Mick Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Tja... breek me de bek niet open.Mensen, ik duik mn bed in. Ga me ook maar weer eens storten op de kracht van het NU. Dit boek lees ik in etappes. Had een filmpje voor vanavond, maar volgens mij kan ik maar beter even gaan lezen, dat brengt me vast meer en is ook alweer zooooo lang geleden. Welterusten alvast.
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Gem,Zo zou dat best eens kunnen zijn.Ik denk dat die van ons alleen een uitblutst moet worden.Dat kan ook pijn doen, maar de fundamenten zijn er stevig genoeg voor.
BamBam Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Kopje thee, kijken naar de mooie zonsondergang en vroeg mn mandje in.Jullie bewaken het fort nog wel ff he?!:lips:
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Goedenavond,Toevallig dat het onderwerp relaties net ter sprake komt. Ik loop daar ook al een poos over na te denken, omdat het me opvalt dat er zoveel mensen zijn die toch wat relatieproblemen hebben nadat ze gestopt zijn met drinken. Ik vind het heel ingewikkeld allemaal.Blacky, ik denk dat je gewoon naar jezelf moet luisteren. Jij hebt het af en toe moeilijk in je relatie, maar ik vind dat jij het voor jezelf ook heel goed relativeert. Je partner heeft inderdaad veel moeten verduren toen jij dronk, en je geeft zelf aan dat jouw problemen met je partner misschien wel heel veel te maken hebben met het feit dat hij op de hoogte is van jouw verleden, en dus ook alle moeilijke dingen die jij hebt meegemaakt, en die je nu nuchter moet verwerken. Ik vind het knap van je, dat jij het tijd geeft, en dat je jezelf tijd geeft om te onderzoeken wat er precies aan de hand is.BamBam, met jou kan ik ook meevoelen. Als jouw buikgevoel zegt dat het niet goed zit, en jij voelt je lekkerder op dit moment alleen, dan is dat denk ik op dit moment ook wat je nodig hebt. Blacky's buikgevoel zegt haar volgens mij dat ze nog tijd nodig heeft om haar relatie een kans te geven. Jij voelde je niet meer goed. Het kan voor iedereen verschillend zijn, we zijn allemaal andere mensen die weliswaar door hetzelfde heen gaan wat niet drinken betreft. Maar er zijn geen vaste regeltjes te geven die voor iedereen goed zijn.Ik heb geen relatie, al vele jaren niet, en daar ben ik op dit moment eigenlijk ook blij om, als ik zie wat jullie allemaal meemaken. Mijn vroegere relatie is stuk gelopen, en ik realiseer me eigenlijk pas sinds ik niet meer drink dat drank waarschijnlijk ook een rol heeft gespeeld in wat er allemaal mis is gegaan.Na mijn scheiding ben ik altijd doodsbang geweest een nieuwe relatie aan te gaan, ik kon zoveel vertrouwen in een ander mens niet meer opbrengen. Ik ben er dan ook nooit naar op zoek gegaan, en waarschijnlijk staat het op mijn voorhoofd geschreven dat iedereen uit mijn buurt moet blijven. Nu ben ik blij dat ik tenminste niet drinkend in een nieuwe relatie ben gestapt, want ik kan me niet voorstellen dat dat goed was blijven lopen.Misschien dat ik ooit nog een keer zover kom dat ik weer een ander mens kan vertrouwen. In ieder geval ben ik nu nuchter, als ik ooit nog een keer verliefd zou worden. En eerlijk gezegd hoop ik wel dat ik het ooit nog een keer mee mag maken, verliefd worden op iemand die dat ook op mij is.
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Lieverds, ik ga opslomen. Morgen vroeg op, en ik hoop vannacht een beetje te kunnen slapen. Ik wil in mijn nieuwe baan niet gelijk al de hele dag zitten gapen. En ik zit niet alleen, dus ik ben de hele dag afwezig. Pffffffff, dat wordt afkicken zeg!Nog een fijne avond!
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 AnnaVeel sterkte met je eerste dag!!!!Ik denk aan je. bedenk dat een nieuwe baan een uitdaging is, nieuwe mensen, nieuwe kansen. Men kent je hier niet met een kater o.i.d, alleen de frisse Anna leren ze kennen.Succes.Gem
ferry Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Lieve Anna,Heel veel succes morgen met je nieuwe uitdaging.Ik zal morgen veel aan je denken.liefs Ferry.
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Anna,Succes en sterkte met je nieuwe baan morgen.Voor vannacht: een hele goede nachtrust.Hoe het gegaan is op je werk horen we morgen wel.
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Het wordt weer wat drukker merk ik.Helaas moet ik gaan uitloggen. De wekker om 6 uur morgen.'s-Avonds als het een beetje weer is collecteren. Hoewel met regen schijn je meer op te halen hoorde ik van een ervaren collectant. Weet niet of ik het voor het goede doel zover ga. We zien wel hie ik na het werk thuiskom morgen en hoe laat het is geworden.Ik wens iedereen een goede nachtrust en morgen een fijne dag.Groeten,Gem
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Lieve Anna, heel veel succes morgen binnen je nieuwe baan. Wees jezelf en het zal goed gaan.
luciene Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Sommigen vinden dat van jezelf houden verkeerd is, dat het gelijk staat aan egoïsme of zelfzucht. Een gezonde dosis eigenliefde is echter een onmisbare kracht in je leven. Als je niet van jezelf houdt is het heel moeilijk om van anderen te houden. Hieronder tien suggesties die kunnen helpen een gezonde liefde voor je zelf aan te kweken.1. Geef geen kritiek meerKritiek geven is geen bijdrage. Weiger jezelf te bekritiseren en accepteer jezelf volledig zoals je nu bent. Iedereen verandert, maar als je jezelf afkeurt, verander je in een negatieve richting en als je jezelf goedkeurt, verander je in een positieve richting.2. Jaag jezelf geen angst aanTerroriseer jezelf niet langer met je gedachten. Het is vreselijk om op deze manier door het leven te gaan. Ontdek welk beeld je een goed gevoel geeft (ik zie graag gele rozen voor me). Zodra je een angstige gedachte op voelt komen,kun je deze gedachte vervangen door een gedachte die je een goed gevoel geeft.3. Ga op een lieve en geduldige manier met jezelf omWees aardig tegen jezelf. Wees lief voor jezelf. Behandel jezelf met geduld, nu je oefent in een nieuwe manier van denken. Behandel jezelf zoals je iemand zou behandelen op wie je dol bent.4. Wees vriendelijk voor je gedachtenAls je jezelf haat, haat je eigenlijk je gedachten. Haat jezelf niet omdat je bepaalde gedachten denkt, maar verander deze gedachten liefdevol.5. Geef jezelf complimentenJezelf bekritiseren breekt je innerlijke kracht. Als je jezelf complimenten geeft, wordt je innerlijke kracht groter. Geef jezelf zo vaak mogelijk complimenten. Zeg tegen jezelf dat je het heel goed aanpakt, ook als je iets onbelangrijks doet.6. Steun jezelfOntdek hoe je jezelf kunt steunen. Vraag je vrienden om hulp. Sta ze toe om je te helpen. Het is een teken van kracht wanneer je om hulp vraagt op momenten dat je die hulp goed kunt gebruiken.7. Ga liefdevol om met je negativiteitBesef dat je negativiteit veroorzaakt wordt door een behoefte. Je ontdekt nu nieuwe, positieve manieren om aan deze behoefte te voldoen. Laat daarom nu je achterhaalde, negatieve gedachtepatronen liefdevol los.8. Zorg goed voor je lichaamVerdiep je kennis over voeding. Van welke brandstof dien je je lichaam te voorzien zodat het optimaal kan presteren en zoveel mogelijk energie heeft? Kom meer te weten over lichaamsoefeningen. Welke lichaamsoefeningen doe je het liefst? Bemin en prijs de tempel waarin je leeft.9. Werk met de spiegelKijk jezelf vaak in de ogen. Laat merken dat je steeds meer van jezelf gaat houden. Vergeef jezelf terwijl je naar je spiegelbeeld kijkt. Praat tegen je ouders terwijl je in de spiegel kijkt en vergeef ze. Zeg minstens eenmaal per dag tegen jezelf: "Ik hou van jou. Ik hou heel veel van jou".10. Doe het nuStel van jezelf houden niet uit tot je beter bent, tot je bent afgevallen, tot je een nieuwe baan hebt of tot je een nieuwe relatie bent aangegaan. Doe het nu.Hou zoveel mogelijk van jezelf.
Ziza Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hoi allemaal,Pas geleden schreef Rudy over dat hij al geestelijk gehandicapt was voordat hij begon met drinken....Ik deel die ervaring ook... er was al iets mis met mij voordat ik ging gebruiken en drinken...Welnu toen ik stopte met drinken was ik dus nog steeds geestelijk gehandicapt... er was en is nog steeds iets met mij aan de hand wat niet klopt(e)... dus voor mij was het belangrijk om eerst eens te gaan uitzoeken wat er met mij aan de hand is... in plaats van gelijk in allerlei relatie-issues te duiken...Als het met mij verkeerd zit dan zit het automatisch verkeerd in mijn relatie...Take it easy... is mijn devies altijd... eerst zelfonderzoek dan pas relatie-onderzoek...En als het met mij beter gaat gaat het ook beter met mijn relatie...en dat is niet in 4 weken gebeurd dat kost echt tijd...eerst mijn eigen ellende opruimen voordat ik allerlei drastische maatregelen ga nemen...Dit is mijn ervaring...Welterusten voor zo allemaal...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Ziza,Succes in het vinden van de oorzaak.En welterusten.
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hoi Marieke,Ik zit hier te genieten van harpklanken.Hoe gaat het met je.
blacky Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 anna suc6 met je nieuwe baan groetjes blacky
joann Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Hmmm blijkbaar heb ik iedereen laten schrikken......?
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Tuurlijk wel. Je komt zo onverwacht roepen.Hoe is het met je. Lange tijd niet gehoord.
joann Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Geplaatst 17 juni 2007 Met mij is alles oke hoor,tsja en dat ik er lange tijd niet was.....ehhhhhhhh ik mocht even niet..laten we het daar maar op houden!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden