Spring naar bijdragen

woensdag 16 mei


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal, dit valt in het geheel niet mee hoor!
Na een werkdag zoveel bijlezen, mijn petje af er zijn weer veel goede en helpende zaken besproken.
Maar voor mij nu geen doen meer om overal op te reageren.
Wel wil ik nog even kwijt hetgeen mij óók heeft geholpen en nog helpt buiten het volgen van de internet therapie en het hier op het forum zijn. Dat is toch wel met de regelmaat van de dag, op tijd uit bed en op tijd in bed. Vooral het bijtijds naar bed gaan heeft mij behoedt voor mogelijk veel moeilijke momenten en de gremlins vonden er dan ook niets meer aan.
Maar toch ook wel het werken aan mijzelf d.m.v. literatuur studie. Op het boeken draadje staan best wel boeken waar ik voorlopig goed mee uit de voeten kan.

Overigens is vandaag besloten dat ik mij toch nog niet voor 100% beter meld maar een opbouw traject ga volgen en vervolgens 84% ga werken. Achteraf ben ik hier wel erg blij mee want dat viel niet mee vanochtend om 5.15uur op. Dan is de dag ineens weer héél erg lang.

Voor iedereen die er morgen en mogelijk het weekeinde eraan vastgeplakt er op uit trekt, fijne dagen gewenst en ik hoop dat het weer droog wordt en jullie het droog houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat komt me bekent voor.
Je wil zo graag droog staan, en als je dan de drank in de schappen zie liggen dan loopt het water al in me mond.
Eigelijk is dat raar je wil niet maar toch.

Maar ja dat is de k#t verslaving nou eenmaal.
Maar goed als ik nu thuis komt is er geen drank meer in huis mijn vrouw heeft met mijn toestemming alles en wel 4,5 kratten bier weg gegeven.
En ook alle wijn die ik zowiezo niet drink is de gootsteen in gegaan, sorry schoon pa en vrouw.

Maar goed ze werken wel mee :-))

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Ja, het was wel een drukke bedoening hier. Ik heb er ook een kluif aan gehad om bij te lezen vandaag omdat ik zowat de hele dag op pad ben geweest.

Prettig voor je dat je het rustig mag opbouwen van je werk.
Komt uiteindelijk ook je werkgever ten goede.

Ik ben gewoon thuis deze dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB36,

Ik ben wellicht een raar mens, maar ik heb besloten dat mijn man gezegd dat hij rustig elke dag zijn biertje en zijn borreltje mag drinken, ook al had hijzelf voorgesteld dat niet meer te doen. Nu is hij bij wijze van spreken een stiekeme drinker geworden. Hij neemt zijn biertje en / of borreltje buiten mijn gezichtsveld. Ik weet waar deze staan, maar daar kan ik best afblijven en die staan ook niet te lonken naar me.
Ik heb hem wel verzocht dat als hij een fles wijn ergens cadeau krijgt dat hij die goed verborgen moet houden en dat ik van de aanwezigheid ervan niet op de hoogte wens gesteld te worden (rode wijn was mijn drank).
Voorlopig hebben geen verjaardagen te vieren, dus hoe dat dan gaat, zien we wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB36,
Nog hartelijk welkom trouwens.
Op de een of andere manier doe je me aan een snelweg denken, zoals op de A1 en op de NB 36 vandaag glad, wegens aanhoudende droogte.
Sorry, geintje;)

Het is inderdaad raar, dat het de ene keer helemaal niet lonkt in de schappen en de andere keer word je er zo naar toe getrokken ( zal de trek wel zijn)
Wel goed, dat je alles hebt weggedaan in huis, het werkt veel beter als je geen stimulerende prikkels in huis hebt.
Ik ga meestal pas drinken wanneer mijn man in bed ligt, meestal omdat hij er een hekel aan heeft dat ik drink.
Dus eigenlijk kan ik me altijd de hele dag en avond inhouden, dat is toch eigenlijk te zot voor woorden.



typefoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

druk berichtenverkeer vandaag!
marion, ik kan me erg vinden in je gedichtje!
NB: welkom hier! Goed dat je gestopt bent, en zoek zo nodig hulp he - je hoeft het niet alleen te doen.
ziza, francesca en anderen: ik sluit me aan bij de eerdere reacties. iedereen mag voelen wat 'ie voelt en vinden wat ' ie vindt. Maar als iedereen ook alles zegt wat 'ie denkt krijg je hier dus een vervelende sfeer.
rudy: fijne vakantie!
marion: goed dat je de 6pack in de kelder hebt gezet en er niet bent aangekomen!
corinne: ook een reactie (van eerder op de avond) naar m'n hart - je kunt het mooi onder woorden brengen. niet gek hoor om je man te vragen te drinken buiten je gezichtsveld. koek, chips, drank, sigaretten - je moet me niks vlak voor m'n neus leggen en dan kan ik overal prima afblijven (ha - mijn zoon verstopt soms zelfs snoep voor mij!)
stien: fijn dat je rustig aan kunt beginnen op je werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Mijn gedrag was ook best raar te noemen ook al dronk ik dan de hele dag door.
Voordat hij thuis kwam moest ik er toch voor zorgen dat die fles in de keuken voldoende gevuld was, soms hield dat in dat ik even snel een paar glazen dronk om daar een volle te kunnen hebben staan. Als hij 's avonds naar boven ging om op zijn trompet te oefenen idem dito. Om 11 uur gaat hij altijd naar bed, dan had ik soms iets van kom nou, maak dat je naar bed gaat, dan kan ik er rustig bij zitten. Als hij de volgende dag thuis zou zijn, en dan rond 1 uur die fles leeg of bijna leeg was, moest er toch nog een nieuwe open, maar die moest wel aangebroken zijn. Op die manier dronk ik dus nog aardig wat glazen zonder dat ik er trek in had. En dan altijd die moeite doen om voldoende voorraad te hebben (van verschillende winkels, bijhouden waar ik het laatst was geweest) en afwisselen met de glasbakken.
Een hele logistiek.
Ben ik nu allemaal kwijt. De eerste weken ADB miste ik dus die rituelen, had ik zoiets van wat nu.

Echt blij dat ik die zorgen niet meer heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote voordeel van niet meer drinken is onder andere dat tegenwoordig - als de wijnrekken in beeld komen - ik twee dingen denk, o nee drie:
1. mooi, daar zijn we klaar mee en ook met alle dubbele gevoelen (zal ik wel - niet, één of twee flessen, krijg ik nog bezoek (= smoes)
2. zo dat geld houd ik mooi in mijn zak
3. kijk nou eens iedere keer gaat het me wat makkelijk af
4. ik praat hardop in mezelf : :moon: héé Houtje wat tof van je, daar ben je helemaal klaar mee, goed zo meissie :moon:
5. het voelt als een opluchting

En soms is het moeilijk en moet je het gewoon NIET WILLEN WILLEN. Dan komt na (bij mij 15 maanden) op een gegeven moment het gevoel (ein-de-lijk) ik wil het niet meer omdat ik IK HET NIET MEER WIL.

Het komt op een gegeven moment van zelf. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, ik kan gaan beginnen aan deel 2 van de internet behandeling!!

Dat heb je trouwens zonet heel mooi verwoord, Marion!!

Inderdaad best wel een naar draadje vandaag en spijtig dat daardoor mensen (moeten) verdwijnen van het forum.
Maar ja, ikzelf vind dat we elkaar wel in onze waarde moeten laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lindi,

Dat heb ik hem niet gevraagd, dat doet hij uit zichzelf. Hij had zelfs aangeboden zelf ook niet meer te drinken, dat vond ik niet nodig, maar wel gezegd dat als het toch moeite zou opleveren, dat ik dat dan zou vragen te doen. Tot hiertoe doet het me niets. Dus dat is goed.

Voor mijn neus mag je bergen snoep leggen, ik hou daar helemaal niet van, maar geen snoep met salmiak of dat ander zwartmakende spul of anijs. Want dat zet ik ver weg (ik wordt misselijk van die geur).
Een of twee koekjes durf ik wel aan, als het geen zoete koekjes zijn, van chips en nootjes kan ik ook wel twee handen vol eten. Alleen als het mijn eigen merk sigaretten is, zou ik kunnen toehappen.
En wat roken betreft, sinds ik ADB ben, rook ik een stuk minder, een gezonde bijwerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Corinne, ja, ik zag dat ik je niet helemaal goed gelezen had - maar de computer deed het weer even niet, dus kon niet corrigeren. gelukkig drinkt mijn ega bier en daar hou ik niet van. van de week zat ik gezellig met een vriendinnenclub - flessen wijn op tafel en iedereen lekker glaasjes wegwerken - ik kon het gelukkig goed weerstaan (heb me op de chips, nootjes etc gestort - dat wel). ik moet zeggen: sinds alle ruimtes zo ongeveer rookvrij zijn ben ik echt probleemloos NDB. ik ben erg gebaat om verslavende spullen uit m'n buurt te houden en gelukkig doe ik zelden boodschappen en kom dus niet in de verleiding bij schappen met allerlei lekkers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Jij gaat ook voortvarend.
Ik kreeg vanmiddag van mijn begeleiderster een berichtje van hou rekening met het Hemelvaartweekeinde, dat ze morgen en overmorgen vrij is en dat ze eerst dinsdag weer bereikbaar is en kan antwoorden.

:present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, wat goed dat je aan deel 2 kunt beginnen.

Houtje, ik had het berichtje van vanmorgen vast verkeerd begrepen, want ik dacht dat je een terugval had gehad, maar zo te lezen ga je nog steeds goed. En dat allemaal op eigen houtje.

Corinne, wat een gedoe hé, met ons, om die mannen voor de gek te houden met alcohol.
Ik zeg ook vaak, nee ga maar vast naar boven, kom zo, kijk even Oprah af.
Hij is nog niet boven of ik heb mijn eerste biertje al in de hand.
Ik moet dan heel snel drinken, omdat ik het niet te laat wil maken en omdat ik mijn hoeveelheid moet hebben. Goh als ik dat zo opschrijf, dan is het toch diep bedroefd.

Ik heb dan ook nog zo'n rare gewoonte om 's nachts als ik goed bezopen ben, onder de zonnebank te gaan liggen. Normaal ga ik er nooit onder, want dan duurt het me te lang.
Mijn man heeft wel 100 keer gezegd, dat het hartstikke link is om met zoveel alcohol in mijn lijf onder die lampen te gaan liggen.
Nou vragen jullie je waarschijnlijk af, of ik bruin ben. Nee lang niet meer zo als andere jaren. hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik het nog het meeste eens met Lindi: "iedereen mag voelen wat 'ie voelt en vinden wat ' ie vindt. Maar als iedereen ook alles zegt wat 'ie denkt krijg je hier dus een vervelende sfeer." Het is ook wat he, op zo'n forum, 't is net het echte leven... ;)

Ik had het vandaag ook in de supermarkt, toch even mijn hoofd naar links omdat een gremlin die groene kratten wilde bekijken... nou hij gaat er maar lekker zelf mee sjouwen dan! Bij de kassa nog ff met een kennis staan kletsen (met allemaal gezonde dingen in m'n mandje), en toen ik naar buiten liep kwam er net iemand binnen met twee lege kratten... tsjongejonge wat heb ik toch ook lopen eikelen al die tijd met die kratten bij verschillende supers enzovoorts. Wie nam wie nu in de maling op die momenten? Ik mezelf dus.

Even rekenen: 3 a 4 kratten in de week, nu dik zes weken, dat is... eeeh... al gauw 200 euro! Schrik!
Maar het grootste voordeel vind ik dat ik weer normaal slaap. Toen ik nog zoveel dronk, zat ik vaak tot 2 of 3 uur 's nachts op, terwijl ik om 8 uur wel weer moest werken... dat sloopt je helemaal. Nu ben ik om half elf lekker moe, ik slaap om half twaalf, en ik word om zes uur wakker, voor de wekker aan.
(Als ik dat zo teruglees, lijkt het wel of ik het geheim van "slapend rijk worden" heb ontdekt! :D )

Die tijd van zweten, rusteloos, draaien, piekeren, noemmaarop heb ik ook gehad, duurde ongeveer een week bij mij. 't Gaat over, en dan ga je je pas echt goed voelen. Niet meer drinken, niet meer liegen, niet meer regelen dat er genoeg in huis is, gewoon stoppen en er verder niet over nadenken.
Dat geeft rust in je ziel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik compenseer wel heel veel door lekkere frisdrank (er is een speciaal draadje ooit door o.a. mij gestart en door Satja op een rijtje gezet) met lekkere alternatieve drankjes, ik ben speciaal fan van mijn eigen ijskoffie, niet 's avonds ivm het slapen, maar wel jammie.

Verder koop ik wat luxere sappen en spa rood en cola light, 12 flessen tesamen per week drink ik in mijn eentje op.

Een van mijn "tijdgenoten" (najaar 2005) zei ooit: "wij (alkies) doen alles onmatig, drinken, maar ook eten, snoepen, maar ook werken, liefhebben, je hart en ziel geven, gewoon alles ...."

Overigens, zoals sommigen van jullie weten, schrijven wij met een clubje van die periode nog steeds met elkaar. Onze vriendschap is alleen maar hechter en dieper geworden, wat een pracchtige bijwerking toch. Dat je van die fantastische mensen ontmoet. En ook hier op het forum, achter (voor dus) al die beeldschermen zitten mensen van vlees en bloed te typen, raar toch eigenlijk.

Ik heb er wel heeeeeeeeeeeel veel goeie dingen aan overgehouden, aan het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Appeltje,

Ik vind ook Marieke ook zo vreselijk positief veranderd, gewoon opvallend, zo rustig, luisterend, begripvol, het moet voor haarzelf ook een verademing zijn.

En o ja, in mijn tijd werd er ook geroepen: "geen plofkop meer 's morgens" dan weten jullie denk ik wel wat er bedoeld werd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...