Spring naar bijdragen

Woensdag 8 augustus 2007

Francesca

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal :huh:
op mijn werk zeiden ze vroeger als je om 5 uur naar huis ging, ga je lunchen????? :D

ik heb een niet zo pletterende dag heden, vrees dat ik mijn energie maandag en gisteren en door gejast heb.

ik heb hier in de straat een dierentuin of twee te verzorgen dus dat ga ik eerst doen (de mensen gaan ook maar op vakantie hè)....

houd de koers recht vandaag

@Tolie, je hebt nu volgehouden van 1 tot 2 uur. Dat kan je dus nóg een keer !!!! (je kan toch moeilijk met een kegel bij de tandarts gaan zitten lijkt me) dus, nog een uurtje van 2 tot 3 zet hem op .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, ik wens je veel kracht :present: Je drinkt nu niet en dat is hartstikke goed van je.

Tollie, het zal geen feestje zijn als je morgen met kloppend hoofd in die tandartsstoel plaats moet nemen... Een fris hoofd helpt je echt veel meer. Kun je misschien een beetje afleiding zoeken?

Sandra, ik word niet meer boos op mezelf als ik gedronken heb. Het gaat zoals het gaat. Je raapt jezelf bij elkaar en gaat weer verder. Als alles in 1 keer goed ging zou dit forum denk ik niet bestaan.
Wat mij wel eens geholpen heeft bij moeilijke gesprekken die komen gaan: eerst boos van je afschrijven wat je dwarszit: " wat een ***streek van je, ik voel me zo bes****" en daarna kijken hoe je er rustige neutralere zinnen van kunt maken, zonder verwijten en grote emoties. "ik kan mezelf totaal niet herkennen in wat er door jou over mij gezegd is. Ik kan me niet herinneren datgene gedaan te hebben wat je nu zegt. Fris mijn geheugen eens op".
Of zoiets. Tís maar een tip hoor. Opschrijven kan soms rust in je hoofd brengen en dan ben je er constructiever mee bezig dan in paniek te raken en in de stress zitten.

Vanavond komt er weer een valkuil aan voor mezelf. Uit eten in de vakantie. Het monstertje op mijn schouder begint zijn kans te ruiken. Ik ga maar vast bedenken wat een heerlijke drankjes zonder alco ik kan bestellen.

sterkte iedereen,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp jouw teleurstelling in jezelf dat je even gestruikeld bent, maar in ieder geval heb je jezelf bewezen dat je het wel heel lang kan volhouden, dat is toch ook een pluim waard?
Als ik sommige draden teruglees is er hier bijna niemand die het in 1 klap droog hield zonder eens een keer te struikelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Ik heb het gevoel dat ik in een vicieuze cirkel ben terecht gekomen al jaren. Het is vallen en opstaan en dit keer had ik het gevoel het goed aan te pakken. Maar elke keer zoek ik uit boosheid troost in drank. Vorig keer toe ik 5 weken gestopt was toen gebruikte ik rationele gedachten maar donderdag ging het mis omdat de spanning op mijn werk al weken duurt. Het is een excuus ik weet het.

Kate,
dank je wel voor je steun. Dat van afschrijven is een goede tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sandra,

Wat in elk geval goed is, denk ik, is dat jij weet welke omstandigheden risicovol voor je zijn (zoals spanningen en boosheid).. Heb je al eens nagedacht, of met iemand gepraat over hoe je die boosheid, of die spanningen op een andere manier kan kwijtraken? (Meditatie, Zingen, heel hard op een kussen stompen, de televisie het raam uitgooien.. ik noem maar wat..)..

Ik kan het bij mezelf zo moeilijk nagaan. Ik drink (dronk, laten we maar eens optimistisch zijn) omdat ik verslaafd ben.. Craving, god mag weten wat en ik ben verslaafd omdat ik daar aanleg voor heb en -- denk ik -- omdat ik onvoldoende van mezelf hou..

Dat is nu de volgende fase voor mij: leren mezelf OK te vinden (hoe heette ook weer dat hele oude boekje "Ik ben OK, jij bent OK..).

Neem jezelf in elk geval niet te veel kwalijk, maar put kracht uit wat je al hebt bereikt...

(Ja, tegen een ander kan ik zoiets makkelijk zeggen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra zo bedoel ik het niet hoor, dat het alleen maar een excuus is. Dat zou wel heel gemakkelijk gezegd zijn. Bedoelde dat de behoefte aan die verdoving basaal is, en dat elke emotie een trigger kan zijn om te gaan drinken. Zo heb ik dat zelf tenminste ervaren, er was altijd wel iets, of het nou iets fijns was of iets naars, hup die fles op tafel. En die vijf weken van jou heb ik nog niet eens gehaald, vandaar mijn pluim. Besef nog steeds dat ik morgen, of zelfs vandaag nog, ineens mijn kont tegen de krib kan gooien en denken, ach wat maakt het uit, ik heb de pest in en drank geeft troost, dus....
Wens je veel sterkte, al dat vallen en opstaan lijkt mij ook heel vermoeiend en deprimerend. Toch maar denken aan het opstaan?
Marieke gaat het alweer wat beter met je man?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB,

Ik heb op diverse manieren geprobeerd mijn boosheid aan te pakken, maar op een of ander manier heb ik het gedrag ontwikkeld om mezelf op te sluiten en troost te zoeken in alcohol. Het is een gdarg die ik al jaren vertoond, en ik kan het maar niet afleren. Hoe graag ik het ook wil. Ben zelf naar de huisarts gestapt en de AA maar het helpt allemaal niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, 15.00 uur heb ik gehald, maar dat lukt me echt niet nóg een uur! De Gremlins zijn met de polonaise begonnen...Misschien moet ik voor vandaag een limiet instellen...3 biertjes, één om 16.00, één voor 't eten, en één voor 't slaprn gaan. Ga nu eerst met de hond naar buiten, daarnanaar een programma kijken wat ik het opgenomen, en dan is 't vast al vier uur...
Hebben we in ieder geval weer een uur gewonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tollie, neeneeneenee.. niet doen!! niet nu al beginnen, zet die kookwekker weer aan!!!!
Zoek afleiding, ga de keukenkastjes uitruimen en soppen!! ga je fiets boenen! schoenen poetsen, puzzelen!! weet ik veel watten!! en laat die gremlins gewoon maar barsten met hun polonaise en hun hoempapamuziek!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die met rotgevoelens kampt op dit moment, het gaat ooit weer over, laat ze over je heen komen, of zoek afleiding, maar straf jezelf niet door te gaan drinken want dat maakt het er echt niet beter op! Dan heb je er morgen alleen nog maar wat extra vervelende gevoelens bij!

zoek inderdaad afleiding!! ga kruiswoordpuzzelen op internet, doe een spelletje, ga een legpuzzel leggen, mandala's tekenen, je kledingkast opruimen, buiten wandelen, hardlopen en laat dat rotgevoel er verder gewoon maar zijn, het is gewoon even zoals het is... en het gaat weer voorbij

doet me denken aan een tekst uit een liedje van Ramses Shaffy:

Als het stormt in je hart
ga mee, ga mee,
met de storm die je voert
naar een andere zee
en verzet je maar niet
tegen 't verdriet
want 't getij zal de tijd weer keren!

kom op he!! Tollie, RJB, Sandra en wie het nog meer rot heeft vandaag!!
kop d'r veur!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie wat een drogredenen nou toch. En morgen weer de smoor in. Ik sluit me helemaal bij de vorige schrijfsters aan. Dit is toch zeker niet allemaal vanwege de tandarts morgen?
Tapas, heb gisteren voor het eerst in 2 (!) jaar weer hardgelopen, nog maar 5 kilometer en met interval maar oh wat voelde het goed!!!!!!! Max mee, die vond het geweldig en sleepte me af en toe mee als ik het gevoel had dat er puur lood in mijn benen zat.
Is het nog gelukt vandaag met de HOND-kist die je ging beschilderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn hoofd gaat er elke 10 seconden de kookwekker af! In heb een dorst die al het water van de wereld niet kan lessen. Om vier uur mag ik van mezelf, zij het met tegenzin en mokkend, één pilsje.
Totaal mag ik drie vandaag, maar er moet minstens tee uur tussenzitten!
Ik hoop dat jullie me een beetje sparen mer het commentaar erop!
Geloof me, er kan niets gezegd worden wat ik zelf al niet bedacht heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar zegge"n:

Onder het eerste glas, ligt verborgen onder het schuim, een onzichtbare REM. Als je het glas aan het mond zegt, slik je hem per ongeluk mee naar binnen en dan is ie WEG.

Als jij van mij 3 pilsjes krijgt en die liggen in je koelkast, blijft daar dan een uur tussen? Bij mij niet, uit angst dat ze weglopen zou ik ze achterover klokken. En over een half uur bij de super staan met een rol beschuit, wc papier en 3 flessen wijn. Onder het motto "het maakt nu toch niets meer uit".

Bel met de Tactus of met de Sos-lijn.

Ach, ik ken dat gevoel zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, nog geen tijd gehad om de hondenkist te beschilderen.. had me vanmorgen eerst al schandelijk verslapen, was om een uur of 6 wakker maar weer ingedut en toen was het half 10 oeps! daarna werken en daarna op camerarugtaszoektocht gegaan. Dat is gelukkig gelukt! Ik wil in Istanbul mijn digitale spiegelreflexcamera meenemen maar niet met een berg tassen sjouwen, en de man in de winkel was ook nog zo lief om een fikse korting te geven, normaal zou de tas 119 euro moeten kosten, maar dat is veel te duur voor mij, hij heeft hem nu op 78 euro afgerond! dat scheelt nogal!! dus ik ben helemaal blij!

(alleen mijn spaarrekening brokkelt zo wel heel erg af hihi)

zometeen eerst met hond naar het bos en camera maar eens mee, kan ik oefenen met de tas hihi en daarna maar eens bedenken wat ik met de hondenkist ga doen! genoeg afleiding in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, met tegenzin en mokkend 1 pilsje?
Als ik iets met tegenzin en mokkend doe, doe ik het meestal liever niet, tenzij het echt moet.
Sandra dankjewel voor je pluim. Het hardlopen op zich was ook al een pluim. Heb wel eens gelezen dat sporten stofjes in je hoofd vrijmaakt die je beter doen voelen, veel beter dan alcohol het kan. In mijn geval is dat zeker zo. Is het niets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet de kookwekker écht en ga een rondje lopen, of schoenen poetsen. Weet je, je bent bijna al TWEE UUR droog gebleven, hartstikke goed :present: :present:.

Als ieder uur telt, telt ieder uur.

Geef om jezelf en doe het niet. Tenzij je zeker weet dat je het bij 3 kunt laten, maar dan ben je sterker dan ik.

Kom je / blijf je wel hier om te vertellen hoe het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, wie ben ik om te zeggen wat je moet doen na maandag jl., kan alleen maar zeggen: ik dee 't niet. Hou je in, meid, maar doe vooral wat je GOED dunkt. En Roosje, hou ook de kop ervoor.
En Sandra, ff met de kop schudden, en diezelfde kop er ook weer voor gooien.
Sterkte en wijsheid allemaal.
En RJB, het gras is er hier droog af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, ik heb nog niet op jouw berichtjes gereageerd geloof ik.
Mmmmm, nu heb je pech, ik heb een bere slechte bui na mijn misselijk makende slok van van de week.
Je wilt gespaard worden, je wilt geen commentaar? Wat kom je dan eigenlijk doen hier?
Wil je dat ik zeg, proost en laat het je goed smaken?
Wat maakt het uit wachten tot vier uur, als je nu vast begint heb je meer tijd om meerdere er achter elkaar in te gieten?
Want na één krijg je toch pas écht de smaak te pakken?
Je zegt zelf al dat je met tegenzin en mokkend gaat drinken, lekker toch?
En oh ja, lekker en gezellig want je mag van jezelf?
Van jezelf met tegenzin?
Wie is jou zelf?
Wilde die zelf niet van de alco af?
Waarom wachten en blijven kwellen?
Nu begin je mij te kwellen. Laat die loze calorieën staan, ga naar de winkel haal voedzame groente en zo meer. Ga lekker kokkerellen en geef je lichaam wat het nodig heeft!
Gremlins weten niet wat hun overkomt en zullen meteen dimmen!
Je zult met de dag je krachten hervinden maar gremlins moet je juist niet met alco voeden maar met gezond voedsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, wat wil je, wat wil je echt? Bemoedigende woorden zijn fijn maar helpen soms niet. Je zegt dat je al veel geprobeerd hebt, huisarts, AA maar het helpt maar niet. Heb je het echt een kans gegeven?
Eris altijd reden om te drinken en niets maar dan ook helemaal niets is het waard om te gaan drinken.
En geloof me, ik ken alle smoezen, alle uitvluchten, heb ik 24 jaar gedaan. Boosheid,verdriet, vreugde, de kat is dood of je hebt een nieuwe kat, huppakee, trek die fles maar weer open.

Zelfs als een mens droog staat is het elke keer een kwestie van keuzes maken. Ik drink aleen tijdje niet en vertoon nog steeds verslavingsgedrag, in vele dingen.
Ook voor mij geldt nu nog steeds dat ik allerlei redenen aandraag om iets niet te doen. FLAUWEKUL! Ik vertoon uitstelgedrag. Soms is dan een meelevend woord op zn plek, soms moet ik een schop onder mn hol.

Wat ga jij doen Sandra, wat is je plan. Hier wordt je doodongelukkig van. Je voelt je steeds beter naarmate je langer niet drinkt en gebruikt dan een ander als excuus. Cut the crap. En voor je helemaal gaat stuiteren, deze woorden richt ik ook tot mezelf. Maar he, dat ik het goed weet voor een ander wilniet zeggen dat ik zelf alles al goed doe:D:huh:
Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...