Spring naar bijdragen

woensdag 16 mei


water

Aanbevolen berichten

@quentie: ik durf nog geen afspraken te maken, ik ben veel te bang dat ik ga sjoemelen, ik ken mezelf nu een beetje, en de alcoholtrek ken ik nu ook, dwz ik herken hem nu in veel van zijn sluwe streken. ik durf het niet, dat klinkt laf, maar is het tegenovergestelde.groeten, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@soothe: sterkte roepen op het forum is gemakkelijk, maar ik weet ook niet wat ik meer voor je zou kunnen doen. als je niet te eten hebt is drinken ook geen oplossing, maar daadoor ben je nog geen uitschot.
dus toch maar: veel sterkte,
bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne: de pauze is bijna om, en dan moet ik van het net af (anders zien ze waarmee ik bezig ben) ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad, aan jou zal het vast niet liggen.
pas je op voor de gremlins, zowel voor de gelukkige (ik heb die baan!) als voor de negatieve (ze zullen me vast niet willen hebben).
hou je positieve gedachten vast, en de gremlins in de zak (ps rosie heeft nog stilettohakken om te lenen, als het heel erg zou worden)
lieve meid, ik hoop vanvond zo op goede berichten van je. ik blijf duimen voor je!
groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik nog even. Soms denk ik weleens stel dat ik gelovig was , zou dat helpen? Misschien wel. misschien niet. Als je zo bij de EO ziet zitten met een rotsvst vertrouwen, ben ik wel eens jaloers.
Echter ik kan dat niet, ik weiger te geloven in iets wat men niet aanemelijk kan maken.


Ja, de bijbel is het bewijs word gezegd. Onzin je kan god nooit met de bijbel bewijzen.

Maar jij kan ook niet bewijzen dat hij niet bestaat. Klopt!! Maar negatieve bewijzen zijn nooit te leveren:
Ik kan nooit bewijzen dat er geen UFO's bestaan. Ik hoef ook niets te bewijzen.


Als je mij verteld dat je in elfjes geloofd, moet ik dat ontkennen! Maar het wordt anders Als jij mij meeneemt, naar jouw ontmoetingsplaats met de elfjes. Dan heb ik ze aanschouwd en moet ik wel geloven! Daarom ben ik agnost.IK GELOOF NIET......maar mochten de bewijzen voldoende zijn ben ik er toe bereid.

Ik voel mij veel mee tot het Boedisme aan getrokken.Een atheistische religie.



Genoeg. anders worden jullie moe. Zit aan bier 2 SORRY FOLKS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Ik proef iets (levens)gevaarlijks bij drie of vier van jullie. Na XX dagen heb je je doel bereikt nl. BEWEZEN dat je zonder kunt en mág je weer van jezelf (je hebt toch bewezen dat je zonder kunt). Zo ben ik al twee keer na vijf maanden onderuit gegaan (in 2003 en 2004). Pas toen ik in oktogber 2005 met de Tactus aan het werk ging heb ik écht geleerd hoe belangrijk de therapie is en die duurt volgens mij écht 60 dagen minstens met een follow-up na een half jaar.

Ik kan niet vertellen wanneer je wél en niet ADB bent, misschien wel nooit. Ik heb deze week ook weer een uitglijer gehad waarvan ik nu nog met de gevolgen zit. Zoals jullie weten zie ik dat als therapeutisch effect, dáárom wil ik dus ook niet meer drinken.

Ik ben bijna 19 maanden nuchter, maar echt, dat is nog HEEL ERG KORT. Gezien op de tijd van je leven stelt het niets voor, ik kan niet eens één droge maand zetten tegen een jaar van (te) veel drinken. Dat doet me zeer omdat ik dat wel zou willen. Ik weet ook niet wat een goede verhouding zou zijn.

Niet-drinken is voor mij geen bevrijding (meer) omdat je snel went dat je 's morgens fit bent. Maar als ik nu niet fit ben weet ik zeker dat het komt omdat ik gewoon fysiek niet fit ben (ik ben ook nog eens chronisch ziek dat valt niet mee) en niet door de A.

Ik blijf het knokken vinden, sommige dagen dan, en niet meer elke dag zoals eerst. En zaterdag ging het weer fluitend goed, ik moest wat kids halen en brengen naar een klasse-feest en zonder problemen gedaan en fluitend mijn bed in bij wijze van spreken.

A. is een kwade stof, vandaar ook mijn vergelijking met de Gremlins uit de film, als nickname voor de TIQ's. Als je A blijft drinken, voedt je de TIQ's ook. Hoe dat precies zit staat uitgelegd bij Tips of bij Thema's. De Gremlins vermenigvuldigden zich toch als ze nat werden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar één advies Soothe:

meld je aan voor de internet-therapie op www.tactus.nl of www.alcoholdebaas.nl

Ik ken héél veel mensen die dat gevolgd hebben en er véél aan hebben.

Succes en ga bv. water drinken ipv bier, je kunt vandaag nog redden het is nog géén twee uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zo bedoel ik het ook niet.

Ik bedoelde dat ik het gevaar kan "ruiken" van een soort tevredenheid en jezelf toestemming geven om op "speciale" gelegenheden wat te drinken. Wat is speciaal, wat is een gelegenheid, enz enz.

Jou zou ik NU willen helpen Soothe, maar ik weet niet goed HOE, anders dan zeggen stop er NU mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Lees maar na in mijn vorige berichten... ik heb nog NOOIT gezegd dat AA de enige oplossing is...

En er zit een levensgroot verschil tussen naar AA meetings gaan en het 12 stappenprogramma doen... het is niet hetzelfde....een meeting vergelijk ik met een wachtkamer cg vetreklounge van een vliegveld...de vlucht zelf nemen is werken aan de stappen....en het mooie van een meeting is om te horen uit ervaringen van anderen hoe hun reis verloopt en wat het ze tot dan toe heeft opgeleverd....en nog steeds hoor ik zo veel mooie dingen.... de 12 stappen is een proces voor een leven lang....je bent nooit klaar...en een week later hoor ik weer andere ervaringen van mensen met het 12 stappen-programma want dat is waar AA meetings over gaan...

Velen van ons maken een begin met de groep te nemen als een Hogere Macht....

En ja ik ken heel veel mensen die hetzelfde doen als ik.... en allemaal zijn ze nuchter en leiden over het algemeen een vrolijk en tevreden bestaan... en dat wil ik ook wel....

En het 12 stappenprogramma is een wonderprogramma voor mij (en niet alleen voor mij)...

Ik was gedoemd om er aan te gaan.... en vandaag ben ik vrij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...