CPAS Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Houtje,Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Een bosje :present::present::present::present::present:En wat :musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:Horen bij zo een dag.:):):):):):):):):):):):):):):):):):):) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Houtje een dikke proficiat met je verjaardag.Ik hoop dat het goed met je gaat..Een fijn weekend toegewenst.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Houtje van harte gefeliciteerd met je verjaardag :gigt; Zucht.... waar ik bang voor was is gebeurd. De vriend die aan het klussen was bij ons was al een poosje aan het bier. Manlief kwam thuis en ging bij de vriend buiten zitten. Ik schonk hem zijn drankje in en liep weer naar binnen. Hij riep nog: waar ga je naartoe. Ik zei: kom er aan. Ben in één streep naar de koelkast gelopen waar de fles van mijn bestuursleden lag (hoewel er ook een fles rosé lag waar ik niet aan kwam) heb hem open gemaakt en soldaat gemaakt. Toen ik buiten kwam met mijn glas droge witte wijn werd ik proostend begroet alsof er een oude vriend terug was.....Zal het me ooit lukken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Goedemorgen,IDacht dat ik een draadje zou kunnen beginnen op dit tijdstip zijn 3 anderen me al voor!@Houtje, ik heb je nooit gesproken, hoop dat het gied met je gaat en dat je nog steeds van de alcohol afkunt blijven. Ik wens je nog heel veel jaren zonder alcohol in goede gezondheid:present::present:@Lucienne, wat jammer toch. Is het bij 1 glas gebleven? Als dat zoi is, dan ben je nog STERK gebleven!!!!Ik vind het toch al zo knap van je dat je probeert ADB te worden in deze omstandigheden. Gisteren was het warm, manlief drinkt met een vriend, je SCHENKT het nog in voor hem ook!! Dat is voor een mens geen doen. Ik denk dat de kans dat ik voor de bijl was gegaan, ook heel groot was.Ajb pak jezelf bijeen en begin vandaag weer opnieuw.Zolang jij in deze situatie blijft, zal de kans groot zijn dat dit weer opnieuw gebeurt. Je zei eerder dat er met manlief niet over te praten viel, door zijn ervaringen met eerdere stoppoging uit het verleden toen hij bij zijn vorige vriendin/vrouw was toch? Of haal ik nu dingen door elkaar heen?Is je man er nog later op teruggekomen dat je een gllas genomen had.?Heb je al gedacht aan psychologische hulp? Om steun te krijgen met je stoppoging? Lijkt me wel dat deze situatie erom vraagt. Een mens kan sterk zijn, maar moet soms hulp vragen. In deze situatie moet je zonder problemen een verwijsbrief kunnen krijgen. Heel veel sterkte, blijf in jezelf geloven. Vandaag een neiuwe dag.LiefsGemotiveerdAangepast: nog even een regel toegevoegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 @Corinne, Heb je het nog droog gehouden (figuurlijk dan)gisteren? Jammer dat er niemand was. Ben jij op zo'n moment (zo laat dus) nog de enige die op is in huis? Of zit je op een andere kamer achter de PC? Ik wilde dat ik het geweten had. Zo'n situatie is precies wat ik al eerder beschreef op het draadje van gisteren. Typisch geval van dat jou hersenen weer tot leven komen. Alleen wat een rotgevoel soms! Het feit dat je vanochtend zo vroeg op was, betekent dat je waarschijnlijk niet goed hebt geslapen. Kan de warmte zijn, want ik ben tenslotte nu ook al op. Met een beetje mazzel ben je teruggekropen en slaap je weer lekker. Corinne, ik denk aan je en ik hoop je vandaag nog even op het draadje te spreken. Liefs, Gemotiveerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 LucienneZag dat je er weer even was, nu weer weg. Kop op meid!