haddock Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Een ieder 'n hele goeie dag gewenst. Hij begint hier in ieder geval prachtig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Zonnig en warm. Maandag overgang naar koeler weer.Het is vandaag zonnig en warm. De temperatuur loopt uiteen van 28 graden in het westen tot lokaal 30 graden (tropisch warm) in het oosten van het land. De zuidoostenwind is meest matig, kracht 4. Maandag is een overgangsdag; het is nog wel vrij warm en broeierig. Er is meer bewolking en in de loop van de dag ontstaan er enkele stevige regen- en onweersbuien. De wind draait naar westelijke richtingen. De maxima lopen in het oosten nog op tot 30 graden, aan zee is het met 23 graden een stuk frisser. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Goedemorgen!Het is hier al aardig warm aan het worden en de lucht is wolkeloos. Ik ga straks lekker aan de strijk voordat het te warm wordt! Verder muziekjes downloaden en verder inpakken.Haddock,nog een paar uurtjes en zit het er weer op voor vandaag. Vannacht nog even werken en dan 2 1/2 week vrij! Lekker hoor en geniet ervan!Twan,een zomers weerbericht! Hoop dat het verder goed gaat met je!Delta,nog op koers?Tapas,Vandaag eten bij je ouders. Ik hoop dat ze wat lekkers voor je klaarmaken! Ik weet niet hoevaak je bij ze gaat eten, maar voor mij stond dan altijd mijn lievelingskostje klaar!Safi,neem maar nog steeds het voortouw. Ook dan kun je samen uit en thuis zijn.Houtje,lekker geslapen en hebben de kids nog gebeld?Corinne,nog steeds vakantie. Heb je nog plannen voor vandaag?Benthe,vandaag heb neem je toch wel vrij? Genieten van het weer hoor!Een lieve reactie kreeg je van je mannetje. Hij kent je wel goed!Mies,Heb je een fijne boottocht gemaakt gisteren? Het was er geweldig weer voor. Ben je niet teveel verbrand?Blacky,ziet je badkamer er weer knappies uit? En heb je je beloond met een lekker bad of douche na afloop?Tolie,Is het gelukt? Je derde droge dag? Ik ga ervan uit van wel. Van mij dus :present:Kohtje,geniet van de boekenmarkt vandaag. Was het gisteravond ook nog gezellig?Alle anderen, niet persoonlijk genoemd, een hele fijne dag vandaag en ik hoop dat de meesten vrij zijn. Ik zit hier met mijn rug in de zon en de temperatuur gaat rap omhoog.Ik heb nog een vraagje aan de mensen die refusal of iets dergelijks slikken....Wat draagt het bij voor jullie? Is het de stok achter de deur?Houtje maakte gisteren de opmerking dat ze ook een tijdje refusal had MOETEN slikken. Ik neem aan dat het een vrije keus was, maar waarom?Ik slik zelf helemaal niets en vraag me af of het nut zou hebben voor mij om dat middel aan de huisarts te vragen. Ik hoop graag van jullie te horen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Goedevandaag,Ja Gem, het was erg gezellig gisteren. Ik heb er ook eigenlijk helemaal geen moeite mee om mensen te zien die licht aangeschoten raken tijdens zo'n zwoele gezellige zomeravond. Ik heb dat vroeger ook altijd wel fijn gevonden om onder het genot van een biertje of wijntje te kijken en luisteren naar artiesten. En als het dan ook nog zulk heerlijk weer is...het hoort er allemaal een beetje bij. Maar zelf heb ik dit keer net zo hard genoten met een ice-tea of colaatje.. Nu ga ik zo de deur uit om voor de grote drukte de boekenmarkt over te lopen. Op de brink een koppie koffie en weer terug.. Zijn we al met al wel een paar uurtjes mee zoet. Nog even naar gisteren: Sneeuwwitje, Marion... Als Corry Konings en Marianne Weber bij mij onder het raam zouden staan te zingen zou ik misschien ook enorme behoefte krijgen om het op een zuipen te zetten..niet om smartlappen mee te zingen met de zuipede menigte maar om m'n bed in te duiken en het niet meer te horen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 goeden morgen iedereen , als eerste een lieve warme knuffel voor charlie tapas en nog andere , ook ik leef op grote voet dus ook maatje 41-42 bijkomend probleem bij mij is dat mijn voet vlug pijn doet , de helft van de tijd sta ik dus als een ooievaar op een pootje gem ja de badkamr het stukje welke ik reeds gedaan heb is mooi , geen bobbels mogelijk omdat het extra dik papier is , en neen een douche heb ik gisteren niet genomen was een wasje uit grootmoeders tijd :-))safi voor jou vandaag draai ik mijn kalender om en er staat op 'adb zal je het winnen ', ik hoop dat jij een goede weg vindt om samen met je soulmate dat padje te bewandelen , ik tel zekert dat zegen en dat is dat mijn partner ook niets meer drinkt sinds ik adb ben houtje lukt het jou een beetje zonder je kids ?? heb je niet iets speciaals geplant nu je alleen bent een poosje ??wie op vakantie gaat/is fijne vakantie kothje geniet van de boekenbeurs wij zouden vandaag een dagje naar zee gaan maar ze geven monster files naar zee vandaag en ik heb geen zin om daar in te gaan staan ;-(( aan iedereen wiens naam ik vergeet genieten van de mooie super zonnige dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hallo, goeiemorgenBlacky ik heb zo'n idee dat vlak aan zee, liefst er half in, de enige plek is waar het nog uit te houden is vandaag. Of het moet in de koele badkamer zijn.Goed van jouw partner om ook niets meer te drinken!Gem je staat nu al zo'n tijd op eigen kracht droog, waarom zou je nog refusal of campral ofzo nemen?Ik ga een strandtas inpakken, heel fijne dag allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hallo mensenEindelijke de zonnige dag waar we allemaal al weken op hopen.Ik ben erg blij voor alle mensen die werken dat het ook eens op een zondag valt.Geniet ervan!Ik ga met mijn man niet ergens lekker aan het water liggen maar de bus verfen.....zulk mooi verf droog weer krijgen we misschien het hele jaar niet weer.Alle roest plekken zijn al behandeld en staan in de primer te wachten voor de creme/rode verf.Gelukkig staat de bus onder de bomen dus toch wel een beetje koel.Lekker kliederen met verf!Iedereen...geniet van je dag ADB of niet ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 5 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 quote: Originally posted by: safidepafiIk ben erg blij voor alle mensen die werken dat het ook eens op een zondag valt. Ook voor de mensen die op zondag werken?De straks vast weer z'n bed uit zwetende, maar nu door het weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 HaddockSorry had ik even niet bij stil getsaan.Natuurlijk heb ik medelijden met jouw dat je vandaag moet werken .maar ik vind het altijd zo sneu voor al die mensen die de hele week hard moeten werken als het zonnig is en dan in het weekend all regen krijgen...die bedoel ik.Nog even op je tanden bijten helaas en dan 2.5 week vrij...kun je ons mooi komen pesten op het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Zou er niet aan moeten denken Safi, met dit weer verven. Maar waarschijnlijk is het in het noorden iets koeler dan hier. Pas maar op, onder de bomen, haha, voor je het weet zit de verse verf onder de pluisjes, blaadjes, insectjes... Haddock toen ik in een ver verleden in de volcontinue werkte heb ik van die superdikke, lichtwerende gordijnen gekocht voor de slaapkamer en daar ben ik nog elke dag blij mee, want die kamer blijft altijd redelijk koel, ook al staat de zon er vanaf twee uur op.Lukt het je trouwens nog goed, met het niet drinken? Voor jou wordt maandag even een lastige dag, is het niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 goeiesmorgens deze morgen, zou een grote schoenmaat samenhangen met alcoholgebruik?? nou in ieder geval lopen de nieuwe slippers lekker en kan ik ze meteen aan vandaag. Nee naar het strand ga ik niet, niet op zo'n warme zomerse dag, hoewel op de fiets het strand wel te bereiken is of met de bus die een vrije baan heeft, of de trein, maar ik hoef niet zo nodig op het strand te liggen met mensen die pal bovenop me liggen, ballen die over me heen stuiteren en jengelende kinderen.. Nou hoeft dat zowiezo niet want gelukkig is hier ook een rustig strand in de buurt.. maar ik wacht wel weer met naar het strand gaan als de scholen zijn begonnen...Ik eet ongeveer 1x per maand bij mijn ouders, nu ben ik de enige van de familie die niet op vakantie is, dus is het wat vaker, willen zij graag, en meestal gaat dat samen met dingen die ze niet snappen op de computer, ach ze hebben een lekker grote tuin met schaduw dus op dit soort dagen is het geen straf! wel vermoeiend soms maar ja daar zijn het ouders voor toch?Ik moet vandaag aan de slag met een ontwerpopdracht en het onmogelijke doen, teveel tekst op te weinig ruimte en dan moet het er ook nog leuk uitzien... grmpfffff... maar tussendoor ga ik lekker met hond naar het koele bos toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Tapas, daar zat ik nou ook aan te denken na al die berichten over schoenmaat. Zelf heb ik een gangbare maat 39 dus de regel gaat niet altijd op, maar ik ken twee zelf vrouwen die het moeilijk hebben met alcohol, en ja hoor, allebei maat 41. Het is natuurlijk ook wel zo, als het zo lastig is om leuke schoenen in je maat te vinden, dan zou je toch ook wel naar de fles grijpen?Zo, de plannen zijn veranderd. We gaan niet naar het strand, te heet en te druk op de wegen, maar vanavond wordt er hier in het park een feestje gebouwd met BBQ en uiteraard koeltassen vol bier, witte wijn enzovoort. Dat zal mij heel erg benieuwen hoe het is om daar met een watertje tussen te zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Benthe,groot gelijk dat je niet naar het strand gaat. Een feestje vanavond is echter wel leuk! Ook zonder alcohol.Is het met buurtgenoten? gezellig zo'n buurt!Hier is het heel erg rustig. Velen zijn op vakantie, dus we bouwen ons eigen feestje maar vanavond in de tuin.Ga nu zo echt strijken! Grrrrrrrr. Veel te warm eigenlijk..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hier zit een schoenmaatje 37 hoor! Ik zou er ook niet aan moeten denken met mijn 1.60 m schoenmaat 41 te hebben. Geen gezicht toch?Strijken heb ik gelukkig gisteravond nog gedaan. Ik pieker er niet over in een bloedhete auto richting strand te trekken, zo'n 2 uur in de file, dus ik installeer me gezellig onder mijn parasol zolang het in mijn tuin op het zuiden nog enigszins te harden is, en daarna zoek ik de koelte binnen op. Nou ja, koel...Mijn hond heeft zijn lange wandeling er net opzitten, vanmiddag is het daar te warm voor, dus dan ga ik maar een kort rondje.Maak er allemaal een mooie dag van, en sterkte voor degenen die moeten werken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Delta,Ik schreef MOETEN omdat Anna dat woord gebruikte en omdat ik er hier regelmatig over hoor, ging ik denken of het misschien niet wat voor mij zou zijn! Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk(er) kan nietwaar? op zich heb ik niet het gevoel gehad dat ik wat miste de afgelopen tijd, omdat ik weinig supertrek heb gehad. Mijn vraag was meer waarom diegenen die zoiets dat gebruiken dat doen.Voor jou is het toch een hulpmiddel nietwaar? Voel je je dan veiliger? Of zijn er andere redenen?Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @ Benteeeeeee @ TapasIk heb ook maat 41.......@ GemKijk eens op het draadje tips en truuks of zoiets voor een heel hoofdstuk over medicijnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Strijk ze Gem. Wat een rotklus met die warmte.Het feestje is inderdaad met buurtgenoten. Ik zing sinds vorig jaar in een multi-culti gospelkoor en vooral de black ladies houden wel van een feestje. Dat is dus dagenlang in de keuken staan om van alles te marineren, braden en bakken, alle ramen en deuren worden opengezet en muziek schalt over de binnentuin. De heren zijn met ronkende auto's naar de supermarkt gereden voor victualiën. Mijn bijdrage bestaat uit visspiesjes en voor mezelf een grote fles Spa. Ik denk wel dat de feestgangers raar op zullen kijken als ik niet naar de wijn grijp. Gek genoeg zie ik er niet tegenop, vind het wel een leuke uitdaging.Bij de internet-therapie (voor wie die volgt) wordt immers gezegd: vermijd situaties waar drank wordt gebruikt. Hebben jullie daar eigenlijk last van, als anderen in je omgeving wel drinken?Hihi Anna, ik zie je al, dan zou je op een soort Donald Duck lijken met jouw 1.60. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 middag allemaal,hier een schoenmaat 38.......ben terug van een dagje varen op de Loosdrechtse plassen.Na slechts 4 km file een heerlijke tocht gehad....voor degenen die er ook waren ik was die ene met gewone cola in mijn glas......!!!!Gem. van Refusal weet ik niets,ik heb sinds 10 juli op eigen verzoek Campral en het maakt voor mij alle verschil.In de loop van 25 jaren meerdere malen gestopt en altijd weer mislukt.Het stoppen voelt/werkt,deze keer echt anders voor mij.Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Heb ik MOETEN gebruikt in relatie tot refusal? Kan ik me niets van herinneren. Ik gebruik geen refusal, nooit gedaan ook. En ik ben degene die allergisch is voor zowel moeten als niet mogen. Ik denk dat je iemand anders bedoelt Gem.Ik heb hier op het forum al meerdere mensen gelezen die met behulp van refusal succesvol ADB zijn geworden. Het hangt van de persoon af denk ik. Als je refusal of antabus slikt wordt je zo ziek bij het gebruik van zelfs maar een klein beetje alcohol dat je het wel uit je hoofd laat. Zolang je die tablet dus trouw slikt is er verder geen enkele discussie meer in je hoofd over zal ik wel..., of een klein beetje.... Dat kan erg helpend zijn.Ik heb destijds besloten het eerst zonder te proberen. Ik ken mezelf, en ik had het idee dat het gebruik van zo'n middel bij mij ook al een zekere opstandigheid op zou roepen. Ik heb als kind heel lang duim gezogen. Mijn moeder smeerde er trouw iedere avond als ik naar bed ging van dat enorm vieze spul op, en ik sabbelde gewoon net zo hard door tot ik het er weer afgesabbeld had, en heerlijk met mijn lekkere duim in mijn mond in slaap kon vallen.Als je merkt dat je nog vaak in discussie bent met jezelf of je misschien een glaasje kunt proberen, of als je bang bent in een moment van zwakte voor de bijl te gaan, dan zou je refusal kunnen proberen. Het neemt die twijfel weg, en misschien krijg je daardoor meer rust.Maar ik heb hier ook al meerdere mensen gelezen die dagelijks met zichzelf een gevecht voerden om dat pilletje te nemen, en het regelmatig niet deden. En dan werkt het dus niet.Aangepast: zag Benthe voor Gem aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hihi, Houtje, dus dat is een geweldige risicofactor voor je! (Grooote smile!)Delta ik heb zelf ook Campral gebruikt. Bij mij werkte dat niet, bij anderen weer wel. Ik blijf erbij dat het hulpmiddelen zijn. Stel dat je het als een gek op een zuipen wil gaan zetten, nou dan slik je die refusal toch lekker niet. Het gaat er toch om wat je zelf wil. En dat daar hulpmiddelen voor bestaan is alleen maar goed. Gem ik dacht indertijd dat Campral me zou behoeden voor de trek in de vergetelheid, maar dat was niet zo. Wat Campral wel deed bij mij was, dat alcohol niet meer werkte zoals voorheen, zodat ik nog veel meer begon te drinken om dat effect wel te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Oh, pssst, Anna, je houdt me even voor Gem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mies Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 tis mooi weer,dus ik ga jullie verlaten en lekker naar buiten, had ik maar een laptop dan kon ik lekker doorkletsen,helaas!!!!Allemaal een fijne dag en hou het adb.Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Oeps, zelfde foutje dus! Ik pas het aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Mies klinkt heerlijk jouw vaartocht. Ik zit met de laptop buiten, onder een parasol en de diertjes liggen voor dood in de badkamer met hun buik zo plat mogelijk tegen de koude vloer gedrukt.Fijne middag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Allemaal een goeie dag gewenst, met een schaduwplekje in de buurt.Diegenen die een mijlpaal te vieren hebben: gefeliciteerd.@Charlie,Tot over 12 dagen.@Haddock,Slaap lekker.@Twan,Bedankt voor het mooie weerbericht.Hoe gaat het met je?@Delta,@Gem,Ik hoop voor jou dat je al klaar bent met je strijk, want hier is het al behoorlijk warm.De laatste dag van mijn mans vakantie hebben we geen plannen.Man en zoon zijn vanochtend vroeg hun zondagse looprondje gaan lopen.Mijn dochter gaat op pad met vriendinnen.Ik heb als gewoonlijk een was in de wasmachine, maar nu al de laatste.Ik slik Refusal en jij wil weten waarom. Voor mij was de keus vooral gebaseerd op de fameuse stok achter de deur. Ik heb ervoor gekozen, omdat bij de eerste keer dat ik in behandeling was, noch de Campral noch de Revia enig effect scoorten, behalve dan de nare bijwerkingen.Er zijn mensen voor wie het elke dag weer een hobbel nemen is om hun Refusal in te nemen. Voor mij is het mijn lievelingspilletje. Het helpt me en het gaf met een zeker gevoel, omdat ik verder zonder hulpmiddel zou stoppen (de trekremmers werken niet bij mij, ik wordt er alleen ziek van). Ik twijfel er nu wel aan om het nog langer in te nemen. Het gestopt blijven lukt me goed, ik heb zelfs nauwelijks nog een trekmoment en dat is dan vergelijkbaar met de trek die je kunt krijgen als je frietjes ruikt: mmm lekker en verder niets. Aan de andere kant houdt het slikken van de Refusal mij ook alert. Ik wil het eigenlijk blijven innemen tot na de jaarwisseling.Ik weet verder ook dat er mensen zijn die ondanks het slikken van Refusal en Antabus toch overstag gaan voor de trek en gaan drinken, met alle nare gevolgen van dien.Zoals jij gestopt bent zonder enig hulpmiddel behalve je eigen overtuiging en doorzettingsvermogen en standhouden, ben ik ervan overtuigd dat deze middelen geen toegevoegde waarde hebben voor jou.Dat jij vandaag gaat strijken, moet er niet aan denken..............................@Kohtje,Om ze dan niet te kunnen horen, zou ik oordopjes indoen om het geluid te dempen. Met alcohol wil dat niet zo lukken.Ik hou er ook niet van om ongevraagd te moeten "meegenieten" van muziek, zelfs als dat mijn favoriete muziek is. Geniet van de boekenbeurs en hou je vinger op de knip.@Blacky,Ik zie je al staan als een ooievaar op een poot en je neus op je rug.Mijn grootmoeders badkamer is vorig jaar nog behangen. Ik geloof trouwens dat het behangen van badkamers, deuren en plafonds iets typisch Belgisch is.Ik ben het in Nederland nog niet tegengekomen, hoewel mijn man zegt dat het in de Jordaan wel voorkomt, daar leggen ze ook kleden op de tafels net als bij ons in België.@Benthe,Ik blijf lekker thuis vandaag.Ik leef op een maat 38 sinds mijn voeten wat doorgezakt zijn tot een normale vorm. Daarvoor op een 36, een moeilijke maat om wat te vinden, zeker met die moeilijke voeten van me.Ik denk dat schoenmaat echt alleen maar samenhangt met je lengte. En Nederlanders zijn nu eenmaal gemiddeld langer dan Belgen.Geen strand, wel een bbq straks. Dat water en evt. fris zal je best smaken.En jij ook al op een multi-culti-koor. Hier nog zo een. @Safi,Geniet van het verven van jullie bus. Ze wordt vast mooi.@Tapas,Geniet van het eten bij je ouders.Probeer de tekst van die folder dan maar een leesbaar te houden.Ik heb ook wel eens te veel gegevens op een A4'tje moeten proppen, maar dat moest er gelukkig niet flitsend en wervend uitzien. Dat ging dan alleen maar om papierbesparing.@Anna,Maak er een fijne dag van. Prettig te weten dat je van mijn lengte bent, als ik je dan ooit ontmoet, hoef ik niet steeds omhoog te kijken. @Delta,Zoals ik al zei tegen Gem, ik slik de Refusal met liefde en plezier. Voor mij gaf de eerste inname mij een ontzettend gevoel van opluchting. Campral en Revia sloegen bij mij helemaal niet aan, alleen nare bijwerkingen had ik ervan.Ik ga zo maar even was van de wasdraad halen en kijken of mijn nieuwe spullen ook strijkvrij zijn (ik vrees van niet). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden