Spring naar bijdragen

Donderdag 2 augustus

BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen deze morgen,

Lekker vroeg wakker ben ik:angry: Werd wakker en mn hoofd ging meteen van PLONG, denk, denk, denk, pieker, zorg enzovoort. Ik zou vaak wensen dat ik mn hoofd soms even stil kon zetten. Nou ja, de gedachten dan toch.

Een tijdje geleden zei mn peut iets tegen me waar ik sindsdien vaak aan heb gedacht.
Achter elk verwijt zit een verlangen.
Ik heb gemerkt dat dit idd zo is. Ik schiet redelijk snel in een verwijt. Ik probeer te onderzoeken hoe dat werkt en wat ik er aan kan en wil veranderen. Het is een proces wat mn leven lang gaat duren. Is niet erg, het is zoals het is. Stoppen met drinken geeft me ook de ruimte om hier mee bezig te zijn. In ieder geval een stuk bewuster in vergelijking met toen ik nog dronk.

Heb een fijne dag vandaag.

Alleen vandaag drink in niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen bb,
eergisteren had ik ook zo'n dag en iemand schreef mij om los te laten die op dat ogenblik stomme gedachten , en ik heb gezocht maar niet gevonden dat knoppeke in mijn kop :-(((
zou corinne een fijne dag gehad hebben met dochter lief ??
dag mensen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blacky,

haha, weer twee draadjes. Je zou haast zeggen dat ik het er om doe maar dit x echt niet....
Ik wilde mijn tekst kopieren maar weet niet meer hoe dit te doen:$
Is het een idee jouw stuk hier naar toe te halen, ik vind het mooi geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mn neven en nichtje ben jij ook een CH-tje Blacky.
Dat staat voor computer Henkie. Dat is iemand die niet zo handig is met dat ding. Zo noemen ze mij hier altijd:brokenheart::$:( Die kinderen lachen zich altijd dood hier als ze mij zien zitten stumperen.
Van je familie moet je het maar hebben!?

Delta, ik wens je toe dat jou gedachten en die van je hulpverlener wat op 1 lijn zitten en je wat kunt met het advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

BB ik doe het s'morgens rustig aan en probeer de gedachten die in mij opkomen te stoppen. ik probeer s'morgens eerst aandacht aan mezelf te geven. Vaak lukt het wel.
Wat verwijten betreft ik ben eens met je peut achter elk verwijt zit inderdaad een verlangen. Het is handig te onderzoeken wat je drijft. Meestal is het een teken van onteverdenheid in je eigengedrag of gedachtengang.
Delta veel succes met je internetbehandeling. Voor mij heeft het gewerkt.
Blacky succes vandaag.
Gem, je laaste werkdag voor de vakantie, laat je niet frusteren door de collega.

Voor alle anderen een fijne dag en veel goeds toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn die verlangens (en verwachtigingen) soms ook niet een te hoge lat die we voor onszelf neerleggen?

ik werd vanmorgen ook stuiterend wakker, maar ging ook stuiterend naar bed hihi
het was gisteren een iets te lange en volle dag, vandaag wordt ook een drukke dag dus ik ga maar proberen het heel rustig aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allen!

Het wordt een prachtige dag vandaag! Ik ga het wel wat rustiger aan doen, want ik voel iedere spier in m'n lijf... even een versnellinkje lager draaien. Beetje ruimen en zo, hegje knippen... kleinere klusjes.

Voor alle kuikentjes en Henkies:
Tekst selecteren: linker-muisknop ingedrukt houden, cursor over tekst bewegen (tekst wordt blauw)
Tekst kopiëren: Control-C
Tekst plakken: Control-V

Fijne dag toegewenst! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voornamelijk in de zuidoostelijke helft van het land enkele buien.

Er is tamelijk veel bewolking en de komende uren komt er in de zuidoostelijke helft van het land buiige regen voor met kans op onweer. In de loop van de dag komen er vanuit het westen enkele opklaringen ons land binnen, maar dan is er ook een kans op een bui. De middagtemperatuur wordt ongeveer 21 graden. De wind komt eerst uit uiteenlopende richtingen, in de loop van de ochtend wordt de wind noordwest, matig, kracht 3 tot 4. Vrijdag hebben we eerst nog te maken met wolkenvelden maar naarmate de dag vordert komt de zon er steeds beter bij. Het blijft droog en de middagtemperatuur ligt rond de 20 graden. De wind is zwak tot matig, rond kracht 3.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje van gisteren bijgelezen, hehe, dus nog even wat antwoorden:
Houtje: ik ga 16 augustus naar Istanbul voor de bliksemflitsen in mijn ogen, spannend! het idee dat ik nooit meer mijn bril hoef te dragen kan ik me nog niet voorstellen

Hoe het voelde zonder drank op dat terras? vreemd! tussen 5 en 9 aan het strand zitten, ondergaande zon, mensen om je heen met bier, wijn, rose, ook aan mijn tafel, rooie wangetjes en rooie oogjes zien en zelf nuchter aan de ice-tea.. ja het voelde wel goed... maar was best lastig hoor!

De stress was op een gegeven moment wel hoog, want je mag daar je hond los laten lopen, ook op het terras en in de strandtent... dus die was heelrijk in de zwerfstand, tot we een wandelingetje langs het strand gingen doen, hij heeft een kilometertje meegerend en toen ging hij linea recta terug naar het terras en ik kon zonder hond verder wandelen... grmpffff.. moest hem dus vangen op het terras, en toen dook hij het voor honden verboden strandhuisjes terrein op,.. ik zag mijn geest al dwalen, 2 km huisjes op een rij... dat zou een latertje gaan worden maar gelukkig kon ik hem te pakken krijgen... toen liep ik dus wel flink te stuiteren, en nu nog wel... stomme zwerfhond, als ie er weer even van proeft ben ik verloren....het avondje strand was zo toch wel erg inspannend, veel babbelen en ik was blij toen ik weer thuis was... rust! Heb wel een paar prachtige foto's kunnen maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik was gisteren in een winkel waar ze veel boedhha's verkopen en hele mooie inzicht boeken.
Als ik de winkel verlaat trek ik altijd even een inzicht kaartje
Gisteren:
Kijk eens tussen al je ja's of er geen nee's tussen zitten

dit vond ik een hele mooie en toepasselijke
vooral omdat ik net in de behandeling gekeken heb naar alle voordelen die ik dacht te hebben
en redenen waarom ik drink
en toen ik daar op lange termijn naar moest kijken bleken al die voordelen op 1 na een nadeel te zijn
en het waren toch bijna zo'n 20-25 voordelen.

Vandaag keek ik even naar een website op het internet waar je elke dag een reiki inzicht kaart kunt trekken
en dit zei het:
Je bent veilig, het universum zorgt voor je

is dat niet mooi?!!!

Voor een iedere die zijn zorgen niet los kan laten.
Even gaan staan en heel hard je handen los schudden en roepen: ik laat het los, ik laat het los.
Het werkt bij mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig mooi man, verhuizen... kom net zo'n ouderwets tegeltje-met-spreuk tegen: "voor de onwetende is alles mogelijk".
Die ga ik in mijn nieuwe huis maar eens op een mooi plekje ophangen ter meerdere eer en glorie van het fenomeen "open mind" en onder het mom van "vermaan uzelve"!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Del;ta,

we deden dit draadje totdat Charlie een noodkreet de wereld instuurde. Nu heeft de moederator alle berichten hierover gewist en Corinne is een nieuw draadje gestart.

Bekijk maar even welke je neemt, ik geef toe, het is inderdaad wat verwarrend.

En ook een beetje raar dat alles is gewist. Het zorgt voor veel onrust of het nou geschreven staat of niet.
Charlie zag het niet meer zitten en schreef dat ook. Wel vervelend want niemand kan iets doen. Ik blijf met een rot gevoel zitten, realiseer me echter dat het uit mijn handen is. Noodkreet of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bambam en Marieke, ik denk dat het aantal jaren dat men niet meer drinkt onbelangrijk zijn.

Niet meer drinken betekend niet per definitie dat je ook goed bezig bent.

Ik ken mensen binnen de AA die nog maar een jaar bezig zijn en emotioneel meer inhoud hebben dan iemand die 15 jaar bij AA is.

Vanochtend hoorde ik zeggen dat hij, die vanmorgen het vroegst is opgestaan vandaag het langst nuchter is.

Duidelijker kan het niet verwoord.

Groetjes van Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Blij te horen dat het goed met je gaat, wat je schrijft over het vertrouwen, dat geld ook voor mij.
Als ik nog terug denk aan de ban, die ik heb gehad. Heeft me erg geraakt. Hebben wij in het verleden nooit last van gehad. En wij gingen toch ook niet zachtzinnig met elkaar om. Terwijl we allemaal wisten, dat we het beste met elkaar voor hadden. En het blijkt toch wel, dat het zijn vruchten heeft afgeworpen.
Want die groep, staat toch maar fijn al lang droog.

Met mij gaat het ook heel erg goed. Heb ook mijn vaste wekelijkse AA-avond. En heb daar ook echte vrienden gevonden. Mensen die voor elkaar door het vuur gaan. En niet meteen zich aangevallen voelen.
Maar elkaar helpen en wijzen op hoe om te gaan met het probleem alcohol.

Ook ik heb veel aan het forum te danken en wil ook nu die mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel bedanken, want ik ben bang dat ik iemand vergeet en dat wil ik beslist niet. Want jullie zijn me daarvoor te dierbaar geworden.

Heb allemaal een fijne avond.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...