat schraal aanvoelt De wind is matig, kracht 4 en in het kustgebied en op het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig, 5 a 6. De komende nacht koelt het af tot een graad of 8 en het blijft helder. Dinsdag is het opnieuw zonnig bij een middagtemperatuur rond 21 graden. De wind blijft oostelijk en is meest matig, aan de kust nog af en toe vrij krachtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Môgge allemaal.De jeugd ligt hier nog op een oor, koninginnenacht gevierd. Ze waren minder laat thuis dan ik verwacht had, dus ik denk dat de kater nog meevalt. Ligt misschien wel aan mijn goede voorbeeld.Koninginnedag was voor mij vroeger geen aanleiding om extra veel te drinken, gewoon mijn 'weekendhoeveelheid' (wat zonder meer niet weinig was).Charlie, hartstikke goed, lekker fris je bed in. Corinne en Marieke, veel plezier met jullie koor, en succes! En verder iedereen een fijne extra vrije dag (behalve Blacky dan, helaas).Stien, laat me nou toch altijd al gedacht hebben dat het leven een banaan is.Ik heb nog zat eten over van gisteren, de lege wijnfles staat veilig klaar voor de glasbak, er is nog volop spa en rivella, dus ik maak er een luierdag van vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 For Today --You are convinced that if you can but manage...Your mindYour moneyYour breathYour energyYour bodyYour faithYour relationshipsYour prayersYou will unlock the door to peace, happiness and contentment.Guess again.-- Ram Tzu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Mooi Ziza, weer een om op te hangen.....Iedereen goedemorgen ik heb heerlijk uitgeslapen, de kids hebben zich voorbeeldig gedragen......één is nu naar de vrijmarkt: kijk je uit met je geld, je mobiel....."ja waar is die dan voor"?????"zodat je kan bellen als er wat gebeurt...""ja zeker, als mijn mobiel gestolen is, hallo mam,ik bel hier met niks """""net geen elf jaar zeg !!!!!!!!! ik ga mijn ouders steeds beter begrijpen (en mezelf ook gelukkig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Dacht ik gisteren al Ziza doet het leuk, hij gooit een steentje in de vijver en kijkt naar de cirkels.Wel grappig om te zien dat ik nog steeds zo op de kast zit, zoals daarnet. Lees het berichtje regel voor regel en ik zat al bijna op de bovenste plank en dan de laatste zin. Waarheid als een koe.Fijn te lezen dat iedereen zo fris en fruitig is opgestaan. Ik ben zelf ietwat brak, niet geslapen.Maar het kan erger je kunt koningin zijn en moeten gaan koekhappen:DHet is inderdaad prachtig weer en de terrassen zullen wel overvol zijn, verwacht ik. Sommige van ons zullen het misschien best moeilijk vinden vandaag, ik hoop iedereen morgen weer katervrij te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Ons koorwerk zit erop vandaag. Het ging goed en we hadden leuk publiekBen nu een half uurtje terug. Nu is het weer tijd om tot de orde van de dag over te gaan.Was inladen, was ophalen, enz...Beetje lunchen, beetje luieren.En vooral droog blijven met een big smile. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Houtje,Dat is een bijdehandje:D Lekker van genieten.Zelf zit ik er over na te denken om Twan maar een beschrijving van zoonlief te mailen. Indien gevondenretour moeder. :$Loslaten heet dat, geloof ik. Ik hoop dat hij het keihard naar zijn zin heeft en dat ik met mijn handen van de telefoon af kan blijven. Gaat zjn imago geheel naar de knoppen als je moeder blijft bellen, waar ben je? Wat doe je?Zo stom, ik had op zijn leeftijd al een gezin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Anjo, dat komt omdat hij de jongste is. Ik heb precies hetzelfde met mijn jongste zoon, zit me druk te maken als hij op zijn 18e iets doet wat zijn broer op zijn 16e al deed. Loslaten is een leerproces merk ik, en voor ieder kind weer anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 @houtje:Grappig over dat mobieltje. Doet me denken aan een vriendin, die ik belde op haar mobiel; "Hoe weet je dat ik hier ben?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Mick, Anna, wat had jij in de koffie vanochtend, krom hoor die banaan Koninginnedag, is toch wel erg verweven met alco gebruik. Het viel me vandaag wel héél erg op.Om 10.30uur stonden enkele raadsleden al op het bordes, borrelglas in de hand (w.s. oranjebitter)mee te zwaaien met de band die beneden aan het spelen was.Ook is het gelimiteerd om overal buiten alco te gebruiken. In het dorp loop je gewoon van de enetap naar de andere.De vrijmarkt was hier druk bezet, voor de kinderen hartstikke leuk. Jammer dat de volwassenentoch nog van die idioten prijzen durven te vragen,10€ heb ik toch regelmatig gehoord. Hierop kwam een hoop commentaar. En afdingen, tja moet je kunnen. Dat was ik dus even vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Koffiemelk Stien.Ik ben net even met mijn kids en vriendin naar de vrijmarkt geweest. Mijn zoon heeft me getrakteerd op een glas jus. Ook weer een bijzondere ervaring. Vroeger liepen ze me de oren van het hoofd te zeuren voor speelgoed, suikerspinnen en ijs, nu wordt moeders getrakteerd.Gekocht heb ik niks, ik heb nog een hele zolder vol met troep die niemand meer wil verkopen. Geen idee hoe ik er nu ooit vanaf kom. De vriendin van mijn zoon had trouwens wel een goed idee: spreid een kleedje uit, stal alles erop uit, en ga er NIET bij zitten! Doe ik misschien nog wel ooit een keer, maar vooralsnog ben ik daar toch net iets te 'zuunig' voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Anna ik denk dat je kinderen je graag zien.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Anna,Ik denk dat je veels te goed bent voor je kids, meissie. Wel lief dat ze je tracteerden op een sjuu. Misschien (denk ik wel) dat ze stiekum veel beter dan jij en ik weten hoe moeilijk het soms voor je is.Ik kreeg hier net de opmerking dat ik zoveel cola drink: ja mam, jij drinkt dan wel geen wijn, maar overal door het huis staan glazen met cola !!! (inderdaad het lijkt op hoe ik mijn wijn rondsjouwde overal heen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Tot 20 minuten geleden zat ik in zak en as, maar nu voel ik me ineens weer normaal. Ik heb eindelijk weer het juiste Requiem van Mozart voor mezelf gevonden! Waardoor ik weer dat heel bijzondere gevoel krijg van intens verdriet maar weten dat ik het ga redden.Even een korte voorgeschiedenis...Ik ben op dag 24 gigantisch op mijn bek gegaan. Het zat er eigenlijk al aan te komen toen ik op het forum schreef, want ik voelde me toen vreselijk eenzaam. Ik voelde me goed tot op het moment dat ik het schreef en besefte toen dat ik mezelf moed zat in te praten. Vorige dinsdag ben ik voor het eerst in jaren helemaal nuchter een confrontatie (per mail, omdat bellen moeilijk was en ik me schriftelijk beter kan uiten) aangegaan om te laten weten dat ik me gekwetst en in de steek gelaten voelde. Dat was ontzettend moeilijk voor me, maar het was tegelijk ook een heel 'zuivere' mail omdat ik bij mezelf liet wat bij mezelf lag en tegelijk ook heel duidelijk wist waarom ik me gekwetst voelde en omdat ik van tevoren heel duidelijk mijn gevoeligheden geuit had tegenover die persoon. En ik deed het nuchter, en dus niet half hysterisch.Om een lang verhaal kort te maken: het verliep niet zoals ik had gedacht had -- nou ja, bij nader inzien en 'in retrospect' lag het in de lijn der verwachtingen -- en op dag 24 (donderdag) heb ik 2 biertjes binnengegoten om de moed te kunnen opbrengen om te durven bellen. Viel helaas weer jammerlijk tegen. Het voelde aan alsof die 2 biertjes aangegrepen werden om me de mond te snoeren, terwijl ik maanden niet nuchter was geweest tijdens het bellen. Waarna ik alleen nog boosheid kon voelen en ik er nog 5 opmaakte. De dag erop opnieuw geen behoefte aan drank, omdat ik me weer sterk voelde. Dan zaterdag toch weer bezweken omdat ik er alweer niet mee omkon. Gisteren dan weer een goede dag. 