RJB Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Gefeliciteerd, Haddock, met je gemaaide gras!Tolie: het is vijf over vier! Ik hoop dat je niet doet wat je van plan bent.(IEDEREEN hier, en jijzelf ook, weet dat het alleen maar alles erger maakt)Zelf sleep ik me werkelijk deze dag door. Van bui naar bui.. Ik voel me intens hopeloos.. (Maar de fles lokt niet; die is juist de HOOFDREDEN dat ik me nu zo voel) Intens hopeloos en vol kinderlijke verlangens.. Gewiegd worden, achter op de fiets zitten en geen idee waarheen, custardvla gevoerd krijgen, applaus voor de eerste stapjes, nog nooit iets verkeerd gedaan hebben.. Daar verlang ik naar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 oei, ik wordt helemaal hyper van dit draadje om deze tijd.Voorheen had ik op voorhand de berg strijkgoed al klaar liggen.Dat ging lekker driftig, maar werd wel gedaan en ik hield het droog.Nu heb ik al verse andijvie gehaald, gesneden, gewassen, gestoomd.Ballen gehakt gedraaid, liggen al te pruttelen in de pan.Aardappeltjes gekookt, nou dan eet ik maar een paar uur eerder.Gremlin tijd is daarna overgewaaid als het meezit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Bam Bam,Die schop heb ik nodig gehad. Ben niet boos, soms helpt het als iemand je neus tegen de feiten drukt, hahah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 @RJB,Drank maakt meer kapot dan je lief is.Deze Postbus 51 slogan klopt als een bus.Je gaat er weer aan werken na je uitglijer.Als ik je verhaal zo lees, dan is er nog liefde wederzijds.Het gaat er nu om dat je niet meer drinkt.Dan kunnen jullie weer voorzichtig naar elkaar toe groeien.Ook de kinderen moeten weer vertrouwen in je kunnen krijgen.Het zal hard werken worden, maar de beloning zal groot zijn.Hou dat voor ogen.Je mag je zielig voelen, iedereen mag dat op zijn tijd, maar je mag je er niet in verliezen.Tijd voor actie: schouders eronder en aan jezelf werken.@Tolie,Niets is het waard om voor te gaan drinken.@Tolie en Benthe,Sterkte met jullie eetkamers.@Sandra,Doordat jij in je boosheid gaat drinken, wint je slechte collega.Kom de volgende keer dat ze je zo iets flikt even naar het forum om stoom af te blazen.Je frustratie en boosheid verdrinken leidt nergens toe, alleen maar tot een gevoel van verslagenheid.Probeer te voorkomen om flessen te kopen en als je het echt niet kunt laten, koop dan 1 i.p.v. 2 flessen dat is al meer dan goed voor je is.Ik wou niet preken, maar kon dit even niet laten.Je moet dit ingesleten gedrag proberen te doorbreken. I.p.v. jezelf op te sluiten en te gaan drinken, zou je je rugzakje kunnen nemen en een flesje water er in doen en een uur stevig gaan wandelen of fietsen. Je voorkomt zo dat je kunt drinken en het is nog gezond ook. Daarna kun je alles nog eens rustig overdenken. Levert het je voordeel op om je zo terug te trekken? Hoe kun je die collega duidelijk maken dat je van zulk gedrag niet gediend bent en dat ze je maar even moet uitleggen waarom zij zich zo opstelt t.o.v. jou.@Marieke,Hoe was het met je man?@Houtje,Jij bent ook al dierenoppas, hier nog zo een.@Kate,Weet je, ik neem gewoon een Tonic of Schweppes vooraf en daarna een bitter lemon bij het eten.Voor mij werkte dat de eerste keren prima en nu doe ik het nog. Het smaakt me gewoon lekker.En je moet vooral niet wachten met je bestelling op te geven tot de anderen gaan vragen of je meedoet met een flesje wijn of zo. Als de ober komt om de bestelling voor drankjes op te nemen, roep je gelijk: doe mij maar een Tonic.@Tolie en anderen die nu tandenbijten,Straf jezelf niet door te gaan drinken.@Benthe,Begin jij gelijk met 5 km terwijl je 2 jaar niet gelopen hebt. Dat vind ik veel, ik zou eerder met 1 Ã 1,5 km beginnen. Je moet toch je spieren laten wennen.@Tolie, Je tergt je zelf door jezelf een biertje te willen laten drinken.Neem van mij aan dat het rustgevender is om dit gewoon niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Tollie,je typefoutje is leuk. Er moet minstens tee uur tussen zitten. Dat minderen werkt niet, tenminste niet voor mij. Altijd aftellen, wanneer mag ik weer, hoeveel ga ik vandaag drinken, wanneer ga ik ze drinken, hoeveel tijd zet ik er tussen enzovoort. PFFFFFFFFFFFFFFFF.Wake up.IK, JIJ, WIJ ZIJN NIET ZIELIG OMDAT WE NIET MEER MOETEN DRINKEN. Misschien kun je deze zin 1000x opschrijven. Tegen die tijd mag je vast je zo begeerde tweede drankje. Proost!Ik ga dan voor mezelf opschrijven dat ik niet zo'n medelijden met mezelf moet hebben. Ik moet, ja ik moet 's avonds eerder gaan slapen want ik put mezelf uit. Ik weet welke dingen goed voor me zijn maar hou ze niet vast. Blijkbaar verslaafd aan een rotgevoel. Das lekker bekend, laat ik vooral niet teveel dingen doen die goed voor mezelf zijn, ik mocht es een beetje gelukkig worden. En vooral geen ritme vasthouden en de discipline opbrengen om goede dingen te doen.Zo, ik heb, net als Stien, een heerlijk humeur en ga zo maar even slapen.Stien, goed dat je weer meer meeschrijft. Ik kreeg laatst een mooie spreuk van iemand toegestuurd.Bellen voordat men gaat bestellen. Goed istie he. Jammer dat je een glas hebt gehad. Je ervaart nu weer hoe rot jij je daar over voelt. Stien, ik heb gisteren zelf weer aan den lijve ondervonden hoe moeilijk ik het vind om om hulp te vragen. Dat is echt een leerpunt van mij. Ik heb dan soms een hele grote mond maar dat zegt helemaal nix. Stoppen is stap 1en dan dienen er nog vele te volgen. Sterkte en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Stien, als je toch een hotel runt maak er dan je werk van. Kan ik bij je komen eten? Klinkt goed.En hoe kom jij nou ineens weer aan al die Gremlins. Wil jij ook regeltjes schrijven? Ik wil niet meer drinken.Ik wil niet meer drinken.Ik wil niet meer drinken.Ik ben zo blij dat ik niet meer hoef! x oneindig veel.IK WIL EEN STRUISVOGEL(oooh wat is ze zielig:angry::frown;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Dankjewel Corinne,Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik voel het alleen even niet zo.. (Dat kan toch, he?)En inderdaad: die PB51 slogan klopt helemaal.. Als je nagaat wat er allemaal al kapot is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 8 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 U vraagt, u kunt krijgen! Een struisvogel voor BamBam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Ik wil niet gestraft worden. Geef me a.j.b. geen alcohol.Ik hoef geen alcohol meer. Ik wil gelukkig zijn en kan dat alleen maar zijn zonder alcohol.Zo ik ga lekker een sapje nemen. Tot straks en stuur die gremlins maar naar mij toe, dan laat ik ze van het dak afrollen als rotte vijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 En BB, waar wil je de veren hebben??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 8 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 quote: Originally posted by: BamBam[...] laat ik vooral niet teveel dingen doen die goed voor mezelf zijn, ik mocht es een beetje gelukkig worden. Gatver, die kwam wel aan, hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 BB, ja het bellen. Maar jij hebt jezelf er inmiddels mee overwonnen.Ik ben nog steeds niet zover, ben bang een ander te belasten met mijn sorus.Bovendien is het soms giga chaos dus als ik bel snapt geen mens me.Stap voor stap inderdaad en het zijn er vele.Ik dacht dat ik de juiste lijn te pakken had, maar ja toch weer een kronkel waar ik even niet uitkom.Maar ik ben oh, zo blij dat die knop toch écht wel om is!En dat hoop ik voor een ieder die op het forum schrijft. Je kunt jezelf geen groter cadeau geven, ondanks dat het af en toe niet altijd mee zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Stien, hoe is het met je hyper? (En met de gehaktballetjes, mmmm, daar krijg ik trek van, maar ik eet geen vlees meer.) Alweer een beetje thuis na je vakantie? Vond jouw opmerkingen erg goed, daar heb ik zelf ook wat aan als ik eens ten bijna ten onder ga aan zelfmedelijden.Corinne viel wel mee hoor, met die 5 kilometer, heel netjes interval gedaan dus 2 minuten hard en weer 1 minuut gewoon lopen. Max vond het maar raar, was hij net lekker aan het rennen, moest hij weer wandelen. Maar hij volgde wel lief. En er is 1 ding dat ik steeds heb gedaan tijdens mijn ergste dranktijd en dat is elke dag een kwartier spieroefeningen. In die tijd zei ik tegen mezelf, als je dat hebt gedaan dan MAG je gaan drinken. Dat heb ik gemerkt ja, waar dat MOGEN toe leidt.(Trouwens ik zeg dat wel zo arrogant, "mijn dranktijd" nou, 12 augustus mag ik een maand schrijven, dus laat ik me nou nog maar even bescheiden gedragen.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Stien, ik heb pas gebeld na twee uur volledige paniek. J a ik heb iets overwonnen dat is waar. Dat kun jij ook. Stap voor stap, het gaat niet sneller. Ik voel me kl*ten maar weet en kan voelen dat als ik weer zou gaan drinken ik nog veeeeel verder van huis geraak. En dat weet jij ook! Drinken is geen optie meer Stien. Het leven is niet altijd simpel en gemakkelijk. Maar met drank erbij is het een hel.Dank voor de struisvogel!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 En Stien, alsof mijn chaoshoofd altijd zulke samenhangende verhalen kunnen maken....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 8 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Graag gedaan, BB. Jij bedankt voor de schop. Die was wel voor je eigen kont bedoeld, maar die stak ook ff de grens over tot bij mij. Zo ben ik dus ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Hoi BB, Bedankt voor je pb, ga maar lekker slapen, zal je goed doen.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Wat kan ik hard en ver schoppen he, hihihi.Oke genoeg 'wijze' woorden nu, slapen/rusten.Zal mn struisvogeltje lekker instoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Oké, ik heb het begrepen. Ik schrijf morgen wel weer. Als ik me rot voel omdat ik gedronken heb, is dat mijn beslissing. Maar het is me nu teveel om me ook nog eens tot tranen toe rot te voelen omdat ik word uitgekafferd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 8 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Trusten Tollie, tot morgen. Ik wil iedereen hier steunen, niemand uitgezonderd en een schop onder je h*l hoort daar soms ook bij.Lees het morgen nog es door en bedenk of je het dan ook anders kan zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Heeft iemand nog een tip om maag en darmklachten te verhelpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Benthe, je bent goed bezig! Sporten is goed, het is een goede afleiding, inspanning. Je kunt je agressie er in kwijt, kalmeert.Alco, doet de spieren afnemen dus rustig aan beginnen.Ook voor degene die nooit sporten, probeer eens een baantje in het zwemwater te trekken.Voor mijzelf weet ik dat het mij enorm geholpen heeft, zeker in het begin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Heintje wil nog ff wat zeggen.Tollie, ik kaffer je niet uit, Stien ook niet. Dat ervaar jij zo.Ik ben een alcoholist en kan niet meer 1 glas drinken want dan ben ik verkocht. Ik ben van mening dat ik soms lieve en troostende woorden moet schrijven en soms helpen zachte heelmeesters niet. Die maken stinkende wonden weet je nog?Ik zit ff niet te wachten op het gejammer van een mede-alcoholist die het zo moeilijk vindt dat hij/zij nog een uur moet wachten alvorens een tweede drankje te mogen nemen. Dat noem ik DRANKJANK.En daar zeg ik wat van. En ja, ik ben nu moe en nog veel ongeduldiger dan dat ik normaal gesproken al ben. Dat zegt weer iets over mij en dien ik te onderzoeken. Ik heb ook nog steeds mn eigen DRANKJANK, ook al drink ik niet meer. Dat heb jenet kunnenlezen. En zo heb jij je eigen ding. Een alcoholist kan niet twee glaasjes drinken en niet drie. Een alcoholist moet helemaal geen glaasjes meer drinken PUNT! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2007 Hahaha Sandra, wat dacht je van: de eerste laten staan.................................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden