Jean Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Ik zal me even voorstellen, ben nieuw hier.Ik ben Jean, 56 jaar, ongehuwd, en nooit een relatie en heel weinig vrienden gehad.Ben heel mijn leven, vanaf puberteit al angstig geweest en gedronken.Ik heb tot mijn 52e thuis gewoond, en nadat vader is overleden in 2003 en moeder in 2007 naar bejaardenhuis ging heb ik twee jaar moeten wachten dat ik mijn huis kon verkopen.Woon nu heel leuk in een appartementje, alles voor mekaar, vast werk.Zeven jaar geleden ben ik opgenomen geweest in verslavingskliniek voor 6 weken en daar goed uitgekomen.Tot vorig jaar, kreeg diverse ziektes, diabetes geconstateerd etc. etc. Alle narigheid kwam tegelijk, alles kwam ineens.Ben weer gaan drinken en de afgelopen maanden van kwaad tot erger, totdat ik voor drie weken een crisisopname in de verslavingskliniek heb gehad van 1 week.Ik heb nu medicijnen o.a. oxazepam en Lexapro (anti-depresiva).Voel me angstig en onrustig en zit sinds februari dit jaar in de ziektewet.Ben steeds aan het piekeren, de hele dag, durfde zelfs niet meer de deur uit.Gelukkig durf ik nu wel weer op de fiets, en vanmorgen geprobeerd weer een stukje auto te rijden, ging toch wel goed. Durf echter nog niet alleen de winkel in.Ik wil zo graag dat die onrust uit mijn hoofd verwijnt.Binnenkort afspraak met psychiater om te achterhalen waar die angsten vandaan komen, want voorheen had ik alcohol nodig om ergens naar toe te gaan.Ze willen onderzoeken of ik het syndroom van asperger heb of een persoonlijkheidsstoornis.Van die drank blijf ik voorgoed vanaf, hoop dat de medicijnen binnenkort zijn werk doen.Gelukkig heb ik een zus en zwager die me erg steunen en klaar staan met vervoer.Als er iemand op bezoek komt, is het piekeren minder, maar als ik weer alleen zit, begint het piekeren weer en komt de angst weer boven.Ik voel me dan best wel eenzaam, wil weer aan het werk, en sociale contacten kunnen opdoen zonder die alcohol, maar het zal zijn tijd wel nodig hebben. Ik moet door die moeilijke fase heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Beste Jean,Je hebt het niet gemakkelijk gehad, maar je hebt een belangrijke stap gezet!.Op het forum zijn mensen die helemaal gestopt zijn en mensen die zijn geminderd. Op een moment dat je het moeilijk hebt kan je altijd naar het forum en de anderen proberen je weer sterk te laten zijn. Je staat er niet alleen voor!Ik heb er zelf veel baat bij dat ik een maatje heb gevonden. Dat wat ik aan haar mail blijft privé en daarom kan je verdere persoonlijke gegevens kwijt, zonder dat iedereen het mee kan lezen. Elke dag is er één. Ik probeer het ook per dag te zien. Is het vandaag mislukt, dan gaan we er morgen met frisse moed weer tegenaan.Sterkte en hou vol!Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2011 Welkom hier Jean,ik hoop dat je nu niet meer drinkt,je medicijnen, de onderzoeken naar je angsten dienen een kans van slagen te krijgenen dikke kans dat als je stopt de angsten al afnemen.Ik hoop dat de dingen die je weer durft je zullen stimuleren om op dit ingeslagen pas verder te gaan,je bent nog te jong om zo af te takelen en als er een diagnose komt, krijg je ook handvatten om daarmee om te leren gaan. Ik wens je veel succes en kom maar vaak op het forum, dan hoef je je niet zo vaak meer eenzaam te voelen en leer je virueel weer sociale contacten op te bouwen, en wie weet gaat er een wereld voor je open. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 7 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2011 Welkom Jean,Goed dat je de 1e stap heb genomen. Weet dat je niet alleen bent! We staan hier voor je klaar:heart: Het zal niet makkelijk worden voor jezelf, maar je moet maar zo denken, je bent het waard:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jean Geplaatst 7 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2011 Dank voor je bericht.Ik zal eens rondkijken in de virtuele huiskamer.Jean Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2011 Hallo Jean, welkom hier:present:Hoop dat je hier blijft komen omdat het je steun kan geven in het stoppen met drinken. Je hele leven van de alcohol afblijven is natuurlijk een goed plan, maar het per dag bekijken minder beangstigend en overzichtelijk. Tenminste voor mij werkt dat beter. Vandaag neem ik de eerste niet:)Tot gauw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 9 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Hoi Jean, Schrijf. Doet er niet echt toe wat. Maar doe iets met je gedachten. Doorzoek het forum. Zoek manieren om te delen. Dat kan op allerlei manieren van dit forum. Het ene al wat meer geschikt dan het ander voor jou. Je gedachten neerschrijven is geen oplossing maar het kan wel helpen. Veel mensen hier vertonen dezelfde symptomen. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden