Spring naar bijdragen

Zondag 29 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Hanny,
Je hoeft hier geen sorry te zeggen. Het is goed dat je dit vertelt.
Ik vind de reactie van die huisarts van je ook een beetje raar. Heb je hem ook gezegd dat je het niet bij een martini kunt laten, maar dat je dan meteen een hele fles neemt.
Die andere persoon is gewoon bang zich wat op de hals te halen waar die geen raad mee weet.
Tuurlijk kunnen geen van beiden je helpen, dat moet je zelf doen, maar ze kunnen je wel steunen. De huisarts door je te begeleiden en medisch te ondersteunen en je lichamelijke conditie te controleren. De andere persoon gewoon door er te zijn en je aan te horen. Maar daar heeft die persoon misschien geen zin in, niet omdat die je niet mag of zo, maar die dent misschien dat het een verantwoordelijkheid op zijn schouders legt.
Je vertelt dat je in psychotherapie bent, ik zou toch zo denken dat deze je pas echt goed kan helpen als ook je probleem rondom alcohol meegewogen worden en zelfs overwonnen.
In ieder geval hoop ik dat je nieuwe huisarts van een ander kaliber is. Het blijft wel zaak dat je van jou kant alles eerlijk vertelt. Met de billen bloot dus. (Is niet makkelijk, ik heb zelfs mijn vriendin meegenomen, omdat ik er als een berg tegenop zag. En mijn huisarts wist van mijn probleem, alleen niet dat ik zo teruggevallen was. Een soort van nederlaag toegeven. Schaamte.)

@Blacky,
Je moet de alttoets ingedrukt houden terwijl je op het numerieke toetstenbord de cijfers 164 of 165 in toetst.
Probeer het nog eens, want dat had ik er niet allemaal bijgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Je moest eens weten hoe dikwijls ik mezelf al uitgelogd heb. Hoe dikwijls ik op bericht aanpassen heb geklikt i.p.v. Naar Beneden. En dat is allemaal niet zo erg, totdat je inderdaad je tekst kwijt raakt.
Ik hou het wel te goed.
Eet eerst maar lekker en smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ZAT al een boterham te eten Hanny...
De reactie van je huisarts(en) vind ik heel raar en onverantwoord. Daarbij komt, al drinkt iemand maar 1 glas per dag, dan nog kan het een verslaving zijn waar die persoon veel hinder van kan ondervinden. Alleen, als je meer dan dat drinkt en dan nog elke dag, dan komt het lichamelijke er ook nog bij, en dan heeft zo'n huisarts zeker in te springen als je daar om vraagt. Hoop dat je een arts vindt die wel professioneel reageert.
Wat vrienden betreft, sja, ik vind het al super-dapper van je dat je er over hebt durven praten. Natuurlijk wil je geen controle, waarschijnlijk meer een luisterend oor af en toe en erkenning van je probleem? Ik heb het nog lang niet aangedurfd om het aan vrienden te vertellen, die denken nog steeds dat ik alles onder controle heb. (Het is ze nog niet eens opgevallen dat ik de laatste tijd aan het water zit, haha.)
Ik begrijp trouwens ook niet goed dat jouw psychotherapeut niet verder in gaat op je drinken, het is toch bekend dacht ik dat therapie maar weinig helpt als je middelen gebruikt, en wat alcohol betreft geldt daar de periode van 14 dagen(?) ontgifting geloof ik, neem me niet kwalijk als ik dat mis heb.
Nu ik er over nadenk, een paar jaar geleden had ik een (verder heel aardige) psychotherapeut aan wie ik ook wel bekende dat ik "een glaasje teveel" dronk. Zij zei toen, dat dat juist heel goed was om me eens te laten gaan en me niet aan de regels te houden. Tja, was ik zelf toch niet duidelijk genoeg geweest.
Pas toen ik zelf overduidelijk stelde dat ik veel te veel dronk (huisarts) begonnen er radertjes te draaien.
Het is wel duidelijk dat je vast van plan bent om je gewoontes te veranderen, petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor allen die lekker zijn gaan eten, dat het jullie wel moge bekomen. Ik heb een soort Marokkaanse erwtensoep van eigen bedenksel gemaakt, jawel, erwtensoep midden in de zomer, maar je kan er maar trek in hebben. Kwam ik gisteravond een pak spliterwten in het keukenkastje tegen....
Safi ik heb op internet een paar testen gedaan: wat voor hond past bij mij? Daar kwam steevast die cocker-westie uit en toen ik de foto's zag was ik verkocht.
Na enig telefoneren bleek er een reu van twee jaar "vrij" te zijn, kennis gemaakt en een eind met hem gelopen, dat ging meteen OK. Ik had hem meteen mee mogen nemen, maar omdat ik nu drie weken een kattenlogeetje heb wat toch al wat strubbelingen geeft met 1 van de andere katten, hebben we afgesproken dat ik hem over drie weken ophaal.
Over Schotland moet ik nog even nadenken, volgens mij moeten honden op vakantie daar nog steeds eerst wekenlang in quarantaine? Dan moet Schotland maar even uitgesteld worden, of komt Schotland hierheen, dat geeft ook minder verleidingen met al die whiskies, haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstel: ik schreef in mijn bericht aan Hanny dat ik het nog niet aan vrienden heb durven bekennen. Zit hier met rooie oortjes van schaamte, want wat ik hier de afgelopen dagen voor vriendschap heb ondervonden.... mijn oprechte excuses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

CPAS bedankt voor je verhaal... veel herkenning in de waanzin die drinken en gebruiken met zich meebrengen en de belachelijke excuses om te gaan drinken...
Zelf had ik ook suicidale neigingen en de reden dat ik mezelf niet te pletter reed was niet omdat ik daar eens even uitgebalanceerd had over nagedacht (dat was in mijn staat onmogelijk) maar omdat ik te schijterig was om het te doen...simpel...
Ik wens je alle liefde en wijsheid om op het pad te blijven...

Vandaag ben ik blij dat ik juist onderdeel ben van de "grijze massa"...
Als ik vroeger ergens een hekel aan had waren het wel "normale" mensen die "normaal" boodschappen deden , in het weekend "normaal" een videootje keken en "normaal" hun auto wasten in het dat zelfde weekend...diezelfde "grijze massa" die keurig zijn belastingcentjes betaalt die ik opslokte met mijn alcohol en drugsprobleem...en velen met mij... diezelfde "grijze massa" die in auto-ongelukken terecht komen met een dronken en stonede alkies en verslaafden...
Ik wilde mij onderscheiden van de grijze massa ... ik was verslaafd aan aandacht en ik hunkerde er naar om speciaal te zijn... liefst een of andere superheld...
Tegelijkertijd liep ik altijd te bleren dat ik niet geaccepteerd werd voor wie ik was.... hahaha nee he Ziza... vind je het gek hahaha.... een grote teringbende van mijn leven gemaakt ... anderen de troep laten opruimen... en tegen die personen gaan gillen dat ik zo speciaal ben en dat ze me niet accepteren... hahahaha.... helemaal met mijn ouders en broers... en later met mijn vriendin...waanzin...

Nu weet ik dat ik anderen niet respecteerde met daden in die tijd... dat was mijn probleem... ik accepteerde andere mensen niet zoals zij waren... als iemand niet voldeed aan mijn (soms kinderachtige en zielige) eisen kon hij of zij oprotten... ongeacht wat ze voor mij konden betekenen... want ik was te blind om te zien dat mensen mij wilden helpen... en ik had overal kritiek op...kritiek op mijn ouders want die accepteerden mij niet zoals ik was (duh) , op mijn broers want die deden stomme dingen , kritiek op mijn vrienden want ik was vaak jaloers op wat zij wel voor elkaar kregen en ik niet..., kritiek op de dokter want zijn oogopslaf bevalt mij niet, kritiek op de hulpverlening , kritiek op de psychiater want hij begrijpt me niet , kritiek op de kliniek want de aanpak staat mij niet aan , zeiken over de overheid want dit is niet goed en dat is niet goed...enfin zo kan ik wel een tijdje doorgaan...altijd negatief...
Ik die er zelf zo een bende van maakte was tegelijkertijd ook de scherprechter over anderen...
En ik was best bereid om jouw splintertje uit je oog te halen... duurde wel lang omdat de balk in mijn eigen oog mij kompleet verblinde....

Nooit keek ik eens eerlijk naar mijzelf.... het is ALTIJD de schuld van iemand of iets anders....maar ik ? nee ik ben speciaal hahahaha...en zeker geen onderdeel van de grijze massa.... en die zaten ook echt niet te wachten op mij hahaha...

Vandaag kijk ik naar mijn aandeel in de dingen... waar was ik egoistisch , bang , oneerlijk en zelfgericht ?
Want alleen dat kan ik aanpakken en niet wat anderen van mij vinden ... want dat doen ze toch wel... ongeacht wat ik doe... en het maakt ook niet uit... zelfs als ik gelijk kreeg of je zei dat je van me hield dan nog was dat voor mij niet genoeg omdat ik dacht dat jij loog hahaha.. hoe bizar... en zelfgericht...

Vandaag probeer ik te kijken naar wat ik heb in plaats van wat er niet is... en ga daar mee aan de slag...
want dat is er en al dat andere is nadenken en illusie...

Vandaag ben ik dankbaar dat ik wat voor anderen kan betekenen... dat ik nuchter en clean ben.... dat ik een bijdrage kan leveren in mijn gezin , op mijn werk , werk met andere verslaafden en alkies...

Vandaag probeer ik niet te kijken wat ik voor mijzelf kan doen maar wat ik voor een ander kan doen... ik zal wel moeten want dat is mijn enige redding...

Dankbaarheid is een werkwoord... en ik kan er nooit genoeg van hebben.... een tekort aan dankbaarheid dompelt mij in negativiteit en egoisme...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee je hond hoeft niet meer in quarantaire maar sinds 2002 moet je je hond een chip geven, laten inenten tegen rabbies, dan een maand later zijn bloed laten checken en als in dat onderzoek genoeg antibodies gevonden worden mag je een half jaar later in Calais met de boot/tunnel Great Britain binnen. Wel moet je 24 uur voor je de overtocht maakt ook nog bij een franse dierenarts een gezondheids verklaring halen en je moet bewijs hebben dat deze arts je hond druppels heeft gegeven tegen vlooien en teken.
Kosten all-in: 300 euro
En als je dus ooit besluit je hond mee te nemen naar groot britaine dan minstens een half jaar van te voren alles beginnen.

En ja onze schoonvader,familie en vrienden zullen ook niet blij zijn dat we niet meer drinken.
Oppassen dat ze geen whiskey meenemen Benthe...hahahha...je kent die schotten toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt alweer voor jullie reacties

Uit jullie reacties blijkt eigenlijk hetzelfde als dat ik zelf heb ondervonden, als je hulp wil, dan vraag je die best duidelijk, rechttoe rechtaan en luid ! Het is jammer, maar hints worden dikwijls niet als dusdanig aanvaard- maar goed, dat weten we nu, dus kunnen we weer verder :-)

Dus neen ik ben niet duidelijk genoeg geweest tegen de huisartsen, noch - waarschijnlijk - tegen de kennissen, maar nogmaals, ik vind het al heel wat om er te kunnen over beginnen, dus toch wat jammer dat die hint niet wordt begrepen, maar (reactie zie paragraaf hier boven)
Ik voel me wel gesterkt in mijn perceptie dat die dokters maar raar reageerden...

Wat de therapie betreft wil ik toch nog 2 puntjes kwijt :
1/ het is waar dat je normaal gezien onder geen enkele invloed mag zijn wanneer je in psycho analyse wil gaan- maar ik heb het heus wel gemeld, en de therapeut heeft er nooit een probleem van gemaakt (en eigenlijk vind ik dat wel wat jammer). Ook is het zo dat ik er nooit bezopen zat natuurlijk, hooguit volledig suf en moe, van de dag ervoor te veel gedronken te hebben, en op die momenten kwam er maar weinig uit mij-
Het is zoals bij zo velen hier op het forum : er wordt weinig van gemerkt door anderen, ik heb ook nooit 1 dag op het werk gemist (al was ik soms wel weinig productief )

2/ Een psycho-analyse houdt in dat enkel de cliënt aan het woord is, zegt wat er in hem omgaat, wat zijn gedachten zijn, enzovoort. De therapeut zelf zal zo min mogelijk tussenkomen, alleen wanneer het hem zinnig lijkt. Psycho-analyse is volgens mij het middel bij uitstek om jezel tegen te komen, en te leren kennen.
Vandaar ook dat hij zelf nooit over mijn drankgebruik (of over andere zaken) begon. Ik heb het daar heel moeilijk mee, nu nog, omdat ik van mezelf echt geen prater ben, het zou gemakkelijker zijn wanneer er meer vragen van de therapeut zouden komen. Maar na zo vele discussies weet ik dat dat er nooit zal van komen :-) ik moet hierin het onderspit delven :-)
Er zijn enkele mensen die hier weet van hebben die echt vinden dat ik daar weg zou moeten gaan, dat het niet de juiste therapie is voor mij enzovoort, en ikzelf heb ook al zwaaaaar getwijfeld of ik er goed aan toe daar zoveel geld in te steken, omdat ik mezelf ken en weet dat ik moeilijk zal praten over 'alles'. MAAR ik ben er evengoed van overtuigd dat het moment dat het er wel allemaal uitkomt, het moment zal zijn dat ik eindelijk aan de verwerking zal kunnen beginnen, en dat ik misschien mijn leven een andere wending zal kunnen geven.

Ik zal het hier maar op houden, want ik ben wat aan het doordraven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk en toch ook niet gelijk, Ziza.

Ja, op zo'n rustig leven is inderdaad niks aan te merken. Ik zie het zelf ook eigenlijk wel steeds meer zitten, zo'n soort geregeld leven. Omdat ik besef dat ik daar ook gewoon behoefte aan heb en dat het me gewoon helpt.

Maar vergeet vooral niet dat achter de deuren van die 'brave, grijze massa' ook heel wat dingen gebeuren die niks met drugs of drank te maken hebben, maar net zo goed totaal niet deugen en waar ook 'slachtoffers' bij vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afko's, hihi! Maar dankjewel Water. Alles goed met jou vandaag?
De hond is uiteraard al gechipt en ingeënt, maar over de rest van de regels zal ik me van de week eens goed laten informeren. Ik weet zeker dat die Schotten anders met rugzakken vol whisky in het vliegtuig gaan zitten, inderdaad Safi, lood om oud ijzer. Ik zal er gewoon zelf tegen bestand moeten blijven.
Hanny je draaft niet door. Je vertelt gewoon hoe je je voelt en daar zijn we hier toch voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, en alle anderen bedankt voor jullie openheid. ik leer er veel van.En weet je, ik had afgesproken dat ik in de weekenden mat mate mag drinken. Dat gaat ook aardig goed. Maar zodra er iets byzonders is ,vind ik het erg moeilijk om het met mate te houden. Alles lukt , zolang er maar niks byzonders is.
Als ik dan jullie verhalen lees, dat sommigen vriend alcohol buiten de deur hebben gezet , ga ik er ook over denken of dat ook niet het beste is voor mij.Zodra het weekend is, ga ik toch alcohol nemen . Meestal hou ik het bij 12-15 glaasjes.Maar toch. Bij de 60 consumpteis per week in 2006 vind ik mezelf al een hele Piet. Maar ik kan er du sin het weekend niet afblijven omdat het dan mag.Het zit ook wel wat tussen de oren .Zal ik met mezelf afspreken, om het het aanstaande weekend clean te houden. Dat zou een hele overwinning zijn op de ingeslagen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter hoeveel 'brave, grijze massa' deuren zou er niet menig glaasje ongezien en ongeweten naar binnen gaan? Vaak zelfs op advies van de huisarts.

Ik kreeg 11 jaar geleden toen ik depressief was ook het advies 's avonds een glas wijn te drinken. Alsof ik dat al niet deed. En toen ik dat eerlijk vertelde kreeg ik het advies er nog een te drinken, beter dan meteen medicijnen te slikken. Als het over drie maanden niet beter ging moest ik nog maar een keer terug komen.
Ik ben pas vorig jaar november terug gegaan, naar inmiddels een andere huisarts. Waartegen ik uiteindelijk opgebiecht heb dat de glaasjes wijn inmiddels wel wat uit de hand gelopen waren, maar dat ik er drie maanden daarvoor mee gestopt was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanny ik ben het niet helemaal met je eens dat de psychotherapeut er alleen is om jou te laten praten. In dat geval zou je een computerprogramma kunnen nemen dat op gezette tijden vraagt: "en wat voelde je daarbij?". Ik geloof dat er een hele hoop goede, warme therapeuten zijn met hart voor hun vak. Maar iemand die alleen diepzinnig knikt en af en toe een standaardvraag stelt, ik weet niet hoor, dan zou ik na drie sessies gillend weglopen. En dat zegt de gek die al heel wat therapeuten versleten heeft.
Inmiddels geloof ik zelf niet meer zo in psychotherapie. Ik weet wel dat ik op zeker moment veel meer geholpen was met de atletiekgroep waar ik bij ging (ja ik weet dat het banaal is) en dat die ook nog eens veel goedkoper was.
Maar, dit is geen oordeel, slechts mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie, zie dat je ingeloged bent.

Gaat het weer een beetje? Ben je nog steeds zo moe? En hoe is het met je dochter en klein manneke?
Elke week zwangerschap erbij is weer een hele opluchting.Ik hoop dat je over een tijdje van 2 kleinkinderen kunt genieten. Heb vertrouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja Safi, jij had het over die lichttherapie vandaag, goed dat je het zegt. Twee jaar geleden heb ik een soort lichtflitstherapie gedaan (is iets anders, maar volgens mij wel hetzelfde principe), die heeft mij toen erg goed geholpen. Zal er de naam eens van opzoeken. Was ik helemaal vergeten, dat geheugen toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...