'Niemandskinderen' gelezen en daar steun uit geput.Ik werd teruggeworpen naar mijn kindertijd en mijn gekwetste kind en omdat mijn 'basis' nog altijd niet steviger is dan een slappe koord, ben ik er glansrijk afgedonderd. Ik heb mezelf niet verrot gescholden en vond mezelf niet waardeloos omdat ik gedronken had. Ik voelde me wel waardeloos wegens dat 'conflict' en omdat ik mijn eigenwaarde weer van een ander liet afhangen, terwijl ik diep in mijn hart en ziel wist dat dat niet nodig was.Mijn vorige therapeute zei ooit tegen me dat ik moest opletten met wie ik omging. Soms is het erg moeilijk om niet weer in dat vroegere patroon van 'alles is je eigen schuld' te vervallen. Ik weet intussen dat ik mag voelen wat ik voel, en ik ben wel zo eerlijk met mezelf dat ik ook heel eerlijk afweeg wat bij mij ligt en wat niet. Mijn taalgebruik is ook helemaal veranderd als ik dergelijke zaken wil uitpraten. Ik zeg niet meer zoals mijn moeder 'Jij bent + een lelijk woord.' Ik zeg: 'Ik voel me zo en zo en dat komt daardoor. Ik weet dat ik op sommige vlakken overgevoelig ben, maar dat komt daardoor en daardoor.' Tegelijk blijk ik toch altijd weer mijn moeder op te zoeken op een of andere manier...Ondanks mijn terugvalletje gaat het dus eigenlijk goed met me. Ik heb alles 100.000 keer gewikt en gewogen en afgewogen en ik blijf bij wat ik voel. Ik moet dus opletten. Niet weer mensen gaan opzoeken die 'vertrouwd' zijn in de zin dat ze dat ze 'onveilig' zijn. Al duurt het natuurlijk wel even voor je dat doorhebt, ondanks het feit dat je wel signalen doorkrijgt. In die zin heeft nuchter zijn zeer zeker zijn voordelen, hoewel ik niet nuchter ook heel veel aan kan voelen.Ik heb Appeltjes verhaal gelezen en het mijne komt een beetje op hetzelfde neer, zij het dan op een heel andere manier. (Knuffel voor jou, Appeltje! En voel je vooral niet waardeloos! Voel je vooral niet schuldig, Marion! Je hebt er NIET om gevraagd en die kerel heeft misbruik van je gemaakt op een heel kwetsbaar moment!)Het is niet omdat je worstelt met een drankprobleem, dat je slecht bent. En het is niet omdat je nuchter bent, dat je helemaal goed bent. Dat wordt soms misschien wel eens vergeten.En nog iets: je kunt zoveel afleiding zoeken als je wilt, maar bij sommige 'taken' blijft je hoofd maar doormalen, en er zijn ook gevoelens die je beter niet kunt ontwijken. Sommige dingen moet je gewoon doormaken. En verdriet is er daar een van. En net op die momenten wordt het natuurlijk heel erg lastig.Liefs,FranREQUIEM, gecomponeerd Wolfgang Amadeus MozartRundfunkchor LeipzigStaatskapelle DresdenGedirigeerd door Peter SchreierPhilipsKostte ongeveer 13 euro in de FnacSnelle versie, maar past uitstekend bij mijn temperament. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Rudy, ik hoop het. Houtje, welnee meid, ik ben een vreselijk, overbezorgde zeurkous. En ja, dat jus-tje vond ik erg lief.Ik heb net met jongste zoon de restjes van gisteren opgegeten, oudste zoon eet in het dorp (hoop dat hij daar geen problemen mee krijgt (dat bedoelen ze dus met overbezorgd)).Ik drink trouwens vrijwel altijd uit hetzelfde glas, dat tig keer bijgevuld wordt. Verstoppen hoeft niet meer, mijn kinderen vinden het niet erg dat ik veel spa, roosvicee en rivella drink. Vooral niet omdat ik het zelf betaal!Historisch feit, dient even bijgetekend te worden in de annalen: MIJN WASMANDEN ZIJN LEEG!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 april 2007 Rapport Share Geplaatst 30 april 2007 Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden