Gem Geplaatst 26 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Anna,voor een lastige collega kan je in principe niet van werk veranderen denk ik. Overal zitten wel zulke mensen, toch?Waar ik nu werk, dat was een hele leuke club mensen. Jarenlang. Nu zijn er een paar weg en dan die overname perikelen...het clubje is uit elkaar gevallen....Maar als het echt niet gaat, dan moet je natuurlijk wel van baan veranderen om niet zelf ziek te worden...Corinne,11 augustus is in mijn vakantie. Doe ik dus niet met je mee. Ik zal blij zijn als ik de vakantie droog weet te blijven, dan moet ik ook niet met de tabac stoppen.Ik hoop voor je dat het lukt. Overigens moet je niet veel roken als je zolang met een slof doet? Of heb je meerdere sloffen sigaretten in voorraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Heej, ik had even de laatste blz gemist, even bijgelezen.Fitnessen: top zeg. Ja dat kan ik me voorstellen dat je nog de tranen in je ogen kan krijgen om je hond. Ik heb eens iemand gekwetst, het is al heel lang geleden. Dat heeft me nooit lekker gezeten. Laatst heb ik aan haar gevraagd of ze zich dat nog herinnerde. We hebben het toen uitgepraat en dat was heel goed om te doen, maar jij kan niet meer sorry zeggen tegen je hond. Maar die heeft je vast allang vergeven hoor!Wat ik trouwens grappig vond tijdens het etentje was dat het niemand opviel dat ik glaasjes water dronk, terwijl ik nog maar een paar weken geleden om dit tijdstip bijzonder "lollig" zou zijn geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Helena, als Allan Carr jou zo goed heeft geholpen met stoppen met roken, hij heeft ook een boek geschreven over stoppen met drinken. Hoe krijg jij het voor elkaar om als ex-rookster nog wel trek te hebben in alcohol? Nee dat is geen kritiek, maar voor mij zijn die dingen zo met elkaar verbonden. Ik kan wel roken zonder te drinken maar beslist niet drinken zonder te roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 @Benthe,Bang dat je wat meer zou meebrengen dan alleen een keukenrol. WC papier is van het zelfde soort gemaakt. Dus so what.Goed dat die hond een zo riant onderkomen krijgt.Ja, katten hebben inderdaad ook hun zorg nodig, maar die kun je wel alleen laten als je met oud en nieuw weggaat. Voor een hond is een dag werken al meer dan genoeg.Wat handig een oudere jojoënde zus met dezelfde smaak.@Helena,Ik heb nergens last van, behalve dan dat ik thuis al onder de dampkap moet en al mijn vrienden niet roken. En ja het is waar het is ongezond, het stinkt, sinds ik onder de dampkap rook, heb ik maar 2 keer vitrage en gordijen hoeven wassen, daarvoor eens in de 2 maanden ongeveer, de muren en het plafond verkleuren niet, geen verschraalde tabakslucht als je 's morgens naar beneden komt. Alleen maar voordelen bij rokeloosheid. Nu wil ik echt een serieuze poging ondernemen en niet voor een ander, maar voor mezelf.@Gem,Ik heb nu op dit moment precies 251 sigaretten in huis. Daar gaat er dadelijk een af. Dat is ongeveer genoeg tot de 11de. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Helena. Gem, Anna,Fijn dat jullie het herkennen. Ik ging bijna twijfelen aan mezelf. Maar Anna je heb gelijk ze heeft niet door wat de consequenties van haar gedrag zijn. Jammer voor haar. Ik denk dat het haar leerpunt is. Mijn leerpunt is mezelf niet aan haar ergeren en haar in haar waarde laten zolang ze mij met respect behandeld. Het is heel lastig om dat te doen. Mijn eerst reactie is inderdaad om een andere baan te zoeken maar ik laat me niet door haar verjagen en ik ga niet vluchten. Ik wil dit echt handelen en zelf niet ten onder gaan.Maar jullie allen bedankt voor jullie lieve reacties.Het boek van Allen Carr heb ik gelezen maar bij een verstokte roker als ik werkt het boek niet.Ik ga eerst werken aan alcoholprobleem en dan zie ik of ik toe kom aan andere verslavingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Corinne jij bent vast heel goed in rekenen.... hihi!Maar succes met het stoppen, zodra ik wat zekerder in mijn schoenen sta wat de alcohol betreft, ga ik daar ook aan werken. Alweer een rouwproces. Helena heeft gelijk, dat boek van Allan Carr kan je er heel goed bij helpen. Heb je het al eens gelezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Sandra voor mij werkte het ook niet, maar het heeft geloof ik wel een heleboel mensen van het roken afgeholpen.Over roddelende collega's: ik weet het niet, toen ik nog niet thuis werkte werd ik op zulke momenten altijd prettig oostindisch doof. Maar aan de andere kant, wie hoort er nou niet graag eens een fijne roddel?Maar er zijn verschillen natuurlijk, je hebt roddelen en vals roddelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Benthe,Dat is niet zoveel rekenwerk als je 10 pakjes van 25 sigaretten elks hebt liggen en 1 enkele sigaret.Dat kan een pabostudent nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dotske Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 goeie avond iedereen,Ik ben dus ook een nieuwke ,heb me even voorgesteld op wie is wie. Hoop dat ik hier op tijsd en stond mijn ei kwijt kan en ook wat steun vind. Het is wel fijn om te weten dat ik er niet alleen mee zit. Ik reken mijn officiele stopdag pas vanaf morgen, en ik hoop dat het me lukt.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Benthe,Ik roddelen is misschien een menselijke kwaal. Ik denk dat ik in de toekomst maar erom ga lachen en het niet serieus neemt.Ik ga lekker naar bed, met een trotse gevoel dat ik ondank mijn chagrijnigheid toch nuchter ben gebleven.Allemaal welterusten en morgen weer fris op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Gem, ik ben het met je eens dat een lastige collega in principe niet de reden moet zijn om ander werk te zoeken. Ze was ook niet de enige reden. Onze botsingen en haar geroddel speelden al toen ik nog dronk. Ik heb me vorig jaar eigenlijk - als ik terug kijk - het hele jaar heel rot gevoeld en die toestanden op mijn werk speelden daarin een grote rol. Uiteraard redenen voor mij om steeds meer te gaan drinken, het begon echt uit de hand te lopen.Toen ik eenmaal een aantal maanden droog stond bleek dat ik zwaar depressief was. Ik dacht eerst dat het een gevolg van stoppen met drinken was, maar dat was niet zo. De alcohol fungeerde bij mij als zelfmedicatie, het is een verdovend middel. Zonder demping nam de depressie die ik eigenlijk al jaren heb gigantische vormen aan. Er trad gewoon een cumulatief effect op. Ik was al jarenlang zonder dat te beseffen matig depressief, maar doordat ik in dezelfde periode stopte met drinken én de situatie op mijn werk een climax bereikte stortte ik in.In de tijd dat ik ziek was heb ik heel veel nagedacht, ik kon er stomweg niet mee stoppen. Mede door de medicatie en de begeleiding begon ik langzaam van alleen maar somber meer analyserend te denken. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat ik na 7 jaar in dezelfde baan eigenlijk al lang aan een nieuwe uitdaging toe was. Stel je voor, ik kreeg zelfs te horen dat ik mijn werk (nuchter) té goed deed, dat ik desnoods maar expres af en toe fouten moest maken, om meer op het niveau van mijn collega's te functioneren! Nou, dat gaat mij een beetje te ver.Dus toen er elders in de organisatie een vacature was heb geïnformeerd of ik er eventueel voor in aanmerking zou komen. Ik kende deze afdeling al van mijn vorige werk, en zij kenden mij. Ze belden dezelfde middag op of ik bij hun wilde komen werken. En nu zit ik dus op een afdeling waar men geen enkele moeite heeft met perfectionisme, waar ik net zo pietluttig en precies mag zijn als ik wil (graag zelfs!), waar ik mag puzzelen en zonodig net zo diep mag graven als ik wil, en ik krijg er nog complimentjes voor ook. Heerlijk gewoon! Wij worden in vrijwel elke organisatie als droogkl**en beschouwd, en het kan me helemaal niets schelen want ik voel me lekker op mijn plek tussen de droogkl**en. Ik ben er tenslotte zelf op het moment ook een.Wat voor mij het belangrijkste is: als ik niet gestopt was met drinken had ik nooit het initiatief genomen eens om me heen te kijken. Ik zag al mijn mogelijkheden gitzwart, was overal doodsbang voor, en durfde geen enkele stap te zetten. Dan was ik dus gewoon blijven zitten, en me ongelukkiger en ongelukkiger gaan voelen, tot ik uiteindelijk waarschijnlijk helemaal opgebrand zou zijn.Juist door die nieuwe baan ben ik gaan inzien dat ik volledig stil stond toen ik dronk, jarenlang. Ik gleed steeds verder af in pessimisme, toenemend drankgebruik, en toenemende lichamelijke en psychische klachten gerelateerd daaraan. Brrrrrrr, ik moet er niet aan denken waar dat uiteindelijk toe geleid zou hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Sandra welterusten.Corinne, ik ben een notoire rekenkneus en geen pabostudent, haha, ik weet nog net dat 1 + 1 euuuhh, drie is ofzo.Dotske ik ga even je wie-is-wie lezen, alvast welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 @anna: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Anna,zie mijn stukje van gisteren waar ik mijn burn-out omschreef in combinatie met alcohol.Ik denk dat onze situaties qua werk en alcohol wel wat op elkaar leken met dat verschil dat toen ik thuis zat voor een paar maanden ik al een andere baan heb genomen.Nu ik op het nieuwe werk zit loop ik tegen een aantal zelfde problemen op. Alleen ben ik nu nuchter en me ervan bewust dat ik er wat mee moet. dus niet drinken, maar de problemen onder ogen zien.Een aantal dingen daar kan ik wat aan doen, door er aan te werken. sommige dingen zijn nu eenmaal zo.Alleen moet ik er nu achter komen wat aan mij ligt en wat niet te veranderen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Dotske, ik ken de verschijnselen, dat je eigenlijk heel normaal overkomt maar eigenlijk laddertjezat bent, als ze je de alcoholproef zouden afnemen. Wat de afkickverschijnselen betreft, ik ben nu zelf twee weken op weg. Het was en is niet echt gemakkelijk, zeg maar ronduit moeilijk af en toe, maar elke dag dat je niet drinkt krijg je er een beetje zelfvertrouwen bij. Heb je je aangemeld voor de internetbehandeling? Daar krijg je ook veel meer informatie over de lichamelijke verschijnselen. Met je huisarts praten is ook een heel goed idee. Kijk maar rond en praat en lees mee. Nogmaals welkom hier en weet je: het gaat je lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 @Mick Gem, er is ook geen garantie dat iets vergelijkbaars of volkomen anders waar ik nu zit niet ook kan gebeuren. Maar ik sta er nu anders in, ik ben nuchter, en ik denk dat ik me niet meer zo snel volkomen zal laten overdonderen door wat er gebeurt. En natuurlijk zijn er altijd mensen waarmee het klikt, en anderen waarmee je die klik niet hebt. Ik ben al blij als ik niet meteen frontaal bots.Het grappige is dat ik vroeger nooit bedacht zou hebben dat ik dit soort werk leuk zou vinden. Ik kan tegelijkertijd een enorme pietlut, maar ook een enorme chaoot zijn. En voor het eerst van mijn leven MAG ik dat zijn van mezelf. Allebei!Maar nu ga ik mijn hond uitlaten, en naar bed. Morgen nog een dag vroeg op, en dan lekker weekend!Welterusten allemaal.P.S. Dotske, welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Ik ga ook naar bed, ben heel moe.Slaap lekker allemaal en voor diegenen die nog een rondje met de hond moeten: een droge wandeling toegewenst.Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 avond iedereen , dag dotske welkom hier op het forum .helena , tapas en andere welke het moeilijk hadden chapeau mijn vergadering was heel fijn het voelde warm aan na weken weg te blijven , het doet altijd goed te zien dat mensen welke men kent adb gebleven zijn het heeft een enorme kracht kledij ik gruwel van passen , ik ga lopen als de verkoopster nog maar mijn richting uitkomt ;-((ik ben een echt jeans mens iets anders ligt er denk ik niet in mijn kast , spanje was wat dit betreft zalig , op zondag naar de rommelmarkt en een levi´s 501 kopen voor 5€ a 6€ , thuis wasmachine in en klaar was kees :-))spijtig dat ik niet meer in mijn in spanje gekochte jeansbroeken geraak ;-((ivm roddelen mijn werk de laatse 15 jaar is/was een eenzaam zonder collega´s werk , als kokkin in spanje was er niet veel te roddelen met potten en pannen :-))mijn werk in spanje sinds 2001 en nu in belgie is poetsen en andere bij de mensen thuis en dus geen collega´s en ik , ik ben hier blij om :-))heb het boek van aime duval in mijn bezit , laat jullie weten of het de moeite waard is .zo nu nog naar mijn serie kijken op de video en dan slapen hasra la vista mañana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 @Dotske,Je hebt ons dagelijks draadje gevonden.Ik wens je opnieuw welkom en goede moed voor de 1ste dag morgen.Met de juiste instelliing kom je er wel. Kijk vooreerst nog niet verder dan een uur of een dag.@Anna,Je heb zeker de goede beslissingen voor jezelf genomen. Chapeau.En welterusten@Bente,Was als grapje bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd. @Gem,Jij ook welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Corinne ik zat jou ook te plagen, jij kan soms zo lekker direct reageren.Blacky fijn dat je bijeenkomst zo goed was, en we zien elkaar morgen wel weer, ik stap ook mijn bed in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eddy Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hoi lieve mensen!ik stel mij niet officieel voor maar bij deze dan toch een beetje!Ik heb met veel interesse vandaag dit forum gelezen en denk dat ik samen met jullie veel verder kan komen!!!!(wat zijn jullie een super groep als ik het zo lees!)Ik ben zelf 34 jaar en al 2 jaar op zoek naar de baan van mijn leven!Ik heb altijd in de horeca gewerkt maar ben dit aardig zat!!(leuke woordspelling in mijn geval!)Het solliciteeren wil niet echt lukken en ben steeds de tweede persoon en dat moet verdronken worden met een extra glaasje(lees fles extra) rode wijn!(zeker als je steeds denkt de baan te hebben!)Zoals jullie begrijpen ben ik van uit het glas in de flessen geraakt na 2 jaar!Ik ben mij hiervan bewust dat ik niet zo door moet gaan en het forum wat jullie samen vormen is een grote hulp voor mij!Ik ben nu bezig om niet meer voor 18.30 te drinken (voorheen 12uur)met als resultaat dat ik niet meer voor 19.30 drink (door het uit te stellen) en ipv. 3 of 2 flessen (0,75ml) 1 of 1.5 fles drink wat nog veel en veel teveel is maar dit heb ik afgelopen week bereikt en ga ik zeker volhouden en minderen!Ik wil er van af omdat ik ernstig begin te beeven als ik niet drink en licht en een vreemd vervelend gevoel krijg in mij hoofd!Ik ben bezig met eenbaan (en ook ben ik er inmiddels wel achter dat de wereldbaan niet bestaat maar de baan waar ik nu wil beginnen is wel werelds weinig verdienen maar veel vd. wereld letterlijk zien!)Ik wil hier echt voor gaan en wil dus ook maat weten te houden met de rode wijn!Mochten jullie vragen hebben over mijn korte introductie of wat dan ook is dat geen probleem!Ik hoop dagelijks te mailen maar ik ben meer een beller dus ben benieuwd of het mij gaat lukken om actief deel te nemen aan het forum! ( ps. ik heb nu 0,75cl wijn gedronken) teveel maar veel en veel minder dan een week geleden en ik wil er niet meer afhankelijk van zijn!(maar dat is bekend voor jullie!)Ps. ik ben nr. 450!!! van jullie forum!Vriendelijke groeten,Eddy en alle kanjers die gestopt zijn jullie zijn super!!!(ook degene die bezig zijn te stoppen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hallo Eddy en overigen!!Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eddy Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hoi Sooth,ook hallo!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hoi Eddy,Wees welkom.Hier nog zo iemand die nu al anderhalf jaar zoek naar een baan. Vrouw 47,5 jaar jong, met man, zoon van 19 en dochter van 16. Was al eerder gestopt met drinken, maar had forse terugval vorig jaar die zes maanden duurde met een diepe alcoholdepressie voor de herfstvakantie en een alcoholinsult begin dit jaar dat tot een vrije val van de trap leidde en mij een ontwrichte schouder bezorgde (banden van het AC-gewricht opgerokken). Dik tien weken duurde het herstel. Ik dronk het klokje rond en kwam uit op 2/2,5 fles rode wijn per dag. Als ik van huis ging nam ik altijd een waterfles met jenever mee. Hier de internetbehandeling met succes doorlopen.Ik heb ontzettend veel steun ondervonden van het forum. Ik stoppen door eerst te minderen, maar dit was pure zelfkwelling. Dus onder luide aanmoedigen vanuit het forum gestopt.Hoop dat het jou net zo vergaat. De laatste tijd hebben zich veel nieuwelingen aangemeld bij het forum en niets is zo prettig als met iemand samen opgaan bij het stoppen. Ik hoop dat je het naar zin zult hebben.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eddy Geplaatst 26 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2007 Hoi Sooth,is iedereen al lekker aan het slapen!gr,e Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden