Spring naar bijdragen

Maandag 23 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,
Na een bijna slapeloos nachtje open ik weer eens het draadje.
Iedereen veel succes met deze nieuwe week. Neem vandaag de eerste niet en dan gaan we dag voor dag de week door!

Anjo,
ik zie dat je ingelogd staat. Ik hoop dat het een beetje met je gaat?

Stien/Charlie,
Jullie werknacht zit er bijna op. Slaap lekker straks!
Stien, hoe beviel de speler?
Charlie, weer jezelf bijeengeraapt?

Tolie,
ik hoop dat het gisteren is gelukt niet verder te drinken. Vandaag een neieuwe kans op een droge dag.
Ik duim voor je!

Luciene,
ik hoop je nu weer wat vaker weer hier te zien. Fijn dat het goed gaat.

Soothe,
alles OK daar? Leuk weekend gehad?

Anna,
jij moet volgens mij weer werken vandaag! Veel sterkte en succes!

Safi/Delta,
een niuewe week. Succes met jullie interbetbehandeling!

Fauve,
jij gaat goed! Hou het droog!

Blacky,
ik hoop dat het vandaag weer beter gaat en dat je evn naar buiten kunt. Wat een verhaal met je voet!

Benthe,
hopelijk heb jij binnenkort weer de puf om te kunnen hardlopen....

Corinne,
jou vakantie begint toch vandaag? Geniet ervan!

Tapas,
je 31e dag vandaag! Een hele maand! Gefeliciteerd!
:present:

Houtje,
Een gremlinloze dag gewenst. Zal wel goed gaan vandaag. Attentie voor het gat in je hart. Herkenbaar stukje heb je geschreven.

Marion,
Gisteren hield jij moedig stand! Vandaag een gemakkelijker dag gewenst.

Verder iedereen die ik niet persoonlijk noem, sterkte en succes!
Ik ga me opmaken voor de trein!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

De vakantie zit er voorlopig even weer op, zometeen weer aan het werk. Mijn laatste vakantiedag is een gedenkwaardige dag geworden. Gisteren in het zuiden van het land op bezoek geweest, vrolijk een stevige vaart erin, ondanks mijn idee dat mijn auto een vervaarlijk geluid maakte. Bij het wegrijden 's avonds kwamen we erachter dat de uitlaat doorgeroest was, en bijna op het wegdek hing. Dus wegenwacht gebeld, noodpijp ertussen gezet, uitlaat er weer onderuit gezakt, naar de centrale van de wegenwacht om het ding ook nog met ijzerdraad vast te laten zetten, en zo op een sukkeldrafje naar huis. We waren er pas na elven.
Dat wordt dus een nieuwe uitlaat eronder laten zetten vandaag. Alsof ik nog geen kosten in huis heb en een kapotte wasdroger.:wacko: De gremlins hadden zich met de ijzerdraad mee vast laten binden en zijn tot thuis meegereden, waarna ze verwoede pogingen hebben gedaan binnen te komen. Maar mijn hond heeft ze gelukkig allemaal te grazen gehad, dus nu zit ik ondanks een wat te korte slaap toch redelijk fris mijn relaas te typen.

Als jullie een verschroeide gremlin tegenkomen (van die uitlaat), stuur hem dan maar naar QuickFit om terug te kruipen in mijn oude uitlaat. Laat ze vooral niet binnen, het zijn krengen en ze barsten van de dorst! Een fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, gaaf joh, je hebt die gremlin mooi te grazen genomen!!! zou ook niet fijn geweest zijn als je je eerste werkdag met een kater had moeten beginnen. Hier ben ik ook klaar voor mijn dagje werk, vandaag een afspraak met de Jellinek clientenraad over het maken van hun nieuwsbrief, ik zal hem weer met veel interesse lezen hihihi (jellinek= amsterdamse verslavingszorg) In ieder geval heb ik dan weer een klus waar ik me lekker op kan focussen! en waarmee ik dan misschien mezelf weer meer thuis kan gaan voelen op mijn nieuwe werkplek (in het nieuwe pand dan he)

naja blabla ik ga nog even rommelen en dan de deur uit!

Delta, Anna en Gem goeiemorgen! en iedereen die hier nog na mij komt ook nog!

Hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toenemende bewolking gevolgd door regen

Vanuit het zuiden neemt de bewolking toe op nadering van een storing. De bijbehorende regen wordt in de loop van de ochtend in het zuiden verwacht en breidt zich dan geleidelijk over de rest van het land uit. In het zuiden is er later ook kans op onweer. De maximumtemperatuur ligt tussen de 19 en 22 graden. De zwakke tot matige wind komt uit oostelijke richtingen. De komende nacht blijft het in het westen nog regenen. Het wordt niet kouder dan 14 graden. De wind draait in het zuiden en oosten naar zuidwest en is matig. In het noorden is de wind noordoostelijk, vrij krachtig, aan de kust krachtig of hard. De regen trekt in de ochtend van west naar oost over het land, daarna klaart het wat op maar een bui blijft mogelijk. De wind is matig, aan de kust krachtig en draait overal naar noordwestelijke richtingen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal.

@Gem: zo heel veel zal je me hier nog weer niet vinden want mijn man zijn vakantie is vandaag begonnen. In het weekend wilde hij al beginnen met verdere verbouwingsklussen maar daar is niets van gekomen, dus dat gaan we nu aanpakken. Mijn kat was het weekend verdwenen (ik pas op de hond van mijn dochter en het snoepie van Soothe liep hier natuurlijk ook gezellig rond) maar die is gelukkig vannacht weer terug gekomen.

En nu ga ik me storten op de omzetbelasting dus ben wel even zoet. Dan kan het morgen naar de accountant en ben ik nog op tijd voor het einde van de maand. Hoewel mijn boekhouder dat het liefst voor de tiende van de maand die volgt op het kwartaal in huis heeft. Dat zal wel nooit gaan lukken bij deze klant :D.

Heel veel gelezen natuurlijk en er was veel om op te reageren maar dat ga ik niet meer inhalen. Wat me wel van het hart moet en waar ik redelijk verbijsterd over was/ben is de ontdekking van Rebos dat Delta een door zelfmoord doodgewaande bekende van hem was van een ander forum die hier weer is opgestaan en de lakonieke houding van Delta hierover en het feit dat hij daar min of meer heel gemakkelijk mee wegkomt. Ik zeg min of meer daar er wel een aantal zijn geweest die zich er nou niet echt lovend over uit gelaten hebben. In een pb kan Delta er natuurlijk zijn excuses over hebben aangeboden bij Rebos (dat mogen we hopen). Hier zou van zijn kant wel enig woord van compassie met Rebos op zijn plaats zijn geweest/zijn (wat niet is kan nog komen). Ik kan me voorstellen dat verscheidenen hier een déja vu gevoel hadden. Dat wilde ik er even over kwijt.

Het ga jullie goed vandaag. Ik kom nog wel weer even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
amai anna hoe men de gremlins van zich af gooit doet er niet toe als men ze maar kwijt is .
ik vandaag nog niet werekn ik heb vrij door de feestdag van zaterdag , veel ga ik nog niet doen want ben nog altijd kortademig , en hier in belgie is het momenteel enorm aan het regenen;-((
sommige zaken anna komen inderdaad altijd allemaal ineens , hier was het de tv die stuk is en de zelfde dag mijn pc alletwee zijn in reparatie .
deze in bruikleen pc heeft veel kuren waaronder regelmatig uitvallen ;-((
ik doe er weer een adb dagje bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hormonenstorm is weer gaan liggen hier. De laatste tijd valt mijn kwartje altijd pas achteraf. Zo van: Ja dààrom was ik zo emotioneel! Ik geloof dat ik de voeling met mijn cyclus kwijt ben door al dat gezuip van de laatste jaren. :huh: Het is iets om terdege rekening mee te houden.

Ik heb een vraag voor Ziza: Wat bedoel je eigenlijk altijd met 'Heb je een plan?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag positivo's!
(ja, als je geen positivo bent dan zuip je je gewoon klem en zit je hier niet te lezen he... :D )

Vanaf vandaag heen-en-weer tussen het oude en het nieuiwe huis, spullen sjouwen. We komen er wel... of, beter gezegd, ik kom er wel. Wat zal dat straks een genot zijn als ik eindelijk een beetje op stee ben... kijk er nu al naar uit! Het is gelukkig mooi verhuis- en klus-weer, thanks Twan!

Iedereen een fijne dag gewenst en ik kom vanavond wel even weer. Hou vol!

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen fran ,
de hormonen ppff ik denk dat we daar als vrouwen een verhaal kunnen over af steken .
ben bijna 11 maanden adb en het zijn nog de moeilijkste momenten voor mij zeker de week ervoor ;-((
mijn arts in spanje zei altijd drink juist dan een glasje rode wijn meer , ja ja een glasje maar ik weet dat ik dat niet kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Ik had een spannende vrijdagavond voor de boeg, even op stap met een vriendin. Ik was op voorhand al aan het panikeren of ik me zou kunnen 'inhouden'. Helaas, niet, maar toch heel beperkt gebleven. Laten we zeggen een vierde minder dan normaal. Mijn streefdoel is totaal niets meer drinken.
Ik dacht , kan ik nu met zoiets terecht op dit forum. Jullie lijken me allemaal stevige volhouders. Maar ik vind als ik mee wil blijven schrijven ik toch eerlijk moet zijn. En ik meen het dat ik mijn streefdoel wil bereiken! Dus de dag erna weer hop met volle vlijt ertegen aan en zo zijn we weer twee dagen verder.
Dus ben ik nog steeds op zoek naar de ultieme truk om nee te zeggen op hét moeilijke moment...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahoy kapitein!

Blij dat ook bij jouw het huiswerk gedaan is en je het roer weer even kan overnemen.
Gistren lichtelijk gefaald met mijn wietverslaving en enkele pijpjes gerookt dus we gaan lichtelijk van koers.

Maar genoot er niet zovan...ik werd reue lastig voor mijn man.... een echte zeur...dus ik kan het maar beter laten.
Wel heerlijk "ontspannen" gaan slapen maar vanochtend en met een dikke kop wakker.:wacko:

Marion
voor alle duidelijkheidde "pijpjes" waar ik het gisteravond laat over had zijn geen flesjes bier in dit geval...maar hasjpijpjes met wiet ..want ik rook geen tabak meer.
NIET gedronken dus
nog steeds ADB!

Blacky
wat een verhaal over je voet...niet echt iets om over te lachen.....je reaktie van snel proberen in de auto te springen...net zoals op tv is heel begrijpelijk en ook wel grappig achteraf...en wat jammer dat het zo afliep met je voet...brrrrr.....deed mij pijn in mijn voeten toen ik het las.
Hoop dat je nog even een paar dagen thuis blijft ookal voel je je wat beter..je moet echt eerst even aansterken...daar heb je recht op!

En verder wens ik iedereen een gezellige, stressvrije dag:heart:
Hou em droog net als Ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen behoefte aan oeverloze discussie, alleen aan duidelijkheid. Daarom tóch nog even een paar feiten:
Op een ander forum heeft iemand onder de naam "Delta Tango" veel conflicten veroorzaakt en is uiteindelijk verwijderd als deelnemer na een fake-zelfmoordmededeling. Ik had op dat forum met deze man een aantal malen contact (of je dan van 'bekende' mag spreken, lijkt me niet echt relevant, ik ben wél een tijd in de veronderstelling geweest dat de man overleden was). Er is géén uitleg of excuus privé mail geweest. Pogingen van mij om "Delta" persoonlijk te benaderen, zijn door hem geblokkeerd.
Ik gun ieder een nieuwe start, voel me niet rancuneus, heb alleen mijn bedenkingen over genoemd optreden en ben er inderdaad voorstander van dit onderwerp te laten rusten en te hopen dat de vrede op dit forum gehandhaafd blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Na een weekje weggeweest te zijn ben ik terug. Waarschijnlijk hadden jullie al het vermoeden. Ja, ik ben weer in mijn valkuil ingetrapt. Heb vijf dagen lang in de binge gelegen. Ik zag het al vijfde week komen maar kon het gevoel niet kwijt en plaatsen. Waarschijnlijk had ik tijdens het etentje die paar glazen niet moeten drinken. Woensdag kreeg ik op mijn werk een meningsverschil en ik werd gewoon zo kwaad terwijl het niet eens een groot meningsverschil was. IK ben thuis aangekomen en heb het op een zuipen gezet. En ja hoor, toen ik met de eerste begon kon ik niet stoppen. In vijf dagen heb ik 7 flessen rose en 10 blikken bier leeg gedronken. De flessen rose en bier had ik in huis staan dus hoefde ik niet naar buiten. Vandaag is de bui weg en heb sedert gisteravond niet meer gedronken. Nu zit ik aan de thee met honing. Gelukkig kon ik vandaag vrij nemen en hoefde ik me niet ziek te melden. Ik baal wel van mezelf dat ik teruggevallen bent. Ik probeer diverse keren te stoppen en mislukt altijd bij de 5de of 6de week. Ik baal echt heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helena

Goed van je dat je er gelijk weer een punt achter zette en het hier even kwam melden.
Het besef begint met eerlijk zijn over je alcohol gebruik.
Ik ben blij dat het maar een korte uitglijder voor je was.

Ik kan je de truuk niet bieden maar volgens mijn man hebben de meeste mensen een "vocht fetish" en wil men in moeilijke, ongemakkelijke situaties en uit gewoonte vocht tot zich nemen.
Vooral als men zich niet helemaal op zijn gemak voelt...zoals wij alkies in een omgeving waar men normaal dronk. of waar men zich niet op zijn gemak voelt....bij lastige ouders, emotionele situaties.
En als je in je hoofd maar tegen jezelf blijft zeggen dat elk vocht dat gevoel kan bevredigen dan hoef je geen bier/wijn meer te nemen.
Dit helpt hem enorm weer een dag ADB te blijven door altijd een flesje water bij zich te hebben.
Misschien dat je erwat mee kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra
Heel herkenbaar, wellicht voor de meesten.
Concentreer je op die 5 weken dat je telkens wel geslaagd bent!
Wees lief voor jezelf en wordt niet boos op jezelf. Want je hebt jezelf heel hard nodig! En het is heel moeilijk. Maar blijven proberen. Ik geloof erin dat volledig stoppen het beste is. Ik moet mezelf ervan overtuigen dat dit helemaal niet het einde van een leuk leven is, integendeel, enz.
Goed dat je je 'ei' hier kwijt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rebos,

(leuk anagram van Sober overigens) ,

dat is nou juist wat wij hier ook hebben meegemaakt met iemand anders, afgezien van wat andere ellende. Ik krijg er (weer) kippe? of kippen? vel van.

Volgens mij doen wij elkaar deugd en een lol als we juist in onze angsten ook eerlijk zijn.

"Wie bang is voor de angst van een ander, dient bang te zijn voor zichzelf" (ahum, zelf bedacht ja).

Spreek het uit, in een pb, lucht je hart, overleg met de moderator (die weten meer dan je denkt) en wees jezelf als mens met vertrouwen én angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Helena,
Dank je wel voor je bemoedigende woorden, ben wel een beetje boos op mezelf dat ik de flessen niet uit deur heb gedaan. Ik denk dat in mijn achterhoofd wist dat ik het ooit zou heel drinken. Een alco is echt raar. Ik had die troep vanaf het moment dat ik stopte weg moeten gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra
Jammer van je uitglijder maar ook jij weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Je hebt je lichaam toch maar mooi even weer 5 weken gezond gehouden en dat is ook niet niks.
Ik kan geen alcohol in huis hebben omdat ik uit ervaring weet dat ik in precies zo'n situatie als jij beschreef ook weer aan de binge zou gaan als ik al die alcohol in huis .
had.
Je huis moet een veilige plaats worden dus mischien als je het alcoholvrij houd kun je devolgende keer als je het weer moeilijk hebt in je 5/6 week lekker in je "veilige" huisje blijven tot de golven wat rustiger zijn en je weer helder en rationeel kan denken.
Succes vandaag en geniet van je theetjes en je vrije dag:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK merk tochtwel bij mezelf dat ik heel erg hardleers ben. Elke keeer de binge zien aankomen en toch aan toegeven. Terwijl ik me afgelopen 5 weken fantastisch had gevoeld. Wat ik wel merk is dat mijn boosheid vaak de aanleiding is op een uitglijder te maken. Ik moet iets met die boosheid doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholische verslaving zorgt ervoor dat de alcoholist altijd een excuus bij de hand heeft om weer te drinken.
boos worden is een heel gebruikelijk excuus.
je moet misschien iets doen aan je boos worden daar kan ik niets over zeggen maar je moet proberen je boos zijn niet te gebruiken door de alcohol te kiezen.
Win voor jezelf en laat de fles niet winnen.
Vecht tegen die Gremlin...want het lost niks op!
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...