Spring naar bijdragen

Maandag 6 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen op deze wel heel erg vroege ochtend,

Ben wakker, wordt geterrorisserd door muggen en kan de slaap even niet meer vatten. Het liefst ging ik nu even iemand bellen maar ja, wie zou er nu blij van worden dat ik, midden in de nacht, ga bellen omdat ik niet kan slapen:angry: hihi, dus dat moest ik maar niet gaan doen.

Ik mag morgen weer gaan werken na bijna drie weken vakantie. Herstel, ik mag STRAKS gaan werken. Ik heb ook wel weer, een beetje zin, dus dat is fijn.
Beetje bijgelezen en wil iets zeggen over de wegen die naar Rome leiden met betrekking tot de alcohol en niet meer drinken.

Vorig jaar, begin september, ben ik gestopt met drinken. Ik ben meteen mee gaan schrijven op dit forum. Het heeft me door menig moeilijk moment heen geholpen. Er werd serieus gepraat, beetje ruzie gemaakt, slap geouwehoerd en gelachen. Soms zo vreselijk veel gelachen, heerlijk. Er verschijnt nog altijd een glimlach om mijn mond als ik denk aan bepaalde 'gesprekken'. Soms liepen de tranen over mn wangen van verdriet en soms liepen de tranen over mn wangen van plezier.

Na een half jaar niet drinken heb ik de stap naar de AA gezet. Door de aanwezigheid op het forum van diverse mensen die naar de AA gingen werd ik toch geprikkeld. Ik had in al die jaren dat ik dronk, toch zo ongeveer 24 jaar!, er nooit aan gedacht om naar de AA te gaan. Ik dacht dat daar zo'n stelletje losers zaten die waggelend op straat liepen. Daarbij niet denkend aan mezelf, waggelend en dronken naar huis lopend, maar dat even terzijde.

Ik las op het forum de verhalen van mensen over hun ervaringen me de AA. Rudy ging daar naar toe, Ziza ging, Blacky ging en deze mensen stonden al een tijdje droog. De 1 langer als de ander maar ze dronken niet. Na verloop van tijd ging Ferry naar de AA en hij was daar erg blij mee. Hij vond herkenning en voelde zich thuis. Marieke ging naar de AA en het lukte haar de drank te laten staan, na veel geworstel. Ik dacht bij mezelf: daar moet toch iets zijn dat die mensen er zoveel steun uit halen'.

Er schrijven, en schreven, veel mensen mee op dit forum. De meeste mensen hervallen na verloop van tijd en gaan weer drinken en schrijven hier niet meer mee. Het is meestal geen goed teken als mensen niet meer meeschrijven, uitzonderingen daargelaten. Veel mensen steken ook eerst in met de gedachte dat ze willen minderen. Dat is volgens mij nog bijna niemand gelukt.


Ik stond zes maanden droog toen ik voor de eerste keer naar een AAmeeting ging. Ik heb thuis een tijdje met mn jas aangezeten voordat ik op mn fiets ben gesprongen en er naar toe geracet ben.
Ik was bang en vond het zo eng om te gaan maar ben erg blij dat ik het toch gedaan heb. Ik vind er herkenning en steun. Ik ben zoekende naar de plek die de Hogere Macht in mijn leven kan innemen. Daar ben ik nog niet zo uit maar ik probeer me open te blijven stellen. Ik wil niet terug naar mijn leven met drank, hoe moeilijk ik mn leven nu soms ook vind. Ik ga scheiden, zie op tegen moeilijke beslissingen die genomen gaan worden, voel me soms intens alleen en verdrietig maar ik wil NIET meer drinken. Ik geef toe dat ik volkomen machteloos sta ten opzichte van de alcohol. Ik heb 24 jaar gedaan alsof ik er prima mee om kon gaan maar ik kan het niet. De ellende, de katers, het schuldgevoel, BAH, dat wil ik niet meer.
Mijn ervaring, tot nu toe, bij de AA is dat ik het zo fijn vind met 'lotgenoten' te praten. Ik heb meerdere vriendinnen, die ik al jaren ken, waar ik ook veel me praat. Dat zijn geen alcoholisten. En ook al vind ik daar veel steun, begrip en liefde, het is toch anders als wanneer ik bij de AA ben.
De herkenning over hoe rot ik me vaak heb gevoeld als ik weer teveel had gezopen, de smoesen, de uitvluchten, niet eerlijk zijn, noem maar op, alles komt daar aan bod en ik vind er herkenning. Het houdt me wakker en scherp.

Het forum vind ik prettig omdat ik daar ook met lotgenoten kan praten. Ervaringen kan delen, steun kan vinden en steun kan geven.
Ik heb me ook wel eens geergerd aan de verhalen van Ziza. 12 stappen dit, 12 stappen dat, alsof dat de enige weg zou zijn. Maar de spiegel die me voorgehouden werd maakte wel dat ik ging onderzoeken waarom ik dit gevoel kreeg. Ik heb me ook geirriteerd aan iemand die hier meeschreef. Zij ging niet naar de AA maar ik kreeg helemaal de zenuwen van die persoon. Toch was het hier ook weer goed om te onderzoeken waarom de ergernis zo groot werd. Wat zegt dat over mij, waarom word ik zo boos, waarom heb ik zo'n weerstand. Als ik me heel druk maak over iemand anders hoef ik niet naar mezelf te kijken, afleidingsmanouvre!?
Bij de AA verhalen raakte ik geirriteerd omdat ik eigenlijk dat ook wilde. Ik wil ook rust omtrent dat drinken, ik wil niet meer drinken.
En als ik heel eerlijk ben: ik wilde geen alcoholist zijn, dat was ik toch niet!!!! Mn opa dronk, mn vader dronk, dan zou ik toch beter moeten weten.

Nou ik wist niet beter, ik ben een alcoholist. Ik kan niet eentje drinken want dan ben ik verloren. Ik probeer nu, als iets me ergert of boos maakt, te onderzoeken waarom dat zo is. Wat zegt dat over mij, hoe eerlijk ben ik en probeer daar naar te handelen. Wat zeker nog niet altijd meevalt, integendeel. Ik weet ook wel dat de alcohol verdoofde en dat vond ik er ook zo fijn aan. Alleen de volgende dag waren mn problemen niet opgelost en had ik een kater. Het blijft een levenslang proces, het leven, en ik weet nu dat ik dat graag aan zou willen gaan zonder alcohol.

En nee, de AA zal niet de enige weg zijn. Er zullen mensen zijn en blijven die op andere manieren hun alcoholprobleem onder controle krijgen. En dat is alleen maar fijn en mooi. Whatever works makes me happy. Als iemand de drank maar laat staan. En als iemand ondersteunende medicatie nodig heeft, prima toch. Ik gebruik zelf Ritalin voor de storm in mn hoofd. Heb even geprobeerd zonder maar dat lukte niet zo goed. Voer ook nog gesprekken met een therapeut, dus ja, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Ik ben zo blij dat ik niet meer drink, dat ik niet meer 'hoef', echt helemaal geweldig. Dat wens ik iedereen toe. Ik zeg ook niet dat dit alleen komt omdat ik net een blauwe maandag naar de AA ga. Nee, het is een combinatie van dingen. Wel ben ik blij dat mijn obsessie enorm is afgenomen. Ik zou het heel vervelend vinden als ik zo'n enorme hang bleef houden naar alcohol. Dan lijkt het alsof ik toch niet echt afscheid wil nemen, maar ik weet niet zo goed hoe dit precies werkt.
De knop ging bij mij pas om toen ik voelde, echt voelde, dat ik niet zielig was als ik niet meer zou drinken. Ik voelde me altijd tekort gedaan als ik erover nadacht minder te gaan drinken of te stoppen. Dat was toch sneu, iedereen drinkt toch!? Dat wil ik ook. Nu ik toegeef dat IK dat niet kan krijg ik rust. Op mn eerste vakantiedag had ik nog een keer enorme trek, pfffff. Had ik al tijden niet meer gehad. Ik weet ook waar het mee te maken heeft. Te druk, te veel nog willen doen voordat mn vakantie begint, vermoeidheid, emotionele stress, veel te veel en dat zijn valkuilen. Het trekmoment ging voorbij, ik heb het 'uitgezeten' en later besproken, met vriendin en bij de AA. Zo probeer ik inzicht te krijgen en daar vervolgens naar te handelen. Nou tis me een heel verhaal geworden, heb ik toch een 'vriendin' gebeld, zeg maar, haha.

Ik ga nu ook handelen en kijken of ik nog een beetje kan slapen. Vermoeidheid doet me geen goed en heb nog een lange dag voor de boeg.

Ik wens iedereen een fijne dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bambam,

indrukwekkend eerlijk verhaal.
Niets mis mee, toch? Als het voor jou werkt, en dat doet het volgens mij, is het helemaal voor elkaar.
Je had mij vannacht kunnen bellen/onlist mailen, ik heb nachtdienst. Ik heb je vannacht al eerder ff zien verschijnen op de list. Als je gepost had had ik het wel gezien. Volgende keer, als ik 'snachts iemand zie verschijnen, log ik ook wel ff in. Kun je zien dat er iemand is. Stom van me, nooit aan gedacht. Ik dacht: iemand die ff alles doorleest.

Straks is mijn laatste nachtdienst voorbij. Het is jammergenoeg 'n rustige nacht qua storingen. De gremlins laten me de hele nacht niet met rust. Tijd zat om te piekeren. Normaal is dit HET binge moment van de 5 weekse cyclus, thuis, vrij, moe en de rest van de week vrij.
Gremlin 1 zegt: normaal ga je nu helemaal los. Je hebt nog 'n paar halve liters en 1 flesje wijn staan. Als je je daar nu 's tot beperkt? Dan drink je toch veel minder?
Gremlin 2 zegt dan meteen: als het dan op is en je wilt meer, fiets je toch lekker ff naar de kroeg? Die is 'szomers om 10 uur open.
Gremlin 3: Dat staartje Lagavulin om met 'n goede vriend te delen staat er ook al maanden te wachten op 'n goede gelegenheid. Wat let je? Die blended rotzooi is toch al op.

Nou, jah, we zien, ik doe m'n best. Log in zodra ik thuis ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, BB zegt; mep al die Gremlins hartstikke dood, laat de eerste staan en kijk niet verder vooruit dan 24 uur, dat is te overzien. Flikker de drank in de gootsteen als het te moeilijk is, ga slapen, ga wandelen, kook lekker voor jezelf, of whatever als je maar niet gaat drinken. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen bambam,
ik denk dat er veel mensen wakker gelegen hebben of van de warmte of van de muggen ;-((
bedankt voor je mooi schrijven over AA , en inderdaad ieder mens moet zijn/haar weg vinden zolang men getuigt en niet probeert te overtuigen
vandaag jij terug werken hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen ??
zo ik ga de vaat doen en dan mijn eigen wassen
wens jullie allemaal een fijne adb dg toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het zuidwesten uit regen- en onweersbuien. Overgang naar koeler weer.

Vandaag een dag met grote verschillen; Een frontale zone verdrijft de warmte. Reeds vanochtend draait de wind in het westen van het land naar westelijke richting, elders waait nog geruime tijd een zuidoostelijke wind die in het Waddengebied vrij krachtig is. De maximumtemperatuur komt daardoor in het westen niet veel hoger dan 22 graden. In het oosten van het land kan het nog wel tropisch warm worden, zo'n 30 graden. Vanavond breidt de koelere lucht zich ook over de oostelijke helft van het land uit. Samenhangend met de overgang naar het koelere weer is er in het westen al wat bewolking. Deze bewolking wordt geleidelijk dikker en breidt zich vanmiddag ook naar het oosten uit. Tegen de middag vallen in het westen de eerste buien. Later in de middag is het oostelijk deel van het land aan de beurt, vooral daar kunnen enkele pittige onweersbuien vallen, soms met windstoten tot maximaal 75 km/uur. Vannacht zijn er enkele opklaringen, misschien nog een lokale bui en hier en daar ontstaat een mistbank. Het minimum ligt op zo'n 14 graden. Dinsdag overdag is het wisselend bewolkt en blijft het vrijwel overal droog. De maxima lopen uiteen van 19 tot 23 graden en er waait een zwakke tot matige west tot noordwestenwind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, laat die kou maar komen.

Vond het gisteren heerlijk weer maar t'was wel een beetje warm hoor.
Nog een beetje geslapen maar voel me geradbraakt. Tja, in dit geval zal ik blij zijn als de dag bijna voorbij is en ik weer naar bed kan:(:)

Hotel Mama, pas goed op jezelf. Goed van je dat je hulp gaat vragen. Nix mis mee hoor.

Sterkte allemaal en toch ook veel plezier gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen weer,
Krijgen jullie ook zo de zenuwen van die berichten in je mailbox: Stuur deze wens aan minstens vijf personen door, dan zal geluk je deel zijn. Maar doe je het niet, pas dan maar op! Ziekte, tegenslag, calamiteiten en andere ellende zullen over je worden uitgestort.
Ik bedoel niet de mailbox hier hoor, maar die van mezelf. Het zijn zelfs goede kennissen die dat soort dingen sturen, ben in staat om ze dan meteen uit mijn omgeving te gooien.
Ik stuur die dingen nooit door, en tot mijn enorme ergernis, als er in de dagen daarna iets vervelends gebeurt, denk ik dan altijd: "Had ik dan toch..?" Grrrr!
Haddock alles wel? Gremlin al een tik op zijn kop gegeven?
BamBam ik hoop dat je eerste werkdag goed is bevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy Birthday to you !!
Happy Birthday to you !!
Happy Birthday ....dear Pip !!
Happy Birthday to you!
:moon::present::moon::musicnote:

Stien fijn dat je er weer bent....helaas wel in een "Rommelig Huize Mama" en je bent een beetje de weg kwijt. Ik hoop dat je gauw hulp krijgt en kom hier maar lekker veel schrijven want we hebben je gemist!

Bambam bedankt voor je open verhaal vanochtend, jammer dat er een scheiding op komst is net nu je al een jaar zo goed bezig bent. Maar ik ben blij voor je dat je zoveel steun ondervind bij de AA en daar ook goede manieren tegenkomt om je eigen motivatie en redenen om te drinken uitpluist.

Ziza, ook al ben ik het met sommigen eens dat je wel eens TE kunt zijn ivm de AA toch geniet ik elke keer weer van je schrijfsels om dat ze me vaak tot nadenken aanzetten, me de spiegel voorhouden, me laten zien dat een gedachte van me een afleidings manoeuvre is. En ik vind je openheid in je gevecht ontroerend en ben erg blij om te lezen dat iemand die zo "ver gezakt" was een uitweg heeft gevonden in de AA.
Dat geeft mij hoop...dus blijf schrijven op jouw manier...want dat ben jij...recht door zee en vol overtuiging!

Verder heb ik gisteren met mijn man de HELE bus TWEE keer in de verf kunnen zetten en dat was toch een echt staaltje van teamwork...daar heb ik weer een echt kick van gekregen..daar kan geen drank tegenop.
Gewerkt van 9 uur 's ochtends tot 10.30 s'avonds.
Corinne je had gelijk gisteren het is inderdaad een ZIJ.

Even met de hond aan de wandel
Fijne dag iedereen...hou het droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Benthe,

het aloude kettingbrief gebeuren.... (sorry voor de puntjes, die zitten bij mij ook nogal dicht bij m'n rechter ringvinger, hihi). Maak je daar nou niet zo druk om (die mail bedoel ik). Gewoon negeren en weggooien. Over manipuleren gesproken.... (verdorie, weer die puntjes. Moet ik mezelf nou vermanend toespreken en daar extra op gaan letten of gewoon mezelf blijven en puntjes blijven typen?? Dat laatste denk ik, en ik wil voorop stellen dat ik dit niet doe om jou te provoceren, Benthe. Het gaat gewoon bijna vanzelf, heeft met mijn manier van denken en praten te maken. Hier zie je dan weer even de grenzen die je tegenkomt als je op een forum meeschrijft: intonatie, stem, gezichtsuitdrukking etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Haddock alles wel? Gremlin al een tik op zijn kop gegeven?




Ja en nee. Vooral gremlin nr. 1 is erg hardnekkig. 2 heb ik afgezworen, en de laga van 3 heb ik zojuist weggegeven, dat gevaar is weg.
Het klinkt patheties en is misschien dom, maar ik heb besloten op gepaste wijze afscheid te nemen van m'n vriend koning alcohol. Het bier en de wijn gaan eraan. Ik drink ze op.
Nog maar verleden week heb ik me op deze list gemeld. De 16e heb ik 'n afspraak bij het CAD/verslavingszorg. Normaal gesproken stond er nu 'n kist beugels (ging weliswaar niet op, maar moest er toch zijn), paar flessen wijn en flesje Teachers, Grouse o.i.d.
Nu staan er 3 beugels en 1 fles wijn. Die gaan op.
In de loop van de week merkte ik weer het patroon: naarmate de week vordert word ik fitter, tegen het einde van de week ben ik hyper, erger me dan snel aan collegas, gaat me allemaal te traag, ik neem alles van ze over en doe het zelf wel ff.
Mijn zus heeft ook nogal gezopen, is er nu helemaal af. Maar die slikt wel altijd 'n hele milde dimmer, de naam ben ik ff kwijt. Heb haar al gemailed. Zonder dat zou zij het niet redden, zegt ze. Ik wil niet zeggen dat ik dat ook doe, maar ik ben nu te hyper om op bed te gaan.
Ben al ff in de tuin aan de gang geweest, helpt ook niet.
Dit heb ik besloten, het spul gaat nu op, er wordt geen nieuw gehaal. Wish me luck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock
nog even voor ik aan de wandel ga:
weet je nog wat je vorige week tegen mij zei: ik heb me kwa alcohol wel genoeg beloont in mijn leven.
DOE HET NIET GOOI HET WEG!!!
Je hebt nu een goede voorsprong gemaakt ga dat niet voor een paar beugeltjes en een fles wijn op spel zetten.
Je weet het een alcoholist heeft er maar eentje nodig om......vul maar zelf in.
Gooi ze NU weg in de gootsteen
dan zijn ze ook leeg en heb jij en je lichaam en je geest (weet je nog die depressies!) er tenminste geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Haddock,

Ik wens je "Luck" als je dat nodig denkt te hebben. Bekend verhaal hoor, dat afscheid nemen van vriend alcohol, door nog even de laatste restjes (wat zijn restjes??) aan je "verleden" als alco toe te voegen voordat het werkelijk tot je verleden behoort... Afscheid nemen is moeilijk. Voordeel van in een trein stappen en afscheid nemen is dat die trein op een gegeven moment wegrijd en dan is het afscheid daar. Maar nog even die laatste restjes tot je nemen en dan niet meer??????????? Je kunt zo weer naar de winkel gaan om opnieuw een afscheidsfeestje te bouwen. Waarom uitstellen wat je nu kunt bewerkstelligen door het besluit te nemen van Nu Niet Meer!!! Stel je grens op nul, Heb verdriet om het afscheid, Heb het moeilijk als de behoefte aan je vriend weer de kop op steekt, maar hou jezelf voor ogen: Nu Niet Meer!! Vriend is Weg. Ik moet, en ik KAN het ook zonder vriend. Zal niet altijd makkelijk zijn, maar niet onoverkomelijk. Afscheid nemen is afscheid nemen en op gepaste wijze afscheid nemen is in dit geval volkomen jezelf voor de gek houden... ditzelfde gevoel zul je weer tegenkomen, en weer, en weer, en weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock als jij het zo doen wil. Het lijkt een beetje op afstel en uitstel (Ja ik ga stoppen maar vandaag nog niet) en je weet natuurlijk ook wel dat de kritische blik op jezelf na die flessen zo gedaald is dat je dikke kans hebt dat je toch nog in de kroeg belandt. Maar ik wish je hoe dan ook luck.

Kohtje ik zat grotendeels te dollen over die puntjes hoor, had er geen rekening mee gehouden dat het over de mail natuurlijk iets anders kan overkomen. (Ziza mijn excuses, ik zal het nooit meer doen.)
Weet ik, ik moet die kettingbrieven gewoon wegdoen en meteen vergeten. Zeker toch een beetje bijgelovig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Benthe, dat stomme bijgeloof.. ja nou zeg ik "stom" tegen dat bijgeloof, hihi... ik ben ook niet bijgelovig, zeg ik altijd, maar toch heb ik altijd aparte gevoelens bij vrijdag de dertiende, ik zal niet gauw onder een ladder doorlopen (heeft meer te maken met het weten welke gevaren dit met zich mee brengt. Heb jarenlang zelf op ladders staan werken als schilder en wel eens wat uit m'n handen laten vallen) als ik zout mors krijg ik toch altijd even een bibber, en zo zijn er zoveel dingetjes. Niet bijgelovig, maar door de kennis over bijgeloof denk je er onder bepaalde omstandigheden toch even iets te buitenproportioneel aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve Safi,

bedankt voor je ondersteuning en je zorg, maar wat eenmaal in mijn kop zit, zit erin. Ik ga dit heel bewust doen, zonder muziek, beeld of wat dan ook. Ik woon midden op de vlakte. Mijn hondjes zijn buiten. Ik ga proberen precies te voelen wat ik mee maak. De eerste zit er al haast in.
En je hebt gelijk, dat depresieve wil ik nooit weer. Maar dat loop ik hier niet van op. Wel raak ik de hyper kwijt. Misschien ben ik wel zwak en gek, maar zo zie ik mezelf niet. We zijn gewoon veel te rijk in deze technocratiche wereld. Drank zou 'n beloning na grootse daden moeten zijn. Er is teveel van.
Ik heb in mijn leven hard gewerkt en goed geleefd. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik op het gebied van het voor jezelf verdienen (lees: niet beleggen, stelen, oplichten e.d.) het altijd meer dan goed gedaan heb. Vandaar ook al die bachanalen, denk ik. Beetje vikingachtig, hard werken, en dat lang, maar daarna uitspatten als geen ander. De wereld is te rijk voor simpele gekken als mij, misschien moet ik maar naar Vuurland. Daar kun je nog met 'n dubbelloops op je rug over de pampas zwerven, niet gedekt door de zenders der mobiele telefonie. Maar zelfs daar ziet google (prut) earth je.

Eros en Thanatos hebben altijd in mij gestreden. Thanatos heeft vaak de overhand gehad. Het wordt tijd dat ie met pensioen gaat. Maar ik doe hem wel uitgeleide, mijn vriend, ik begrijp hem zo goed......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets afkloppen op ongeverfd hout, ook zoiets. Waar slaat het in hemelsnaam op, en toch doe ik het steeds weer.

Safi fijn dat je zo'n fijne dag had gisteren en dat het allemaal zo goed is gelukt met de bus.

Haddock ik ben het helemaal met Safi, Kohtje en Delta eens, je houdt jezelf voor de gek. Oh ik geloof dat Haddock uitgelogd is. Nou, ik zal een schietgebedje doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta: met de zienswijze, het leven, het vervolg, kortom: met alles.

Kohtje: zit wat in, maar het is nu al aan de gang. En winkels zijn hier ver. Wie weet ben ik nog niet zo ver.

Benthe: daar lijkt het inderdaad op, sterker, dat is het. Maar als ik nu nog toegeef aan die tweede gremlin ook en de kroeg induik zal ik vanavond of morgen nog bozer op mezelf zijn. Ik denk niet dat het gebeurt.

Wat ik nu doe zit in m'n kop. Ik ben altijd gewend te doen wat ik in m'n kop heb. Je krijgt het er moeilijk uit. Ik beschrijf in ieder geval precies wat ik meemaak. Niets verzwegen, niets gelogen. Probeer te beschrijven is natuurlijk beter, maar o zo Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Haddock, nu schiet ik toch even in de lach, je hebt voor jouw doen nog bijna niets op en toch praat je al met dubbele tong! (Zie je berichtje dat twee keer is geplaatst.)
Dat snap ik ook wel, vrije jongen, jou hoeven ze niets op te leggen enzovoort. Jammer alleen dat de drank jou wel van alles oplegt, nietwaar? Zo'n vrije jongen ben je dus ook niet.
Maar oeps, ik ben alweer aan het preken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Oh nee je bent er nog. Ja, mooi jongensboek wat je daar beschrijft, zo droom ik ook wel eens van the wide open spaces. Maar of je daar nou alcohol bij nodig hebt?




Ik heb mijn leven tot m'n veertigste geleefd als 'n jongensboek. Ben er nog blij mee. De alcohol was daarbij zeker niet nodig, maar speelde er wel 'n grote rol in. Niet tot ontevredenheid, moet ik zeggen.
Pas toen ik het normale leven probeerde te leiden sloop de pest in. Thuis in je eentje drinken (ben ik nu idd. aan het doen) is het ergste wat er is. Wie weet is at d echte sloper?

Injun Joe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Sorry Haddock, nu schiet ik toch even in de lach, je hebt voor jouw doen nog bijna niets op en toch praat je al met dubbele tong! (Zie je berichtje dat twee keer is geplaatst.)


Dat snap ik ook wel, vrije jongen, jou hoeven ze niets op te leggen enzovoort. Jammer alleen dat de drank jou wel van alles oplegt, nietwaar? Zo'n vrije jongen ben je dus ook niet.


Maar oeps, ik ben alweer aan het preken.



Dat schele schijnt bij mij regelmatig te gebeuren, heb ik me door iemand laten vertellen. Vandaar de flukse aanpassing. Ik wijt het aan de appel.
En dat gepreek valt wel mee, hoor, ik ben niet van een of ander geloof. Ik zie en waarder betrokkenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...