Spring naar bijdragen

dinsdag 29 mei


Twan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lindi, knap als je dit zo vol kan houden. Ik hoop voor je dat het op den duur vanzelf gaat en dat je niet steeds aan die afspraak hoeft te worden herinnerd. Wat dat betreft heb ik het toch wel makkelijk hoor. Gewoon nul, dan hoef ik niet zo te tellen. Daar ben ik namelijk heel slecht in als het op glazen drank aankomt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, dat geeft inderdaad hoop. Ik ga dus maar uit van een gemiddelde, ergens tussen de twee weken en zeven maanden. :)

Trusten Ferry.

Ik ga zo dan ook maar de computer uitzetten, denk dat je daar wel gelijk in hebt Corinne. Ga gewoon in bed liggen met een niet al te spannend boek, misschien wel gewoon iets engels, dat kan ik wel lezen maar moet ik me toch beter op concentreren. En dan word ik vanzelf wel moe. Morgen helaas weer vroeg op, het is dan wel vakantie maar Ex moet werken en kind 1 slaapt daar, wordt al om half 8 hier afgeleverd. Dan moet ik dus aangekleed en wel zijn! Lukt wel hoor, als ik vannacht maar slaap.

Blacky, laat je morgen even weten hoe het met het poesebeest gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Ferry, ik had niet eens in de gaten dat ik op 3400 zat. En tussen die 3400 berichtjes zit ook aardig wat gegeit hoor!

Kohtje, ik sta er eigenlijk van te kijken dat ik nu bij jou lees, wat ik maanden geleden eens aan jou geschreven heb. Namelijk dat al die problemen waarom ik dronk niet opgelost waren, en net zo hard terug kwamen toen ik nuchter was. En ook alle herinneringen die ik verdronk kwamen keihard terug, om alsnog verwerkt te worden. Weet je dat nog?
Ik zal er dus op bedacht zijn dat er ook na zo lange tijd nog iets de kop op kan steken, waar ik alsnog mee aan het werk moet.

Zo zie je maar dat je in elke fase van het drankloze leven nog iets kunt leren van iemand die nog langer niet drinkt. En daarom is het fijn om zo af en toe iets te horen van iemand die al langer droog staat. Dat is de reden dat ik hier nog niet weg ben. En dat is de ook de reden waarom ook nieuwe mensen het fijn vinden om af en toe iets van jou te horen Ferry, en Kohtje.

Wij hebben hier op dit forum steun gevonden op momenten dat we dat nodig hadden, en kunnen die steun hier nog steeds vinden als dat onverhoopt weer nodig mocht zijn. Het minste wat we kunnen doen is dat ook geven aan mensen die nog aan het begin staan, al is het alleen maar door te laten zien dat het kan.

Pip, ik ben altijd een slechte slaper geweest en dat ben ik nog, dus ik kan je helaas geen antwoord geven op de vraag wanneer je beter gaat slapen. Ik weet wel dat ik in het begin ook enorm getranspireerd heb, maar dat was ook midden in die hittegolf van de vorige zomer. Ik weet het dus daaraan. Toen het wat afkoelde ging het transpireren over, maar ik heb dus nooit geweten of het nu met het klimaat, of het stoppen met drinken te maken had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dank. Tja, dat maakt het ook lastiger, ik kan me ook nog voorstellen dat je het liever aan een hittegolf wijdt dan aan drank. Ik zweet snachts niet, daar heb ik geen last van maargoed, hoe warm is het ook eigenlijk.....

Ik slaap altijd al niet heel goed maar sinds ik gestopt ben is het echt prut met de welbekende peren. Lig me ook wel veel druk te maken, ik merk toch dat alles wat ik wegdronk nu driedubbel hard aanwezig is. Geen verdringing meer mogelijk. Maarja, ergens bevalt me dat ook weer wel, leuk ist nie maar het maakt me wel weer wat bewuster. Soms keiharde confrontaties maar soms ook wel leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Hmmm, tril al veel minder en het gaat goed. Het rare is: ik heb juist vannacht zoooo heeeerlijk geslapen. Vanmorgen is manlief voor dochtertje uit bed gegaan en ik ben om half 10 opgestaan wat voor mij een wereldwonder is. Ik ben helemaal weg van lezen en dat kan ik ook alleen voor het slapen gaan, ik slik wel bachbloesems (homeopatisch), tsja, volgens mij moet je daarin geloven, maar nogmaals ik heb gelukkig geen slaapproblemen, of in ieder geval nog niet.

Ik wil voorlopig in ieder geval helemaal stoppen, mijn lijf ontgiftigen en dan kijken hoe het me bevalt als ik tijdens een etentje wel wat drink. Ik ben het dan wel eens met .....? (wat is het moeilijk om er als nieuwkomer achter te komen wie nu wie ook weer was, dus sorry even de naam kwijt) dat je dan echt een afspraak van te voren moet maken want ik ben ook zo iemand van "yes, we gaan een feestje bouwen en de remmen gaan los". Maar zover ben ik dus nog niet.

Lief van je dat je aan mij hebt gedacht,

Nic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond pip ,
uiteindelijk heb ik de dierenarts vanavond nog gebeld en hij is ook geweest .
katertje heeft vocht op zijn longen , heeft twee spuitjes gekregen en en ik moet hem vetrimoxin geven .
deze dierenarts raad wel aan om rx van zijn longen te laten nemen ivm wat het juist op de longen is , bindweefsel , vocht of mogelijk tumor .
em lieve mensen ik weet dat ik kan doordrammen wat mijn dieren betreft maar voor mij zijn het mijn kids ,
pip mijn niet slapen sorry maar ik heb het nooit geweten of het door het niet meer drinken kwam of door een trauma wat ik op gelopen heb .
maar ik heb een jaar geleeft op 2 uurtjes slaap per nacht maar dit kwam door nachtmerries
lieve mensen ik lees de berichtjes uit en duikel dan mijn beddenbakje in .
slaapzacht aan iedereen
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi wakkere luitjes,

vandenavond een goed costructief gesprek gehad met mijn wederhelft - tging over stoppen met drinken en we zijn er samen uit - ik ben bereid om volledig te stoppen op vaderdag 2007 dus heb ik de datum iets vroeger gepland dan oorspronkelijk voorzien .. de reden is omdat zij haar daar lekkerder bij voelt en ik door hier regelmatig op het forum te zijn een enorme motivatie vind om daadwerkelijk te gaan stoppen ..
Ik heb nu 2 dagen geen drup gedronken en zal mss zo nu en dan tot aan de 10de juni nog wel eens een biertje drinken en dan is het schluss-gedaan-basta-finito-byebye-au revoir-...
Bedankt alvast voor jullie eerlijke en sterke verhalen!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Eerst was ik van plan om de 19de juni te stoppen, de dag voor mijn dochtertje 1 jaar wordt maar bij nader inzien is dat toch uitstel van mijn verslaving - oke ik zou ook vandaag kunnen stoppen maar ik heb zo'n korte aanloop periode toch nodig om aan het idee te wennen.

Een half jaar adb is al heel wat - hoe bevalt het je tot nu toe - al veel vruchten er van geplukt?

Ik ben de vorige keer 8 maanden volledig gestopt en toen stomweg twee palmkes gedronken die nog in de frigo lagen voor mijn schoonvader (hij had ze bij z'n laatste bezoekje niet opgedronken) en ik was terug vertrokken - heel langzaam in het begin en voor ik het wist dronk ik terug bijna elke dag .. zo zie je maar het kan verkeren!

Marieke doe zo verder zou ik zeggen - keep it adb!

Thx Charlie - ik voel me hier gesteund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Slaap lekker en morgen X-fotootjes van katertje.
Ik ben benieuwd.


Lenne,

Goed dat je toch vroeger gaat stoppen. 10 juni dus. Dat wordt een gedenkwaardige dag. Geef je vrouw maar een dikke zoen en je dochtertje een knuffel.


Hoi Marieke,

Fijn dat je weer komt kijken.



Charlie,

Welterusten.



Ik geloof dat ik weer bijgelezen ben.
'k Heb stiekem naar een lachfilm gekeken.
Ga zo de wasdroger afzetten, en douchen en dan kom ik weer langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin,

Je mag hier komen met je stopproblemen.
Ik kwam hier toen ik nog moest nadenken over minderen of stoppen. Ik had me al wel aangemeld voor de internetbehandeling.
Je bent dus gewoon welkom.
En ik ben dan ook niet boos.
Ik stelde me in het begin al doelen voor ogen die minderen betroffen.
Dat was alleen maar zelfkwelling en toen is mede door het forum mijn besluit genomen. Ik moet helemaal stoppen. Dat heb ik gedaan en heb in een afspraak met mijn huisarts, in gezelschap van een goede vriendin, de zaak uit de doeken gedaan en een recept voor refusal gevraagd (dit is geen trekremmer, maar een middel dat er voor zorgt dat als je ook maar iets drinkt, je direct erg ziek wordt) aangezien trekremmers bij mij helaas hun werking niet hebben (uitzonderingen bevestigen de regel).
Oh, wat valt er een last van je schouders als je dat besluit eenmaal hebt genomen. Geen logistieke problemen meer van heb ik genoeg in voorraad, bij welke winkel haal ik vandaag de voorraad, bij welke glasbak deponeer ik nu de lege flessen. Allemaal niet meer nodig. Na drie dagen al voelde ik mij lichamelijk stukken beter en ook mijn hoofd werd weer helder. Moeilijke momenten heb ik gehad, maar die wegen niet op tegen het droog staan.
Ik kan het je aanbevelen.
Ik ben er trots op dat ik vandaag mijn 7de droge week erop heb zitten.
Afkickproblemen heeft iedereen de eerste dagen. Wees daar niet bank voor en er zijn er die er niet of nauwelijks last van hebben. Als je dan trek krijgt, denk dan aan iets positiefs en geef niet toe aan de gedachte die je trek erger maakt en ga iets anders doen, bv. de afwas. Dat trekmoment gaat dan over.
Denk in het begin niet verder dan een uur.
Als jij het wilt, dan kun je het ook. Krijg je het moeilijk, komt dan hier even langs en schrijf het van je af (daar krijg je vast respons op) of bel een kennis voor een gezellig gesprekje.
Het is echt de moeite waard om het te doen, het is het mooiste cadeau wat je jezelf kan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Morgen zal ik hier niet veel aanwezig zijn, met al mijn gereis en avonduitvoering.

Als ik dan 's avonds thuis komt, lees ik wel alles bij.

Tot dan.

Aanpassing:
Ik vergeet iedereen nog welterusten te wensen.

Ik ga naar bed, ik moet er vroeg uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...