Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
BamBam

Ding, ding, ding, Alle Dagen Heel Druk????????? Daar snap ik nix van. En ongeduldig????? Echt nie




bekend verschijnsle bij ADHD-ers, alcoholisme. Weet het fijne er niet van maar dat schijnt.




Hahaha, Bambam! Mooi dat die AA zoveel voor je doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
zoals belooft ik nog woordje komen schrijven he :-))
was weer heel leerrijke maar soms ook pijnlijke avond maar ik blij mens dat ik geweest ben
ik had mij een weekje mis rekent ivm taart voor de jarige :-((
nu ja volgende week taart en de week nadien mag ik taart mee nemen voor een 25 tal mensen maar ik doe dat met heel veel plezer en liefde :heart:
ding ding ding bam bam zaten wij op dezelfde trein :)
tollie fijn te lezen dat jij er een goed dagje van gemaakt hebt
mensen ik ga stilaan afsluiten morgen weer vroeg dag en een toch wel verre trip little bit nervous ;-((
slaapzacht :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik weer.
Had zoiets van schrijf ook een stukje,had ik het bij de verkeerde dag gezet:-)
Bedankt voor het waarschuwen Safide.
In ieder geval weer had gwerkt op mijn vrijwilligers baantje,mijn echte baan kwijtheraakt jawel daar komt die,door de drank en borderline etc.
Maar krabbel weer omhoog hoe zwaar het soms ook is,zou zo graag weer willen vergeten!!
Maar no way,heb mijn basis weer een klein beetje en laat dat niet vergallen meer.
Morgen weer werken,doet mij veel plezier,zeker doordat ik weer wat kan betekenen voor de mensen die het moeilijk hebben.
Welterust en rustige morgen toe gewenst.
Paul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Ben net terug van een fijne dag met m'n fijne kennis. Heb het helemaal droog kunnen houden. Goed gesprek gehad over wat er gisteren allemaal gebeurde en ga er weer helemaal voor!! Blijkbaar ben ik echt wel ok zonder alco, zegt m'n fijne kennis. Fijne kennis, hè??? Het alcohol de baas zijn zal ik voorlopig voor mezelf maar niet te hard van de daken schreeuwen. Ik weet wel beter nu. Maar ik hoop het wel weer te worden, uiteraard... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Hier ben ik weer. 1,5 flink gedoezeld. Niet echt diep geslapen, daar was ik te moe voor. Ik bedenk wel dat ik in mijn drinkperiode niet even de vermoeidheid zou weggelegen hebben, maar weggedronken. Roofbouw plegen, is wat een alcoholist goed kan.
Ben er wel een beetje van opgeknapt, maar een echte nachtrust zal er aan te pas moeten komen om morgen fit te zijn. Morgen is een dag van kennisoverdracht.

@BamBam,
Een aardig stukje vol met vragen die niet zomaar een twee drie te beantwoorden zijn voor mezelf.
Ik zal ze morgen of in het weekend eens goed lezen en overdenken, want ze zijn wel de moeite waard.

@Mick,
:)

@Sandra,
Ik vind het echt jammer dat je niet in een leuke sfeer kunt werken, kan me dus ook goed voorstellen dat je je verheugd in je vakantie over 3 weken.
Zelf heb ik de suiker die in alcohol zit niet vervangen door zoetigheden tot me te nemen. Ik hou namelijk niet van zoete dingen. Ik bleef dan ook lang last houden van trillen en beven. Mijn huisarts heeft toen bloed laten prikken. Mijn suikerspiegel en nieren bleken toch goed in orde te zijn, maar ze raadde me wel aan om zo tussendoor een boterham met jam te eten. Dat heeft wel wat geholpen, want ik heb er nu veel minder last van.

@Blacky,
Charlies ban is morgen of overmorgen afgelopen, als ik het goed heb.
Neem je laptop maar mee. Je hoeft toch niet de hele tijd bij je gastheer/-vrouw te zitten.

@Happy,
:)

@An,
We zijn hier niet altijd heel serieus bezig, de humor krijgt ook hier zijn kans. Humor is goed voor het herstelproces en gezien het feit dat wij hier allemaal herstellende alcoholisten zijn, hebben we regelmatig een injectie met humor nodig.
Zelfs jij hebt het over pammetjes. Ik begrijp wel dat het medicijnen zijn, maar wat voor?

@Twan,
:)

@Joann,
Wanneer begin je eigenlijk in je baan?

@Lunalee,
De dag telt nog minder dan 1,5 uur.
Goed dat je je ziek hebt gemeld, want die eerste dagen heb je het heel druk met niet drinken.
Voel je daar dus niet schuldig over. Je bent echt ziek.

@Marieke,
Dromerig was ik niet in mijn jeugd, maar ik heb altijd veel fantasie gehad.

@Safi,
Ook al een tekst om goed tot je door te laten dringen. Toch ben ik er al lang achter dat je geluk niet moet nastreven, maar je gewoon moet openstellen. Ik kan toch wel zeggen dat ik een redelijk gelukkig mens ben. Als je overmatig drinkt, dan verdrink je ook dat geluk, vandaar dat je dus zo makkelijk in een depressie kunt raken als zuipschuit.
En bedankt voor dat stukje specifiek voor mij overgetypt. Echter toen ik het las nadat ik thuis was gekomen, drong het allemaal niet goed tot met door en die eerste zin kwam dan in eerste instantie raar over. Kon me niet voorstellen dat je mij voor een oud wezen hield, want dan zou jij je zo moeten voelen. Na herlezing drong het tot me door. Toen besloot ik ook dat ik niet fit genoeg was en eerst eens wat tot rust moest zien te komen, wat uiteindelijk tot mijn avonddutje leidde.
Gaan die boeken die je leest over Boedisme, Thaoïsme, Zen enz.? Dat de Schepper in je zit, dat doet me denken aan Boedisme. Thaoïsme houdt geloof ik in dat je elke dag wat loslaat om zo met het voorschrijden van de tijd alleen nog maar de essentie van jezelf overhoudt. Zen houdt weer verband met het Boedisme. Heb ik het daar allemaal goed mee geïnterpreteerd. Ik heb me er nl. nooit echt in verdiept, al spreek het me wel aan. Misschien is dat wel, omdat ik in mezelf geloof en vind dat voor alles wat ik doe de kracht uit mezelf moet halen.

@Benthe,
Het lag dus niet alleen aan mijn duffe kop, dat jij even opkeek van die eerste zin van Safi.
Prettig he, dat mensen om je heen zeggen dat je er ineens zo goed uit ziet.

@Delta,
Prettig gezelschap heb je nu, je komt toch nog wel af en toe bij ons langs, hoop ik.

@Ajska,
Jij bent dus ook een Vlaming. Ik merk het aan je taalgebruik. Gezellig.
En, ja we moeten eerst tegen de muur staan voor de schellen van onze ogen vallen.

@Tapas,
Ben je goed aangekomen in Istamboel?

@Tolie,
Een lelijke hond bestaat niet.

@Haddock,
Toen ik nog op de lagere school zat, kreeg ik seresta, omdat ik maar niet stil kon zitten. Nu zouden ze dat idd. vast onder de noemer ADHD rangschikken. Ik dronk ook voor een deel uit verveling. Ik heb ook altijd veel gedaan en voel ook weer zin opkomen om wat bij te studeren. Ik zou wel het praktijk dikploma boekhouden willen halen. Ik zit dus nu de rest van het leerboek basiskennis boekhouden door te werken, daar moet ik nog een 6 of 7 hoofdstukken van. Ik heb alleen niet zoveel zin om dat in avondschool te doen, maar via de nti of de loi.
Mijn moeder heeft mij wel eens een keer de eeuwige student genoemd.
Ik ken ook de Kuifjes. Ja, hij mocht van Kuifje geen whiskey meenemen, maar had daar een list op bedacht.

@Ferry,
:)

@Paul,
Ik was degene die het over de slechte smaak en adem bij gebruik van Refusal had. Volgens de bijsluiter heb je die bijwerking alleen de eerste weken, maar ik ben altijd en eeuwig een geval apart als het om medicijnen gaat en heb dus nog steeds last van een slechte smaak in mijn mond en een slechte adem.
Ik kan er mee leven, het is in ieder geval een slechte adem waar mondspray wel bij werkt. Dat deed ie bij alcohollucht niet.

@Kohtje,
Al roep je het dan niet van de daken en heb je het er momenteel moeilijk mee, je doet er in iedergeval wat aan. Je bent hard aan het werk voor jezelf. Die toffe kennis wordt misschien nog wel je vriend.


Ondertussen zijn er alweer mensen naar bed aan het gaan. Voor hen: welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...