Spring naar bijdragen

Zondag 29 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Safidepafi

Misverstandje dan...

Even over preken..hahaha.. ik moet gewoon lachen als ik het zelf lees...hahaha...
Niemand maar dan ook niemand hoeft te doen wat ik doe of ik zeg...
Het enige wat ik probeer is om kracht , hoop en ervaring uit te dragen...
Nuchter worden en blijven is niet simpel... echt niet.. dat kost veel discipline en inspanning.... en ik weet dat uit eigen ervaring.. en ik weet ook hoe het is om weer hard terug te vallen...
Zat namen heb ik de revue zien passeren hier sinds ik hier schrijf... en heel veel zijn met stille trom weer vertrokken...of ze nuchter gebleven zijn weet ik niet maar als ik er stilletjes tussen uitknijp dan zit het goed fout....
De afgelopen jaren heb ik honderden verschillende mensen in onze meetings gezien waar ik naar toe ga... en de heel veel gaan er gewoon weer aan... en dat is pijnlijk...
Ik sponser verslaafden door met ze te werken aan de 12 stappen... en ik hoor de gruwelijkste verhalen... zoveel pijn ... net als ik zelf toen ik net binnenkwam...
Zelf sponser ik iemand en het kind van hem en zijn partner was als heroineverslaafde ter wereld gekomen... deze mensen hebben een oplossing nodig en die is er en ik ben zo blij dat ik mag helpen...het is een eer om dat te doen..hij is nu 132 dagen clean (en zijn vrouw ook) en zijn ogen stralen !! ik ben blij onderdeel te zijn van AA...
Ik heb een methode gevonden die werkt mits je er aan werkt... dat wil ik niemand onthouden...niemand...
En als ik soms prekerig overkom hahaha...tja jammer dan....ook ik doe maar mijn best en meer kan ik niet doen... en ja ik ben nuchter vandaag dus het werkt goed hahaha...

Ik wens jullie allemaal een fijne avond en dat al jullie dromen maar mogen uitkomen....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, het komt misschien ook wat irritant over omdat je iedere keer een heleboel puntjes achter een zin zet. Je kunt ook gewoon zeggen: ik deed dit of dat Punt Of ik vind dit of dat Punt.
Maar wat je beschrijft van wat je doet, ik heb er bewondering voor hoor.
Voor allen die een DVD gaan kijken, veel genoegen, ik krijg de mijne nog steeds niet aan de praat en ik heb zoveel mooie films liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, was mijn eigenste lief nou maar hier, want die zou ook geen moer van die DVD begrijpen en dan zouden we allebei in de lach schieten.
Ik mis hem erg hoor, maar gelukkig krijg ik ongeveer 20 mailtjes per dag.
Heel fijne avond allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, jouw methode werkt voor jou. Mijn methode werkt voor mij. Iemand anders vindt weer een derde methode uit die prima werkt voor hem/haar. Alle methodes zijn goed, daar ze werken.
Soms word ik wat kriebelig van de toon van je posts, het klinkt soms alsof jouw methode de enige goede is. En zeg nou niet dat dat mijn probleem is, want het is geen probleem, het kriebelt gewoon soms. Maar ok, ik zal je accepteren zoals jij bent... kan ik best hoor.
Hou vol, vriend. Blijf het goede doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, ben er weer... drukke dag is het hier weer geweest, ik kom elke keer als mosterd na de maaltijd in discussies binnenvallen... grijze massa of niet, ieder huisje heeft zijn kruisje denk ik. Ik zag vanavond een programma over een engelse choreograaf die met 250 berlijnse jongeren een dansstuk in ging studeren en dat was zo gaaf, en de boodschap van het hele programma was toch weer dat buitenbeentjes uiteindelijk hun plek gaan vinden als ze hun passie ontdekken.

Hanny, ik las je psychotherapie verhaal, lijkt me lastig, ik heb vanaf mijn 20e tot mijn 40e diverse therapieen gehad, ook psychotherapie hoewel die van mij wel wat actiever was. Uiteindelijk heb ik op mijn 38e anderhalf jaar dagbehandeling gehad met vooral gedragstherapie en cognitieve therapie, dat is vooral veel doen.. technieken leren en leren handelen en vooral toepassen binnen de groepstherapie. Voor mij was dat uiteindelijk wat gewerkt heeft! ik heb er nog steeds elke dag profijt van. Probeer goed te voelen of dit is wat jou verder helpt, je bent er niet om de therapeut aan het werk te houden, hij is er om jou je beter te laten voelen!!

ik heb vanavond mijn schuur uitgemest, morgen komt grof vuil dus dat was even sjouwen, een achterbuurman zag me bezig en uiteindelijk hebben hij en zijn vriendin ook mee helpen sjouwen en als tegenprestatie heb ik hun weer de restjes vloerdelen van de houten vloer gegeven die ze op kunnen stoken in hun houtkachel. Kijk, dat soort dingen vind ik altijd weer leuk, en gewoon het feit dat mensen je willen helpen zomaar voor niks. Ik ben zo blij dat mijn schuur leeg is en mijn huis nu ook ontdaan is van alle overbodige troep.. heb net nog eens alle kamers langsgelopen of er niet echt nog iets is wat weg kan maar ik geloof dat ik er door ben. ORDE!! eindelijk!! Okee, atelier is nog niet ingericht, moest eerst nog wat andere dingen doen maar eind van deze week moet dat voor elkaar zijn! een vruchtbare dag dus!

Nou, ook weer een droge dag gelukkig! zonder problemen maar op zondag dronk ik normaal ook al niet, nee niet vanuit geloof ofzo, maar gewoon omdat ik anders de maandag niet doorkom hihi

Okee, ik ga hond en kat uitlaten en dan lekker slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ik was al onderweg naar bed, maar kon het niet laten toch nog even bij te lezen. En naar aanleiding van de discussie van vanavond heb ik een vraag. Waarschijnlijk lig je ook al op bed Ziza, maar ik hoop dat je hem morgen of zo wil beantwoorden.
Ik kan een heel eind meegaan in jouw gedachtengang over de ander accepteren zoals die is. Ik ben iemand die meestal erg haar best doet anderen te accepteren, al kost me dat bij sommige mensen meer moeite dan bij anderen. Ik beweer ook niet dat ik perfect ben.
Maar wat als een ander jou ernstig benadeelt, krenkt, mogelijk zelfs misbruikt? En dan bedoel ik niet de situaties waarin dat gebeurd omdat die ander ook maar een product van zijn/haar omstandigheden is, maar moedwillig en bewust. Want dat gebeurt! Moet je dat dan ook maar gewoon accepteren, die persoon accepteren? Ik denk niet dat ik daar zonder meer toe in staat ben.

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Ik heb een mooi huis, een man, een zoon en een dochter.
Dat is een verrassing.

@Blacky,
Ik ben verscheidene keren gestopt met roken voor een ander het is me dan ook nooit gelukt.
Met drinken ben ik alleen gestopt voor mezelf. Ook al ging dat bepaald niet gemakkelijk en heb ik er lang mee geworsteld. Ik ben gestopt en ga dit volhouden, alleen omwille van mezelf.

@Benthe,
Dat wordt wat tussen jou en Max (en de katten). :sun:

@Fran,
Ik pak je zoals je bent en je bent een waardevol mens, dat heb ik je al een keer gezegd en daar blijf ik bij. :heart:

@Ziza,
Ook ik heb gevaarlijke situaties gemeden in het begin. Op verjaardagsvisite gaan en later alleen naar een buurtbijeenkomst die afgesloten zou worden met een hapje en een drankje (beide in mijn eerste droge maand). Het is gewoon heel verstandig om zulke situaties te mijden. Om naar dat etentje van de yoga te gaan begin deze maand heb mijn probleem aan de leraar voorgelegd, zodat hij een oogje in het zeil kon houden.
Ik vind dat daar niets mis mee is. Zo een situatie kan er per slot toe leiden dat je wat verkeerds doet naar jezelf toe, nl. toch dat ene glas nemen.
Ik geloof dat ik zelfs nu nog niet alleen naar zulk een bijeenkomst zou gaan.
Je mag het best laf noemen, maar ik zie het als veiligheidsmaatregel.
Ik heb volledig geaccepteerd dat ik niet hoef te drinken en ik ben ook nog blij met die acceptatie en vooral blij dat ik niet drink. Ondertussen ben ik realist genoeg om te weten dat het gevaar nog niet helemaal afgewend is.

@Safi,
Inderdaad als je een negatief zelfbeeld hebt, accepteer je de ander en acht je jezelf schuldig aan het gemis dat je zelf lijdt. Ik heb mezelf altijd minder gevoeld dan anderen en was ervan overtuigd dat dat aan mijzelf lag.

@Benthe,
De Marokkaanse erwtensoep was een succes, zo lees ik.
Nu geen windjes laten a.j.b. ;)

@Water,
Prettig om Water te heten en toch droog te zijn.

@Tapas,
Opgeruimd staat netjes. Wat ga je met al de vrijgekomen ruimte doen?

@Gem, Blacky, Anna:
welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hoi,

Wel een en ander meegelezen. Doch mij bewust afzijdig gehouden.
Geloof dat dit soort discussies, de vooruitgang in de weg staan.
Ik heb eerder aangegeven dat drank a devil in disguise is!

Ieder hier heeft zijn persoonlijk gevecht.
Het zou natuurlijk mooi zijn als de ultieme oplossing voor handen was.
Die is er voor zover ik weet niet. Een ieder doorleeft zijn eigen persoonlijk gevecht.
Soms met meer, soms met minder succes.
Ook degene die struikeld verdiendt het, met respect bejegend te worden.
Morgen kan een ander aan de beurt zijn.
Ook degene die victorie kraaien!!

Toestanden waarin de een zich, als het ware zalig verklaart voelt en de ander maar een nietig schepsel vindt, omdat deze meer moeite heeft, uit het dal omhoog te kruipen, staat de vooruitgang in de weg.

Wijhebben één doel en dat is wat ons samenbindt,dus geen opgeheven vingertjes!!!!

Ik heb nogal wat mensen op hun gezicht zien gaan, ook die dachten nooit meer te drinken!!!

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Gelijk heb je en ik, ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik alcoholvrij kan blijven.
En ik hoop ook voor degenen (jij ook dus) die op ons draadje zitten dat hun ze doel kunnen bereiken en vasthouden.

Er heeft zich vanavond een nieuw man aangemeld om deel te nemen aan ons forum.
Ik heb hem vast welkom geheten en uitgenodigd op ons draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medestrijders,

Ik kom ook nog even kijken, wat een drukke dag op het forum.
Wat een discussies, wil soms wel reageren maar doe het maar niet.
Zeker als ik niet goed in me vel zit.

Ben vandaag bezig geweest met het uitdraaien van mijn dossier.( internetbehandeing)
De printer bleef hangen en de inkt was op, raakte helemaal van de leg.
Voel me nog steeds onrustig, maar gelukkig zonder alcohol.

Corrine, Ik ga inderdaad verder met vinger aan de pols.

Slaap lekker voor diegene die gaat slapen.

Groetjes van het fleuropje van de week.( grapje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve,

Ik dacht toch niet dat jij een kip was.
... ik raakte helemaal van de leg...
Daar raak ik van slag van.
Even printen printer vast, ik ken dat.
Mijn printer begint een beetje te slijten.
Dat kan ook.
Hij is al aan zijn derde computer.
Een trouw beestje, al moet ie af en toe een schop onder de kont.
Zolang ik er nog cartridges voor kan kopen en laten refillen, mag ie blijven.

Onrustig zeg je dat je bent, hoe komt dat zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS



Er heeft zich vanavond een nieuw man aangemeld om deel te nemen aan ons forum.


Ik heb hem vast welkom geheten en uitgenodigd op ons draadje.



En daar is hij, dus, 51 jaar. M'n intro is op wie is wie te lezen.
Bedankt voor de ontvangst, Corinne, en ik zal zeker eerlijk zijn bij het CAD.
Heb eigenlijk nooit om m'n drankgebruik heen gedraaid. Als m'n omgeving mij erover aansprak zei ik altijd: ik doe wat ik doe.
Maar ik trek het gewoon niet meer, het roer moet om.

Geluk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corrine,

Ik ben wel meer onrustig, zeker als er iets niet lukt of kapot gaat.
Ben ook niet zo handig met computers en printers.
Vanmiddag ook weer achter de hond aan, er zijn veel loopse teefjes.
Hij is ruim 13 jaar, maar waant zich nog als een jonge god. Vanavond was ik hem te slim af.(aan de lijn)
Ik loop wat af op een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...