Spring naar bijdragen

woensdag 16 mei

water

Aanbevolen berichten

Ergens vind ik het wel jammer, mijn man weet niet dat ik een internetbehandeling volg, dat ik hier op het forum zit, ben benieuwd of ie wel merkt dat ik niet meer drink.
Als ik dronk zei hij vaak wel wat, maar nu dus niet.
Zou een bemoedigend woordje van hem ook wel leuk vinden eigenlijk.............
Maar aan de andere kant, ik doe het niet (alleen) voor hem, maar lekker voor mezelf, omdat ik eraf wil!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dat loopt leuk op Water dat bedrag! Misschien moet ik 'n een potje aanleggen waar ik dat uitgespaarde geld in doe en daarvan mezelf belonen met andere leuke & lekkere dingen! maar er zit nog lang geen 200 euri in!
oh marjon, nu je dat zo schrijft... mm, er overkomt me een lichte gene (heel licht maar hoor)...ik drink niet zoveel, maar ben wel geneigd ze in redelijk vlot tempo achter elkaar weg te klokken. en eerlijk gezegd slaan 3 glazen om 10 uur 's avonds in een krap uurtje tijd bij mij al aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik kan er niets aan doen. Het is eigenlijk triest als ik deze verhalen hoor toen jullie nog dronken. Maar ik krijg er echt de lach kriebels van. Ook helpt het mij weer even aan de terugblik naar mijn eigen alco periode, en geloof me ik schudde buik nog meer. Lieve help wat mogen we blij zijn dat we het er heel van af hebben gebracht! Wie gaat er nou met alco 's nachts (neem ik aan) onder die lampen liggen. Zag het even voor me. Nee dan die andere keuze, slapend rijk worden. Zo had ik nog niet gedacht, maar is in zekere zin waar.
En al dat zweten, rillen, dorst alles wat we doorstaan hebben zijn we nu toch mooi van af.
Alle reden voor mij weer om door te gaan! Door te gaan met droog staan, met een smile als ik aan al die ellende terug denk want ik kan er nu aan werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi charlie,
ik had het eerst ook niet aan mijn man verteld. toch een beetje last van schaamte. maar ben er toch maar eens over begonnen. het was toch wat vreemd er zo over te zwijgen. hij zei ook niks over het feit dat ik niks dronk. gesprekken erover vielen helemaal mee. vertelde eerst over een clubje mensen dat ook probeert te minderen / stoppen. en een weekje later gebiecht dat ik me ook had aangemeld voor de behandeling (ben ook gestart inmiddels! ha, mijn hulpverlener werkt ook parttime hoor - daar zitten telkens wel dagen tussen). het voelt nu toch wel prettig om besproken te hebben. natuurlijk doe je het voor jezelf, maar wat weerhoud je om het te bespreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb dat zelf ook zó gemist. Naderhand kreeg of maakte ik ruzie omdat ik als antwoord kreeg dat het heel normaal is als je niet drinkt. Ik werd zo kwaad dat ik toen die uitglijder heb gehad. En geloof me het is het niet waard, het was niet lekker ook. Maar vergeet niet dat je man mogelijk nog niets durft te zeggen, de angst dat je terug valt in je oude gewoonte kan mee spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lindi, maar ik denk dat Stien gelijk heeft.
Als ik voorheen wel eens zei dat ik nu echt ging stoppen, zei hij altijd, ja, maar voor hoelang..............
En uit die periode weet ik ook dat ie een muurtje om zich heen opgetrokken heeft, bang voor idd wéér een terugval, hij kan mij gewoon niet meer vertrouwen.

Net vond ik dit gedicht, ik hoop dat het ware woorden worden voor mij en jullie allemaal....

Ik wandel in gedachten verzonken
en trek mijn sporen in het zand.
Ik tuur naar de verte, de horizon
en geniet van de stilte op mij heen.
Ondanks de eenzaamheid hier,
voel ik mij toch niet zo alleen.....
Ik voel me gelukkig nu van binnen
Ik ken vrede, ik ken eindelijkde rust
Alle pijn die ik moest overwinnen,
ebt langzaam weg hier aan de kust.
Ik kan verder, verder met mijn leven.
Ik wandel mijn toekomst nu tegemoet.
Ik loop door, zonder om te kijken.....
Mijn verleden.....het ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit met mijn 5 weken op ca. 300 euro. Gaan nog wel sapjes af, en de cadeautjes die ik voor mezelf heb gekocht als beloning.
Aardig sommetje door niets te drinken.
Na mijn nachtelijk plas ga ik nu niet meer bijtanken en dat komt mijn uurtjes slaap ook ten goede.

Niet drinken heeft echt alleen maar voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi gedichtje charlie. tja, ik begrijp nu waarom hij wat afwachtend is. vertrouwen moet je weer winnen he. maar goed, dan moet je je steun dus maar hier en bij je internetbehandelaar halen... zelfs een partner kan je niet met alle dingen in het leven helpen. gelukkig maar dat er anderen zijn bij wie je terecht kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, mijn man had het volgens mij ook door, dat ik van plan was om te gaan drinken.
En dat van, nee ik kom zo, dat klinkt me wel heel bekend in de oren.

De laatste tijd, lig ik eerder in bed en dan denk ik weleens, stel je voor, dat ik nu wist, dat hij daar beneden zat te drinken tot midden in de nacht en ik kon hem niet helpen met zijn verslaving.
Lijkt me erg frustrerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Je hebt hem dus niets gezegd. Misschien moet je dat nu wel doen, je bent al bijna 6 weken helemaal gestopt. Aan de andere kant hij moet dat toch gemerkt hebben dat hij je nu niet meer ziet drinken.

Een stiekeme ADB'er ben je dus. Staat je mooi, echt waar :present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik kan er ook wel degelijk om lachen, maar ik was echt bloedserieus met die al die logistiek bezig.
Ja, en dan als ik bij mijn pianovriendinnen was, als die even de hielen lichtten hup even dat plastic flesje jenever aan mijn lippen. Als ze bij waren snel even naar de keuken aan de wijn, bij andere visite ook.
En natuurlijk als er wijndrinkende visite was, glas in de keuken leegdrinken weer vullen en net als de andere glazen aan tafel zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij helpt het ook nog wel eens om de rollen in gedachten om te draaien. Wat als mijn man die capriolen had uitgehaald? Wat als hij zo dronk? Wat als ik hem moest oprapen? Wat als hij er nou 's avonds laat vandoor ging? En ga zo maar door. Zou ik dat pikken? Dacht het niet denk ik dan en ben me gelijk weer bewust van de zorgen die ik op een ander z'n bord heb gelegd, en geloof me dat is niet niets!

En nu is het voor mij ook de hoogste tijd. Iedereen truste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Dat doet me denken aan mijn eerste poging vorig jaar. Het is normaal dat je niet drinkt waarom zou ik daar wat zeggen. Terwijl hij wel degelijk wist dat ik bij de verslavingszorg onder behandeling was. En in die periode van minderen, te horen te krijgen van ja, dat werkt niet echt he. Toen het me dan wel gelukt was (met kleine slippartijtjes) zei hij wel wat van die slippartijen maar niets als ik niet dronk. Ik heb hem tig keer gezegd dat het een moeizaam proces is en hij heeft me echt zien vechten en dan zoiets zeggen.

Dat doet hij dus niet deze keer. Hij begint het door te krijgen. Vandaag vroeg hij er zelfs uit zichzelf naar. Ik geloof dat hij nu toch meer vertrouwen in mij begint te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...