Spring naar bijdragen

even voorstellen

may

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

vind dit erg moeilijk en ben niet zoo n schrijfster
ik ben may 46 jaar ben getrouwd en we hebben
twee kinderen ik drink erg veel en wil er mee stoppen
loop ook al bij het ggz en de arts heeft geadviseerd
om eerst te minderen en dan pas te stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom May,

Niet makkelijk, maar goed dat je het gedaan hebt. En voel je de opluchting? Komt misschien nog.

Afgezien wat een arts adviseert is het veel belangrijker om te weten wat jij wil. Minderen en dan stoppen kan. Heb ik ook gedaan. Echter niet helemaal zoals ik denk dat je arts bedoeld (elke dag wat minder drinken). Ik begon met af en toe een dag niet te drinken. Dat werden er steeds meer. Als ik me voornam 6 bier te drinken werden het geheid meer. Ik ben daar in oktober 2010 mee begonnen. Nu 7 weken niet meer gedronken. Voelt nog steeds goed.

Maar nu stoppen kan ook.

Eerst zag ik er echt tegenop. En hoe dan naar een feestje? Of op het terras. Maar als je je er een op instelt en je overtuigd bent lukt het. En het wordt makkelijker.

Op ditjes en datjes vind je elke dag een dagdraad daar gebeurd het. Daar kan je altijd terecht voor een snelle reactie. Maar ook elders is er divers interessants te vinden.

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

May WELKOM,

Alle eerste stappen zijn moeilijk maar zoals je ziet
het is je toch gelukt...
je hebt je hier aangemeld en je loopt bij een arts
dus het begin van je strijd met de alcohol is nu voor je begonnen
stoppen of minderen...ieder doet het op zijn/haar eigen manier
ik ben ineens gestopt, zonder eerst te minderen
voor mij een betere keuze aangezien ik geen maat kan houden
mijn 'rem' is zeg maar stuk
het begin was dan ook erg moeilijk maar door vervanging
voor die 'vaste' momenten te zoeken ben ik er toch doorgekomen
ondanks dat het nog steeds goed gaat blijf ik wel allert
dus ook vandaag....neem ik gewoon de eerste niet
ik wens je alle succes hierbij!!

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou May

Direct gestopt: was wel na aanleiding van mijn laatste 'zuippartij' !!
ik dronk meestal 2 flessen rode wijn per dag
soms 's middags al voorafgaand aan wat biertjes....
de laatste keer heb ik een fles passie erachteraan gedronken (zeg maar rustig: gezopen!)
en daar ben ik behoorlijk ziek van geworden, tot arts aan toe...
eindelijk was TOEN het kwartje bij me gevallen
terwijl ik al begonnen was aan mijn online programma om te stoppen!
de afkickverschijnselen voor mij waren die vreselijke dagelijkse drink momenten, slaap, humeur, onrustig gevoel etc
mijn werk heeft nooit onder mijn drankgebruik o.i.d geleden
of ik nu met 2 uurtjes slaap en een kater te werk ging of niet....
bij nacht een vrouw...bij dag een vrouw!

het begin vond ik enorm moeilijk maar ik merk dat het me steeds makkelijker lijkt af te gaan
moeilijke momenten zijn er soms zeker nog wel
bv zo'n zonnige dag in het park waarbij iedereen lekker aan het bier en de wijn zit
maar gelukkig weet ik van mezelf dat bij mij het end zoek is als ik weer zou nemen
wat dat betreft denk ik dat ik toch ook te verslavingsgevoelig ben
hoeveel drink/dronk jij eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shahire

ik drink al ongever 20 jaar waarvan de laatste 10 jaar erg veel
van één tot twee flessen wijn per dag en op vacantie vaak s middags al een paar
wodka s met jus dat is helemaal stiekem he
de laatste weken drink ik bier dat drinkt mijn man
ongeveer 3 tot 6 halve liters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo May, welkom:present:

Moedig dat je er bent, ik vond het zelf een hele stap om me hier aan te melden. Je gaat toch voor je gevoel met de billen bloot:$ Maar ik ben blij met de stap en ik hoop dat jij hier net zoveel aan hebt als ik had en nog heb:)
Ik ben in 1 keer gestopt, maar het lukte me niet allemaal in 1 keer. Ik ben 2 keer weer na 4 maanden gestopt te zijn geweest weer gaan drinken. Wel heb ik dat toen tot 1 avond doorzakken weten te beperken. Weet nu dus zeker dat eentje pakken en het daarbij laten voor mij niet werkt. Ik dronk ongeveer 1 literfles wijn per avond en soms nog een sterk biertje vooraf. Maar dronk niet alle avonden. Ik denk dat ik ongeveer 2 alcoholvrije avonden in de week had. Nu bijna een half jaar niets gedronken en dat gaat steeds gemakkelijker vallen. Minder trek en de trek die ik heb is goed te hanteren. Het stoppen vond ik vooral de eerste 3 weken lastig omdat ik me toen onrustig voelde en slecht sliep. Ik had ook last van nachtmerries en nachtzweten. Na die 3 weken ging het steeds beter en was voor mij de lichamelijke afkick voorbij.

Heel veel succes met minderen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een warm welkom May.
Ik ben ook in een keer gestopt toen ik ADB
eenmaal heb ontdekt. daarvoor zelf jaren geprobeerd op wilskracht
te minderen en met mate te drinken, met wisselend succes.
maar stoppen gaf me zoveel rust, ik wil niet eens meer terug naar mate.
Ik ken ook alleen maar grote maten dus, wat zal ik nog tobben.
Je kunt hier online een test doen en als je je aanmeldt voor de training
dan krijg je er individueel begeleiding bij en dan kun je met hulp beslissen wat bij jou past,
en wat je aankan natuurlijk.
Elke dag niet gedronken is voorlopig al een dag winst en van lieverlee zul je zien dat je
kwaliteit van leven weer omhoog gaat. ook al is het niet gemakkelijk en kom je echt wel de redenen
tegen waarom je drinkt/dronk. maar nuchter zijn die wel om aan te gaan. Stoppen is dus een symptoom bestrijden, nuchter blijven is vaak met de oorzaken aan het werk gaan. Ik wens je veel succes enne
vandaag neem ik die eerste niet, is een van de veelgelezen slogans, waar je veel aan kunt hebben:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi May,

Als ik het zo inschat zou je zonder al te veel ontwenningsverschijnselen kunnen stoppen. Ga ik af op wat je aangeeft wat je drinkt. Hangt een beetje van je gezondheid af. Slecht slapen, hoofdpijn misschien. Iets meer zweten. Ongemakkelijk, maar valt mee te leven. En het gaat vrij snel over. Alleen dat slapen dat kan wel eens wat langer duren. Heb ik na 7 weken nog wel eens.

Na een week voelde ik me echt anders. Frisser. Dat was best fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo May,

De grootste stap heb je al gezet, door te erkennen dat je, net als wij, een alcoholprobleem hebt.
Ik ben een minderaar en zit nu op 15 glazen per week. Van mij weet ook niemand het, behalve mijn man. Vooral het stiekeme drinken hingen hem en mij heel erg de keel uit.
Ik heb altijd kunnen functioneren en nu nog. Heb je gevraagd of je vit. B nodig hebt? Een tekort kan ook vervelende verschijnselen geven. Verder m.i. veel water drinken en vooral afleiding zoeken, bijv. op diot forum. Iemand hier heeft ook kunnen minderen door het gebruik steeds uit te stellen. Ze zette dan de keukenwekker op een uur.

Ik hoop dat je veel succes hebt en mail als je het even niet ziet zitten. Ze hebben hier alles al een keer gehoord, dus je hoeft je nergens voor te schamen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...