Spring naar bijdragen

Probleemdrinker dat ben ik

Basia

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik wil me graag voorstellen, ik ben een vrouw van 40 jaar oud en ik ben een probleemdrinker. Ik drinkt te veel ongeveer een keer per maand soms twee keer per maand. Daarna heb ik altijd een kater en heel veel spijt van.
Dan drink ik een tijdje helemaal niks. Na ongeveer een week krijg ik veer zin in een lekker glaasje wijn, meestal rood wijn met een bakje noten er bij. Ik ga matig drinken tot het na een tijdje veer helaas fout gaat. Ik drink te veel als ik te emotioneel wordt door bepaalde omstandigheden of voor dat ik ongesteld moet worden. Daarna heb ik echt veel spijt van en ik ga veer het zelfde doen met een hoop dat ik nooit te veel ga drinken en nooit een kater zal hebben. Het zelfde heb ik met zoetigheid, ijsjes en koekjes. Als ik verdrietig ben eet ik alles op ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basia, welkom
en heel herkenbaar hoor,
zowel de wijn als de zoetigheid
en met verdrietig zijn, ongesteld worden, emoties;
we zoeken troost en zoetigheid, suiker lijkt dat te bieden,
drank is omgezette suikers, dus we zijn fysiek gewoon
suiker verslaafd. Als je geen alcohol meer drinkt, heb je vaak
een poos(je) ectra trek in zoet.
Als je dat vervangt voor leukere en gezondere dingen
gaat het over. Je moiet dan wel leren anders met die dingen om te leren
gaan, zodat je je weer sterk en trots gaat voelen.
Soms is dat makkelijk, soms moeilijk, maar jij kunt het net zo goed als ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jouw reactie ! Ik wist niet dat rode wijn iets met suiker te maken had, ik vind erg lekker wat bittere smaak bij een lekker gerecht of bij de noten of kaas maar wat lekker is hoef niet gezond te zijn. Ik ben echt boos op mijn zelf dat ik niet altijd matig kan blijven drinken. nu zat ik net bijvoorbeeld tomaten sap te drinken en tomaten sap smaakt een beetje als de rode wijn - vind ik. Ik ben erg blij dat ik deze forum gevonden heb. Mijn partner weet alles van mijn probleem en steun me vaak, maar hij kan niet alles begrijpen omdat hij zelf geen alcohol probleem heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boos op jezelf zijn helpt ook niet Basia,
het wordt tijd dat je weer blij leert worden met jezelf;
tomatensap (ook gekruid) is pittiger dan zoete sapjes
en ook fruitsuikers houden je behoefte aan zoet in stand,
dus groenstesapjes zijn stukken beter.
Ikzelf drink liters zoethoutthee met verse gemberstukjes
dat is ook zoetig met een pittige smaak.
Partners hoeven je ook niet te begrijpen, ze kunnen je ook steunen
als zij heel verschillend zijn als jij.
Hier is wel vaker begrip omdat we allemaal het onderliggend probleem hebben
geen maat te kennen als we eenmaal drinken.
Ik heb de ADB-training gedaan en er veel van geleerd.
Toen ik besloot om per dag te denken: vandsaag neem ik de eerste niet,
en morgen is het weer vandaag
gaf me dat veel rust.
Als ik onrust voel, kom ik even hier, of ga wat eten klaarmaken, dan is de trek ook
vaak snel over. Ik moet gewoon leren mezelf meer serieus te nemen en dat doe ik
niet door te gaan drinken. integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je tip's Ik drink veel Verveine thee en slik dagelijks Valdispert Extra sterk met valeriaan, ben ik ook een beetje afhankelijk van geworden. Zo voel ik me rustiger en veiliger. Lekker vroeg naar bed om een leuke film te kijken helpt ook. Maar dan vind ik zo jammer dat in elke serie of romantische films zo veel wijn en champagne gedronken wordt. dan krijg ik veer zin om gezellig een glaasje wijn te gaan drinken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Basia,

En welkom. Hoewel ik een heel ander drinkpatroon had snap ik je wel. Dat eten moet ik nu een beetje mee oppassen. Krijg meer zin in zoet nu ik niet drink (6 weken). Hoop dat je net als ik veel aan het forum zult hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Basia,

Ik ben nu enige tijd met de alcohol gestopt en merk inderdaad dat ik meer ben gaan snoepen. Momenteel laat ik dit maar even zo moet ik zeggen, ik ben allang blij dat ik niet meer drink. Liever die reep chocolade dan die fles wijn! Maar ik hou de weegschaal in de gaten en over een tijdje zal ik ook de chocolade wel afbouwen;)
Dat je nu in films en zo overal drank ziet en er op reageerd is eigenlijk heel logisch toch? Je lichaam en geest moeten een andere gewoonte aanleren en dat heeft tijd nodig. Je moet afscheid nemen van een oude vriend die eigenlijk helemaal je vriend niet was...Ook hebben we zelf de drank gekoppeld aan allerlei situaties waarbij we gewend zijn te drinken. Die koppeling blijven je hersens nog heel lang maken. Feestje? Drank. Baaldag: drank. Stress: drank. Terrasje: drank, etc.

Succes met stoppen of minderen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Jaap en Ekstertje, Maar met zoet eten had ik al mijn hele leven veel problemen, ik heb ook anorexia gehad toen ik 22 en 23 jaar oud was ik woog maar 43 kl met 1,65 cm.Ik at en dronk toen bijna niks. Door mijn moeilijke verleden heb ik een stoornis opgelopen ik zoek troost in eten en drinken. Ik ging ook jaren bij de psycholoog etc. Ik wil gewoon matig eten en matig drinken zoals het de meeste mensen doen. Ik denk niet dat ik alcoholist ben, ik wil graag weten of meer mensen hebben. deze probleem Ik wordt ook echt gek van dat ik altijd op zoek ben om iets naar binnen te krijgen om anders of beter me te kunnen voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...