Spring naar bijdragen

WOENSDAG 20 JUNI

Mick

Aanbevolen berichten

Stien, proficiat! :present: Je doet het stapje voor stapje, en het was bepaald niet gemakkelijk in het begin, maar het is toch maar mooi een half jaar geworden hè! Je gaat goed!

Alle nachtbrakers, veel sterkte vandaag! Ik heb ook niet geweldig geslapen, en ik ben hartstikke moe. Ik heb mezelf behoorlijk overwonnen vanmorgen, ik heb mijn beklag al gedaan bij de opzichter van de werkzaamheden, want nu hébben we een toilet en douche, maar er is vanalles wat niet deugt. Er zit een gat in het plafond van het halletje naast de douche (per ongeluk meegesloopt), en de vloertegels van de douche lopen niet goed af. Als je vijf minuten doucht staat de hele vloer blank, dus ik vrees dat als mijn jongste weer een keer de tijd vergeet het water zo van de trap af komt. Ik wil mijn drempeltje terug! Verder past het ventilatortje op het toilet niet meer en is er op de muur getekend. Waarom denken mannen eigenlijk, dat er bij een alleenstaande werkende vrouw wel met de pet naar gegooid kan worden?

Soothe en Aramil, sterkte vandaag en ga ervoor!

Mick, goede insteek, niet meer gaan drinken. Je bent het waard! Ik weet zeker dat je geluk en schoonheid in jezelf kunt vinden, want het zit er.

BamBam, waarom bel je die 'kroegvriend' niet even wakker uit zijn roes, ik denk dat zijn kater wel zin heeft in een moeilijk gesprek. :D Ook jij veel sterkte met waar je mee bezig bent. Het komt goed, al is het moeilijk! Zolang je de eerste maar laat staan, en dat doe je.

Luciene, ik vind dat je het knap doet. Ik vind het op feestjes e.d. altijd wel grappig om te zien hoe mensen veranderen na een paar glaasjes, maar ik kan me levendig voorstellen dat het niet leuk is in je eigen omgeving. Juist het zien van aangeschoten mensen stimuleert mij om niet te drinken, want als je nuchter bent zie je zó goed dat het maar neplol is.

Gem, sterkte vandaag. Ik hoop dat het meevalt.

Allemaal een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna, ik denk niet dat die mannen denken, dat er bij een alleenstaande werkende vrouw wel met de pet naar gegooid kan worden. Het zou kunnen, maar misschien ook niet en daar gaat het ook niet om. Hier maak je een denkfout en dat helpt je niet en haal je jezelf alleen maar naar beneden en lost niets op aan de situatie. Hoe weet jij nou wat deze mannen denken? Dus nu denk jij dat eigenlijk van jezelf.

Ze hebben gewoon lopen klunsen/prutsen en dat mogen ze gaan oplossen. Punt.

Fijne dag.

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, tis alweer laat, ik 'moet' aan de slag.... Misschien dat ik het bij een kort dagje houd (heb het daar eigenlijk veel te druk voor) en even op het strand ga wandelen/zitten.

Mezelf even belonen.... hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, werk ze. En Ja doen!!! Jezelf belonen, je hebt het verdiend. En weet je, het smaakt bij mij telkens naar meer! ;)

Anna, Mick heeft helemaal gelijk.
En je weet toch, bouwvakkers "denken"niet tijdens hun werk. Of wel, staat er een date op de muur gekrabbeld? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Mick, je hebt misschien gelijk. In ieder geval is het een feit dat bij diverse buurtbewoners, die thuis waren (veel gepensioneerden) en er met de neus bovenop zaten, alles perfect is afgewerkt, en er niet zoveel fouten zijn gemaakt. Het kan best toeval zijn, alleen vind ik het zo jammer dat dit soort toeval mij altijd treft. In ieder geval mogen ze ervoor zorgen dat het in orde komt, zoals je zegt. Al zitten we daardoor nog langer in de rotzooi.:wacko:
Stien, er staat geen date op de muur, wél boter, kaas en eieren! En bij die vloer is duidelijk niet nagedacht, daar heb je gelijk in.

Toch is het fijn dat ik gewoon mijn mond open durf te doen als het me niet bevalt wat er gedaan is. En dat ik mijn frustraties niet hoef weg te drinken! Voor veel mensen misschien heel gewoon, maar voor deze alkie niet. Ik ben gewoon blij, heel blij, dat ik nuchter door het leven ga. Ik ben helder, ik vergis me niet, en ik hoef me nergens voor te schamen. En dat is fijn!

Veel plezier op het strand Mick! Goed idee om jezelf te belonen.

Ik ga er ook vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Ik ben er weer.
Gesprek is goed verlopen, nu weer afwachten.
Op de terugweg boodschappen gedaan. Hi, ik heb niet eens de wijnrekken opgemerkt (bedenk ik nu) terwijl ik er toch langs moest.

Verder hele dag vrij om te doen en te laten wat ik wil.

@Charlie,
Leuk dat je je dochter ging verassen vanochtend. Was ze blij even haar kleine manneke te zien en vice versa?
En nu huishouden 2 bewaken en spelen met kleine manneke.

@Stien,
Dat welterusten sloeg nog op je berichtje van 1.08 u.
Ik was zelfs vergeten mijn deo op te doen.

@Aramil,
Een oplossing voor jeuk en pijn zou ik zo niet kunnen geven. Een koude douche voor de jeugd. Een aantal rustige spieroefeningen tegen de spierpijn. Om te voorkomen dat je je kapot krabt: doe handschoenen en sokken aan en houdt je nagels heel kort.
Tegen het trillen en beven is helaas maar een oplossing een pilletje Librium. Het werkt vrij snel en je kunt er twee dagen mee toe. Maar pas op, het is een verslavend medicijn en beïnvloed de rijvaardigheid.

@Soothe,
Zet 'm op vandaag.

@Rudy,
Wat kun jij dingen toch goed onder woorden brengen. Inderdaad, in een relatie vormen liefde, wederzijds vertrouwen en mekaar de ruimte geven om te ontwikkelen drie essentiële onderdelen.

@Aramil,
Een koude lap op de jeukplekken, een meetlat of een deurspijl om je rug te bewerken (of vraag een collega even te krabben (ik weet niet hoe close jullie zijn)).

@Anna,
Tussen bouwvakkers zitten opbouwende en meedenkende mannen. We hebben ze een stel aan het werk gehad. Helaas hebben we meer van doen gehad met de slopers. Over de drie loodgieters die we over de vloer hebben gehad, heb ik zeer aan het vakkennisniveau getwijfeld. De elektricien viel nog mee, maar daar had ook wat meer kwaliteit geleverd kunnen worden. Over die verbouwing van ons valt een heel boek met anekdotes te vullen, waar een buitenstaander zich vast te pletter mee kan lachen.
Gewoon je poot stijf houden dan alles netjes in orde moet komen. Desnoods naar de aannemer of architect stappen (dreigen daarmee, kan al veel oplossen).
Goed idee van aan BamBam om die "kroegmakker" eens in zijn kater terug te bellen.

@Mick,
Goed idee om er even tussenuit te wippen.

@Ferry,
hoi.

@Nikka,
Hoi.

Zo ik ben bij.

Wat zal ik nu gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, weet ik, Corinne, maar ik had dat bericht gewoond even verkleind naar de werkbalk onderin en plots was ie weg..........Zal een volgende keer je tip opvolgen.

Zelf heb ik het momenteel heel slecht, ben echt dodelijk vermoeid, maar weet dat ik alles voor het goede doel doe.
Heb nog nooit zoveel gremlins gehad als de afgelopen 2 dagen......net mn alcoholschrift van de afgelopen 4 (!) dagen in zitten vullen....

Nergens komt wat van, hier versloft de boel, in het nieuwe huis zijn we helemaal niet meer geweest, wat warm eten is weet ik niet, ach, let niet op mij, heb een giga-dip!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanmiddag vrij genomen. Een afspraak werd afgebeld en daar was ik nix niet rouwig om. Voel me opgejaagd en ff niet zo relaxed. 'Moet' dingen tijd geven en geduld is nu eenmaal niet mn sterkste kant. Slecht slapen draagt ook niet bij aan de feestvreugde dus...

Maar goed, ga met mn nichtje naar de halve finale van Jong Oranje, ff de zinnen verzetten. Zeg ik gister met mn grote muil; liefje, als jij kaarten kunt regelen ga ik met je mee. Kaartjes reteduur maar ja, een vrouw, een vrouw, een woord, een woord. Dus ga ik met haar gezellig naar het voetballen. Ik zal ff naar jullie zwaaien. Ik ben degene met de Rivella:D en niet met het :beer::)B)

Gaat volgens mij helemaal goed komen. Vipbox zitten we hoop ik dan toch, zo duur waren de kaarten namelijk wel. lachen man. doeiiiiiiiii We gaan zo, laterrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Leuk filmpje. Was in ieder geval niet in het seizoen dat wij vorig jaar Zuid-Afrika waren. Dat hebben we dus niet gezien.

Maar jij zit in een dip. Dat is niet leuk. Wat kan ik voor je betekenen.

En je hebt dus heel wat trekmomenten zitten invullen. Jammer, doe je er wel een momentbeschrijving bij. Voor later kan dat weer een opfrisser zijn om er mee om te gaan.

Je doet het tot nu toe uitstekend. Moet je zo zien te houden.

Laat de boel nu maar even een beetje versloffen. Stof loopt niet weg, die vlek ook niet. Doe nu maar het allernoodzakelijkste. Gebruik elke dag wel je maaltijden. Je weet dat niet goed of niet eten de gremlins aantrekt. Een krop sla met wat tomaten, komkommer en wat ui met olie en azijn husselen en opeten met een paar sneetjes brood geeft al een volwaardige maaltijd waar niet veel werk aan zit. En het is nog lekker ook. Met een pan spaghetti koken met mix hap van gehakt, tomatenpurree, wat gesneden groenten (zo te koop in de winkel) en ketchup geroerbakt is ook lekker en niet bewerkelijk. En een ontbijt- en lunchboterham zijn zo gemaakt.
Bij tijdgebrek trek ik ook weleens een bak volle kwark open en lepel die zo leeg, met eventueel wat stukjes fruit erbij.

Maar eten is en blijft belangrijk en geeft je de nodige energie.

En stort je hart hier maar lekker uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Lijkt mij niet vreemd dat je in een dip zit. Hoe gaat het met je dochter?
Er is een ding wat ik uit ervaring weet en dat is dat een vies huis niet weg loopt,
het blijft geduldig op je wachten.
Echter als je niet eet en niet goed voor jezelf zorgt dan kan het alleen maar fout gaan.
In deze situatie had je vroeger misschien gedronken, het is een reflex geworden, gewoon een stomme
gewoonte. Zucht duurt maar even. Toen ik nog probeerde dan erkende ik dat het er was en liet het dan los.
Het voelt zo fout om dit te schrijven want het klinkt alsof ik de wijsheid in pacht heb en dat heb ik zeer zeker niet. Ik leef gewoon ontzettend met je mee.

knuffel,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rudy,

Ik was op secreet gezet, maar heb speciaal voor jou mijn Vlaamse trots ingeslikt, en dat wil wel wat zeggen... B)

Je hebt weer zulke mooie dingen geschreven dat ik er helemaal week van werd vanbinnen.

Navragen is graag zien.

Zo is het ook. Omdat ik anders ga invullen, en meestal op een negatieve manier. En dan gaan mijn gedachten en gevoelens met me op de loop, meestal met een niet al te fraai resultaat tot gevolg. Als ik in het duister tast, gaat alles een eigen leven leiden en schiet ik als vanzelf in de verdediging. De stekels gaan overeind en als het lang genoeg duurt ga ik wild om me heen schoppen om mezelf op een of andere manier te bevrijden. Alleen zink ik dan alleen maar dieper weg in het drijfzand of raak ik volledig verstrikt in het net waarin ik toch al gevangen zat. Daarom is het altijd goed om te vragen vóór alles een eigen leven gaat leiden.

Alleen krijgt een mens niet altijd een antwoord op zijn vragen. Vragen kunnen ook op een of andere manier bedreigend zijn, omdat ze misschien te diep graven of omdat de ander er misschien zelf niet uit raakt wat de antwoorden kunnen zijn. Je kunt natuurlijk zo onzeker zijn of met jezelf in de knoop zitten dat je heel, heel veel vragen gaat stellen.

Ik weet het zelf ook vaak niet helemaal, en zelfbedrog is me zeker niet vreemd. Het is moeilijk om eerlijk te zijn met jezelf. Je wilt soms zelfs liever niet eerlijk zijn met jezelf, omdat je eigen vragen aan jezelf ook best heel bedreigend kunnen zijn.

Wie ben ik? Wat voel ik? Wat kan ik geven? Wat wil ik graag terugkrijgen? Kan die ander dat wel geven? Wil die ander het mijne wel krijgen?

En omgekeerd: Wat voelt de ander? Wat wil de ander van mij? Kan of wil ik dat ook geven?

Ideaal is natuurlijk om samen tot een antwoord te komen. Alleen lukt dat niet altijd, om welke reden dan ook. Misschien omdat je elk een ander pad bewandelt. Niet dat het ene pad dan slechter is dan het andere.

Liefde kan ook loslaten zijn. Aanvaarden dat de ander niet kan geven wat jij nodig hebt, of dat jij niet kunt geven wat de ander nodig heeft, of allebei. Niet méér vragen dan iemand kan geven kan ook betekenen 'niets meer vragen'. De ander volledig aanvaarden kan ook betekenen die ander loslaten, en dus niet meer proberen om antwoorden te krijgen op je vragen en vervolgens verstrikt geraken in de antwoorden die je zelf invult.

Ik heb mijn eigen stekels nog niet onder controle. Ik weet wel ongeveer waarom ze overeind komen, maar ik kan ze niet tegenhouden. Ze komen ook wel overeind om een reden, en dat vraagt ook om bezinning. Ik noem mezelf wel eens een egeltje als het om relaties gaat, maar eigenlijk ben ik meer een stekelvarken. Die zetten hun stekels op. Egels rollen zichzelf op als er gevaar dreigt. Daarom worden ze ook zo vaak platgereden door auto's. Stekelvarkens intimideren 'de vijand' met hun stekels en leggen ze weer plat als het gevaar geweken is.

Oké, ik verlies mezelf weer in beeldspraak, maar daar heb ik wel vaker last van... :D

Wat ik wilde zeggen: weggaan kan inderdaad sterker zijn dan blijven (BB), en liefde kan ook loslaten zijn.

Liever loslaten dan de ander voortdurend prikken met je stekels en daarmee ook jezelf pijn doen, omdat je dan ook niet van jezelf kunt houden, waardoor het hele proces nog versterkt wordt en je steeds maar in hetzelfde cirkeltje rond blijft.draaien en de ander steeds meer onder druk gaat zetten. Ik denk dat het ook goed is om jezelf op dat gebied te aanvaarden en verder je pad te bewandelen. Op dat pad krijg je ook telkens weer nieuwe kansen. Hoop ik althans.

Bedankt voor je berichten,
Francesca

Leesteken aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, dat was ook mosterd na de maaltijd:D Wat typen jullie toch snel.

Stien, gefeliciteerd! Je bent een kanjer:musicnote::heart::moon:

Bambam, ik leef helemaal met je mee. Ik had een tijdje geleden iemand die snachts op mijn raam stond te tikken. Was denk ik leuk want dat gebeurde met enige regelmaat. Een variatie op belletje lellen, denk ik. Die van jou is nog slim genoeg om te bellen, jammer van het tijdstip;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Terug van weggeweest.
Aardige uiteenzetting van jezelf.
Begon ik een op een bepaald moment te denken, ze beschrijft zichzelf en haar gedrag/reacties als van een stekelvarken en prompt de volgende alinea doe je dat zelf.
Dat noem ik nu eens jezelf herkennen. Om dat hier zo neer te zetten is wel heel dapper. Het is natuurlijk slechts een metafoor.

In een pb'tje geef ik je tipje. Niet verkeert opvatten a.j.b.

Hou het ADB. Doe ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ace,

Je gaat goed, maar als je echt wilt stoppen is het niet slim om gewoon bier te vervangen door alcoholvrij bier omdat je dan je gewoonte niet verandert. Als je doet om in eerste instantie je lichaam rust te gunnen is het natuurlijk een goed hulpmiddel.
En het is en blijft een prestatie om zonder alcohol al 29 uur door te maken.
Petje af.

Tot straks, want ik moet gaan koken en dochterlief zit te popelen om even aan mijn compu te zitten.

:):present:

Alvast veel plezier met de band, als ik hier niet tijdig terugben.
:moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon: :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...