Spring naar bijdragen

Donderdag, 21 juni 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Charlie, Slaapt die kleine 's middags niet meer? Anders zou je gelijk met hem even lekker kunnen tukken. Als je boodschappen doet neem dan van die maaltijd repen voor achterde hand mee.
Kun je zo in je tas doen en is nog houdbaar ook. Heb je iets achterde hand voor een moment dat het wel uitkomt. Die extra's kun je op dit moment wel gebruiken.
Ik hoop dat jullie vandaag wat uitslagen krijgen van de onderzoeken die gedaan zijn.
Hebben jullie als fam. al een gesprek daarover gepland met de arts?
Succes vandaag.

Gem, da's niet mis zo'n verloren dochter. Dat voelt als de paniek toeslaat.
Probeer inderdaad heldere afspraken met haar te maken. Als het onverhoopt tóch later wordt dan afgesproken laat haar dan even bellen of een sms je sturen.
Op die leeftijd kun je je dochter niet zomaar bellen, je zou eens kunnen storen.
Bovendien is het niet stoer op die leeftijd als je uit bent en je krijgt je moeder aan de telefoon. Zeurend of niet zeurend.
Ik hoor die meiden van die leeftijd nogal eens samen praten in trein of bus. Hi, hi, hi, ik zit dan altijd te genieten. Ik herken mezelf dan terug toen ik die leeftijd had. En geloof me "ouders" zeuren.
Weet je wat gaaf is, dat ze het geweldig vinden als ze je midden in de nacht mogen bellen om ergens vandaan opgehaalt moeten worden. Het liefst breng je dan eerst die vriendinnen ook nog even thuis.
Het is gaaf, want er zijn er maar weinig die zo'n moeder hebben.

Opvoeden is niet makkelijk, loslaten idem dito. Probeer samen een compromi te stellen.
Heel veel sterkte ermee en zo ook met je werk. Ik zou het nog even aankijken, maar je moet doen wat jou goeddunkt en wat je gevoel aan kan. Het is toch een stukje van je leven daar!

Nuchter over nadenken is altijd beter als helemaal niet kúnnen nadenken dus laat die eerste staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Gem,
He, wat een nare situatie vannacht. Ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk bezorgd bent. Ik vraag me af of strenge regels en sancties nog helpen bij een kind van 16. Ik heb een pedagoog wel eens horen zeggen dat dat werkt totdat ze ca. 15 zijn. Je kan behoorlijk aantobben met die pubers. Gelukkig gaat het vaak het weer goed tegen de tijd dat ze 18 zijn. Nu komt blowen, drinken e.a. problematisch gedrag vaker bij kinderen van wie een van de ouders alcoholverslaafd is / was voor dan gemiddeld. Dat op zich helpt je niet verder natuurlijk en is zeker niet bedoeld om je een schuldgevoel aan te praten, maar wie weet kan het helpen om hierover informatie te zoeken om zo je dochter beter te begrijpen? Je zou bijv. iemand kunnen bellen van Alateen (zie http://www.al-anon.nl/).

Sterkte met dochter, werk en bovenal: ADB-blijven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Ik houd het droog!!
Wat een toestanden weer allemaal.
Te hopen dat Gem de kracht heeft, zich er door heen te trekken. Ze gaat net lekker.

Dat ik het droog hou weet ik zeker, dat voel ik!
Maar moe, niet normaal meer. Dat lijf is net aan het bijtrekken en krijgt weer een klap.
Ben zo moe, dat als ik in de bank zit ( lig ) nog de te beroerd ben om een CD op te zetten!

Ga jullie allen goed.

Groetjes van Soothe.

PS LUCY gaat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, gefeliciteerd met 2 weken ADB. :present::present:

Anna, is al wel lang wachten voor mij hoor! Wordt ik onrustig van.

Soothe, voor jou bewaar ik ze nog even. Zet 'm op!
Een kleine hint, je zou voor jezelf elke dag een planning kunnen maken.
Aktiviteiten, minder leuke en leuke. Zelfs je rusttijden inplannen als je die nodig hebt.
Het zou je een nuttige invulling en de broodnodige regelmaat kunnen geven.
Wat structuur in je leven houdt die gremlins langer bij je vandaan en geeft je mogelijk meer
kracht ze te weerstaan. Je kan deze hint ook gewoon laten voor wat het is. Daarom is het
gewoon maar een hint. :D

Corinne, toch geen nare dingen aan de hand?
Overigens je vorig berichtje ????

En nu is het mijn hoogste tijd. Het is hier 23 halve graad en ik heb het steen koud. Zit met een dikke vest aan. Dat betekent slaap, ik ga lekker onder zijl.
Fijne dag en sterkte met de strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik ben de laatste tijd niet meer op het forum verschenen en als enige reden is dat het erg goed met mij en Mr. Right gaat.

Ff in het kort voor de mensjes die me niet kennen:
Ik ben Mieke, 45 jaar en in aug. vorig jaar gestopt met drinken en 3 weken diagnostiek gedaan in Zutphen.
In Febr dit jaar een preventieve detox gedaan omdat ik wat af begon te glijden.
Daar een schat van een man ontmoet en het gaat nu 4 maanden erg goed met ons.

We kunnen erg goed omgaan met het probleem alcohol wat we beiden aan den lijve hebben ervaren en hebben tot nu toe geen moment het gevoel gehad om het eens op een zuipen te gaan zetten.

Het is voor het eerst in mijn leven dat ik een relatie helder en nuchter ervaar dat ik niet meer anders wil en dat sterkt me iedere dag nog steeds om gestopt te blijven.

Sociaal drinken zit er voor mij voorlopig niet in omdat ik weet dat mijn remblokjes kapot zijn.l
Verder slik ik voorlopig het eerste jaar refusal, wat voor mij een enorm rustpunt betekend, om de alcohol uit mijn systeem te blijven houden.

Ook de Concerta ( medicatie betreft ADHD) slaat erg goed aan. Het geeft me erg veel rust in mijn hoofd.

Kortom het gaat goed en helaas ben ik hier niet meer zovaak op het forum wat niet betekend dat ik niet aan jullie denk.

Mensjes ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en sucses toe.

Het is echt zo de moeite waard om niet te drinken !

Dikke knuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ziza

Wat je zegt klopt, zeker. Enkel ik doe mijn best om geduldig te zijn, en wil haar steunen. Aangezien zij een grote sprong maakt door vanaf het andere kant van het land te komen, begrijp ik haar onzekerheid. En we hebben het er al vaker over gehad, en afspraken gemaakt. Maar sinds ik gestopt ben (nu 3e dag) is ze ineens gaan twijfelen over al die afspraken.

Ik snap niet precies waarom, maar heb het er ook nog met een collega over gehad. En die zei dat het misschien mee te maken heeft dat ze nu denkt dat die afspraken ook door de alcohol zijn gemaakt.

Van het weekend is ze bij me, en dan komt me moeder er ook bij en kunnen we alles op het gemak samen uitpraten en zien waar het heen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Zelfs een hint moet niet gnegeerd worden.
JIj hebt toch geen glazen bol? Je hebt gelijk er is totaal geen structuur.
Nu helemaal niet. het is hier een puinhoop, maar ben te moe om er tegen aan te gaan.
Dus de rommel wordt erger.

Als ik wat bijtrek, gaan we ons best doen op structuurgebied.

Ga je goed Stien. Groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Toch zou je je even van de bank af moeten tillen en wat gaan doen. Als je daar blijft hangen ga je nog piekeren.
Pak de lijn van de hond en ga een fikse wandeling maken, langs de Amstel of zo het is redelijk weer vandaag. Neem een pakje boterhammen mee en een fles fris en/of water in een rugzakje.
Dat is goed voor je lichaam en verzet je gedachten. En Woef vind het vast een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Er is niks naars met me aan de hand.
Ik ben naar de huisarts gegaan om even te praten.
Kon alleen maar zeggen dat ik tot nu toe goed ga, afgezien van mijn slechte nacht anderhalve week geleden.
Ze heeft nog even doorgevraagd hoe het met mijn motivatie is gesteld, omdat zij weet dat er mensen zijn die ondanks inname van Refusal en Antabus toch naar de fles grijpen. Ik heb haar in deze enigzins gerust kunnen stellen. Ik wil gewoon niet meer drinken, maar besef dat ik nog kwetsbaar ben en dat het fout kan gaan. Dat het niet drinken mij heerlijk bevalt en dat ik haast geen trek meer heb. Na de vakantie maak ik weer een nieuwe afspraak.
Ik wil echt niet meer drinken. Het heeft me dik twee jaar ellende gekost om te komen waar ik nu ben. Dat ben ik echt niet van plan overboord te gooien.

Ben vanochtend vroeg moeten opstaan om de de school van Dochterlief te bellen omdat zij met haar tanden op controle moest bij de ortho en vervolgens ook naar de huisarts. Dat was ze gisteren vergeten te melden. Dus ik heb gewoon te weinig geslapen.


Heb jij een beetje rustige dienst gehad?

Slaap nu maar lekker. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrine Hi,
Kom net op de fiets van de dierenarts, Ben behoorlijk taai hoor. Vlooienspul gehaald!
Nu moet ik brood eten, dan deafwas van gisteren. Dan het beest uit. Dus we zijn veel in de running.
Alleen alles gaat wat ongeorganiseerd.
Als ik wat beter ben, ga ik af en toe zwemmen.

Groetjes van Soothe.

Hou je goed!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziza,
Momenteel ben ik thuis aan het herstellen.
Alles is niet zo eenvoudig. ga de internetbehandeling doen!

Crisis vond ze niet geschikt, kunnen we je daar wel iedere 2 weken leggen.
Harm-reduction, een wachttijd.
14 dagen detox, een wachtijd.

Ik pak de draad weer op. Als het weer uit de hand loopt ga ik toch maar naar Texel. Probeer goed te
eten. Megadoses Vitaminen!
Groeten SOOTHE. Ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Hou je bezig.

Dus Woef krijgt weer antivlooien spul. Onze katten krijgen dat ook maandelijks. Dat is ook nodig. Het zijn wel geen buitenkatten, maar we hebben contacten met mensen die ook huisdieren hebben en er hoef er maar een mee te liften en je huis zit onder die kleine rotbeesten.

Zwemmen is natuurlijk ook een goede bezigheid om je je gedachten af te leiden. Bovendien is het voor je fysiek ook goed. De het dan wel rustig aan, want je conditie is nu natuurlijk niet optimaal.

Je tweede ADB dag is alweer over de helft. Gaat goed he.

Blijf doorzetten, gebruik je innerlijke kracht en koppigheid. Denk vooral postitief.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...