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ik ga indereen die online is er even bijtrekken:@Anne, hoe gaat het met je? Lekker geslapen? Heb je plannen voor vandaag dat je al zo vroeg erbij bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 hai gemotiveerd,Nee, het is niet bij een glas gebleven. Het flesje is helemaal leeg gegaan. Mijn man is van mening dat het stoppen een heilloze zaak is omdat het gewoon niet lukt. En ja, hij heeft in het verleden geprobeerd te stoppen voor zijn toenmalige vrouw wat geen succes was.Ik ga de draad maar weer oppakken. Hulp krijg ik nu via Tactus en ik vraag me af als je psychologische hulp daarbij zou krijgen, wat dat nog meer zou helpen. Op de kritieke momenten is er toch niemand bij je en moet je het toch alleen doen. Maar lief je reactie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Houtje,We kennen elkaar niet maar ik wil je feliciteren met je verjaardag, maar er een mooie dag van.groetjes Anne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Mijn bloeddruk is ook gestoord. Je zou denken dat die nu juist hoog zou zijn omdat ik gisteravond gedronken heb maar nee. Voorbeeld: donderdagmorgen toen ik net mijn bed uitkwam was de bloeddruk 169/102 (dus onderdruk voor mijn doen wel laag) maar nu 156/97. Is opzich natuurlijk nog te hoog maar voor mijn doen laag.Voel me een beetje leeg (niet qua eten) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hallo Lucienne,Goed dat je van plan bent de draad weer op te pakken. Ik heb nog even bekeken wat je bij wie is wie hebt geschreven. Nou 40 jaar alcoholgebruik, kan je niet even in een paar weken de baas worden!Ik denk wel degelijk dat eventuele verder hulp zou kunnen werken. Natuurlijk iedereen moet het uiteindelijk zelf doen, maar sommigen van ons (waaronder jij) zitten onder lastiger omstandigheden dan anderen. Mijn man drinkt ook niet meer (thuis). dat is een wezenlijk verschil. Jij wordt weer iedere dag geconfronteerd met vijand alcohol.Misschien dat Tactus voldoende hulp biedt, dat weet ik niet. Ik heb wel op de webpagina gekeken, maar life-zontact met een hulpverlener is anders dan via internet. daar doelde ik op!!Is er geen afspraak met je man te maken dat hij zijn alcoholgebruil wat mindert als jij erbij bent. desnoods gaat hij in de schuur drinken of bij die vriend waar hij klust.Je hebt eerder geschreven dat hij met zijn mixdrankje achter je kwam staan als jij achter de PC zit.Zou hij daar dan geen rekening mee willen houden, ook al wil hij verder niet stoppen of minderen?Scheelt voor jou toch weer een aantal gevaarlijke situaties op een dag.Ik probeer maar wat hoor, want misschien spelen er nog veel meer dingen mee waar ik geen weet van heb.ZET HEM OP. Jammer dat ze geen emoticon hebben met een vuist op zoiets. Zou hier wel passen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Goedemorgen,Ik heb lekker geslapen, dank je. Ik ben altijd vroeg wakker ook als ik kan uitslapen. Jij ook lekker geslapen gemotiveerd?Jammer Lucienne dat het mis ging gister. Ik hoop dat je niet al te boos en teleurgesteld bent over jezelf. Vandaag een nieuwe dag en nieuwe kansen.Zet hem op. en succes.gr. Anne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Soothe wenst een ieder een fijne dag.Luciene, je bent een stout meisje!Hoeveel dagen nu , Anne? Hallo Motivado!Soothe is in het land. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Goedemorgen Soothe,voel je je wat beter dan gisteren? Heb je een beetje kunnen slapen in de orchideeen-kwekerij?Weer een dag mensen, waarin we het gaan proberen droog te houden, misschien alleen wat zweetdruppels van de warmte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Mijn man komt net op en kwam even bij me kijken. Ik zei dat op het forum iemand tegen me zei: kan je man niet minderen voor je. Hij glimlachte vriendelijk naar me en zei: ik ga koffie zetten, is dat geen goed idee. Valt dus echt niet mee te praten over dit onderwerp. Maar nogmaals dank jullie voor de ondersteuning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Goede morgen,Houtje van harte proficiat en maak er een fijne dag van, met je kinderen.De rest ook een fijne droge dag.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 goeden morgen iedereen , als eerste aan houtje hiep hiep hoera ivm je nuchterheid aan corinne ik hoop dat het vandaag beter met je gaat ik geef je allesinds een lieve warme knuffel niet altijd makkelijk he onze gevoelens te verwerken .lucy vandaag weer op je fiets en samen met ons weer een dagje nuchter erbij doen , vallen is erg blijven liggen is erger .sterkte ik lieve mensen zit in een serieuze dip en heb soms zo een schrik dat de psyhologe gelijk heeft en dat ik de ziekte van mijn ma en grootmoeder geerft heb ;-((maar ik laat dat eerste glas staan want geestelijk zou het nog slechter zijn . jullie hebben het inderdaad gisteren gehad wat onweders betreft , hier is het momenteel aan het donderen en bliksemen , nu ja goed voor de aardappels en andere groenten in de tuin .aan rudi inderdaad ik heb iets met nederlanders mijn jeugd in het restaurant van mijn ouders 90 % nederlanders ,mijn laatse jaren in spanje wat werk betreft in de thuiszorg werkte ik voor een nederlandse firma en mijn klanten waren allemaal nederlanders , en ja ik mis soms wel mijn nederlanders maar mijn soort sponser is een nederlandse en de dame waar ik mee mee rijdt naar vergaderingen is een nederlandse :-)))groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hai Anne, Ik moest nog een hele studie doen, als je begrijpt wat ik bedoel.Dit is niet mijn sterkste kant.Is het goed gekomen, ben ik wel benieuwd naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Lucienne,Ik blijf toch nog even tegen je aan zeuren. het is me helemaal duidelijk dat je man niet wil minderen en stoppen. Maar ik bedoel wat minder drinken in jou BIJZIJN! Laat hij bij die vriend gaan zuipen, een slok in de keuken nemen of iets dergelijks. dat bedoel ik! Je ruikt dan zijn alcoholadem wel af en toe, maar je ZIET het niet de hele tijd. Begrijp ook wel dat hij niet de hele tijd in de schuur kan zitten, maar al wordt het aantal confrontatiemomenten, maar teruggebracht! Snappie?Ik zal je er verder niet meer over lastig vallen en je uiteraard steunen in je missie tegen de alcohol.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hai Soothe, ik sta niet helemaal droog, ik probeer om sociaal te drinken, voor mij betekent dat om andere manieren van ontspanning te zoeken, nu beloon ik mezelf met een glas wijn na een drukke dag of na veel stress. Doorsnee genomen merk ik dat ik er redelijk goed mee overweg kan, maar zat toch op ongeveer 15 glazen wijn per week en dat vindt ik teveel. Ik volg de internetbehandeling om mijn gedachten en valkuilen te onderzoeken. Ik zou het fijn vinden als ik sociaal kan blijven drinken. Ik ben nu een aantal weken bezig met de internetbehandeling en deze week begonnen met het door mezelf gestelde doel na te streven en dat ging goed.Bedoel je met studie de werking van deze site? Als dat zo is, kan ik je de hand schudden, want ik ben ook nog steeds zoekende, vandaag gevonden hoe ik deze berichtjes kan plaatsen dus ik maak vorderingen hahaha.Allemaal een fijne dag vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Morning Lucy! Kan gebeuren, Maar wacht niet op de dag dat het je makkelijker afgaat, want die komt nooit. Ook zonder man met een drankje, is en blijft het een struggle.Een drinker wil gewoon drinken. Als het de man niet is, zijn er wel duizend andere redenen.Maar ik vertel je niets nieuws.Hier is geen drinkende vrouw,maar deze periode gaat niet onopgemerkt aan mij voorbij. Zou het maar weer proberen. Probeer wat meer op het forum te zijn.Daar zijn de oudgedienden, die het aan den lijve hebben ondervonden.De man is bijzaak,niet handig, maar toch bijzaak.Men noemt dat rationaliseren van het drinken. Er is altijd wel een rede, toch?Niet boos worden,pak de draad weer op. Liefs en sterkte van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Ben ik opstandig vandaag?Ik verschil toch een beetje van mening met je Gemotiveerd. Natuurlijk moet ze geen flessen draank voor hem aanslepen.Maar dat is niet de kern van het probleem.Lucy wil drinken Period!Er was steeds al enige aarzeling. Zal ik wel , zal ik niet. Zou minderen niets voor mij zijn. dat is waar het om gaat. Ze kan toch niet de rest van haar leven mensen in schuurtjes blijven verstoppen!Lucy,ik vind het trouwes rot voor haar, is de gene die haar hand uitsteekt.Als de man er niet was geweest, was ze een fles gaan halen,Groetjes van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Houtje,Van harte gefeliciteerd!Soothe,Goed dat je gister niet gedronken heb!Lucien,Vandaag is weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en een nieuw begin. Gewoon opnieuw beginnen. Je geen mislukking voelen.Gemotiveerde,Ik vind dat je een heel goede aanwinst ben voor dit forum.vandaag wordt voor mij een ware beproeving. Een vriendin van mij viert haar vrijgezelllendag. Er is een programma met veel rose erin. Ik heb me opgeboden als de "BOb "en hoop zo droog te blijven. Voel mij op mij derde dag lichamelijk weer redelijk in orde. Moet zo meteen alle meerijders ophalen.Ik wens iedereen een heel fijne droge dag. Ik ben er waarschijnlijk vanavond weer laat online. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hai Soothe,Het is zeker niet mijn bedoeling om de schuld op mijn man te schuiven dat ik gisteren een flesje wijn in mijn mik gegoten heb. Het is gewoon mijn eigen schuld. Het is wel duidelijk dat één van mijn valkuilen het gevoel is dat ik er niet bij hoor zonder een glas wijn in mijn hand. Gemotiveerd zei: "Is er geen afspraak met je man te maken dat hij zijn alcoholgebruik wat mindert als jij erbij bent. desnoods gaat hij in de schuur drinken of bij die vriend waar hij klust." Dat zou een idee kunnen zijn maar dan zie ik hem helemaal niet meer (@gemotiveerd: vriend klust bij ons ) Voor het roken moet hij dan naar de schuur en voor het drinken. Dan kan hij beter de schuur in gaan richten om te wonen want onder het klussen wordt er zeer regelmatig gerookt en vanaf een uur of twaalf wordt het klussen ook begeleid door een drankje.Ik zou er natuurlijk ook bij weg kunnen lopen als zij drinken maar dat geeft mij nou juist zo het gevoel dat ik er niet meer bij hoor. Dat klinkt wat jankerig maar is niet de bedoeling. Je leeft met elkaar omdat je bij elkaar wilt zijn. Toen we elkaar leerden kennen stond ik achter de bar en hij zat ervoor. Ik snap ook best dat als één van de twee dan die gewoonte wil doorbreken dat op de één of andere manier een probleem geeft.In ieder geval is het handig dat ik nu duidelijk voor mijzelf heb dat dat één van mijn grootste valkuilen is. Ik zag een mooie affirmatie en dat is: "Ik accepteer mezelf helemaal, ook mijn mindere kanten. Ik accepteer en voel liefde voor mijn mindere kanten (want dat is de enige manier om ze los te laten)" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2007 Hallo Luciene,Je schrijft vanochtend dat waar je bang voor was gebeurd is. Is dat wel zo? Ik zie het net andersom. Waar jij bang voor bent is niet gebeurd. Jij bent bang voor het NIET drinken. Niet voor drinken.. stiekem wil je dat nog altijd (drinken bedoel ik) anders was je niet in een streep naar die koelkast met wijn gelopen. Waarom zou je dat doen als je bang bent voor drinken?Misschien zie ik het wel erg simpel hoor, maar het werkt bij mij wel. Ik weet dat ik niet meer kan drinken, dat dat gevaarlijk voor me is. Ik ben dus bang voor drinken. Het Niet drinken is nu gewoon veilig voor me en daar heb ik me totaal (=TOTAAL) bij neergelegd. Geen gevoel van wroeging, spijt, verdriet, angst.... Ik heb die knop omgezet tijdens een klinische behandeling vorig jaar. Door talloze terugvallen van mezelf, maar zeer zeker ook door het getuige zijn van evenzovele terugvallen bij groepsgenoten moest ik wel tot de conclusie komen dat alcohol gif is voor mij. En m'n eigenwijzigheid die ik van nature in me heb, heeft me gesterkt in de strijd. Ik zou de rest wel eens even laten zien dat ik het wel kon... Dat heeft me de eerste weken op de been gehouden tot die benen sterk genoeg waren geworden om de "last" van alcoholloos leven te dragen en uiteindelijk de "last" als "lust" zijn gaan ervaren. Nu ga ik al weer 14 maanden lustig en alcoholloos door het leven. Niet dat het leven nu ineens zo leuk is, eigenlijk is er niets veranderd, er is nog altijd een hoop vervelend gedoe. Maar de angst voor niet drinken is in elk geval weg. Ik voel me nu gewoon rot zonder daarvoor hulpmiddelen te moeten gebruiken en ik voel me fijn zonder hulpmiddelen. Alles is gewoon zoals het is. En dat is zonder geestvervormende middelen al rot en/of leuk genoeg...Luciene, wees eigenwijs.. Laat die man van jou nou eens zien dat een leven zonder alcohol het echte leven is... Alcohol kan je dan nog zo lollig maken, uiteindelijk sta je met je nuchtere verstand toch veel sterker in het leven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden