Dappere Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Ik zit met een groot probleem!Ik heb eerder al aangegeven dat ik bezig ben met mijn derde scheiding.Op dit moment woont mijn vrouw nog bij me. Het is ons beider huis.Twee weken geleden is het tot een ontploffing gekomen nadat een etentje van mij met mijn twee dochters volkomen in het honderd is gelopen. Natuurlijk had ik weer een flesje wijn op en mijn karakter slaat dan om als een blad aan een boom.Dat was voor mijn vrouw de druppel en er is meteen actie genomen:- makelaar bellen om huis te taxeren- advocaat regelen om het convenant op te maken Nu twee weken verder, ze heeft twee weken bij haar moeder gewoond, Is ze weer thuis.Ze is volkomen leeg en zegt nu door te willen zetten omdat eerdere pogingen van mij om te stoppen ook niet zijn gelukt. Ik respecteer haar keuze, ik weet ook niet meer of ik het wel zie zitten, maar heb haar toch gevraagd om eerst even wat rust te nemen en niet direct alles in een keer weg te gooien.Dit heb ik gevraagd omdat ze mij vertelde dat ze nog van mij houdt.Momenteel is er totaal geen affectie. Ook niet van mij kant.Zij heeft geen vertrouwen in mij en ik heb natuurlijk geen zin in een vrouw die als een zombie in huis rondloopt.Ook is er natuurlijk veel gezegd over en weer. Dat geeft ook mij te denken.Buiten de drank is er opeens veel meer is met mij: - ik doe te weinig in huis- ik ben niet attent - zij houdt meer van mij dan ik van haar- ik heb geen respect voor haar- ik ben geen goede vader- etc. etc.Ik zit in een spagaat!HOE WIN JE HET VERTROUWEN TERUG? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Hai Domoorje schrijft onderaan dat er veel meer dingen'opeens' met je zijn......dat woordje 'opeens' lees ik maar niet eens want dat moetmijn inziens iets zijn wat natuurlijk al veel langer speeltof...jij hebt het niet gehoord/geluisterd vanwege de alcoholof...je vrouw is een binnenvetter en vond het misschien moeilijk om,door de drank van jou, het juiste moment af te wachten omdit je duidelijk te makenik denk dat je/jullie aan deze punten daadwerkelijk wel iets kunnendoen door goed naar elkaar te luisteren, praten en afspraken te makenje vrouw heeft je verteld dat zij nog van je houdt....als dit wederzijds is zul je nu dus alles op alles moetenzetten om haar 'terug te winnen' je mag vertellen dat je het eerste stapje al hebt gezet door jeaan te melden bij een alcoholforum, dat je er serieus aan wilt werkenje mag vragen of zij jou hier in wil steunen als julliebeide nog dit huwelijk willen redden en er nog iets van willen makeneerdere pogingen niet gelukt.....aan jou de vraag nu hoeveel dit hele huwelijk je waard is.....wat vind je zelf belangrijker, stel die vraag aan jezelf en handel naar het antwoord!als jij je huwelijk belangrijker vind.....zul je nu moeten gaan kiezen voor een zware strijden in de hitte van de strijd worden er wel eens dingen over en weer gezegddie achteraf niet de bedoeling waren....ik zou niet wachten op de ander maar kom er zelf op terugop de dingen die je beter niet had kunnen doen/zeggen en nu anders wil doenhet enigste wat ik je nu kan meegevenis veel sterkte en wijsheid...Groetjes Shahire - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Ik heb hier de uitdrukking geleerd:vertrouwen komt te voet en gaat te paard.Als jij het vertrouwen van je vrouw terug wilt winnenzal dat dus veel tijd kosten.En vertrouw je jezelf?Ook wat niet meer drinken betreft?Er kan liefde zijn, ook al is er nu geen affectie, maar dat wil niet zeggendat jullie met elkaar kunnen leven.Wij kunnen ons maar moelijk indenken wat het betekent om samen te leven met iemandmet een drankprobleem. Ik kan me niet indenken dat zij de kritieken op jou niet eerder heeft genoemden laten merken, maar wat heb je er van kunnen en willen zien? Want op het moment dat je dat doetzit daar ook aan verbonden dat je er de konskwenties van neemt en er wat mee doet.Mensen met een drankprobleem hebben ook vaak een probleem met verantwoording nemen Domoor,ik wel tenminste.Het feit dat je vrouw nu in de aktie gaat, is vast niet zo ineens, maar de stelligheid waarmee ze nuhandelde door bij haar moeder in te trekken, is misschien wel nieuw. Dus het moet al ver gegaan zijn.Als je bij jezelf te rade gaat en nog van haar houdt, dan kun je deze crisis gebruiken en ten goede keren.Dan is er een hoop werk voor je te doen.Als je de onttakeling verder laat gaan, is er ook een hoop werk voor je te doen.Want als je de crisis gaat gebruiken als reden om door te drinken dan ga je erg eenzaam worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 5 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Mooi die reacties en inderdaad jullie hebben gelijk.....ze heeft die dingen natuurlijk eerder gezegd.Wel gehoord maar niet echt opgenomen.Ook is het nu zo oprecht vanuit haar dat het kwartje is gevallen. Overigens komt het niet meer willen drinken niet alleen door de situatie tussen mijn vrouw en mij.Ik voel bij mijzelf dat ik MOET stoppen om weer mijn trots terug te krijgen. Ook al gaat het fout met mijn vrouw is mijn wil om te slagen 1000%.Ik heb tegen haar gezegd dat ik geen loze praatjes ga doen als "ik zal het nooit meer doem". Ik doe het gewoon niet meer.Momenteel lijkt de kans dat we het gaan redden ver weg maar mijn missie blijft het zelfde: stoppen met drankmisbruik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Daar kan iedereen ook alleen maar beter van worden Domoor,en jij om te beginnen het allermeeste,succes en als je wat door de draadjes leest, vind je heelveel tips waar je wat aan kunt hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Domoor, mijn voorgaande reactie was niet echt subtielMijn excuses daarvoor.Ik wens je alle kracht toe in de strijd. Hou vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Hoi daar, Welkom! De reacties vóór mij getuigen van veel wijsheid van ervaringsdeskundigen. Wat ik uit eigen ervaring misschien zou benadrukken: Ik zeg niet dat je alles kan herleiden tot alcohol ... maar het tolerantieniveau van je echtgenote is allicht reeds zwaar op de proef gesteld door je alcoholmisbruik en de daarbij gepaarde gedaanteverandering. Waardoor typische partnerconflicten (die je zelf vermeldt) extra doorwegen in een relatie. Wat je dit forum vraagt (vertrouwen terugwinnen) is een erg complexe vraag, maar één ding is zeker. Geen enkel van die conflicten kun je oplossen onder invloed. RaePS: als geheelonthouding jou moeilijk ligt, begin dan met onthouding als je in contact bent met je partner en je dochters. Als hard feit. Niet te omzeilen. NIet schrijven, bellen, babbelen als iets op hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 6 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Beste forumgenoten,Ik ben pas begonnen bij AdB en vindt nu reeds zoveel kracht hieruit.Ik heb reeds vele paden bewandeld maar dit spreekt mij toch het meest aan tot nu toe.Hoewel ik natuurlijk pas aan het begin sta van mijn alcoholvrije leven, gaat het mede door dit forum tot nu toe vrij redelijk.Ik ben dagelijks op het forum al vindt ik het best moeilijk om alle forum onderdelen goed te kunnen volgen.Ik bedank jullie bij voorbaat voor de reacties en echt, ze helpen me.Even een update: we hebben in ieder geval besloten om het tempo even te verlagen. We staan wel erg ver uit elkaar en na vannacht hier te hebben geslapen, ik in de logeerkamer, is ze toch weer terug naar haar moeder. Ze is erg nerveus.Ik houd geduld en ben veel aan het denken. Ook ik heb bepaalde twijfels dus rust is welkom.Enige lichtpuntje.......ik heb geen behoefte aan drank!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Goed om te horen dat je nu al veel kracht van het forum haaltdie forum onderdelen is nog even zoeken maar door hier te komen en door overal rond 'hoppen' op de draadjes......zul je snel genoeg je weg hier vinden...zeker als je hier veel komtdat je geen behoefte hebt aan drank..........:present:ik hoop dat het tempo wat jij en je vrouw nu hebben verlaagdstraks weer in stijgende lijn mag bloeiende tijd zal het leren...en wijzen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 hoi Erik, *aangepast* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Erik?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 hihi....foutje van Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Hoe bedoel je Sha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Je praat hier tegen domoor.....volgens mij staat Erik bij de andere 'wie is wie' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Ieps, Inderdaad. ik sla de draadjes door elkaar. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 *aangepast* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 haha....wel grappigje zal niet de eerste zijn die zich in een draadje vergist hoor ik ken hier nog wel iemand op het forum die regelmatig op een draadje zat waar hij niet moest zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 7 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Zeg maar Truus tegen Gerrit:).Ik begreep hem wel hoor Erik.Nu tijd om te douchen en weer te werken. Tot vanavond allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 7 april 2011 Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Fijne dag Domooren.....neem vandaag de eerste niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 7 april 2011 Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Hallo Domoor,Of je je relatie kunt redden? De tijd zal het leren...Maar mèt drank zal je dat zeker niet lukken. Als ik het goed begrijp zit je vandaag op je 13de dag alcoholvrij, het begin is er. Ik vond zelf de eerste 3 weken het moeilijkste. Ook na 4 maanden kreeg ik het moeilijk. Hierdoor ben ik 2 keer na 4 maanden weer gaan drinken. Heb het gelukkig wel bij 1 avond kunnen houden. Nu gaat het eigenlijk wel lekker. De trek is minder vaak aanwezig en minder heftig. Dat gun ik jou ook:present: Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 7 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Weer een fijn telefoontje gehad met mijn vrouw. Ze wil morgen weer een nacht thuis slapen samen met haar dochter. Ze wordt gek bij haar moeder.Ze durft geen doorstart te maken en wil de zaken gaan regelen. Ze heeft genoeg aanwijzingen gegeven en heeft er geen vertrouwen meer in.Worden een paar leuke zomermaanden. Moeten tot de verkoop van het huis samen doorbrengen.Ik moet er wat aan doen zegt ze. Ik begrijp er geen snars meer van. ik denk dat de zaak verloren is.Houdt nog wel van me zegt ze maar heeft altijd meer van mij gehouden dan ik van haar.Als iemand dit nog begrijpt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 7 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 7 april 2011 Rapport Share Geplaatst 7 april 2011 Domoor.....klinkt allemaal niet echt positiefheel vervelend voor je/jullie...ik ben geen relatiedeskundige dus het enige wat ik nu kan zeggen isveel sterkte komende periode en als je echt je vrouw wilt overtuigen dat je wilt stoppen met de alcoholen voor haar en de kinderen wilt gaanzul je nu alles uit de kast moeten halen om haar dat te doen laten zien...sterkte...Groet Sha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 8 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 april 2011 Leeg gevoel maar............geen dranklust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 8 april 2011 Rapport Share Geplaatst 8 april 2011 geen dranklust....klinkt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden