Spring naar bijdragen

Dinsdag, 17 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Sammy,
Even je vragen beantwoorden.
MENS= Met Elkaar Nederlands Praten
VIOZ= Vluchtelingenwerk Inburgerings Organisatie Zuid-Holland-Zuid

@Horizon,
Ja, cadeautje krijgen werkt stimulerend.

@Luciene,
Het gaat dus niet zo best met je. Kom, meid, laat je toch niet kennen, je weet dat je het kunt.
Eerst die administratie op orde maken, krijg je van die kant geen problemen erbij.
En laat vooral die eerste staan.
En als die gremlins je belagen, kom dan gelijk hier, ook al willen ze dat je de andere kant opgaat.
:rose::)

@Safi,
Leuk dat je die ouderen gaat bezoeken. Ik weet dat ze in Rotterdam ook zo een project opgezet hebben voor dezelfde doelgroep, dat was in 2004, meer in het kader van Sociaal Isolement.
Waar staat MJD voor?
Is er al zicht op wanneer je met de internetbehandeling kunt starten?

@Tapas,
Jij zit altijd boordevol energie, hoe doe je dat?
Ik ben gewoon een luie donder.

@Miep,
Gezellig al die werklui (maar niet heus) en hun drilboren.
Ik voel me altijd een beetje koffiedame met zulke lui in huis.

@Rudy,
Hoezo alles gaat stuk? Ben je de boel aan het slopen?
Maak er maar een fijne dag van.

@Delta,
Gewoon geduldig blijven.
Lees dat Safi ook in de wacht zit.
Allebei je best doen met het forum, dan ben je al een beetje op weg.
Kun je al wel beginnen met het invullen van je alcoholschrift, zo begin er dan gelijk mee en vergeet niet momentbeschrijvingen te maken, dit geeft je hulpverlener de mogelijkheid daar op in te spelen.

Zo, ik ben weer helemaal bij.
Vanochtend voor ik wegging nog even een sollicitatiebrief gestuurd.
Ik ga nu nog wat andere dingetjes doen en tussendoor kom ik hier even kijken.

:moon::):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safidepafi: Dank je voor je lieve reactie. Die franse slag had ik al te pakken :) en ja de omzetbelasting moet echt een dezer dagen. Mijn belastingadviseur krijgt waarschijnlijk wel eens grijze haren van mij omdat ik altijd vijf voor twaalf ben met het aanleveren van de gegevens. Ik ga na dit bericht proberen om een uur lang de chaos weg te werken.

Wat leuk dat je de film de Secret gaat kijken. Een poosje terug ben ik daar ook mee in aanraking gekomen. De methode die men daarbij gebruikt heb ik zonder te weten vaak in mijn leven toegepast. Ik ben erg benieuwd naar je reactie. Heb ik het goed begrepen dat jij ook in het Noorden woont?

@Sammy: Ook jij bedankt voor je reactie. Ik zal het zeker wel proberen. Maar ik beken eerlijk dat de wil om geheel en al niets te drinken momenteel even ver te zoeken is.

@Tapas: Geweldig die energie van jou!! Er moet hier door waterschade van een aantal weken terug een kamer behangen worden. Vroeger zou ik dat geen probleem gevonden hebben. Maar doordat ik artrose in mijn handen heb lukt dit allemaal niet meer. Daar baal ik ook wel erg van het niet meer kunnen van bepaalde dingen doen. En dat je je niet beter voelt na drinken ben ik ook met je eens, wat kan een mens toch tegen zichzelf gekeerd zijn. De opmerking van Safi: dat we ziek zijn klopt zeker.

@Miep: :heart:

@Rudy: Je hebt gelijk met geen beloftes doen die je niet waar kunt maken. En het ligt zeker niet in mijn bedoeling om mensen daarmee te manipuleren. Dank voor je advies!

@Delta2: Ook jij bedankt voor je reactie. Jij ook sterkte in je strijd!

@Shoothe: bedankt voor je telefoontje :heart:

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, want het is net 12.00 uur geweest. Mijn uitstapje gaat helaas niet door, vriendin ook al door de zomergriep geveld. In plaats daarvan komen de werklui die vrijdag gekomen zouden zijn vanmiddag al, mijn vloeren wiggen. Daarvoor moeten ze in de kruipruimte onder de vloer zijn, en om het luik vrij te maken heb ik de halve inventaris van mijn huiskamer naar de andere kant moeten verhuizen. Om het handig te maken komen ze over een paar weken of zo ook nog onder die vloer isoleren, en moet de hele handel dus wéér verhuisd worden. Scheen niet in een keer te kunnen.:( Afijn, eigenlijk had ik vanmorgen dus wel iets van Tapas' energie kunnen gebruiken.

Luciene, vervelend dat het niet zo goed met je gaat. Neem voldoende rust meid, al dat werk loopt niet weg. Gemakkelijk gezegd natuurlijk, maar je klinkt alsof je teveel op je nek hebt.

Miep, fijn hè, zo'n drilboor in huis! Heb ik pas geleden ook gehad.

Voor alle zieken: beterschap!

Allemaal een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Anna bij jou staat dan niet alleen de vloer maar meteen je huis op de kop. Rot voor je, ik snap hoe je je voelt.

Delta2 en andere internet-behandeling-wachtenden: uit het verleden weet ik dat het zin heeft je elke dag proberen aan te melden, soms is er opeens een gaatje en lukt het. Dus gewoon blijven proberen.

Volgens mij is er na de zomer weer een piek in mensen die vonden dat ze zomer toch écht niet zo bewust hebben meegemaakt.

In 2005 heb ik de halve zomer ook nog weggedronken, weet amper meer wat ik gedaan heb (nou ja, er zijn hier en daar wat gaten aan het einde van de dag) ik weet natuurlijk nog wel waar ik was. Ik weet wel dat ik in die vakantie ook veels te makkelijk te veel geld uitgaf (compensatie voor mijn afwezigheid naar de kinderen toe) en elke dag om 1600 de fles open.

In 2006 geen druppel gedronken en veel bewuster mee gemaakt. Weet nog precies alles, hoe en wat, waar en waarom, wie (nou ja ongeveer) wat zei, en ik kan het je echt aanraden. Het scheelt zoveel schuldgevoel, dat is bij mij het voornaamste.

Dus: blijf je aanmelden en de rest: kom de zomer droog door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje deaanmenlding ging wel goed maar het duurt gewoon even wat langer voordat ik een kontaktpersoon krijg maar heb wel kontakt met de Coordinator bij TACTUS gelukkig...dus het is gewoon even afwachten.
Ja ik ken die jaren van wegdrinken ook goed maar probeer nu al zo'n 10-11 jaar te minderen dus drink in ieder geval al een lange tijd niet meer elke dag.
maar wil nu gewoon wel eens van die verslaving af maar dat lukt maar niet.
dus nu misschien wel met hulp

en je ondertiteling staat als een deur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi je bedoelt staat als een huis.

Ik weet er ALLES van. Ik durf het amper te zeggen uit angst jullie teleur te stellen maar ik heb soms ook nog momenten dat ik moe ben, sjaggie, geen zin om te koken, en gewoon denk doe mij een vat witte wijn en een bed. Maar ook daarmee heb ik anders leren omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb overigens soms in geval van nood (dat er iets totaal mis ging op het forum of iets anders met mij totaal mis ging) en ik het absoluut niet meer zag zitten altijd dit forum beschouwd als de beste remedie. En de tweede remedie (ook als het forum bv. mis ging) heb ik gewoon gebeld naar de Tactus, hun telefoonnummer staat op de site.

Gewoon doen als je het hard nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Ik zit nu de afgelopen dagen ook met zo'n instelling van waar doe ik het allemaal voor.
Ik doe het voor mezelf en omdat het ronduit slecht gaat met mijn zwager, mijn vader ziek is en mijn schouder en nek pijn doen, is dat alles nog geen reden om dan maar wat te drinken te nemen. Dan ben ik pas ver van huis. Het is nu eenmaal heerlijk om niet te drinken. En deze periode gaat ook weer over.
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat de behandeling erop zit en het nazorgtraject vandaag eindigt, dat ik een beetje de pee in heb vandaag.
Maar er is geen een goede reden bij om te drinken.
Er is weer brood in huis, dus ik ga zo maar een lekkere boterham eten.
Als ik mijn buikje weer vol heb, kan ik die gremlins beter de baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwens ook al langer aangemeld hoor, sinds 27 oktobher 2005. Ik heb me in maart 2005 (!!!) opgegeven voor de internet-behandeling, en omdat het net in de krant had gestaan, was en toen een enorme wachtlijst. Dat vond ik een goed excuus (leuk gevonden toch) om rustig door te drinken. In de trant van tja........... ik wil wel veranderen maar als jullie niet mee willen werken....... dan kan ik er ook niets aan doen (geef toe, geinig bedacht). Tot mijn schrik kreeg ik eind sept. 2005 een mail en mijn eerste opdracht. S**t !!!!!!! Weg excuses, toen ben ik maar begonnen, braaf elke dag dat alcohol-schrift invullen (alleen de náám al ggggrrrrrhhhhhaaaaaaggggghhhhhh!!!!!) je voelt je gelijk een junk of zo.
Na drie weken internettherapie dacht ik op een zondagmiddag (28 oktober 2005) gatver wat ben ik mezelf zat (leuke woordspeling toch) dat ik nog steeds drink, fles omgekieperd (mijn gootsteenputje heeft inmiddels een probleem, vele flessen zijn er achter aan gegaan en het kreng is aardig verslaafd aan het worden)..........en zo doende ben ik sinds 28 oktober 2005 ADB.

Ik heb best nog wel eens een foutje gemaakt sinds dien, maar voor mij is ADB zijn niet mislukt als je een keer de mist in gaat. Het gaat om de combinatie van gedachte en gedrag en als je gedrag zodanig is dat je meteen baalt van die uitglijer en je gedrag aanpast en weer extra alert bent, dan is het zelfs een leermoment.

Ik streef (de) ernaar om sociaal te kunnen gaan drinken, maar naarmate de tijd verstrijkt krijg ik steeds meer twijfel of dat (ooit) een haalbare kaart zal zijn.

Kika, uit mijn begin tijd (niet meer na te lezen helaas) zij heel wijs: één glas is teveel en tien is te weinig voor ons. Want in die eerste zit de gore Gremlin die roept: jij mag best nog een glaasje, meid, je hebt het verdiend, enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben nieuw hier en kreeg de uitnodiging om eens te kijken op de Ditjes en Datjes. Hihi, ik voel me net iemand die voor het eerst op een feestje komt bij mensen die elkaar al jaaaaren kennen. Maar het klinkt wel gezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Benthe.

Als je wil kun je je voorstellen op het "draadje" Wie is Wie, daar staan de meesten van de mensen die je hier aantreft wel op genoemd.

Deze "dagdraad" is voor de dagelijkse beslommeringen van deze en gene. Sommigen zitten er al langer bij (ahum) sommigen korter maar dat maakt niet uit. Juist als je begint met minder drinken of stoppen is het forum een enorme hulp, daar is iedereen het over eens.

En ja, ik ben het met je eens, dit forum steekt qua gezelligheid en steun met kop en schouders boven de andere fora uit.

Doe je ook de internetbehandeling?

** Houtje moet eerst kijken en dan schrijven SORRY je hebt je al uitgebreid voorgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vraag over ijzertabletten: in een goeie multivitamine (kruidvat) zit je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer. Maar bij mijn drogist krijg ik het ook los van het merk (even kijken) mijn dochter is ook zo'n witneusje in de winter krijgt ze altijd extra ijzer het helpt haar echt.

Be right back (brb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ja ik ben sinds twee weken bezig met de behandeling en sinds een week zonder koning alcohol.
Ik heb me al voorgesteld op de Wie is Wie, en jullie weten het vast wel: hoe kun je een eigen plaatje uitzoeken als herkenning? Ik ben nu een jongen met een bril op en stekeltjeshaar, maar in het echt ben ik toch echt een meid met contactlenzen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje,

Duidelijk herkenbaar wat je schrijft over die instelling: jullie kunnen nog niet beginnen, nou ik ook niet dus laat ik er maar een op nemen. Dat had ik bij de eerste behandeling via het reguliere circuit. Aangemeld in september 2005. Eer dat de behandeling op gang kwam, waren er ruim drie maanden voorbij. Een behandeling om niet over naar huis te schrijven trouwens. Dat was meer van: hier wat pillen en trek je plan, nauwelijks begeleidende ondersteuning. Was me toen toch gelukt, puur op eigen wilskracht, om het een paar maanden droog te houden, met weliswaar wat uitglijders. Met de behandeling was ik gestopt in mei 2006. Na onze vakantie van 2006 had ik dan toch meer dan een uitglijer. Een complete terugval, waarbij ik nog meer ging drinken (ca. 2,5 fles rode wijn per dag) en ook nog dag en nacht. Een flinke depressie (met een sterke intentie tot zelfmoord) even voor de herfstvakantie heeft me wel wakker geschud. Met een vriendin op zoek naar hulp (die andere instelling wilde ik niet meer). Uiteindelijk in maart dit jaar al surfend hier terechtgekomen en mij aangemeld. He, ik kon gelijk beginnen. Geen uitstel van executie, gelijk met het alcoholschrift begonnen en me aangemeld bij het forum, zodat ik hier bij jullie reeds van start kon. Nu is de behandeling achter de rug en het nazorgtraject eindigt vandaag.
Ik drink al 14 weken niet meer en ga vanaf vandaag op eigen benen staan. Voor mij geldt ook dat 1 niet genoeg is, dus laat ik die eerste staan. Echt trek heb ik niet meer, maar toch kom ik onverwachte situaties tegen, waarbij de gremlins toe slaan. Altijd wanneer ik mij veilig voel, kom ik in gevaar. De afgelopen dagen heb ik er wel last van gehad. Tot op heden kan ik de gremlins de baas. Ik hoop dat dat zo blijft, maar ik zou het erg prettig vinden als ze me helemaal niet lastig zouden vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Met extra ijzer moet je wel voorzichtig zijn. Téveel ijzer kan gaan stapelen in je bloed, weet je zeker dat die droge mondhoekjes niet overgaan met een paar nachten dik vaseline en bv. wat extra vitamine C, dat plas je gewoon weer uit als je teveel hebt.

Googelen op internet is leuk, maar als je de verkeerde conclusie trekt en je daaraan vasthoudt kan je best de mist in gaan. Voorzichtig dus maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Weet je, ik ben hier op het forum gekomen nadat ik vorig jaar na een half jaar mijn behandeling in een kliniek had afgerond. In de groep waar ik maanden in verbleven had en van de therapeuten ondervond ik veel steun door alle goede raad en adviezen, spiegels die me voorgehouden werden in het gedrag van anderen, en vooral ook door de dagboekbesprekingen elke dag. Toen ik weer thuis was hield ik in het begin nog wel een dagboek bij, maar de interactie met lotgenoten en deskundigen was weg. In dit forum heb ik toen die zo nodige steun en toeverlaat weer teruggevonden. Gaandeweg de tijd kon ik wel steeds meer zonder, maar zoals je weet, helemaal zonder kan ik toch nog steeds niet. (zie vorige week) Blijf dus maar lekker meeschrijven en -lezen. De kans dat je zonder alco kunt (over)leven vergroot je er alleen maar mee. Wees niet bang om los te laten want je weet dat dit vangnet er altijd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Kohtje,
Ik weet niet of het me wel gelukt was te stoppen zonder de hulp van dit forum. En ik heb nog steeds behoefte hier "te hangen", al is het maar door te lezen.
Nadert het schilderij dat je vorige week onder hand had inmiddels zijn voltooiing?
Ik zou best wel eens wat werken van je willen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...