Spring naar bijdragen

maandag, 13 augustus 2007


luciene

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je kunt je ook afmelden voor de discussie hoor Dotske. Je hebt waarschijnlijk onder in een antwoordschermpje per ongeluk aanmelden voor discussie aangeklikt.

Pijn wordt geconserveerd door alcohol én kan zwemmen?! :wacko::angry::angry: Was ik daar nou eerder opgekomen!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat er geen standaard is voor alcohol de baas zijn, dat is voor iedereen persoonlijk. Zolang je zelf vrede hebt met hoe je het doet ben je AdB, voor de een is het minderen voor de ander stoppen en voor een volgende af en toe een uitglijder om weer te weten waarom je ook alweer moest stoppen...Ik ben meestal van die laatste categorie... maar zo leer ik en dat is mijn weg.

Dat vind ik nou juist zo fijn aan Tactus, hoe je het doet maakt niet uit, het is altijd goed als jij het wilt.

vanmiddag naar buiten geweest met kennis met hondje en mijn hondje, ze hebben eventjes gespeeld maar voor de rest is mijn hond voornamelijk op jacht geweest, zat op een gegeven moment een haas achterna maar helaas voor hem... de haas koos het hazepad! dus hond ligt ook vanavond weer in coma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje, Ik heb op mijn uitzwaaier staan ADB op mijn eigen manier.Ik heb met de internet cursus aan gegeven dat ik alleen in het weekend wil drinken,. en niet meer dan 12. Dit is nog ongeveer 20 % van alle jaren ervoor. Toen waren het al snel 60.
Ik kan dit doel goed handhaven. Dus ik ben ADB op mijn eigen manier.Ik wil dit niet telkens noemen omdat anderen dit niet kunnen of willen. En wat anderen er van vinden maakt mij ook niet zoveel uit.Ik ben er zeer tevreden mee dit doel te bereikt te hebben.Ondertussen zit ik wel te denken om ook de vrijdagavond eraf te halen. Ik ben n.l. veel fitter zonder drank,en ik merk dat iker ook niet meer zo goed tegen kan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Les lacs du connemara van Michel sardou, dat speelt nu door mijn hoofd. Vind dat zo'n machtig mooie tekst. Dit is de vertaling in het nederlands:

Verschroeide aarde door de wind,en strakke heidevelden rondom de meren. Het is voor de levenden een beetje hels, het connemara gebied.
Donkere wolken die uit het noorden komen kleuren de aarde,meren en rivieren. Dat is het decor van connemara.
In de daaropvolgende lente is de Ierse lucht weer vredig,Maureen heeft naakt in een meer gedoken van connemara.......


In het frans is het stukken beter,maar ik sta toch maar mooi recht bovenop mijn stoel , en sta duchtig te zwaaien met een witte serviette :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik heb sowieso moeite met de woorden "Alcohol de Baas". Kan je alcohol wel de baas zijn? Alcohol is een gevaarlijk goedje en eenmaal in je bloed, dan neemt de alcohol het al snel van je over. Ik zal het gevecht niet meer willen aangaan met alcohol. Waarom mezelf het zo moeilijk maken? Ik vind het knap hoor van diegene die die strijd toch telkens weer willen aangaan en m nog denken te winnen ook. Ik win het niet van de alcohol. Alcohol is sterk, alcohol is sluw en verraderlijk. Ik zeg liever: Ik ben Alcohol NIET de baas, dan ben ik van het hele gezeik af en laat ik dat eerste glas staan.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na die mooie warme reis door `t zonnige Spanje
Vergeet ik alles, ik denk alleen nog Spaans
Heel m`n kamer straalt van rood en van oranje
De felle kleuren van de Spaanse zon en maan
De Spaanse furie heeft me zo verward
Dat temperament veroverde m`n hart

Ik hou van dansen en muziek
Eviva España
Van oude trots en romantiek
Eviva España
Een serenade aan `t balkon
Eviva España
Geef mij maar alle dagen zon
España por favor

In m`n handen klepperen de castagnetten
En de flamengo die stamp ik met mijn voet
Ik draag enkel Andalousische toiletten
En op mijn hoofd staat een grote zwarte hoed
Ik hou van vino en van cabial
De Spaanse keuken is een festival

Ik hou van dansen en muziek
Eviva España
Van oude trots en romantiek
Eviva España
Een serenade aan `t balkon
Eviva España
Geef mij maar alle dagen zon
España por favor

Ik hou van dansen en muziek
Eviva España
Van oude trots en romantiek
Eviva España
Een serenade aan `t balkon
Eviva España
Geef mij maar alle dagen zon
España por favor
España por favor



Om het goed te maken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne: Ja heeel jammer dat je niet in de buurt woont, dat zou heel gezellig en vooral productief worden. Ben ik van overtuigd. :)

@Houtje/Ziza: Iedereen moet op zijn eigen wijze omgaan met het probleem alcohol. Bvb mijn oudste zuster drinkt zo nu en dan sociaal een wijntje. Die heeft dus GEEN ENKEL PROBLEEM met alcohol. Als jij, Ziza, op jouw manier via de AA het (probleem) alcohol aan wilt pakken en dat voor jou werkt is dat prima. Voor jou moet het blijkbaar zo zijn dat je een geheelonthouder bent qua alcohol. Maar ik (en dat is dus mijn mening) vind Houtje veel meer echt alcohol de baas. Want zij kan wanneer zij dat wenst en verstandig vind een wijntje drinken. DAT is alcohol de baas zijn. Als je nooit geen drup meer van alcohol kunt drinken en je houdt je daar aan is dat knap, heel knap. Want dan heb je zelfdicipline. Maar je bent niet ADB.

Juist als je op een verstandige wijze met alcohol om kunt gaan heeft de alcohol jouw niet in zijn greep maar jij beslist dan over de alcohol en dan is er niets met alcohol aan de hand.

@Marion: Meid wat geweldig dat je het uit hebt kunnen praten met je man. Daar ben ik echt heel blij om voor je. En een zeurkous ben je helemaal niet. Als we hier niet zouden mogen laten voelen hoe het met ons gesteld is op een bepaald moment (ook onder invloed van alcohol) kunnen we beter naar een melkforum gaan. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart Peters : er kan altijd nog een tandje bij

Ik had een vriendin die bij de turnclub was, ze had een slangenlijf;
dat kwam soms goed van pas ,ja dat stond buiten kijf.
Ik zei leve de kamasutra maar mag ik nu weer vrij?Weet je wat mijn turnvriendin toen zei....

Er kan altijd nog een tandje bij, er ka, altijd nog een tandje bij.....
Dat was wat mijn turnkringlief toen zei
Er kan altijd nog een tandje bij

Ik liep te joggen in het park,er ging nog mist,
ik botste op een stijve hark, een exhibitionist.
Ik vroeg heb je het niet koud in die karrige kledij,
weet je wat die exhibitionist toen zei

Er kan altijd nog een tandje bij, er kan altijd nog een tandje bij.
Dat was wat die exhibitionist toen zei,
er kan altijd nog een tandje bij

Ik richt mij soms tot God de heer,
al zegt hij nooit iets terug.
Dan zeg ik God ik ben het weer,
ik roddel nooit achter uw rug.
Maar maakt die rotellende hier op aarde,u nog blij
En dan leek het soms alsof hij zei

Er kan altijd nog een tandje bij, er kan altijd nog een tandje bij
dan leek het soms of hij smalend zei
er kan nog een tandje bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...