Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Aanvulling je ziet of je een PB hebt in het menu onder prive berichten. Maar dat wist je misschien al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Lucienne,Zuurkool al op en heeft het gesmaakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ik lig echt helemaal in een deuk over dat prive berichtjes naar elkaar sturen. Maar we zijn er nu achter volgens mij hoe één en ander werkt.Daarnet had ik mijn broer aan de telefoon. Die staat nu al zo'n 15 jaar droog. Heeft in een verslavingkliniek gezeten en is een hele studie toen begonnen en is later verslavingstherapeut geweest. Sinds een jaar of twee hebben we weer contact en ik heb hem verteld dat ik de alcoholpijp aan Maarten heb gegeven. Hij vond het (ja logisch natuurlijk) heel verstandig van me. Hij had nog nooit van Tactus gehoord. Toch vind ik het moeilijker om tegen familie te zeggen dat je hier mee bezig bent dan tegen 'vreemden'.Oké, dit was een mededeling van land en tuinbouw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ja Gem de zuurkool was heerlijk. Alles weer opgeruimd. Man ligt van het eten en werken (in je vrije weekend) op bed. Hij zou even lekker onder de douche maar die heeft hij niet gehaald. Komt straks misschien wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Marieke,Gefeliciteerd met je zes! maanden ADB,klasse. Ik ben blij voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Sneeuwwitje, blij dat je er weer bent. Wat een opluchting dat jullie dat kort geding tenminste gewonnen hebben. Volgt er nu nog meer?Luciene, bij mij wisten alleen mijn kinderen dat ik te veel dronk, zij maakten er ook vaak opmerkingen over. En toen ik gestopt was waren ook alleen zij degenen die dat wisten, maar nog steeds wordt er niet veel over gepraat. We hebben het een keer besproken, omdat ze aan de computer konden zien dat ik regelmatig op dit forum zit. Ik ben blij dat dat gebeurd is, want ik vond het zelf ook heel erg moeilijk om erover te beginnen. Nu vinden ze het vooral een probleem dat ik nog steeds zoveel achter de computer zit. :$Knap van je, dat je er met je broer over gesproken hebt. Omdat hij er zelf alles vanaf weet kan hij je ook helpen hiermee, als je het moeilijk hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Gem,bedankt voor de uitleg over het PBtje ik begrijp het nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hai Anna,Dat zou je natuurlijk denken. We gaan wel weer met elkaar om en dat is fijn. Maar er is ook heel veel gebeurd in onze familie. Nu je dit zo zegt moet ik er niet aan denken om hulp aan hem te vragen. Ik voel me toch nog steeds het jongste zusje en soms misschien het zwarte schaap van de familie (in het verleden). Deed alles anders dan dat hun zouden doen. Zeer kerkelijk milieu. Ik zie dat allemaal heel anders. Vierde echtgenoot inmiddels.... Ik bedoel maar ik ben heel anders dan zij.Ik kom liever bij jullie als ik het moeilijk heb dan bij familie. Die staat toch te dichtbij.Maar over dat teveel achter de pc zitten heb je goede voornemens gemaakt toch Ik denk dat het bij ons soort mensen altijd in veel gevallen alles of niets is.Ik zou het fijn vinden als alleen mijn kinderen zouden weten dat ik teveel dronk soms (vaak?) Ja wel akelig voor mijn meiden. Maar het viel te veel op ook bij buren kennissen in de kroeg enz. Dat kon ik niet echt verstoppen dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Mensen,Hier ben ik weer.We hebben lekker bij de Italiaan gegeten. Ik heb een heerlijke biefstuk a la Siciliana gegeten.Jammer dat het altijd zo lang duurt bij die Italiaan. Maar ja, je moet wat overhebben voor lekker eten.Manlief heeft zelf ook geen wijn gedronken. Hij zei dat hij gewoon meedeed.Ik vond het vervelender tussen drie rokende gezelschappen te zitten dan dat ze wijn dronken. (En dat zegt een roker)Ik ga even bijlezen. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Mijn kinderen wisten het zeker Luciene, maar ik ben bang dat er toch wel meer mensen waren die een vermoeden hadden. Ik liep nogal eens te wankelen als ik 's avonds mijn hond uitliet, en dat moet beslist mensen opgevallen zijn. En ook pleegde ik nogal eens domme telefoontjes, waarbij ik waarschijnlijk wel wat met dubbele tong praatte, al dacht ik van niet. En ik heb ook een aantal erg stomme emails gestuurd. Maar met de mensen die dat wellicht opgevallen is, heb ik er nooit openlijk over gesproken. En ik hoop dat ze niet wisten hoe vaak het gebeurde.Wat je familie betreft, jammer voor je, maar herkenbaar. Ik denk wel eens dat dit forum vol zit met zwarte schapen en buitenbeentjes. Voor velen heeft dat zeker ook een rol gespeeld bij het drankgebruik, hoewel ik dat zelf niet als excuus wil gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Corinne,Lekker de Italiaan. Volgend jaar 1juli ben je verlost van rokers tijden het eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Marion,Hallo, leuk dat je er weer bent en een opluchting dat jullie het eerste kort geding hebben gewonnen.Dat zal even rust gegeven hebben.Dat krijg natuurlijk nog zijn vervolg in eerste aanleg, maar ja, gewoonlijk wijken die rechters niet veel af van het vonnis van de kort gedingrechter.De andere zaken wachten zeker nog op behandeling.Ik wens jullie nog veel sterkte in de juridische strijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 De cursus PBtjes sturen en lezen sla ik even over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Marieke,Het was nogal druk en alle tafeltjes bij het open raam waren al bezet. Van mij mag alles rookvrij. Ik rook toch niet aan tafel, ben ik zo gewend met mijn drie niet-rokers.Op mijn werk rookte ik trouwen ook niet op de werkplek. Al hadden ze er geen bezwaar tegen, ik zei dat ik de enige was tussen een stuk of 5-6 mensen.Ben jij zo blij dat je buurvrouw weer thuis is?? Heb je haar zo gemist dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Ja Anna, het is soms goed denk ik om je weer even te herinneren wat voor stoms je allemaal uithaalde als je teveel op had. Ik ging altijd iedereen bellen. En dan wist ik vaak de volgende dag echt niet waar we het over gehad hadden laat staan dat ik wist wie ik gebeld had. Soms hield ik het bij op papier omdat ik me dan wel besefte dat ik het wel weer eens zou kunnen vergeten. En voor mijn gevoel praatte ik heel gewoon..... Ja echt niet. Op 5 mijl afstand konden ze dan horen dat ik weer eens te diep in het glaasje gekeken had.Dat is toch één van de grote redenen om niet meer te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Luciene,Je broer zal wel een goede verslavingstherapeut geworden zijn, met zijn achtergrond als ervaringsdeskundige.Ik kan me voorstellen dat je je alcoholprobleem liever niet met je oudere broers of zussen bespreekt, zeker niet als je het jongste zusje bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Marieke, Proficiat met je zes maanden, wie had dat ooit gedacht van zo,n kroegtijger. Hardstikke goed. En nu op naar het jaar.Hoi Knuf, fijn dat je het hebt gered, je bent een kanjer, wanneer hoor ik weer iets van je?liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Anna,Dat denk ik ook dat wij als buitenbeentjes gevoeliger zijn om troost te zoeken in een verslaving.Bij mij speelt nog altijd mee dat ik zo gepest werd op school. Ook al ben ik daar dan overheen gegroeid en nu niet meer denk dat als mensen lachen dat het om mij is. Nu heb ik zo iets van ja ik ben anders dan anderen, mag het, jullie zijn maar allemaal grijze muizen.En dat ik een introvert, gevoelig en bedeesd mens ben zal ook wel meegespeeld hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Marieke,Had je niet door dat ik dat voor de grap schreef. Je buurvrouw kendende zal ze de binnendeuren ook wel dichtgeslagen hebben en met zware poten de trap op en af gelopen hebben.Ik ga even CSI kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hoi Marion,Fijn dat jullie hebben gewonnen, zo zie ja maar eerlijk duurt het langst. Hoe is het met de ADB?liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 @Sammy, bericht gelukt. Heb een bevsting (PB) teruggestuurd@Corinne, als ik iets lekker vind, is het wel italiaans.@Gefeliciteerd Marieke dat je buurvrouw weer thuis is. Emoticon: Donder en bliksem;@Anna/Lucienne, ik wil niet eens weten wie er een vermoeden hebben, aan de andere kant: mijn moeder zoop enorm en als zij een telefoontje pleegde dan hoorden mijn zus of ik het al na het eerste glas. Je wilt niet weten hoeveel goede vrienden en vriendinnen ik aan de telefoon heb gehad om te vragen wat er met mijn moeder aan de hand was. Want ze herkende mensen niet, reageerde raar enz.Ze kwamen allemaal met allerlei suggestues, maar geen een die dacht aan drank, dat weet ik heel zeker. Ik bedoel te zeggen als mensen het niet van je verwachten, zullen ze niet meteen aan drank denken. Behalve als ze je hebben zien drinken natuurlijk.GemAangepast ik er er per ongeluk een grijzend gezichtje bij gezet, Marieke dat was niet de bedoeling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hai Gem,Mijn meiden konden het ook aan me horen wanneer ik nog maar één glas ophad. Heel soms als ik mijn op een na oudste zus aan de lijn heb meen ik ook wel eens wat te horen. Ik weet dat zij ook best wel drinkt. Niet zoveel als ik gedaan heb. Maar zij heeft altijd toch meer iets van ontkennen over zich. Eigenlijk alleen mijn oudste zus drink echt sociaal. En ik denk dat er weken voorbij gaan dat ze helemaal niet drinkt. Mijn broer die boven mij komt heeft een herseninfarct gekregen al jaren en jaren terug en is afasie patient. Dat de drank daar ook een grote rol in heeft gehad staat voor ons allen wel vast.Het zit dus in de genen. Maar stoppen zal ik!!Laatst was ik met een groepje nog bij de Italiaan. Het was heerlijk, alleen kon ik het echt niet op. Heb gevraagd of ik de rest mee kon krijgen en de rest werd netjes in een bakje aan mijn tafel gebracht. De volgende dag nog heerlijk van genoten. Dus snap dat het heerlijk was Corinne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Hallo, ik ben ook weer in het dorp, even koffie zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 Gem,Toen mijn schoonmoeder de behandelend arts van mijn schoonvader belde dacht die dat ze gedronken had. Wel zij dronk nog niet eens champagne met nieuwjaar. We wisten toen nog niet dat zij aan ALS leed en nog eerder zou sterven dan haar man.Ik dacht eerst dat het aan mij lag dat ik haar niet goed verstond toen ik haar leerde kennen, ik dacht alleen dat ik nog aan dat Hollands moest wennen, maar toen was die ALS al bezig met zijn afbraak.Je kunt je wel voorstellen dat al de kinderen, mijn man incluis, niet gediend waren van het commentaar van die arts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 10 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2007 @Lucienne,Ik ben ervan overtuigd dat het in de genen zit. Mijn dochter is sinds kort de tabak en alcohol aan het ontdekken. Haar psycholoog heeft haar gewaarschuwd dat zij verslavingsgevoelig kan zijn.Ik houd mijn hart vast, want in haar vriendenkring wordt veel geblowd en gedronken. tot nu toe denk ik dat het meevalt. Aangezien ik zelf ook rook en vooral DRONK, vond ik niet dat ik het recht had om er wat over te zeggen.Nu ben ik gestopt en aangezien ze dik in de puberteit is pikt ze zowoezo niets van mij. Maar ik voel mij nu heel wat sterker tegenover haar, omdat ik het voorbeeld van haar oma niet ga volgen. Ik wil bewijzen dat je het kan tegen gaan. Als zij in de gevarenzone raakt heb ik ook meer het recht om er wat van te zeggen, omdat ik niet door ben blijven drinken. Althans dik hoop dat dat lukt. En dat is zo'n fijne gedachte dat ik weer het recht heb........Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden