stien Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Goede morgen,uitgeslapen? Dacht het niet, maakt niet uit hoe laat ik te bed ga. Dit is gewoon geen uur voor mij om op te staan. Ik hoor geen vogeltjes fluiten maar het is in elk geval droog.Iedereen een fijne droge dag vandaag, ik ga er weer flink tegen aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Ook allen een goede morgen,Las net nog even de discussie tussen Corinne en Marieke gisteravond/nacht:ik ben ook zo blij dat ik me niet met alcohol bezig houd op dit moment!!!!! In ieder geval niet met het feit hoe ik drank in huis moest hebben, wanneer kan ik fatsoenlijk een glas nemen zonder dat het op valt etc.Ook het fatsoen was op een gegeven moment over en begon ik steeds vroeger, tott (Corinne) de hele dag door. Gelukkig heb ik dat niet zo lang gehad dat continue doordrinken, maar het was genoeg om de STAP te zetten. Dus ook weer vandaag voor mij geen alcohol, een rustig gevoel.Moe, maar toch blij ga ik me zo klaarmaken voor mijn werk. De laatste dag van de week alweer.We gaan vandaag intern verhuizen. Binnenkort nog een keer. De troep blijft dus nog even.Maar ik beleef de dag in ieder geval met een helder hoofd.Jullie allemaal een fijne dag toegewenst zonder de behoefte om te drinken, doe ik het ook.Liefs,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Mogge allemaal,Stien en Gem en alle anderen, hou het vandaag droog want dat is toch het verstandigste. Vanmiddag een tweetal afspraken waar ik nu nog wat voorwerk voor moet doen. Dus heb vandaag niet veel tijd voor het forum. Dit is een goede dag En ik knipoog naar de zonIk lach naar alle wolkenZoals ik dat niet eerder konDit is een goede dagDe zon knipoogt naar mijEen wolk lacht haar witte tanden blootVandaag voel ik me vrijDit is een goede dag En ik proef alle kleurenDe storm is eindelijk gaan rustenIk zal nergens meer om treurenDit is een goede dagVoor een splinternieuwe startDit is een goede dagVoor nieuwe liefde in mijn hartAuteur onbekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Mooi gedicht, Luciene. Past wel bij mijn gevoel van "every cloud has a silver lining... al moet ik 'm er zelf op schilderen".Mooi om te lezen hoe iedereen omgaat met de (soms niet zo gemakkelijke) dagelijkse sores, en dat overal bovenuit klinkt: " ... maar ik drink niet!". Bij mij wordt het de komende weken zowel privé als op het werk ook een idioot drukke tijd, maar ik heb zoiets van ok, kom maar, ik zie wel hoe het loopt. Meer dan je best kun je niet doen toch? En de rest zien we wel als het zover is. Ik ga er niet meer over paniekeren, dat heeft geen zin en geen nut. It is what it is... en ik drink niet.Maak er een mooie dag van, werkze en Hou Vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 goeden morgen iedereen , ik schaam mij heel diep want al dagen volg ik het forum niet meer sorry .ik kom er gewoon niet toe al doe ik niet meer als vroeger ja behalve een ding en dat is slapen ik houdt het wel nog altijd nuchter en ik vermoed dat dit het voornaamste is .ik wens jullie allemaal een fijne dag aan de jarigen onder jullie hiep hiep hoera aan evt nieuwelingen welkom groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 goedemorgen allen,Gem. ik las nog even van gisteren het draadje terug. Ik let ook heel erg op wat anderen nu drinken,en denk inderdaad dat er heel veel alcoholisten zijn. Neem b.v. gistermiddag tijdens het bridege.Het blad met drankjes wordt af en aan gesleept.Sommigen drinken dan zo,n middag al zeker 5 consumpties.De verleiding was voor mij ook weer groot,toen ze iets aanboden.Mijn maatje nam rose en de 2 mannen bier.Maar ik heb het niet genomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Ik weet niet meer wie het boek De kracht van nu een aanrader vond,maar ik ga vanmiddag eens even bij de boekhandel langs om het te kopen.Kan hij mee op vakantie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Lucienne raadde een paar dagen geleden het boek 7 eigenschappen van effectief leiderschap van Covey aan. Laat een collega me dit boek vorige week óók aanbevelen. Ik dacht dat het alleen een managementboek was maar uit het verhaal van jou, Lucienne, begrijp is dat je er privé ook veel mee kunt.Ik heb momenteel nogal wat moeite met de aanpak van m'n nieuwe baas. Iets wat me overigens de nodige trek oplevert merk ik - ha die weersta ik wel gelukkig. Maar nu dan zoeken naar andere manieren om om te gaan met het onrustige gevoel dat me dit bij tijd en wijle oplevert. Laat ik in ieder geval deze goed op m'n netvlies houden:Geef mede gemoedsrust om te aanvaarden wat ik niet veranderen kande kracht te veranderen wat ik kan ende wijsheid om tussen 2 het onderscheid te kennenMisschien schenkt Covey me wat meer wijsheid. Gemoedsrust ga ik maar eens lekker opdoen in de tuin - zon & bezig zijn met plantjes werken ontspannend.Een fijne dag allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Lieve Marieke, wat vind ik het toch heerlijkje berichtjes te lezen! Het is zoleuk ommee te maken hoe jij bent gegroeid en verandert. Je staat zo anders in het leven. Het is iets wat ik ook zo herken, alles lijkt lichter te worden nu ik niet meer drink. Niet dat ik geen problemen heb of sta voormoeilijke en pijnlijke keuzes, toch voel ik me beter.En dat lees ik bij jou ook. Zoveel positiever, zo steunend naar anderen toe, geweldig en voor mij echt waardevolom mee te maken en te zien hoe jij verandert.Ikben nog wel bang dat het morgen voorbij is, dat goede gevoel. Herken je dat? Ik voel me, heel vaak, zo blij en sterk dat ik me wel eens afvraag of het mogelijk is dat gevoel vast te houden. Ik kan het me haast nog niet voorstellen. Nou ja, tot nu toe gaat het goed en ben ik elke dag blij dat ik niet meer drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Zo, ik heb, voor de verandering, eens goed geslapen en wel tot 8.30! Tja, dat had ik al een tijdje niet meer meegemaakt. Lekker kopje thee, ff wat eten, beetje mailen en nu ff beppen op het forum. Laptoppie op schoot, mn vrije dag, heerlijk. Straks ff naar mn hondjes en tussendoor wat zakelijke dingen regelen. Twee dingen doen waar ik geen zin in heb. Lukt me niet elke dag maar ik probeer het wel.Later op de dag sporten en vanavond naar de AA. Ik wilde elke dag wel zo'n relaxte dag, heerlijk. Maar ja,als je elke dag zoveel tijd zou hebben zou het dan nog zo leuk zijn? Vast niet.Stap voor stap, uur na uur, dag na dag. Probeer niet verder vooruit te kijken als 24 uur.NU, vandaag, wil ik proberen alleen deze dag te leven en niet te proberen alle problemen van mijn leven in 1x aan te pakken. Ik kan gedurende twaalf uur iets doen, dat me helemaalvan mijn stuk zou brengen, als ik het een leven lang vol zoumoeten houden.Uit: Nu Vandaag, literatuur van de AAIk lees dit kaartje bijna elke dag,het helpt me mn doel voor ogen te houden.Niet meer willen drinken en mijn leven zodanig inrichten dat ik de drank ook geen kans meer geef om ook maar een voet tussen de deur te krijgen.Heb een fijne dag.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Hallo lieve mensen, even een levensteken van mij. Fijn dat het met iedereen zo goed gaat, en dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben.Niet alleen mijn huis, maar mijn hele leven zit in de renovatie op het moment. Zo voelt het tenminste. Mijn huis is een grote puinhoop, en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. Ik dwing me alleen naar het moment van de dag te kijken, want als ik ook maar een uur vooruit kijk word ik stapelgek. Een van mijn vriendelijke straatbewoners (ik weet niet wie) heeft de douchekop meegenomen uit het uis waar we allemaal moeten douchen. Het voordeel is dat de rij 's morgens nu korter is, maar het is een ramp je onder zo'n slangetje te moeten douchen. Gelukkig was ik al overspannen en depressief, dus dat hoef ik niet meer te worden.Ik ga op het moment wekelijks naar een psycholoog, en dat is behoorlijk heftig. Ik ben zo'n beetje mijn leven opnieuw aan het beleven, en dat neemt me behoorlijk in beslag. Ik word er niet bepaald vrolijk van, maar dat gevoel mag er misschien wel voor het eerst zijn. Men noemt dit verwerken, maar allemachtig, dat valt niet mee. En daarbij begin ik volgende week ook nog in mijn nieuwe baan. Een beetje te veel van het goede eigenlijk, maar gelukkig hoef ik het niet allemaal tegelijk te doen. Stapje voor stapje, desnoods kwartier na kwartier, zo kom ik er ook. Ik kan op het moment niet zo veel op het forum zijn, mijn huis is te vol, mijn dag is te vol, en mijn hoofd is al helemaal te vol. Maar ik drink niet, en dat scheelt een stuk!Allemaal een fijne dag vandaag, en veel succes met alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Marieke,Uiteraard veroordeel ik iemand naders zijn drinken niet. Maar omdat ik er zelf nog zo mee bezig ben,ga je op anderen letten.Eerder viel me dat nooit op.Moest net even aan je denken.In het winkelcentrum zat iemand lekker accordeon te spelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Anna,Nu daar noem je allemaal nogal wat . Je hebt het zeker druk.Maar je zegt hetzelf al.Beetje bij beetje.Niet te ver vooruit kijken. Dan kom je er hopenlijk wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Lucienne, wat een vrolijk gedichtje!BamBam, Alleen vandaag leven - mooie tekst en inderdaad goed om dagelijks voor ogen te houden - bloijft lastig soms.Anna, zeker heftig allemaal. maar hopelijk ook heel erg te moeite waard. 't blijkt niet te werken he - dingen maar wegstoppen. als je dingen werkelijk kunt verwerken levert het uiteindelijk veel op. sterkte hiermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Goede morgen.Ik ben er nog, zit een beetje met de PC te knoeien, gaat niet naar behoren.Moet een en ander in orde maken , jullie horen nog!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Het is maar een vraag hoor, zijn daar computer- goeroes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Vanavond om 12 uur ben ik er wel uit. Je zou hem zo het raam uit knikkeren.HIj instaleerd de updates bijna geen van allen.Vervolgens ga je naar update geschiedenis (rood kruisje met ?) Klik hier voor info,je klikt en krijgt geen info!!! DE NADA!Groeten Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Dag Nikka, HOu je het droog? Groetjes Soothe!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Ik ben geen computer-goeroe, eerder het tegenovergestelde, dus helaas Soothe. Ik kan je er niet bij helpen...Even wat anders. Ik had me zo'n anderhalve maand geleden aangemeld voor de internetbehandeling. Binnen twee weken had ik mijn eigen schriftje waar ik mijn drankgedrag in bij hield. Verder had ik drie mailtjes binnen van tacsus. Dat het druk was en dat ik nog een weekje of iets zou moeten wachten.Nu in ene kan ik niet meer in mijn gegevens en in mijn schrift komen, dus al die tijd heb ik bijgehouden maar kan het zelfs zelf nu niet meer nalezen of iets. Het enige wat te zien krijg als ik me aanmeld is een lap tekst over dat het momenteel te druk is en dat ze nu even geen nieuwe mensen aannemen (ik dacht dat ik al een soort van in de running zat...). En dat ik eenmalig te horen krijg wanneer er weer plek is. En eerlijk gezegd.... ik baal daar behoorlijk van.Het was voor mij eerlijk gezegd toch wel een stap om me aan te melden en zo mijn drankgebeuren bij te houden. Eigenlijk voel ik me een beetje in de steek gelaten.Maar ja, ik probeer het later wel weer een keertje (als ik er op nieuw aan toe ben of iets).Zo, dat moest ik even kwijt hoor.Iedereen een fijne dag! Geniet er van,Liefs,Nikka Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Er zijn zat mensen die gewoon kunnen drinken... de hoeveelheid wat iemand drinkt maakt hem of haar geen alcoholist... ik ken mensen die elke dag een liter bier drinken maar een leuk leven hebben en zich comfortabel voelen met zichzelf en niet allerlei emotionele worstelingen hebben...of echtscheidingen en andere drama's....Het verschil voor mij zit hem in het feit wat alcohol met mij deed... alcohol ontnam mijn levenslust...En de reden om te drinken was dat alcohol mijn perceptie van mijzelf en de realiteit veranderde....want ik had een hekel aan mijzelf en een hekel aan de realiteit...het was voor mij nooit genoeg...het enige wat ik deed was eisen , eisen en eisen dat dingen op mijn manier moesten , dat de maatschappij anders moest , dat mijn relatie anders moest , dat mijn ouders zich anders dienden op te stellen...etcetc...alles naar mijn wens... en ik voelde mij oncomfortabel met mijzelf... totaal geen zelfwaarde...alchohol loste dat probleem (tijdelijk) op... maar wist ik veel dat ik alcoholist was hahahaha....En hier komt het waanzinnige... ik kan wel nadenken en ik wist dat als ik dronk het alleen maar erger zou worden...maar elke keer had ik weer een excuus om te drinken...terwijl alles om mij heen aan het instorten was wat ik had...nog steeds ging ik door..dus ik wist wel dat ik eraan ging maar ik kon niet stoppen.. totdat ik van BINNEN op het punt kwam dat ik er 100% van overtuigd was dat mijn manier van leven alleen maar ellende zou opleveren... dat mijn opvattingen over mijzelf en de mensen om mij heen radicaal zouden moeten veranderen want het was slechts negativiteit wat de klok sloeg...Het bereiken van MIJN bodem had alles te maken met hoe ik mij van BINNEN voelde en niets met wat er om mij heen gebeurde...Als ik van binnen down ben en negatief kan ik ook alleen maar negatieve dingen overbrengen naar mijn medemens en mijn partner en kinderen... dus ik moet er voor zorgen dat het van binnen gaat kloppen...en niet moet bezig zijn om andere mensen voor mijn karretje te spannen zodat ik mij lekker ga voelen omdat ze doen wat ik graag wil...Elk probleem wat ik ervaar zit van BINNEN en nooit van buiten... ik zoek normaal altijd oplossingen van buiten om mij van binnen goed te voelen... AA leert mij om naar BINNEN te gaan en niet naar buiten... de oplossing ligt niet buiten of bij iemand anders maar in mijzelf... en dat tegelijkertijd waar ik God kan vinden ook... het is werkelijk een levensveranderd programma... en nog steeds worstel ik want mijn automatisme is om anderen de schuld te geven van mijn leven... non-acceptatie....van anderen en van mijzelf... mijn automatische respons naar het leven is NEE.... ik moet leren JA te zeggen en te doen en de mogelijkheden te benutten die zich aandienen... Alleen in de eerste stap van AA staat het woord alcohol en de rest van de stappen gaan over verandering en een andere houding naar het leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Hi Nikka, Dit zijn van die dingen waar een mens niet op zit te wachten! maar waar het om gaat is, drink je of niet? Zo ja, probeer te stoppen! Als overbrugging maak een dagboek , tijd, trek, ETC.Je mag ook een PB sturen , Ga ik er dieper op in.Liefs Soothe. Alles komt op de pootjes terecht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Thanks Soothe,Ik weet voor mezelf nu even niet waar ik sta en wat ik wil. Ik weet nu zelfs even niet of ik wel wil stoppen. Ik realiseer me dat het drinkgedrag voor mij een uiting is, een gevolg, van iets anders.Ik kan dan het symptoom (het drinken) wel aan gaan pakken... maar daarmee pak ik de kern niet aan.Dus ik weet het nu even niet. Weet even niet wat ik wil, welke richting ik op wil en ga en kan bewegen etc. Voor nu ga ik me eerst maar weer eens wat meer verdiepen in mezelf en waar ik sta en waar ik naar toe wil en wat me tegen houdt en wat ik nodig heb om die stappen wel te kunnen zetten.Maar toch bedankt voor je aanbod Soothe! Ik kijk het voor nu even aan en lees hier mee. Wie weet wat dat al met me doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Ziza, Het is vrij moei lijk te defenieren, wat is een alcoholist en wat niet. Ik wel dat is duidelijk.Is iemand een alcoholist, als hij iedere dag een krat bier haalt en bij de Tv zit te happen?Of is hier sprake van een 'gewoonte' drinker? Veel mensen functioneren ondanks of mede de drank niet echt beroerd.Er is mij altijd verteld en misschien is hier enige aansluiting met jouw verhaal( ik heb ook bij de AA gelopen ) Dat er sprake van alcoholisme is, als het je hele leven begint te ontwrichten!Voor mensen met een hoge inname en verder fuctioneren, is er geen rede om naar ADb te gaan!Uiteraard bewijst het hun lichaam geen dienst, maar dat vinden ze wel uit.Ga je verder goed Ziza en blijf zoals je bent!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Goede middag allemaal.Ik ben er weer zij het wat later dan anders.Zal eerst eens alles bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Nikka, ze vinden mij ook welleens eigenwijs! Een oude man?Maak je mail box Oopen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden