Spring naar bijdragen

dinsdag 14 augustus 2007

Mick

Aanbevolen berichten

Lieve BB,

Meisje, je hebt het nu moeilijk, maar je bent op de goede weg. Je drinkt niet meer. Je weet waarom je hebt gedronken. Je weet ook dat, drinken niet helpt. Je zult door deze kl*te tijd heen moeten. Dan kun je weer verder met je leven.

Heel veel sterkte, ik denk aan je.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mensen,

Ik ben er weer. De konijnen worden steeds kroeleriger.

@Luciene,
Mooi toepasselijk gedicht.

@Delta,
:)

@BamBam,
:rose:

@Soothe,

@Haddock,

@Marieke,
Ach, wegspoelen met alcohol maakt het alleen maar erger.

@Blacky,
Waar staat kmw voor?
Voor het huiswerk moet je soms ook in jezelf wroeten.

@Ferry,
:present:

@al die gaan koken en eten:
smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Bambam, vreselijk herkenbaar, een zware tijd voor je. Ik ben er ooit vanaf gekomen en voelde me toch wel goed in m'n vel, durfde weer van alles. Nu ik weer aan de drank ben, heb ik weer die gevoelens. Dit is dag EEN voor mij, en ik vraag me af hoe ik de dag door kom.
Er word geschreven over het bijhouden van een schriftje, of dagboekje over je drinken, maar is dat ook wanneer je dus niet drinkt. Alhoewel, als ik niet drink, denk ik er zo vaak aan, om gek van te worden.
Inderdaad zijn dat bepaalde momenten, dag EEN, is het EEN GROOT moment, want ik heb echt de beslissing genomen. OK, eerst vandaag..........:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock geef mij een hap van die spinazie van je, want ik moet nog boodschappen doen en voel me wat slappekes, heb even wat Popeye-spierballen nodig.
Blacky ik mocht heel veel jaar geleden van mijn toenmalige vriend nooit muziek opzetten omdat ik dan ging meezingen, laat staan een koptelefoon op, want dan vond hj het meezingen nog erger. Blijkbaar was mijn stem toen wat benepen van ongelukkigheid en drank, want tegenwoordig jubel ik lustig mee in het koor, tot niemands ergernis.
Vertel maar wat je dwarszit hoor, je klinkt een beetje allenig de laatste dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,
Ik mocht ook nooit zingen, maar ja, zo een mooie stem heb ik nu ook weer niet.
Maar in het koor gaat het wel goed om mee te zingen.

Tolie,
Ik bedoelde het weer. Er zit regen in de lucht.
Met mij zit het goed, hoewel ik heb wel dorst, ga eens even de kraan laten lopen. :D
En 't koelt hier ineens ook flink af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens weet ik niet wie het gisteren ook weer schreef, maar vandaag krijg ik alle mails van dit forum in mijn huis-email-adres, en ik heb toch echt niet op een verkeerd knopje gedrukt. Opnieuw opstarten helpt ook al niet, nou ja, het zal wel een speciale tractatie van tactus zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond benthe ,
inderdaad ik voel mij maar raar ;-((
het is raar dat men denk alles te hebben om gelukkig te zijn en het op sommige ogenblikken echt niet is
ik heb een vermoeden dat ik weet waar het vandaan komt de euforie van de laatste dagen , het denken nog zoveel dagen en ik heb een mijlpaal bereikt , mijn geluk is dat ik het een beetje herken in het schrijven van iemand anders .
soms denk ik is dit het ??;-((
berichten van sommige maken mij triest omdat ik weet en voel dat ik nooit meer mag drinken en ook weet ik dat dit een verkeerde gedachte is want het is enkel vandaag dat ik niet drink
ik ga een tipje van mijn gruwels oplichten , in spanje had ik ooit zoveel gedronken al tegen 12 uur s'middags dat ik super lazarus was mijn partner wou me niet naar de toilet brengen en in he bijzijns van mijn buurman buurvrouw en mijn bazin heb ik gewoon mijn broek af gedaan en voor hun ogen in het midden van de zitkamer mijn behoefte gedaan welk normaal mens doet dit ??
daar zit ik momenteel met mijn gedachten en ze brengen niet het goede in dit mens naar boven
doorgebrende hersencellen heb ik als ik het op het drinken zet ;-((
corinne ge deed mij verschieten zulle ivm niet droog houden
tollie hoe gaat het ??
hier is het aan het regenen ;-((
benthe thanks

:present::wacko::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede avond allemaal,

Ik heb vandaag een heerlijk dagje gehad. Stede trip Delft, stad, musea en kerken bezocht.
Was zeer de moeite waard en het weer was er heerlijk voor. Nu moe maar voldaan.

In een opperbeste stemming en dan pc aan. En ja dan krijg je het ineens weer te pakken, Jantje lacht, Jantje huilt.
Soms is maar één onbenullig woord wat ik hier lees nodig om de waterlanders te laten gaan.
Dit mede door te laat naar bed gaan en nu erg moe vrees ik.

haddock, benoemde ouders zijn ook maar 'n produkt.
Tegen mij is jaren lang gezegt toen ik jong was dat ik zo'n produkt was.
"Een mislukt produkt van echtelijk geknutsel".
Jullie mogen er best om lachen hoor. Maar één zo'n schijnbaar onbenullig woordje geeft mij op zo'n moment een enorme slinger terug in de tijd. Mijn denkmolen gaat direkt op volle toeren.
En dit is maar één van de benamingen, als jullie me kunnen volgen.

Het droog staan valt niet mee, er is een hoop te verwerken. En er mee om kunnen gaan, poehhhhh.
Bammetje, ik voel met je mee zover het in mijn vermogen ligt.
Ik hoop dat je snel weer wat goede dagen krijgt want het kan soms best héél zwaar zijn en dan
moet er weer even wat frisse lucht bij komen om het aan te kunnen.
Sterkte meid. :sun:

An, welkom op dit forum. Je eerste dag, doe er je voordeel mee met schrijven en lezen op dit forum.
Succes!

En dan hebben we ook nog een zéér bescheiden getrouwe schrijver hier op ons forum!
Jawel, onze weerman. Volgens mij heb je vandaag mijlpalen te vieren.
Mocht ik abuis zijn, laat het me weten. Je bent de laatste tijd niet zo schrijfs buiten het dagelijks weerplaatje om dan.

Twan, gefeliciteerd met 6 maanden ADB en nog NDB ook? Dan ook gefeliciteerd met 3 maanden NDB!
:present::D:present::):present::D:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik stond eens een keer midden in de supermarkt toen ik veel te veel bier had gedronken en toen moest ik mijn plas laten lopen, zo mijn laarzen in en de broek die ik droeg werd donker van het nat. En een jongetje zei: moet je kijken papa! Maar ik was te dronken om me er veel van aan te trekken. Dus zo alleen in je gekte ben je ook niet. Is dat het, dat je je schaamt voor je drankverleden? Dat is verleden he?
Die partner van je had zich moeten schamen dat hij je niet hielp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Blacky, hoe herkenbaar! En wat goed van je dat je dat nu durft te vertellen!. Ik, en ieder ander lid van dit forum heeft (waarschijnlijk) vergelijkbare herinneringen, en wat motiveert het weer om daarover na te denken!
Dus, dank, Blacky, voor je bijdrage!

En dankzij jou, en alle anderen hier red ik het. Misschien nog niet (100% en voortdurend) alcoholvrij, maar in ieder geval op de goede weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Verder laten binnenstromen, morgen alles wissen en 't is over.
Ik maak me er al niet meer druk over.

@Blacky,
Ik zal het in het vervolg beter formuleren. Sorry mensen.
's Nachts heb ik wel eens de hele WC ondergekotst, gelukkig was iedereen weg, naar werk of school.
WC-hok heeft toen een hele grote schoonmaakbeurt gehad, maar een deel van de toiletrollen kon ik in de vuilnisbak deponeren. Mijn kleren konden allemaal in de was, want ik had tijd terwijl een grote gedaan. WC schoon, ik gedouchet, wasmachine aan 't werk en wat ging ik doen: verder drinken.
Niet normaal inderdaad; een alcoholist in volle glorie.

@Stien,
Lieve meid, hoe hou jij dat allemaal bij?

@Wel Twan,
Van mij ook een dikke proficiat met je 6 maanden ADB en 3 NDB. Ik herinner me nog dat je meedeelde minder te gaan schrijven, omdat je het druk zou krijgen met NDB erbij te worden.
Voor jou: :present::moon::musicnote::present::moon::musicnote::present::moon::musicnote::heart::sun::):present::moon::musicnote:

@Benthe,
Dat heb ik gelukkig nooit bij daglicht gehad.

@Tolie,
Blijf er aan werken, het is echt de moeite waard. Je gaat goed.

@An,
Concentratieproblemen, ze gaan weer over, wees gerust. Lastig blijft het in het begin.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik aan een forum deelneem. Het wende snel en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik hier ooit weg zou gaan. Maar ja, dat zal de toekomst uitwijzen.

@Charlie,
Als je toevallig meeleest: sterkte met jezelf en je dochter. Over enkele dagen is je ban geloof afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allen,

weer wat bijgelezen.
Corinne, over het zingen: mijn man mocht vroeger van zijn zus niet meezingen onder de schoorsteen op 5 dec. Anders was ze bang dat ze niks in de schoen kreeg.Vals dus:)

Stien, Delft is een mooie stad hè? ik heb er 5 jaar gewoond .mijn oudste zoon is er geboren en de jongste is vorig jaar spetember daarvandaan verhuisd. heb er nog goede vrienden wonen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, het spijt me te horen dat je je zo rot voelt. Heel goed mogelijk dat je in een depressie zit, dat is mij ook overkomen zoals je weet. Ik ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt. Sterkte meid!:heart:

Twan, zijn het inderdaad 6 maanden? Gefeliciteerd!:present:

An, welkom. En alle anderen een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, hoe ik het bij houd? Nog een paar daagjes en dan.....nou ja, mijn datum komt aardig dichtbij.

Blacky; moeilijk maar zeker ook zéér pijnlijke momenten om aan terug te denken hé?

Soms denk ik dat het wel weer eens goed is om stil te staan wat wij ons zelf maar zeker ook anderen hebben aangedaan. Maar toch probeer ik er niet te lang in hangen, er is te weinig ruimte over
voor het schaamrood. Ik wil vóóruit dus kan ik beter daar mijn energie in steken. Verwerken en stappen ondernemen voor het hier en nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sammy,
Toen ik op de middelbare school zat, was onze klas uitgenodigd om de opnames in te zingen voor het Sinterklaasfeest in het Sportpaleis. Ik zong uit volle borst mee (ik was toen overtuigd van de schoonheid mijner stemme). Men verzocht mij vriendelijk om niet meer mee te zingen op een dusdanige wijze dat mijn ego zeer gekrenkt werd. Onze muziekdocente was echter zo vriendelijk en aardig om mij te vragen de begeleiding op de blokfluit te spelen. Dat jaar werd dus voor het eerst blokfluit gehoord op het Sinterklaasfeest voor alle kinderen uit het lager onderwijs van de stadscholen.

@Anna,

@Stien,
Jullie zitten dus met een mijlpaal rond dezelfde datum. Aha.
Er zijn ook grappige momenten geweest in mijn drinktijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Ik schrok eens een keer vroeg wakker, waste en kleedde me snel aan, smeerde wat boterhammen en snelde naar mijn werk. Het was zaterdag.
Heb toen een gezellige ochtend in mijn werkstad doorgebracht en 's middags een collega van de winkel gezelschap gehouden voor een tijdje.

Stom he, maar wel grappig. Kon nl. voor verstrooidheid doorgaan.

Maar ja, grappige annekdotes zijn wel heel dun gezaaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, hihi, had niemand bij je thuis er erg in dat je op zaterdag naar je werk ging?
Ze zijn dun gezaaid, maar wel soms leuk op een wrange manier.
Mijn keukenkunst is nogal beroemd onder kennissen, en ik zou dus mijn geweldige sashimi maken. Zes mensen zouden er komen en 's morgens lag ik al in de zenuwen, dus zeker twee flessen wijn waren er door gegaan (zachtjes ontkurkt) voordat de gasten kwamen. Ik had in mijn dronkenschap ongeveer een hele tube wasibi door de rijst geknepen en iedereen zat met de tranen van de scherpte in de ogen, maar niemand durfde iets te zeggen en men knikte maar van hmmmm, ja lekker! Terwijl de zweetdruppels op hun voorhoofd stonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...