Spring naar bijdragen

woensdag 15 augustus 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zijn dit wat jullie bedoelen met scheeltjes ???
als men enkel zijn eigen koppeke ziet :-)))
corinne mooi geschreven ivm dat loslaten
benthe ik denk dat tollie het juist heel moeiijk had met het gebeurde op het terrasje
benthe aan jou begrijp ik ook ivm je man , mijn naar belgie komen is ook veel meer delen wat mijn partners familie betreft als toen ik in spanje woonde, aanvaarden wat ik niet kan veranderen .
marieke fijn te lezen dat het met je man beter gaat en ook fijn dat jij groeit :-))
ik ben wezen werken rosbief gemaakt met sperzieboontjes en patatten voor mijn klant en mocht mee eten tja oude mensen eten niet zo heel goed als ze alleen moeten eten en als er iemand bij is is het meer vreten wat ze doen :-)) en dit is lief bedoelt :-))
mijn dagje was goed bij thuiskomst mijn wagen met de hand gewassen en bij de turk een donner kebab wezen eten beetje pikant pppffff stond bijna in brand:-))
zo nu beetje naar mijn lievelings serie kijken all saints
corinne suc6 voor morgen he en mooi hoe je dat zei over moederkes en vaderkesdag :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede vandaag gewenst voor iedereen, en aangezien we al weer de avond zijn binnengelopen dan ook maar alvast een goede morgen toegewenst.

Ik ben sinds zaterdag alleen in huis, samen met ons hondje ( Fauve, hihi...) Echtgenote is 2 weken op vakantie met een vriendin. In eerste instantie zag ik dit alleen zijn als "heerlijk kunnen doen waar ik zin in heb".. Maar nu ze een paar dagen weg is blijkt dat "doen waar ik zin in heb" ook weer ineens een groot percentage alcohol in zich te hebben... Ik had verdorie na mijn behandeling (of eigenlijk al vanaf tijdens mijn behandeling) in een kliniek 15 maanden geen enkele zucht, trek, behoefte naar, in, aan alcohol..ik was Alcohol de Baas, alcohol was er wel in mijn omgeving maar ik had er geen omkijken naar, geen last van. Ik leefde zonder dat alcohol mij lastig viel.
Nu is mijn huwelijk de laatste jaren niet meer 'je van het' en we hebben enige maanden geleden besloten om te gaan scheiden. Dit gegeven resulteerde op 9 juli (of 10 of 11??) in een, zoals ik het toen omschreef, tsunami van gevoelens van allerlei aard, waarin ik ondergedompeld werd met medeneming van een fles, bevattende mijn oude 'vertrouwde' vriendelijke vijand: alcohol. Na deze onderdompeling heb ik de alco weer kunnen laten voor wat ze/hij is maar sindsdien ben ik alcohol niet meer de baas. Ik ben constant in gevecht met die rotzak, wil dat ie me weer met rust laat, maar ik heb nu die verse ervaring van juli... vriendje leek weer even te helpen, toen... Alco laat me niet met rust. Ik heb regelmatig trekmomenten. Ik ben geen baas meer. Een goede baas hoeft geen gevecht met z'n ondergeschikten aan te gaan, die wordt gevolgd in z'n wensen. Ik niet. Ik moet vechten. En vandaag heb ik een nederlaag ondergaan, voor het eerst weer sinds 9 juli (of 10 of 11). Morgen staat me een leuke ontmoeting met een goede kennis te wachten en het blijde gevoel in combinatie met het verdrietige, enigzins eenzame gevoel heeft me vandaag weer naar de fles doen grijpen. 2 Glazen Martini... lijkt niks, maar ik voel ze wel degelijk.. zowel lichamelijk alsook geestelijk... Voel me overdonderd, hulpeloos momenteel, maar heb mezelf er wel toe gezet nu te stoppen en hier op het forum te schrijven. Morgen moet ik vroeg op dus ik ga ook vroeg naar bed vanavond.. Ik heb nu gewoon geen tijd om het op een zuipen te zetten en morgen ook niet... Daarna zal ik m'n best doen, maar ik kan niet in de toekomst kijken... Misschien is alles wat ik geleerd heb tijdens de behandeling in de kliniek wat aan het wegzakken en moet ik ook de internetbehandeling maar eens gaan volgen, als een soort herhalingscursus?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ppff kothje ,
een berich zoals het jouwe houdt mij alert en doet mij beseffen dat ik mijn pad moet blijven volgen .
ik dank je voor je eerlijkheid en voor je vertrouwen en kothje ik hoop dat je eruit geraakt
ik ben zelf enkele keren onderuit gegaan en ik weet hoe moeilijk is achteraf om terug juist te sporen wat betreft het alcohol de baas zijn of de baas blijven
sterkte kohtje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje,

Heel jammer maar ook heel begrijpelijk!! Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om om te gaan met allerlei gevoelens, zowel positieve als negatieve!! Vooral als je gewoon was om van alle gevoelens de scherpe kantjes af te halen door middel van alcohol!! Zonder lijken die gevoelens heel wat intenser maar zo zijn gevoelens ook bedoeld, gevoelens zijn gewoon intens!! Maar door die zolang te onderdrukken is het soms even schrikken als ze met volle geweld op je afkomen, hé!!
Geniet nu maar van het feit dat je dit gevecht vandaag alvast gewonnen hebt en bekijk het dag per dag, stap per stap, ik weet dat het steeds weer beter zal gaan, makkelijker...je hebt nu een heropflakkering waardoor je van de kaart raakt maar je deed het voordien al zo goed dus het lukt je zeker weer!! Kop op, kohtje!!! Denk met plezier aan je leuke ontmoeting morgen en laat die stomme alco dat niet van je afnemen, ok? Ik duim voor je en denk aan je!!
Veel liefs van knuffie!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik het allermoeilijkste vond aan het stoppen met drinken was het achterlaten van mijn hele vriendenkring...alle punkers, travellers, housers, barlopers, junkies en alcoholische vrienden moest ik goeiendag zeggen om zelf mijn hoofd boven water te houden.
Ik kon alleen geen goeiendag zeggen ...geen afscheid nemen...want dan zouden ze me overhalen voor nog een afscheid feestje..nog 1 biertje..1 glas whiskey...1 lsdtje...nog eentje om het af te leren.

Ik ben met mijn man in een huis gaan wonen zonder 1 van hun ons adres te geven en toen het jaar erop in ander land gaan wonen omdat we te bang waren ze tegen te komen.
Ik ben toen 5.5 maand van de drank af geweest in dat huis en heb veel geleerd over technieken om niet naar drank te kijken...te doen alsof het niets met jouw te maken heeft.....net als ik ook niet naar b.v vishengels sta te kijken in een winkel of langs devijver bij vissers ga staan.
Ondertussen wel staan zweten bij de kassa omdat ik geen drank in mijn karretje had.
Veel gezonde dingen gaan eten...en sapcentrifuge gekocht en 3-4 glazen per dag groente met fruit sapjes gedronken...mijn lichaam ontgift.
Maar toen kwamen de emoties en de schuldgevoelens...ik kon toch niet iedereen achterlaten..afwijzen...niet meer ondersteunen...niet meer koken voor al die arme alcoholisten die er nog veel slechter aan toe waren dan ik...ik die elke dag wel zo'n 15-20 glazen tot me nam naast alle soft en hard drugs.
Ik heb gejankt...en gejankt...en gejankt en wist totaal niet meer wie ik was...zoals Houtje ook zei: niet eens meer weten hoe je een telefoon moet beantwoorden ..nuchter.
Toen in dat andere land weer gaan werken na bijna 10 jaar werkloos te zijn..bij een groot amerikaans bedrijf omdat een therapeute me ooit had verteld ..je kunt in een depressie wegzakken maar je kunt je er ook uitwerken...door een baan te nemen..zodat je wel moet .
Het heeft me zeker geholpen met minderen want ik kon niet drinken op mijn werk 9 uur lang en niet blowen..3.5 jaar lang maar ik ben er wel totaal overspannen van geraakt omdat ik veel te veel hooi op mijn vork nam..veel teveel mijn emoties aan het spiegelen was aan iedereen om me heen.
Dus uiteindelijk niet meer wist waar ik begon...en ik ophield.
Nu een burn-out...en ik ga echt niet weer werken tot ik mezelf terug gevonden heb...ik ga eindelijk hulp zoeken en aanvaarden...dan maar zielig...dan maar niet alles op mijn rug nemen.
Ik pas overal voor...doe enkel wat ik op een dag aan kan en zeg het ook als de kleinste dingen me teveel worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Kohtje, zo'n herkenbaar verhaal. En vooral 'we zien wel', dat is dus helemaal fout. Je voelt je rottig bij dat drinken. Zo ging ik ook 'ik zie wel...morgen'. Morgen ga ik er weer over nadenken, nu mijn kop in de fles. Lees de cirkel, hier staat jouw verhaal ook in.Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat je tijden heel goed tegen NIET drinken kan en dan plotssssssss, daar is het weer. Reuzengroot staat de verleiding voor je en je weet dat je NEE moet zeggen, maar je wil niks van de sores weten. Het is een gedrag die we moeten leren doorbreken. Een andere oplossing vinden, hoe om te gaan met problemen. We zijn verslaafden, en zullen onder de zoden belanden wanneer we zo doorgaan.
Nu vanavond, na een dikke pizza voel ik me weer beter. DAG 2 overleefd, zo voelt het.
sterkte Kohtje, probeer een besluit te nemen, of misschien moet je wachten totdat er echt iets vreselijks gebeurd? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat moest ik even van me afschrijven.

Kohtje....uitglijders zijn gevaarlijk maar dat wist je al....maar de weg weer terug vinden kun je vast wel..en blijf niet teveel hangen in je schuldgevoelens.
Die rot drank bestaat nu eenmaal en lijkt soms zo'n goed idee om even die wereld buiten te sluiten.
Je hebt het bij twee gehouden...knap van je.
Heb een fijne nachtrust en een mooie dag morgen
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kothje, hier zit een geestelijk en lichamelijk wrak.
Inmiddels wel gestopt.Gekookt,gegeten, maar dit is geen grap.
Zet er een punt achter!!
Je weet het is een proressieve ziekte, die allleen erger wordt.

Als ervaringsdeskundige zeg ik ,de twee martinis, zijn teveel. maar niet genoeg!
Probeer halt te houden, voor de neerwaardse spiraal inzet.
Sterkte Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Nou daar wacht ik natuurlijk liever niet op. Ik vind dit al vreselijk genoeg.
Een besluit heb ik één en een kwart jaar geleden al genomen: alcohol moet ik niet tot me nemen, dat is slecht voor me. Toch ging het iets meer dan een maand geleden en vandaag mis. Zo'n besluit houdt dus ook maar stand tot het "ontsloten"wordt. Tja, ik was ervan overtuigd dat ik geen alco meer nodig had. 15 maanden ging dat helemaal perfect, zonder ook maar het geringste trekmoment. Ik stond zonder alcohol op mijn eigen plek in het leven. Maar ineens werd die plek brokkelig onder mijn voeten en ik begon weer te vallen. Zelfs de grootste zekerheid in het leven eindigt op het moment van verval.... (natuurlijk op de dood en belastingen na....)

Ik moet zien weer een (voorlopig) voetstuk onder mezelf te creëren.. zodat ik in elk geval weer even stevig kan staan. Alles beter dan dit gekrummel onder m'n voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Soothe

Dit is een forum voor alcoholisten.Tollie heeft het volste recht mededelingen over haar handicap te doen

Ook blijkt uit haar schrijven, dat ze er niet achter staat.

Moeten we kopschuw worden,om dit mede te delen.

Juist omdat het streven hier, niet drinken is, meld ze haar scheve schaats.

Helemaal mee eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kohtje

Misschien is alles wat ik geleerd heb tijdens de behandeling in de kliniek wat aan het wegzakken en moet ik ook de internetbehandeling maar eens gaan volgen, als een soort herhalingscursus?????

Sh*t, Kohtje, dit is heftig na zo'n tijd! Alle sterkte, en ik zou het zeker proberen, het wakkerschudden met die internet cursus. Zie dat je het droog houdt (per dag?) tot die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Soothe, als je zou schrijven dat het heerlijk was en wel meeviel en best kan een glaasje, dan zou ik zeggen niet doen. Dat gebeurde bij ons op de AA op een gegeven moment, ik ging dan ziek naar huis, verward was ik. Maar dit is duidelijk anders ze vinden het zelf vreselijk en juist goed om te delen. Tegelijkertijd moeten we een 'misstap' niet direct als een drama zien, want dan wordt het alleen maar erger (wat mij dus overkwam, shit dat ik dit nu pas inzie). Direct weer stoppen en opnieuw beginnen. Niet helemaal opnieuw, uiteindelijk leren we wel steeds bij (denk ik, hoop ik). Deze twee dagen heb ik al zo gigantisch veel geleerd, meer inzicht dan ik het afgelopen jaar heb gehad; voelt goed.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...