ferry Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Hoi BB,Fijn dat je nu zo kunt genieten, van je familie. Nog veel plezier , tijdens je laatste vakantiedagen.En ook fijn dat je het bij de AA naar je zin hebt. Heb ik toch nog gelijk gekregen (lol).Liefs Ferry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Nog even terug komen op Ziza's verhaal.Ik heb geen hoge pet van de "grijze" massa omdat die vaak zelf ook helemaal geen tolerantie toont naar anderen. Klagen over dat Nederland vol is, over jeugd en hangjongeren, over mensen die een uitkering hebben, marokkanen, moslims en Allah.Wil daar ook absoluut niet bij horen. quote: diezelfde "grijze massa" die keurig zijn belastingcentjes betaalt volgens mij zijn er meer mensen in de grijze massa die belasting geld ontduiken dan in de alcohol en verslaafden wereld mensen dat geld opslokken(?)want die vullen vaak hun belasting formulieren nog niet eens in.En in al mijn tijd dat ik drugs gebruikte vond ik mensen die cocaine gebruikten verschrikkelijk arrogant.Die dachten echt dat ze wat speciaals waren en dacht jij dat niet dan kwam er toch gelijk weer een emmer arrogantie over je heen.Ik geloof niet dat ik in mijn verslavings tijd andere mensen meer pijn heb gedaan dan mezelf.Ik heb bewust niet voor kinderen gekozen door mijn verslaving.ik heb bewust het contact met vrienden die niet zo heftig bezig waren op een laag pitje gezet zodat ze het niet hooefden te zien.Ik heb bewust mijn familie niet laten merken hoe ver ik ging.Ik heb andere alcoholisten en junkies geprobeert te ondersteunenDus bij mij is er ook niet zo'n groot in het reine komen met de wereld/omgeving gevoel---behalve met mezelfOk ik ben niet de ideale tante geweest voor mijn broer en zussen hun kinderen kwa verjaardags kadootje maar dat ben ik nu aan het inhalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Blacky, volgens mij stop je alleen omdat je dat ZELF wilt, en niet voor een ander. Want die ander wordt dan meteen je grootste valkuil. Die hoeft dan ook maar 1 verkeerd woord te zeggen en daar is je "excuus" om weer te gaan zuipen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 @Safi,Handig die ctrl+ en ctrl-.Je kunt er koeien van letters van maken. Dat ik er zelfs geen brief voor nodig heb.@Blacky,ñ ÑLeuk he, ik heb de hele lijst van accenten nog uit de tijd van WP 4.2.@Benthe,Ja, je kunt moeilijk een hond die je nog maar net hebt naar het asiel brengen omdat je graag met vakantie wilt.Hoe ga je je nieuwe huisgenoot noemen?@Ziza,Toch maar goed dat je te schijtigerig was. @Safi,Even je hondje mee naar Engeland???@Hanny,Ik zou dan een psychotherapeut moeten hebben waar ik aan kan schrijven. Vertellen over wat mij bezighoudt, dat kan ik gewoon niet.@Water,I.i.g. een alco die afko's durft te gebruiken i.p.v. alles voluit te schrijven. Even T.K.: ws. staat voor waarschijnlijk, mss. voor misschien.@Francesca,Lang geleden. Alles goed met je? Ik heb zolang moeite gedaan om bij die grijze massa te horen en dan lees ik hier dat anderen zo hard hun best deden om daarbuiten te vallen. En de conclusie van beide partijen is om dat allemaal gewoon niet proberen te doen en gewoon jezelf zijn. Grijs of niet grijs. Grappig eigenlijk.@Sammy,Dat is het dus: 1 is niet genoeg, 2 ook niet enz.Ik vind het een goed voornemen van je om het te proberen.Wat je doordeweeks lukt, moet je ook kunnen tijdens het weekeinde.@Anna,Ben ik dan de enige hier met een normale goede huisarts? Ik zal mijn beide handjes maar kussen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Ik geloof niet in de grijze massa, echt niet. De "normaalste mensen", je weet wel mooi huis, twee kindjes (liefst eerst een jongen en dan een meisje) kunnen je plots verrassen met heel orginele daden. En anderen die zeggen zich niets van de massa aan te trekken en zich daar van af te keren, kunnen zich ineens weer heel banaal gedragen. Wie zong dat ook al weer, die kwijlebabbel, haha: "people are people... it's so nice to have someone like you..." Als je mensen in je omgeving hebt die jouw gektes accepteren (en soms corrigeren), wat zijn we dan toch eigenlijk gelukkig zonder al die hokjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 FranRudy schreef dit vandaag in een Pbtje misschien dat dat uitleg geeft"Hem of haar in zijn waarde laten en niet meer verlangen dan hij of zij kan geven."Dus hem of haar accepteren en dan maakt de rest toch niks uit.dit was ivm mijn zus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 heel juist fran :-)))eerste maal ben ik gestopt om een chat vriendin welke mij steunde om dat glas te laten staan ging fout met onze vriendschap en daar lag ik ;-((tweede maal gestopt om mijn overleden ma , want die zou toch zo fier zijn ging fout want ze leefde niet meer derde keer om mijn partner bij ruzie ging fout ;-(((uiteindelijk ben ik gestopt om mijn eigen persoontje en nu gaat het redelijk goed al beloof ik nooit dat ik nooit meer zal drinken alleen vandaag mijn meeste contacten zijn email contacten ik heb er al veel leren kennen maar al bijna evenveel mogen loslaten , ik kan niet met iedereen door dezelfde deur en dat hoeft ook niet loslaten is niet altijd makkelijk maar soms is het nodig voor eigen gemoedsrust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Hoi Corinne, de nieuwe huisgenoot had al een naam omdat hij al 2 jaar is, hij heet Max. Niet erg orgineel, maar het past eigenlijk wel bij hem.Hoeeee, ik zou hem zeker niet naar het asiel brengen omdat ik een vakantie gepland had, stel je voor, waar zie je me voor aan. Eventueel zou er iemand zijn die heel goed op hem kan passen, maar ik vind dat eigenlijk niet leuk, als hij net een paar maanden bij mij is. Dus ondertussen in overleg dat Schotland hierheen komt. Alles OK met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Safi, ik ken die uitspraak, maar het moet ook ergens stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 FranVoor mij werkt het wel want zelf wilde ik in mijn alcoholverslaving toch ook niet meer geven dan wat ik kon geven maar oh wee als iemand me het gevoel gaf dat ze dat niet accepteerden dan vond ik mezelf zielig.Wat Rudy volgens mij probeert te zeggen is als je dat los laat dus als je niet meer verwacht dan wat mensen je geven je leert om jezelf te accepteren omdat je hun accepteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Ja, Safi, ik wil wel 10 dingen bewingen en niet meer vragen en weet ik veel wat, maar ik wil ook graag nog een beetje mezelf blijven ook. Dus dat 11de ding hoort zo bij mij dat ik vind dat dat ook maar geaccepteerd moet worden. En dan vraag ik dus wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 @FrancescaHet antwoord is al gegeven zie ik...Als ik een ander accepteer hoe hij/zij is dan heb ik zelf geen probleem... maakt niet meer uit...het is wat het is...@SafidepafiOf je nu de term grijze massa gebruikt of tweeverdieners of blanken of negers of weet ik veel wat....voor mij was het gewoon iets wat ik kon gebruiken om mij tegen af te zetten...Om mijn eigen gedrag goed te praten omdat anderen ook fouten maken... ik was zelf ook een dief dus hoe kan ik anderen nou veroordelen voor diefstal (of het nu witteboordencriminaliteit of winkeldiefstal is) ? ... ik was zelf ook iemand die zijn partner emotioneel mishandelde hoe kan ik nou iemand anders gaan veroordelen die hetzelfde doet ? en zo kan ik wel even doorgaan...Mijn punt was dat je kunt anderen wel veroordelen voor hetgeen zij verkeerd doen maar wat doe je zelf ? en nog belangrijker wat ga JIJ doen om het te veranderen ?Het is voor mij zo makkelijk om met zulke redenaties te komen... het ontslaat mij van de verantwoordelijkheid voor mijn eigen gedrag...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 @FrancescaVoor mij geldt dat andere personen nooit een trigger kunnen zijn... ten alle tijde ben ik zelf de trigger... nog beter is... mijn onvermogen om om te gaan met anderen is wat er tekortschiet...en dat onvermogen is een gebrek aan acceptatie van de ander... zo zie ik het...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Ziza, man, wees nou een keer consequent. Je zegt zelf dat als feestjes je grootste trigger zijn, je niet naar feestjes moet gaan de eerste maanden. En ja, je bent zelf altijd je grootste trigger. Maar kunnen we dan ook niet stellen dat het beter zou zijn om sommige mensen een tijd te vermijden, gewoon omdat je ze associeert met alcohol of omdat ze emoties in je losweken die potentieel gevaarlijk kunnen zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 ZizaIk ben het met je eens dat je jezelf als schuldige moet zien wil je je verslaving echt afbreken omdat je anders altijd wel weer een andere als schuldige aan kan wijzen om weer te beginnen.Maar ik zal nooit bij die massa (grijze massa of tweeverdieners of blanken of negers of weet ik veel wat)willen horen die het materiele nastreven en daardoor anderen veroordelen als loosers omdat zij het niet doen/of kunnenWant bij hun die massa speelt jouw gedachte nl helemaal niet: quote: Mijn punt was dat je kunt anderen wel veroordelen voor hetgeen zij verkeerd doen maar wat doe je zelf ? en nog belangrijker wat ga JIJ doen om het te veranderen ? En bij mij en vele andere alcoholisten heb ik altijd veel compassie gezien voor de "underdog" en hadden ze zich juist bij deze "underdogs" aangesloten omdat ze het in dat "grijze wereldje niet uithouden vanwege het feit dat ze die mensen bovenstaande quote helemaal zelf niet naleefden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Lijkt me een goed idee Fran dat doe ik nl ook.waarom op glad ijs gaan ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Natuurlijk Francesca.... als je het niet kunt moet je ook weggaan .... heb ik ook gedaan...Toen ik twee maanden clean was ben ik niet mee op vakantie gegaan met mijn gezin omdat ik er niet mee om kon gaan.. ik was er niet klaar voor... er waren toen veel spanningen tussen mij en mijn vriendin...Dacht je dat ik naar feestjes kon gaan in het begin ? nou echt niet hahaha....Het is niet zo dat ik zomaar even zeg "ik accepteer alles"... dat kost tijd en discipline om het te kunnen...en dan nog is het lastig.. oude denkpatronen vervangen door nieuwe kost heel veel tijd en inspanning...en vandaag nog steeds.... ik denk dat acceptatie de kunst van het leven is...en dat gaat een heel leven door...Het leven is iets dat geleerd moet worden...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Hee hee, de discussie begint me een beetje te ontgaan. Ziza ik begrijp de ergernis die een aantal mensen ten opzichte van jou heeft want je preekt. Gisteren zei je nog tegen Corinne (geloof ik) dat ze maar iets meer over haar dagelijkse leven moest vertellen in plaats van anderen raad te geven. Hoe staat het met jouw dagelijkse leven? Van mij mag je hier vetellen wat je wil en ik ben blij voor je dat je een vorm hebt gevonden. En Safi, ook in de upperdogs zitten heel wat underdogs. Mij zal het een rotzorg zijn of iemand een uitkering heeft of in een dure suv rijdt, al hou ik zelf meer van een antieke Chevy Bel Air (hihi, echt het enige luxe artikel dat ik graag zou willen hebben), maar het komt er op neer dat bijna alle mensen hun onzekerheden hebben. Ik ken niet veel mensen "arm" of "rijk" die niet ergens mee kampen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Is het trouwens niet zo dat mensen met een negatief zelfbeeld juist veel te vaak de schuld bij zich zelf zoeken...dus je accpeteerd die ander wel maar jezelf juist niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 @SafidepafiTja... als jij het zo wil zien ook goed... ik zie het nu heel anders...@BentheIk schrijf regelmatig over wat ik lastig vind sinds ik clean en nuchter ben en toevallig is acceptatie van anderen er een van...zeker in de relatie met mijn vriendin...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Tja zo maak je je er wel heel makkeleijk van afQuoteMijn punt was dat je kunt anderen wel veroordelen voor hetgeen zij verkeerd doen maar wat doe je zelf ? en nog belangrijker wat ga JIJ doen om het te veranderen ?unquotewaarom zouden verslaafden hier alleen maar over na moeten denken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Nou niet alleen verslaafden hahaha... maar wat maakt het uit Safidepafi ? of anderen het nu doen of niet doen ? en gaat er om dat ik er wat probeer aan te doen ongeacht of anderen er wat aan doen...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Ok je schreef namelijk JIJzand erover Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Je doet gewoon een beetje alsof je nu de wijsheid in pacht hebt Ziza, en dat is fijn voor jou als je het zo voelt. Hoop voor je (oprecht) dat je de dingen die nog niet vlot gaan, gauw opgehelderd hebt. Dat moet toch kunnen met de regels die je hebt geleerd?Zie dat er nog veel meer mensen ingelogd zijn, en hoe gaat het met jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2007 Was je marokaanse erwtensoep lekker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden