Spring naar bijdragen

Donderdag, 26 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eddy,

Librium is niet vrij verkrijgbaar.
Maar dat trillen en beven heb je voornamelijk de eerste dag.
Je kunt ook water een flesje drinken, om knoeien te voorkomen.
Ik heb ook veel op bed gelegen, al slapend of doezelend heb je van die verschijnselen toch de minste last. Belangrijk is wel om veel water te drinken. Puik medicijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K an je niet slapen Corinne?
Of ben ik zulk aangenaam gezelschap?
Pachelbel is inderdaad mooi.

Nu ga ik echt met Woef uit en slapen.

Wat was er gebeurt, de mediaplayer 11 ging hikken.
Ik dacht ik trek het eruit en installeer opnieuw!

Liep de hele boel vast!!

Dus ik ben erg moe! Een oude man.
De jaren gaan tellen.

Bye Bye!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eddy,
Je hoeft je echt niet te schamen, je huisarts is wel wat gewend en zal je ondersteunen zoveel hij/zij kan.
Als je er maar voldoende zelf achter staat. Je doet het voor jezelf.
Je stelt niemand teleur.
Het is wel zo dat je hier meer begrip en steun kunt vinden, gewoon omdat we hezelfde meemaken. We weten hoe het is om alcoholist te zijn en hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen of te minderen en gestopt te blijven.
Zelf heb ik er niet over gepraat met mijn ouders of grootmoeder, ik weet niet eens of zij wel wisten hoeveel ik dronk.
Mijn man en kinderen wel, maar uit die hoek is de steun en het begrip ook maar beperkt. Meest steun krijg ik van mijn dochter, die vraagt nog af en toe hoe het gaat. Mijn man begint nu steeds meer vertrouwen in mij te krijgen.
Schaam je niet en heb vertrouwen in jezelf. Je bent de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eddy,

Wat ik ook wou zeggen, menigeen heeft hier al tranen geplengd en dat staat jou ook vrij. Laat je emoties maar los, het helpt bij het hersteld en het verwerken.
Huilen is geen zwaktebod.

De internetbehandeling is anoniem, als het je moeilijk vind om je bekend te maken, zit hier dus goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

ik was even afwezig zat er even totaal doorheen!
Heb even steun gezocht bij anderen!(sos)
Ik wil alles zo goed doen, maar berijk niets!!!
Heel erg frustrerend overigens ben ik niet zielig ik ben iemand die altijd voor anderen klaar staat (stond) en geen hulp wil want ik los altijd alles zelf op zo zit ik in elkaar!!
Maar ik merk nu dat er iets moet gaan veranderen want zo gaat het niet langer!

Bedankt!

ik ga nu lekker slapen!

gr,

Eddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Hoi Horizon,


Kom je nog even kijken?


Hoe is je dag gegaan?


Ik heb net alles zitten lezen hier.

Ehm nou, niet zo goed. Ik heb 8 flessen bier op en gisteren een fles wijn. Wel een van 750 ml waar ik voorheen (ja ja :$) altijd een literfles kocht.
Sinds afgelopen weekend waar ik de mist inging vond ik het moeilijker vol te houden om niet te drinken.
Ja, het is natuurlijk veel minder dan eerst maar dit is niet mijn doelstelling en het is nog veel te veel.

Dat moet dus duidelijk anders. Tijd voor bezinning dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trusten horizon!

ik zit hier nu even te nachtbraken, kan niet slapen, poes in de hondenmand dus hond op bed strak tegen me aan en ik ben al knap onrustig dus er maar uit gegaan, toch maar een inslaper genomen en nu even wachten tot die werkt! dan duik ik mijn nest weer in en hopelijk kan ik dan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eddy, ik zie dat je er nog bent, jouw probleem wordt door veel van ons gedeeld denk ik, geen hulp vragen wel hulp geven... dan is het goed om je nu eindelijk te beseffen dat je zelf ook hulp nodig hebt. De online therapie die door Tactus wordt gegeven is op zich een goeie middenweg, online hulp dus een anoniem luisterend oor, net zoals het forum. Maar de huisarts zal ook alle begrip hebben en is geheimhouding verplicht behalve als jij hem ooit toestemming geeft om gegevens aan derden te geven.

Ik heb heel veel aan mijn huisarts, hij begrijpt het probleem en dwingt me nergens toe zolang ik iets niet wil, een luisterend oor, een gouden huisarts dus die respect heeft voor hoe ik de dingen zelf aanpak en oplos. Zo kan het dus ook!

Minderen is een goed begin, maar je zult uiteindelijk gaan merken dat minderen niet werkt, zoals al meer hier geschreven wordt: na 2 glazen ben je eigenlijk al over de grens en 1 fles wijn is nog steeds veel op een dag.

Je denkt nu dat je het leven niet aankan zonder alcohol, dat je je rotgevoelens en problemen niet de baas kunt, maar het rare is dat het zonder alcohol eigenlijk veel makkelijker is want je bent ten eerste als je niet drinkt al 2 lastige gevoelens kwijt, namelijk schuld en schaamte en wat dacht je van de boosheid dat je toch weer (teveel) gedronken hebt?

zonder alcohol komt er ook nog een extra positief gevoel bij.. trots zijn op jezelf.. en het gevoel dat je daadwerkelijk iets met je leven wilt doen.. de kansen liggen er voor je, een andere baan.. dus wie weet een nieuwe start.

Kijk mij, zit ik voor het eerst sinds lang in de donderdagnacht een nuchter bericht te schrijven.. normaal was dit mijn enorme doorzakavond en vond ik mezelf later in de nacht soms terug in slaap gevallen op de wc, op de bank, op de vloer voor de bank of in bed met licht aan en boek open naast me, en dan had ik morgen weer heel voorzichtig mijn mail moeten openen om te zien wat voor onzin ik weer rondgemaild had naar jan en alleman, met wat pech was ik dan ook nog midden in de nacht impulsief een kast gaan schilderen ofzo, zodat ik de volgende dag ook nog eens flink kon gaan boenen om daar de schade van weg te krijgen.... zo heb ik van de laatste keer een keuken overgehouden met bruingeschilderde kastjes vol met druipers, die laat ik maar even zo als herinnering aan mijn laatste zuipfestijn en de gevolgen daarvan!!!

sterkte en het nadenken en bellen van de sos dienst is al een hele stap in het erkennen dat je een probleem hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Eddy, ik woon al zowat mijn hele leven alleen dus ik weet hoe het is om in een koud bed te slapen. electrische deken werkt ook hoor hihi, en de hond mag er zo niet meer op want ik ben veel te onrustig en kan me niet draaien en krijg het er spaans benauwd van.. niet alles is zoals het lijkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...