Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Hanny,

Ik heb ook net een boterhammeke gegeten, gewoon met jonge kaas, op het balkon.
De was in de tuin droogt al aardig, over een half uur kan er weer wat bijhangen.
Mijn man is nu de kattenbak aan 't schoonmaken. Ze hadden weer eens even flink gestonken.
Straks ga ik eens even kijken of ik nog bij de kapper terecht kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog gauw een berichtje voor m'n bezoek er is...
Blacky, ik moet trouwens niet veel zeggen op je badkamer, ik heb zelfs mijn voordeur (van appartement) laten behangen :-) mensen reageren raar als ik dat zeg, maar ik ben super content ermee, 't echt mooier dan ervoor- Werk maar goed door, en op tijd eens pauseren, met dit warme weer-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even de stad in jaja... nou, niet dus. volgens mij heb ik 2 uur door de stad gelopen, had in de eerste winkel al ruzie met een meneer die volgens hem voor mij aan de beurt was maar volgens mij toch echt achter mij in de rij stond.. tja ik briesde van woede maar heb keurig ingehouden gezegd dat ik hem erg veel geluk wenste met zijn nieuwverworven plekje, en dan had ie ook nog een jengelend kind mee waar hij zeer luidruchtig de opvoeding van ter hand nam, nee niet slaan, was het maar waar, het was zo'n alles uitleggen vader.. zo'n bewuste jonge vader die voordrong in de rij.. dus mijn shoppen begon al goed!

daarna schoenenwinkel in en uit op zoek naar een paar stoere slippers.. aan mijn poezelige elegante vrouwenvoetjes maat 41 en lekker breed passen eigenlijk alleen maar mannenslippers en dat was flink zoeken om dan toch nog een redelijk elegant paar te vinden voor een redelijke prijs.. maar het is gelukt, dat er bad boys op de slipper staat moet dan maar...

ik weet nu in ieder geval weer waarom ik nooit op zaterdag de stad in ga!!!! ik klap voor de rest van de middag mijn ligbed uit en ga pitten in de zon!!!! grmpfffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een stralende zaterdag en wat fijn om het nuchter te beleven.

Gem pas maar op met die half dode wespen en geniet van je bbq vanavond

Corinne, de was wappert lekker vandaag.

Tolie, wat goed 3 dagen op een rij, maak er een spelletje van, dan heb je vier op de rij;)

Tapas, volgens mij is het ook jammer van het mooie weer om te gaan winkelen, geniet lekker van de zon.

Alle kapiteinen vaar ze vandaag, lijkt me helemaal te gek om een dag op het water te varen.

Ik moest net iets afgeven in een andere buurt, zag ik daar een veldje met kinderen en de vaders en moeders zaten aan het bier. Grote krat met halve liters op het gras van het speeltuintje. Goh, wat een goed voorbeeld voor de opgroeiende jeugd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik heb vanmorgen mijn gassies uitgezwaaid voor een korte vakantie met mijn ex dat valt me niet mee. Maar ik ben de week weer goed doorgekomen ook de vrijdagavond, dat is mijn probleemavond dus om half 6 zaten we aan de warme prak.

Vreemd genoeg zijn wij allemaal gek op boerenkool ook in de zomer, dan maar uit de diepvries. Andijvie is er nu ook genoeg, heerlijk rauwe andijviestamppot met spekjes en kaas.

Ik eet (nu ik niet meer drink) nou ja laten we zeggen nu ik geen A meer drink --- een stuk meer en helaas, dat is te zien, maar toch beter ietwat mollig dan een kater.

Blij hier te lezen dat iedereen zo opgewekt is.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes en dat is 1400.

Tapas ik heb ook 41 en er zijn toch echt wel poezelige slippers voor onze poezelige pootjes bij bv. Dolcis of hoe heet die andere best wel vlotte zaak? Niet bij Manfield of zo, maar ik heb vorig jaar bij Dolcis leuke linnen schoentjes gekocht, met een hakje, dat breekt de lange pootjes een beetje waar je toch lekker op rond kunt stampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Daarom heb ik dus ook een bloedhekel aan winkelen.
Voorkruipers, mensen die idioot doen tegen kinderen die nog niets snappen.
Schoenen kopen is voor mij een ramp, omdat ik moeilijke voeten heb.
En ze verkopen zoveel nepleer. Die stinken naar leer en ze plakken er een stickertje met de aanduiding dat het leer is, maar ondertussen is het nep. Als ik na een paar uur mijn voeten uit zulke schoenen til, zet de wasknijper dan maar op de neus.


De buren hadden visite van andere buren rond een uur of 2 en inderdaad die andere buren zaten een blikje bier te drinken. Dat valt me altijd op zoiets, ook toen ik nog dronk, viel me dat op. Ja, ja, ik dronk zelfs 's morgens al wijn, maar toch niet buiten op het balkon, ik ging geregeld naar binnen om een slok te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Het is hier in de straat een en al gezelligheid. Over drie kwartier gaat het Tuinfeest van start. Een poëzie-festival waar tal van dichters hun werk op verschillende podia voordragen. Ons huis staat binnen het afgezette gebied waar zich dit afspeelt en we hebben dus vrij toegang. In verschillende oude stadstuinen hier in de buurt en recht tegenover ons zijn kleine podia geplaatst. Deze dag is één keer per jaar dè gelegenheid om de doorgaans voor publiek gesloten stadstuinen te bewonderen. Naast onze voordeur staat een tent waar de dichters signeersessies hebben en tegenover ons een kraam waar fris en ook bier en wijn gekocht kunnen worden. Het prachtige weer completeert het plaatje van een volmaakt leuke dag. De hier enkele keren aangehaalde dichter Jean Pierre Rawie is ook van de partij, evenals Gerrit Komrij, Piet Gerbrandy, Eva Gerlach e.v.a... Ben benieuwd.. De avond wordt muzikaal afgesloten door een optreden van de chansonnière Wende Snijders. Hiermee is het feestweekend hier nog niet voorbij want morgen vindt hier de grootste boekenmarkt van Europa plaats. Voor de zoveelste keer. Dat wordt morgen weer in het zonnetje schuifelen langs vele, vele boekenkramen. Wel 's morgens al redelijk vroeg, anders is er geen doorkomen meer aan... Kortom, ik heb hier een heerlijk weekend en hoop dat jullie dat ook allemaal hebben.

Groetjes van droogkohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne, ik ben nu naar binnen geglipt om een slok water te nemen, wat een hitte op het balkon.
En dan zit ik (grrrr) te wachten op iemand die wat info op de mail zou zetten zodat ik verder kon met het werk (grrrr) en die dat nog niet gedaan heeft (nog meer grrrrrrrrrr) terwijl ik dus al de hele dag heerlijk ergens met mijn pootjes in de branding had kunnen zitten. Denk dat de snoodaard zelf met zijn poten in de branding zit want zijn mobiel staat uit. Morgen kunnen ze me wat, werk of niet, ik zit aan het strand in een briesje.
Heerlijk Tapas, zo voorpieptype dat dan ook nog eens opvoedkundig gaat staan wezen. Heb me afgeleerd om me daaraan te ergeren, heb ik alleen mezelf maar mee. Maak ik me kwaad, gremlin op bezoek, nee merci!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er dus echt niet aan denken om overdag alcohol te drinken, als ik om 1 uur zou beginnen zou ik om 3 uur al lamlazerus zijn en dan nog doordrinken tot ik naar bed ga? neuh, geen goed plan! Ik ben, nee was, een echte avonddrinker vanaf een uur of 5 tot ik ging slapen

de buurt-drankgeluiden ken ik ook, de blikjes bier die opengetrokken worden.. dat klak geluid mmmmm... of psjjjjjt een bierflesje geopend wordt, of plop.. kurk uit de wijnfles.. of als ik met de hond naar het stadsbos fiets de jongeren die het veldje voor het bos bevolken met bendes bierblikjes.. gitaren enz.. er staat een modern muziekpaviljoentje en de kids zijn nu bezig alle dwarsbalken te beleggen met bierblikjes..

uit voorzorg ga ik niet vandaag maar morgen eten bij mijn ouders, op zondag drink ik zowiezo niet want maandag werk ik, als ik vanavond bij hun zou eten zou de verleiding wat groter zijn.. zij aan de wijn en ik aan de spa...

nou, ik ga de was ophangen, mijn geverfde jasje uitspoelen en dan weer verder zonnen en genieten van geluiden van klussende buren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,
Dat vond ik vroeger ook altijd moeilijk om de kinders bij mijn ouders te laten logeren en dat terwijl we toch allebei weten dat ze daar goed verzorgd worden.
De oudste (19) is de laatste paar jaar een aantal keer samen met vrienden voor enkele dagen weggeweest en laatst zelfs voor 2 weken. Dan leer je wel loslaten, per slot is die jongen al volwassen en ging ik op die leeftijd ook al alleen op vakantie. Ik kan me nu voorstellen dat ze thuis altijd weer blij waren dat ik terug was.
Mijn dochter (16+3/4) gaat nog hooguit logeren bij vriendinnetjes, maar gaat ook wel een dagje of avondje uit en is dan wel eens laat terug. Daar heb ik wel moeilijker mee dan met mijn zoon toen, maar dat zal wel liggen aan het feit dat ze een meisje is.
Loslaten heet dat. Iets wat niet altijd even makkelijk is.

Ik probeer de laatste weken zoveel mogelijk in een bericht te proppen en wat minder te schrijven. Daarom ben ik ook wel blij dat Gem elke dag wel iedereen een persoonlijk nootje biedt en Safi neemt de productie wel over.
Ik hou daar geen kladblaadjes of sheets voor bij. Is gewoon beroepsdeformatie om allerlei dingetjes te onthouden en waarom zou ik er dan niet wat mee doen.

@Kohtje,
Wat gezellig, dan woon jij zeker ook in het centrum van je stad? Wij genieten hier ook altijd van vanalles en nog wat als centrumbewoners. Aan al dat plezier zit soms wel een keerzijde: soms hebben we wel eens overlast, voornamelijk geluidsoverlast. Voor wat hoort wat.

@Benthe,
Ik heb ook een hekel aan mensen die beloven om iets direct door te sturen en dan heb je het aan het eind van de dag nog niet binnen. Grr is dan ook mijn reactie.
Laat die gremlins maar op afstand. Geniet liever van het zonnetje op je balkonnetje.

@Tapas,
Klussende buren, gezien het feit dat in onze buurt veel woningeigenaren zijn, incluis wij, wordt er nog weleens wat afgeklust; de huurders kunnen er anders ook wat van.
En ze mogen er wat bij drinken, deed ik vroeger van 's morgens tot 's nachts. Zelf heb ik er geen probleem mee om er château de la pompe bij te drinken en wat te lezen en te luisteren.

Ik ga weer richting mijn balkon, onderweg nog een slok water nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,

Ze zijn nog redelijk jong en ik weet nu al dat er vanavond één belt met een snik in de stem (morgen kan ook) dat ze mij zo missen......houd het dan maar eens droog.

@ Kohtje,
Boffen, al dat gratis vermaak!! Wende is mijn favo, woon je in de buurt dan kom ik ff langs???? Mijn favo dichter zit er niet bij geloof ik.

@ Safi:
Ik heb mezelf consequent de eerste periode een kadootje gegeven van bv. de eerste 10 dagen: x 3 euro (een fles wijn per dag) = iets leuks van zeg 25 euro. Luxe !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Koohtje

Mijn favoriet is er wél zie ik. Rutger Kopland, maar het is me nét te ver weg. Grrrrrrrrrrr!!!!! Ben stikjaloers (in de positieve zin van het woord).........En Gerrit Komrij, wat een grote namen allemaal.
Komt het ook nog op TV? Zwaai je dan even naar me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe/Houtje/Gem

Bedankt voor jullie goede raad ivm met mezelf belonen.
Ik ben het met jullie eens dat groente en fruit een goede plaatsvervanger zijn en een kadootje in de vorm van sieraad/CD/geld ook goed kunnen werken.
Het ene doe ik inderdaad al en het andere zal ik ook zeker doen.

Maar ik drink/dronk vooral als ik troost wil ...als het kleine kind in me de boze wereld wil buitensluiten
Ik drink/dronk als ik een beloning wil voor een moeilijke taak die ik volbracht heb.
Het kleine kind in me wil dan beloont worden.

Ik zoek dus meer iets visueels, een gedachtegang of een hobby of iets dergelijks om op elk moment dat dat kleine kind in mij zeurt om getroost te worden, ik dat op een andere manier kan doen dan te gaan drinken.

Ben er nog niet uit wat ik kan doen op een moment dat er geen groente of winkel in de buurt is om me over die hindernis te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,

Ben je een beetje van de pc en wil je graag iets leren wat je gedachten kan verzetten (en dat geld kost dus een luxe is die je normaal jezelf niet zou gunnen)?????????

Ga dan een on-line cursus doen van bv. de Hema, een vreemde taal leren, of een computercursus !!! (maar nogmaals, niet iedereen vindt computers leuk).

Of neem een abonnement op een blad, dan krijg je elke week een beloning en je kunt het lezen ervan uitstellen voor je moeilijke momenten. Ik doe dat met de Libelle, ik maak ook ALLE puzzels en elke week dat ie op de mat valt zeg ik tegen mezelf: kijk, een kadootje voor me.

Een leuk kookblad, of een blad voor vega's? Of bv. psychologie, daar ben je ook wel geïnteresseerd in, is altijd een half boek vind ik om te lezen.

Of geef jezelf een zomer-pack met bladen kado bv. psychologie en een ander blad, whatever. En die ga je dan lezen als je je zo voelt.

Is die richting iets voor je van een beloning aan het kleine kind (ik snap het helemaal vreselijk donders goed).....vrees ik. Hier zit nog zo'n klein meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi daar ben ik ook nog niet uit. Dat kleine jengelende meisje in mezelf dat zegt: ja maar ik heb het nou zoveel dagen goed gedaan, krijg IK dan niks? Zo dapper geweest die kleine meid, zoveel dagen de boze buitenwereld weerstaan. Wat voor kadootje zou zij dan willen?
Hond Max is voor mij en het meisje al een heel goede beloning, ik merk dat het kind in mij daar ontzettend veel plezier aan beleeft.
Er moet toch ook eens een naam komen voor dat hunkerende kind in ons. Niet Gremlin, dat is een gemeen beest.
Ik ga er nog over denken Safi, want voor mij is dit ook een heel belangrijke vraag: hoe beloon ik dat kind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Klinkt erg goed van die tijdschriften.....dan mag ik die alleen maar lezen als ik voel dat ik het moeilijk heb/ krijg...geen slecht idee!
vooral Psychologie....die krijg ik wel eens van vriendinnen maar zelf vind ik hem nogal duur omdat we weinig geld hebben ivm schulden.
maar 1 keer per maand moet kunnen.

Een opleiding zou ook goed idee zijn maar daar hebben we nu geen geldv voor...misschien toch een oude spaanse cursus op tape weer eens uit een oude koffer halen

Bedankt ( kleine;) ) meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik heb jouw bericht over het gat in je hart gelezen en dat vond ik zo ontzettend goed.
Ik wilde alleen een lieve naam voor dat hunkerende kind verzinnen. Stel je voor dat je een klein meisje bij je hebt dat hunkert naar liefde en je zegt tegen haar: "Jij bent het gat in mijn hart". Zou jij daar als klein meisje blij van worden? Dit is trouwens absoluut niet naar bedoeld!
Gaat het met jou, en heb je al een telefoontje gekregen van je kinderen? Hoop dat ze het goed naar hun zin hebben en dat jij er ook wat rust in krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, tijdschriften delen met kennissen kan ook een goed idee zijn. Ik heb me in een opwelling geabonneerd op Happinez, een heel positief blad over allerlei innerlijke zaken. Geef ik na lezing aan mijn buurvrouw die me de helft van het abonnement betaalt die ze weer doorstuurt naar een vriendin, enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vanochtend onder het wandelen met de hond een gesprek met mijn man over ons stoppen met drinken op dit moment.
Hij gaat er nl heel anders mee om...vind dat het een gevecht is met hemzelf...iets waar hijzelf een oplossing voor wil vinden...hij is tweeling en kan ontzettend goed analyseren...dus dat gevecht met hemzelf over hoe hij zijn alcohol gedrag in de toekomst wil zal hij wel goed aankunnen.

Ik zelf zit steeds op het forum...onbegrijpelijk voor hem in het begin maar hij begrijpt wel dat ik iets nodig heb om de dag door te komen om met mijn gedachten ergens anders mee bezig te zijn.
Alhoewel dat weer tegenstrijdig is omdat het me ook al meerdere keren is overkomen dat door hier om het forum steeds over alcohol te praten ...ik zin krijg .

Hij wordt er een beetje bang van dat ik praat over nooit meer drinken...omdat hij daar nog niet over uit is en ook niet naar op zoek is.
Hij wil een tijd stoppen...kan geen lengte noemen...maar wil wel af en toe eens een keertje met mij of een goede vriend een paar biertjes kunnen drinken onder het genot van goede muziek en een goed gesprek en wiet. Maar dan in de toekomst meer met hele grote mate en geen twee dagen achter elkaar.

Dit is natuurlijk erg verleidelijk en als ik eerlijk ben dan wil ik dat ook want de reden dat ik zeg ik wil nooit meer drinken is omdat ik ...zie ondertiteling...het voortouw wil nemen...het goede voorbeeld wil zijn....NIET de AANLEIDING...NIET de VERLEIDING...onder het mom van een paar dagen verkondigen dat ik zo'n zin heb...hem omturnen om toch maar weer eens wat te gaan halen omdat we het zo goed doen.

Ik weet het...ik verkondig hier dat ik gestopt ben....maar ik weet ook dat ik "het" eigenlijk niet op wil geven....maar ik weet ook dat ik me nu goed...HEERLIJK voel...eindelijk mezelf.
maar ik zal het af en toe even ontsnappen aan de werkelijkheid zo missen:huh:

PS naam voor het kleine meisje...The B%tch:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...