Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,
Het belooft een mooie dag te worden! Het is nu wolkenloos.
Vanavond gaan we BBQ-en, zoals denk ik, velen met ons! De eerste keer van het jaar!
Ik hoop dat iedereen de kans heeft om een beetje van dit weer te genieten. Het is terrasjesweer dus degenen die niet willen drinken: Pas op!
Veel plezier en degenen die moeten werken succes!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zonnig en zomers weekeinde.

Het is vandaag zonnig en de temperatuur loopt op naar ongeveer 22 graden vlak aan zee en tot 26 lokaal in het binnenland. Er waait een zwakke tot matige zuidwestenwind, in het noordelijk kustgebied is de wind af en toe vrij krachtig, 5. Zondag wordt ook een zonovergoten dag met hoge temperaturen. De maxima liggen rond de 28 graden, lokaal is kans op een tropische 30 graden. De wind waait uit het zuidoosten en is meest matig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Het is al fantastisch weer, mensen geniet ervan. Maar let ook op de valkuil van het mooie weer.
Het is ook terrassen weer. En voor degenen die nog niet zo sterk in hun schoenen staan een enorme valkuil. Dus geniet, maar laat die eerste staan.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen

Het is hier ook stralend weer en morgen belooft ook wat...bedankt Twan!
Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat qua ADB.
Je leest in ieder geval elke dag gezellig mee dus doe je ook al onze tips en adviezen op.

Tapas ik wens jouw ook een stress vrije dag je hebt het toch maar weer gered gisteren. Ik ben ooit 5.5 maand gestopt en meestal heb je na zo'n rot hardnekkige Gremlin weer heel veel doorzettingsvermogen opgebouwd om steviger in je schoenen te staan en verder te gaan. Ga lekker de natuur in vandaag en niet naar de terrasjes want die zijn te verleidelijk.

Iedereen wens ik een fijne dag toe op deze zomerse dag

Benthe
Tja meissie wat kan ik zeggen....als jij een serieuze relatie en bedoelingen met deze man hebt dan kunnen er niet zulke geheimen tussen staan.
Het zal je in de toekomst opbreken als je nu niet kleur bekent en het is niet alsof je bekent dat je nu nog een actief alcoholist bent maar je bent een herstellende alcoholist. Je zal zijn kracht en ondersteuning nodig hebben in de komende dagen en weken ...kijk naar Charlie.
Gem zei het al...eerlijkheid duurt het langst en als "soul mates" mag je geen geheimen hebben van dat kaliber.

Je hebt het eerder nog niet verteld omdat je het nog niet helemaal in de hand had en nog niet helemaal door had wat alcohol echt met jouw deed en hoe het jouw in je macht had.
maar daar ben je door het sterven van je vriend wel achter gekomen dat als je geen hulp zoekt en openheid geeft aan je probleem dat het dan moeilijk wordt om tot een oplossing te komen.
Maar ik heb begrepen dat je het hem morgen gaat vertellen en ik zal in mijn gedachten bij je zijn. Hij zal misschien eerst schrikken en daar moet je hem ook de tijd voor geven om te laten bezinken wat je hem verteld en wat dat betekend voor hem in de toekomst.
Als hij van je houd dan zal hij naast je staan.
Ik wens je veel succes!

Liefs

aangepast op typefouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta

Mooi zeil weer voor ons bootje...koers...zuiden....de zon tegemoet.
Mijn begeleidster is op vakantie 3 weken dus ik heb alle tijd om in dat bootje te dobberen.
Ik ga goed...moet een nieuwe beloning zoeken i.p.v.de alcohol...als ik troost wil
en dan niet snoep of snacken.

ik hou me aanbevolen voor ideeën!
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,
Safi dank je voor je medeleven. Ik ben ook niet bang voor zijn reaktie. Het zit zo: ik heb al heel wat "verkeerde" relaties gehad en toen ik deze man op wie ik vroeger al gek was, drie jaar geleden weer tegen het lijf liep, wilde ik het nou eens niet verpesten. Ik heb dan ook heel bewust gekozen voor niet samenwonen en troubles buiten de deur houden en zelf oplossen. Misschien niet de juiste methode, hoe dan ook, het is voor het eerst dat ik het nou al drie jaar enorm leuk met iemand heb. Ik denk wel dat het gewoon handig is om het te vertellen, zodat hij geen flessen rosé meer meeneemt en ook niet raar opkijkt als ik bij een etentje water bestel.
Steunen doet hij me alleen al om wie hij is, klinkt misschien raar maar gewoon door de dingen die hij doet en zegt, daar raak ik blij van.
Ik kan jou helaas geen tips geven over het snacken, omdat ik zelf moeite genoeg heb om voldoende te eten. Dat snacken ken ik niet zo. Volgens mij gaf jij enige dagen geleden iemand de raad om een schaaltje worteltjes, bleekselderij enzo neer te zetten als je trek hebt, je kunt ook zelf heerlijke magere dipsausjes op basis van yoghurt maken. Ik zie sommigen al denken, haha, bleeeehh, groenvoer, ik ben geen konijn!
Gem veel plezier met je BBQ. Ik schrijf jouw naam altijd zonder puntje er achter, want een gem is toch in het engels een edelsteen?
Fijne dag allen, hier is het jammergenoeg hard werken geblazen, er moet voor maandag dringend iets af dat ik steeds heb uitgesteld, anders was ik lekker naar het strand gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Delta,
als je goed nadenkt weet je het antwoord waarschijnlijk wel.......als je terug denkt aan je alcohol gewoontes
ik zou zo graag sociaal mee willen kunnen doen,maar zo ben ik elke keer weer begonnen,nu weet ik dat er er niet eens 1 kan drinken.....succes met je keuze,in gedachten vaar ik met je mee Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens deze morgen!
eindelijk wat warmer hoewel de wind hier in het westen flink is en best wel fris, maar de blauwe lucht pept ook heerlijk op en over een uurtje komt de zon op mijn balcon!

Ik ga er vandaag een rustig dagje van maken, zometeen even de stad in, dingen terugbrengen en weer rijk worden, slippers zoeken, keldingverf halen en de rest van de dag lekker rommelen in huis en af en toe op mijn balcon mijn benen wat ontwitten!

alle kapiteins vandaag veel plezier op het schip en blijf de juiste koers varen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen tapas morgen iedereen ,
grgrgr ik heb mij al behoorlijk op stang laten jagen vandaag ik zat te beven en te huilen de stomme gedachten waren er weer maar ik heb naar mijn innerlijke vriendin geluistert :-))
in plaats van boos terug te mailen naar desbetreffende persoon ben ik de badkamer beginnen soppen en heb nu pap gemaakt en ga de badkamer behangen dus ik gebruik mijn boosheid op een positieve manier ;-))
in spanje kon ik heerlijk genieten van een boot tocht van benidorm naar calpe
benthe ik dacht dat jij het was ivm je vraag ten opzichte van je partner ?? eerlijkheid is het beste al kan het soms in mij geval tegen mij gebruikt worden , maar dit aanvaard ik dan maar
mensen geniet allemaal van deze vol zon dag
dag ik ga pappen :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pappen en drooghouden Blacky! Kan dat trouwens, je badkamer behangen? Bladdert dat er niet weer meteen van af door de stoom van de douche en het bad etc.?
Naar voor je dat je zo'n akelige mail kreeg, fijn dat je het omzet in een positieve aktie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!
Na een moeilijke week, waarin jullie mij fantastisch gesteund hebben, kan ik melden dat dit mijn derde alcolvrije dag wordt(...) op rij!
Weliswaar enigszins gedwongen dankzij de Refusal, maar toch! Zo'n tabletje innemen is ook ff een hobbel nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie fijn dat je weer wat schrijft. Wat goed van je dat je die hobbel hebt genomen, ben erg blij voor jou. Je klinkt nu ook wat zelfverzekerder dan eerst, alsof je nu een echt besluit hebt genomen.
Grote pluim voor jou en ook nog een pluim omdat je het ons laat weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
kom ook nog eens een kijkje nemen-

Goed van je Tolie- je bent goed bezig, doe er maar weer een dagje erbij.

Voor anderen : goed varen of shoppen of whatever

Blacky : geef er een lap op bij het behangen- ik kan dat niet zelf zenne, ja ik weet dat het niet moeilijk is, maar heb het nooit gedaan. Verder vraag ik me ook af, of het wel een goed idee is te behangen in je badkamer, kan je niet beter verfen ?

Benthé, werk zé joch :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terwijl er hier velen over vakantie spreken - en ik wens iedereen die vertrekt trouwens een prettig droog verlof toe - is de mijne al gepasseerd. Een weekje Noord-Italie, om er te gaan bergwandelen, en dat met een conditie die beneden 0 stond, ik heb afgezien, maar ben tevreden teruggekeerd !

Vanmiddag ga ik met een vriendin wat fotootjes kijken, van mijn klein reisje, maar vooral van haar grote reis naar Indie, ben benieuwd, want ze heeft nog niets gelost, volgens mij heeft ze daar een liefde gevonden :-) , ik denk dat maar, ben niet zeker natuulijk, maar ze doet zo geheimzinnig (langs de mail).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even rook & senseo pause :-))
tollie blij je te lezen en houden zo
benthe & hanny de badkamer is ooit behangen geweest en dit papier kwam er ok niet af , is uiteraard wel met speciaal papier voor badkamers en speciale pap
eerste baantje is gedaan en ja staat mooi :-))
en hanny voor alles is een eerste keer , wie niet waagt niet wint en al doende leert men al heb ik dit van mijn vader geerf ik bedoel die mens probeerde ook eerst alles zelf
dag ik ga verder doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan word je natuurlijk verschrikkelijk nieuwsgierig hè Hanny? Tenminste, ik word altijd erg nieuwsgierig als vriendinnen geheimzinnig doen. Fijne middag!
Blacky ik heb twee maanden geleden mijn slaapkamer behangen en dat mag ik er allemaal weer afhalen, wat een bobbels en luchtbellen. Kan natuurlijk zijn dat ik toen nog een ietske wijn door mijn strotje goot?
Succes en we horen nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels,

Tolie,
fijn om weer wat van je te horen en dat je aan je derde dag bezig bent! Onthou wel dat voor de meesten de derde of vierde dag vaak het moeilijkste is! Ikzelf heb daar niets van gemerkt, wel voelde ik me de vierde dag heel labiel. Na de hobbel van de refusal en deze dagen, gaat het echt wat gemakkelijker!
Sterkte!

Hanny,
leuk zo'n bezoekje aan je vriendin. Ben benieuwd wat ze voor verrassing voor je in petto heeft!

Blacky,
Badkamer behangen! Ook nooit van gehoord! Wel goed van je dat je het nare bericht via de mail omzet in daden. Vaart je huis er ook nog wel bij. Succes met behangen!

Benthe,
Aan het werk of nu in de vrije tijd ingelogd?
Het komt goed morgen als je vertelt. Je vriend zal trots op je zijn!

Safi,
een beloning in de vorm van een leuk kadootje? Een sieraad, mooi boek of CD?
Geniet van het weer vandaag!

Haddock,
slaap lekker straks en morgen overdag vrij. Moet je dan nog 1 nacht of heb je dan een paar dagen vrij?

Miep,
Het besluit niet te drinken kan ook rustgevend werken. ook al denk je af en toe dat je een lekker glaasje wilt nemen, door je besluit kan je het vol houden. Jij hebt niet gedronken in de vakantie, dat is toch wel moeilijk en toch heb je het klaar gespeeld.

Delta,
het bootje vaart rustig door! Volhouden en neem dat besluit dat je eigenlijk al weet!

Tapas,
lekker genieten van het weer. Je benen bijbuinen, nou de mijne geven licht zo wit zijn ze!
Doe rustig aan vandaag!

Ik heb vanmorgen al 10 dode wespen geruimd. Ze waren of dood of ziek. Ze kruipen natuurlijk weg als ze niet goed zijn. We moeten dus oppassen in huis dat we niet op zo'n beest stappen. Ze kunnen volgens mij wel steken ook al zijn ze niet lekker.
Net een krat vakantieboeken ingepakt, de was draait en de droger ook.
Zo blijf ik wel bezig vandaag en af en toe hier even kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Allemaal,

Ik ben vanochtend vroeg naar mijn vriendin geweest om de uitleg over konijnen- vijvertje- en plantenverzorging.
Ben dus nu voor drie weken vakantieoppas. Elke dag een gericht doel voor ogen is gezond.
De was kan weer buiten hangen om te drogen. Ik ga zo even wat eten, een sigaretje roken en kijken of ik bij de kapper terecht kan.

Ik wens jullie allen een fijne ADB dag.

@Tolie,
Ik was zo blij dat ik Refusal kon gaan innemen. Ik vond het helemaal geen hobbel. Voor mij is het mijn lievelingspilletje. Voorlopig blijf ik het dan ook slikken, ik denk tot na de jaarwisseling. De afgelopen maand heb ik slechts 3 milde trekmomenten gehad, net zoals als je voorbij een frietkraam loopt en denk van hmm lekker en verder niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, ja vakantie oppas is best wel leuk hé, ...

Heb net bo'ke gegeten, met kaas en een eitje en ketchup, simpel maar 't heeft me zo gesmaakt
Ga er nu even uit, kattenbakken uitkuisen, afwassen, en het hier wat netter doen lijken, want krijg dus bezoek...

Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...