Spring naar bijdragen

Maandag 6 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Was een van de eerste dingen die mijn begeleidster met me besprak: regelmatig en vooral gezond eten. Ik was die regelmaat ook helemaal kwijt, trouwens ook de regelmaat van slapen en wakker zijn was een eind zoek. Zelf kamp ik eerder met een tekort aan kilo's, maar wat ik wel weet dat regelmatig eten voor je gewicht veel beter is, of je nou teveel of te weinig kilo's hebt. Het voelt gewoon ook gezonder. En het is ook een aardig tegenwicht voor al dat slepen met flessen van de supermarkt en weer terug naar de glasbak: slepen met tassen vol groente en andere gezonde dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Vanmorgen vergeten uit te loggen, heb alles weer even doorgelezen.

Haddock, voordat ik met de internetbehandeling begon heb ik ook nog even doorgehaald.
Nu kan het nog dacht ik, dus ik begrijp je wel.
Afgelopen weekend visite gehad en helaas teveel wijn gedronken.(zaterdag)
Gisteren gelukkig zo wijs om niets te drinken.

Iedere dag stapje voor stapje.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een stilte ineens na jouw berichtje Fauve, net alsof iedereen perplex is. Hoe is het met je?
Hier is het in ieder geval ontzetend benauwd, moeilijk om iets te doen, werk wil niet vlotten. Ik smacht naar die verlossende onweersbui waar Twan het vanmorgen over had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van vakantie even een kort berichtje. Ik heb het niet helemaal droog gehouden. 4 avonden een aantal glazen gedronken. De verleiding was te groot.
Nu ga ik weer voor de schone rivier. Zijn we niet zelf een aarde in het klein, waar we goed voor mogen zorgen? Dat is een eer.

Ik ben een beetje aan het bijlezen. Geschiedenissen herhalen zich op het forum en dat zal ook blijven gebeuren. Iedereen die het nodig heeft: veel sterkte.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, welkom terug. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en nu net als ik met verfrissende moed weer de juiste weg inslaat.

Ik schrijf net als ik. Want helaas heb ik gisteravond een uitglijder gehad.
Het was me allemaal teveel geworden en alles wat opgekropt zat is er gisteravond met een tranendal uitgestroomd.
Ik schreef gisteren al dat ik niet helemaal wereld vreemd weer terug kwam op het forum, maar toch was ik mijn touch kwijt. Al probeerde ik te lezen, ik voelde dat ik niet geheel begreep wat ik las.
Op de een of andere manier leek mijn brein geblokt. Na een glas alco begonnen de tranen te stromen en was mijn zicht op het forum geheel vertroebelt. Ik las alleen flarden, alleen dingen uit zijn verband, en alleen nog dingen die ik wilde lezen.

Ik wist en voelde het aankomen, wist dat ik hulp nodig had, maar wist niet meer hoe en waar te zoeken op het moment. Dat was denk ik door dat ik uit mijn balans was na terugkeer van vakantie. Dit is altijd al mijn grootste valkuil geweest want tijdens mijn vakantie kon ik het altijd wel droog houden.
Al heb ik een poging gewaagd hier op het forum het is mij helaas niet gelukt.
Fles uiteraard leeggegooid, de roes die ik zó graag wilde niet behaald. Naar bed gegaan met een slaappil en een zéér onrustige nacht gehad. Er was maar één ogenblik voor nodig en even heb ik gedacht, nu ben ik toch al voor de bijl gegaan. Maar de schade heb ik zeer beperkt gehouden maar sla mijzelf voor mijn kop.

BB, bedankt voor je verhaal.
Ik besef nu dat juist op dat ene moment ik niet voldoende had aan dit forum, maar had ik een telefoontje kunnen plegen en écht met iemand kunnen praten, was het mogelijk niet zover gekomen.
Nou ja, is dus weer iets duidelijk geworden en moet ik een oplossing voor vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Benthe,

Zo schokkend was mijn bericht toch niet?

Voel me vandaag goed en heb veel werk verzet. Net de hond uitgelaten, de zon schijnt hier inmiddels niet meer.

Hoe gaat het met jou? Als ik je berichten lees wel goed denk ik.

Stien, komt heus wel weer goed met je, wees niet te streng voor jezelf.
Kate, hou je taai en vergeef jezelf.

Ik hoop dat we nog van Haddock horen, vind zijn bijdrage geestig en zeer menselijk.

Ik ga nu de piepers jassen en de groente snijden.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik snap je helemaal, na een vakantie, zonder zorgen, weg van huis en dan weer in de zooi thuiskomen, lijkt me ook geen pretje.. bij is het die weinige keren dat ik op vakantie ga, meestal groepsvakantie, alleen thuiskomen, de stilte en weer in het gewone patroon terecht komen, ook altijd een valkuil. Ik vind dat je het ondanks je tranen gisteren toch heel knap gedaan hebt omdat je niet doorgedronken hebt, wil je dus ook een beetje heel erg trots op jezelf zijn?! Je mag je gewoon rot voelen, is helemaal niet erg en gaat ook een keer weer over.

Haddock, foeifoei, het is of ik mezelf lees, wat voor jou vandaag is is mijn donderdagavond, dan zit de werkweek erop en ben ik ook helemaal hyper en dronk ik normaal die hyperbui weg met een flinke voorraad... en nog steeds heb ik het op donderdag vreselijk moeilijk om wat anders te verzinnen om uit die hyperbui te komen..

hardlopen is voor mij nu een manier, ook vandaag is een kleine valkuildag omdat ik morgen vrij ben dus ik ben net met hond 8 km gaan rennen. Ik was ook helemaal hyper omdat ik vannacht bijna niet kon slapen en vanochtend moest werken. Rennen geeft eigenlijk meer voldoening dan die flessen leegdrinken. Ik voel me nu meer ontspannen dan 2 uur geleden

Ik snap wat je doet maar ik hoop dat dit inderdaad een afscheid is, want het is evengoed een valkuil. Ik heb het 2 jaar gedaan, alleen op donderdagavond drinken en verder niet... en toch ben ik nu weer gestopt! want de grenzen werden steeds ruimer, de drank steeds meer en er waren langzaamaan ook steeds meer donderdagavonden, bv op vrijdag, maandag en zaterdag ;)

het patroon van hard werken, laatste dag hyperen en dan onstpannen met drank is mij te bekend!! hoop dat je nu slaapt en zometeen toch nog kunt genieten van je vrije week.

Nou, ik ga douchen en boodschappen doen want elke druppel (alcoholvrije) drank in huis is op! en van hardlopen krijg je dorst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Stien, wat jammer. De bekende valkuilen en er toch weer intrappen.
Maar we zijn niet verloren! Daarvoor hebben we al veel te veel goeds opgebouwd, en jij helemaal met 7 maanden droog. Ik moet de 2 maanden nog zien te halen (sinds mijn 14e, t'is wat he). Maar ook ik ben op de goeie weg en kom er wel, daar vertrouw ik op.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik ben ook altijd bang voor honden geweest, trouwens voor heel veel andere dingen ook.
Sinds ik hem (de hond) heb is mijn angst verminderd. Toch met vreemde honden blijf ik nog altijd angstig.
Accepteer dit pootje nou maar, als je hem zou zien wordt je gelijk verliefd.
Doet geen vlieg kwaad.

Ik ga nu koken.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Allemaal een goede middag, bijna avond.
Ik heb een druk dagje achter de rug.
Vanochtend naar R'dam. Even thuis lunchen en hop weer weg om voor dieren en planten te zorgen bij mijn vriendin. Ai, ik kreeg de deur niet open en natuurlijk de lijst met ook tel. nrs. niet bij. Terug naar huis. Iemand van de lijst gebeld, daar even langs om samen de deur open te doen. Dat lukte, een deur met kuren dus. Had ik ook zaterdag even moeten proberen, maar niet aan gedacht. Konijnen en planten verzorgd en konijnen geknuffeld. Weer naar huis even andere schoenen aan en door naar de fysio.
Nu zit ik hier eindelijk, maar niet voor lang, de keuken wacht.
De hap wordt eenvoudig: aardappelen, sperzieboontjes, burgers.

Tja en mensen die mij een tijd niet gezien hebben, vragen hoe ik het voor mekaar heb gekregen zoveel af te vallen.:huh: Nou ja, alle tussendoortjes laten staan, thee i.p.v. koffie met melk en suiker. Kan toch moeilijk zeggen: geen 2-3 flessen wijn per dag meer. Half april woog ik 66-67 kg en had maat 44 en nu 56-57 kg maat 38. Dat valt mensen dus wel op.

Zo en nu tijd voor de keuken. Lezen doe ik straks wel en tussendoor. Na het eten krijgen jullie meer te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een virtuele poot zal denk ik geen kwaad kunnen, het is een stap vooruit.......maar van een rottweiler????

Corinne, ja dat is een fijne bijkomstigheid. Maar ik ben er inmiddels achter dat het afvallen een keer op houdt. Voor mij is het gedaan en moet nu oppassen niet teveel weer aan te komen. Best wel jammer.
En het jammere is dat ik maatje 38 lang nog niet gehaald heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien wees niet te streng voor jezelf. Ik vind dat je het ontzettend goed gedaan hebt. Je hebt in ieder geval niet doorgedronken.

Haddock, jouw valkuil is nu ook wel duidelijk hé. Ik wens je geen luck, maar hoop wel dat je er iets van geleerd hebt en dat je Gremlin 2 verslaat.

Bammetje, mooi verhaal vannacht. Je hebt gevochten als een leeuw, daar mag je trots op zijn.

Soothe, goed dat je het weggegooid hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi RJB, ik heb net je wie-is-wie gelezen, welkom hier en ik hoop ook dat je vindt wat je zoekt.
Terugvallen is geen reden tot zelfhaat lijkt me, als je struikelt geef je jezelf toch ook geen klap voor je kop? Je hebt het zo te lezen al een keer heel lang volgehouden en het beviel je goed.
Hoop nog van je te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien

Heel begrijpelijk hoor dat het je even te veel was gisteren en wat goed van je dat je de rest hebt weggegooid en niet bent blijven doordrinken:heart:
Niet te slecht over jezelf denken hoor wat is nou 1 zo'n glaasje in al die maanden vergeleken met wat je normaal dronk in al die maanden.
Haast niet om over te schrijven...toch?

Het is goed van je dat je het hier hebt opgebiecht dus je bent door ons allemaal nu vergeven...nu niet meer schuldig voelen.
Ik hoop dat je bij Tactus vandaag wat hulp hebt kunnen krijgen.

Moet je al gauw weer aan het werk?
En is de puinhoop in Hotel Mama al wat geruimd.
Dat doe je toch zeker niet zelf..he?...met al die volwassen kinderen?

Dikke knuffel voor jouw omdat je zo'n tof mens bent:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Benthe,

Nee, niet de terugval was aanleiding voor de zelfhaat .. maar ik vrees dat de zelfhaat de reden was voor de terugval.

De terugval heeft me geconfronteerd met iets dat ik al lang wist, maar wat nog nooit zo sterk:

ik ken mezelf slecht, ik heb een heel slecht contact met mijn gevoelens, ik vind mezelf niet de moeite waard (wat anderen daar ook van zeggen, zo van "ja joh, je bent wel de moeite waard", of "ik hou van je", of "je bent zo'n lieve, bijzondere man" - het helpt niet...)

Ik moet dus: mezelf leren kennen, leren houden van mezelf en mezelf leren vertrouwen. Open zijn over de dingen die ik doe, in plaats van ze achter houden uit angst afgewezen te worden.. Dat soort dingen..

Nog een lange weg te gaan.. Zo voelt het..

Later meer! En nogmaals dank voor je aardige bericht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam,
Bedankt voor je uitgebreide bijdrage van vanochtend.
Ook ik ben blij dat ik niet hoef te drinken.
Dat ik niet meer kan drinken is een feit dat ik neem zoals het is.
Morgen ga ik mijn volgende portie Refusal halen.
Ik heb nu al meer dan vier weken geen een trekmoment gehad.
Kortom, ik ben blij met mijn nieuwe leven en dat wil ik gewoon zo houden.
Ik had geen problemen en ben toch meer gaan drinken, waarom?
Geen idee, ws. uit gewoonte en dan eentje eerder en eentje later totdat het dus teveel werd.
En dan bleek dat ik het niet kon laten. Verslaafd dus.
Toch kunnen stoppen, veel uitglijers en dan de grote terugval.
Problemen die ontstonden door te drinken.
Uiteindelijk toch echt gestopt. Einde problemen.
Simpel: geen alcohol = geen problemen voor mij.
Al bijna vier maanden niets meer gedronken en dat bevalt mij uitstekend.
Mijn man en kinderen zijn daar ook blij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wens ik je ook hier nogmaals welkom RJB

Ik ben blij dat je hier komt praten want je zult hier veel steun en herkenning vinden.
Wij kennen al de bovenstaande zelfhaat redenen ook en dat is meermaals een aanleiding geweest voor mij om het op het zuipen te zetten.

Een 35 jaar lange reden die ik nu probeer te doorbrekken

maar zoals ik al zei...ik ben nu bijna een maand droog door hier te schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, helemaal met je eens dat dooddoeners niet helpen. Ik kan hier ook moeilijk komen aandraven met: dat kennen we allemaal.
Maar soms menen mensen wel eens iets echt, weet je.
Jezelf leren kennen is een uitstekend begin, al zou ik niet weten wie dat doel bereikt heeft behalve een grote geest zoals Boeddha ofzo. Je kunt jezelf natuurlijk ook leren accepteren als de gebrekkige, vervelende, gekke, soms heel lieve en bijzondere, en vul alles maar in, persoon die je bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het droog staan en blijven is en blijft een strijd met mijzelf. Alhoewel ik er niet constant meer last van heb. Het is mijn gevoel, gefaald te hebben. Hoe biecht je iets op? Moet dit wel? Is het wel zo erg?
Voor mijn gevoel is het wel degelijk belangrijk wil ik eerlijk blijven tegenover mijzelf!
Want dat is van belang, ik moet met mezelf de deur door toch?

Elke handeling, elke slok, elk glas wat riekt naar alco is van belang in mijn strijd.
De momenten dat het fout gaat, moet ik onderzoeken, moet ik overdenken om een volgend keer
het voor te kunnen zijn.
Alleen daar door heb ik het vol kunnen houden, een laconieke houding ten op zichte van mijzelf bij een uitglijder kan mijn inziens lijden tot een toename van uitglijders. En kan dan van kwaad tot erger uitgroeien.
Dus ja, ik neem het mezelf kwalijk en het voelt niet goed.

Dan de worsteling met mijzelf, doortellen, opnieuw beginnen? Een beslissing die ik zelf alleen kan maken. Hoe voelt het om te schrijven gefeliciteerd tig maanden droog maar ook met tig keer een uitglijder? Hoeveel keer is geoorloofd? Of ben ik dan niet gestopt maar een gematigde, ofwel gelegenheids drinker geworden?

Ik heb nog geen contact met Tactus opgenomen hierover. Mijn behoefte moment ligt altijd buiten kantoor uren en dan is er geen mens bereikbaar. Dat zelfde geldt voor een eventueel contact moment met een eventuele andere behandelaar. Dat is mijn probleem.
Op het cruciale moment, dán contact te hebben......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Haddock,
Jammer voor je dat je je niet aan je belofte jegens jezelf hebt gehouden en dat je niet de raad van de forumleden hebt kunnen opvolgen.
Hopelijk ben je nu klaar met drinken en raap je jezelf weer bijeen.
Als je door bent gegaan, sta je straks met een kater op en heb je spijt.
Ook dan raap jezelf op, drink flink wat water en kijk terug naar het moment dat je jezelf hebt laten gaan, zodat je ervan kunt leren. Maak dan een nieuwe start en zorg er vooral voor dat je geen drank meer in huis haalt.
De afgelopen dagen dat je niet gedronken hebt, heb je gewonnen.
Herpak je en vergezel ons weer.

@Delta,
Ik bedoelde dat gisteren anders, je vorige bijdrage was al een paar uur geleden.

@Blacky,
Ik heb eerlijk gezegd als een roos geslapen vannacht. Ik had echt 2 wekkers nodig om wakker te worden. Gedurende de nacht heeft/hebben de mug(gen) toegestoken. Ik zit onder de bulten op voeten, enkels, benen en handen.
Ik hoop dat je een fijne werkdag hebt gehad. Voor mijn man was het ook de eerste na vier weken vakantie.

@Twan,
Het was plakkerig vandaag. Maar gisteren lekker warm. Het heeft al flink geregend in Dordt.

@Benthe,
Er is idd weer een toevloed van dat soort mails. Pas vooral op voor mails met een link. Niet op klikken, want dan activeer je een worm die zich ook in jouw computer nestelt. Dus mail van iemand die je niet kent of niet vertrouwt: weg ermee en zeker niet doorsturen.

@Fauve,
Alles goed nog steeds?

@Safi,
Ik begrijp hieruit dat jullie bus nu klaar is. Gefeliciteerd, allebei.

@Kohtje,
De humor zit erin bij jou. Puntje puntje puntje.
Trouwens prachtig beschreven die haat - liefde verhouding met vijand - vriend alcohol.
Voor mij is het een persona non grata.

@Soothe,
Ben jij ook al onderuitgegaan.
Wat is dat voor een dag?
Maar jij hebt gelukkig het tij gekeerd en de rest weggegooid.

@Tolie,
Niet met doseringen experimenteren. Dat moet je echt in overleg met je huisarts doen. Het gaat niet om een aspirientje of paracetamolletje.
Ik hoop voor jou dat idd de behandeling snel kan beginnen.

@Kate,
Het is duidelijk dat vakantietijd een gevaarlijke tijd is voor gestopte alcoholici.
Bij mij was dat vorig jaar vlak na de vakantie. Dat ging gigantisch mis.
Ben dan toch wel blij dat we dit jaar niet op vakantie zijn gegaan.
Kate, jij gaat die twee maanden halen en dan weer een dag en weer een dag enz...

@Stien,
Jammer dat je het niet redde gisteren en dat het forum je niet voldoende kon helpen. Maar toch goed dat je nog op de rem kon trappen en de rest weggekiept hebt. Weer een ervaring rijker om rekening mee te houden. Nu gewoon verder gaan en die eerste laten staan. De vakantiestress is voorbij. Nu nog even de regels van Hotel Mama doen respecteren. (Ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan.)

@Tapas,
Jij hebt het dus ook weer moeilijk gehad. Gelukkig versla je die gremlins met verve als je gaat hardlopen. Ze kunnen je dan niet bijbenen. Goed zo.

@RJB,
Welkom op dit forum. Ik heb even je bericht op de Wie is Wie gelezen.
Een terugval gehad, maar gelukkig weer gestopt. Ik hoop voor jou dat je snel aan de beurt bent bij de verslavingszorg voor ondersteuning.


Als ik dat allemaal zo lees, was het geen goeie dag vandaag.
Wat is vakantietijd een gevaarlijke tijd.
Dan maar nooit meer op vakantie? Nee, zo moet ik niet gaan denken.
Wel een goed rampenplan maken voor als ik met vakantie ga.
Dat zal in het voorjaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...