Spring naar bijdragen

zondag 19 augustus


Sandra

Aanbevolen berichten

RJB,

Paniekaanvallen zijn afschuwelijk, als ze aan blijven houden dan zou ik echt even langs de huisarts gaan.

Mensen maken zelf de keuze of ze in een relatie willen blijven of niet. Het is aan ons om ze daadwerkelijk een keuze te geven. Je kunt namelijk maar een minaar hebben en alcohol is een veeleisende minaar.
Ik verwacht dat je het op dit moment druk genoeg hebt met jezelf en je eigen beslissingen om ook nog beslissingen te gaan maken voor je partner. Controle speelt voor de meeste van ons een rol ivm met ons gebruik. Richt je even op jezelf en je"recovery". Ga jij goed dan gaat je gezin ook goed en dan geef je je vriendin een daadwerkelijke keuze.
Heel veel sterkte,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Safi,

Weet je, eigenlijk maakt het allemaal niet uit, zolang je maar eerlijk tegenover jezelf bent.

Als jij nu al heel bewust bedenkt "goh, ik heb straks al 60 dagen niet gedronken, maar ik mis iets, laat ik maar eens een nacht doorzakken", dan noem ik dat geen uitglijder, maar een reality check. Als je maar donders goed beseft dat de kater er dan net zo goed bij hoort...

...en om de boel in perspectief te houden: twee maanden niet drinken en dan één keer slempen is een miljoenmaal meer AdB dan wat ik een half jaar geleden uitvrat. Misschien is dat wel gewoon jouw AdB-patroon, en ben je daarmee tevreden. AdB wil m.i. niet zeggen dat je nooit meer drinkt, maar dat je je drankgebruik kunt beheersen tot een voor jou en je naasten acceptabel nivo. Dat bepaal je dus zelf, en als je naasten hebt, in overleg. Als je er maar gewoon eerlijk en duidelijk in bent, niemand wil misverstanden, en niemand wil in de maling genomen worden. Neem je jezelf dan alsjeblieft ook niet in de maling?

Sterkte, moed en wijsheid, meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

Als je wordt verwekt ben je niet meer dan een dubbele sliert DNA, een stipje informatie en intelligentie dat zich differentieert in ontelbare veel cellen. Deze cellen groeien uit tot een volwaardige baby met ogen, een neus, oren, hersenen, armen, benen en genitaliën Jij hebt niets gedaan om dat te laten gebeuren, en toch heb je het laten gebeuren. In die blauwdruk,die stip informatie is een plan aanwezig voor de groei van je tanden, het begin van je puberteit, het aanmaken van je sekshormonen zodat jij op jouw beurt nieuw leven kunt voortbrengen. Het is allemaal al in die stip aanwezig, het gebeurt vanzelf en spontaan, moeiteloos, met speels gemak, zonder weerstand.
Je kunt zonder in de war te raken ontelbaar veel cellen maken en iedere cel kan haar eigen unieke taak verrichten en haar activiteiten feilloos op de activiteiten van alle andere cellen afstemmen. De intelligentie van het universum stroomt door die DNA stip en je kan dus het beste maar gewoon laten gebeuren, het is niet verstandig je ermee te bemoeien.
Wat houdt dat in je ermee bemoeien?
In spirituele termen houdt dat in dat je je innerlijke zelf verliest omdat je denkt dat je je zelfbeeld bent. je verliest het besef van verbondenheid met je ziel, je bron. In meer algemene termen kun je zeggen dat je je ermee bemoeit als je je zorgen gaat maken , je gaat nadenken over problemen die er niet zijn, als je probeert alles in de hand te houden, je bang bent, het gevoel krijgt dat je alleen op de wereld bent ...dan strem je je natuurlijke intelligentie.
Je innerlijke zelf is je aangeboren intelligentie,het is je vermogen om te scheppen, te groeien, je te ontwikkelen, je uit te drukken.

Je zelfbeeld is de indoctrinatie door de samenleving , via het onderwijssysteem. Het is het beeld dat je van jezelf hebt gecreëerd op basis van wat anderen van jouw vinden. Op het moment dat jet het Zelf offert ten gunste van het zelfbeeld verlies je de goddelijkheid en krijg je er een illusie voor terug, iets dat niet echt bestaat.
Het zelfbeeld is een hallucinatie, het bestaat niet werkelijk, het verstoort de stroom van intelligentie.
Aangeboren intelligentie is spontaan, intuïtief, evolutionair en heel.
Deze intelligentie is de stroom van het universum die via jouw actief is.
Maar je verkrampt die stroom door angst, twijfel, zorgen, zwaarmoedigheid, en die verkramping 'bemoeit' zich met de spontane stroom van intelligentie.
Wat wij 'stress' noemen is in feite datgene wat de stroom van intelligentie belemmert.
Steeds als je weerstand ervaart, als er dingen misgaan, als je frustratie voelt, als er te veel moeite gedaan wordt, ben je niet in contact met je bron, het veld van zuivere potentie.
De toestand van angst is de toestand van gescheidenheid, van weerstand tegen wat is.
Op dit moment ben je je er waarschijnlijk niet van bewust dat je met je voet de zool van je schoen raakt of dat je kleren op je huid rusten.
Richt je daar je aandacht op, dan wordt dat jouw werkelijkheid. Wat je aandacht geeft , wint aan kracht in je leven, dat is het basisprincipe.

Als mensen pijn ervaren, proberen ze die weg te nemen of eraan te ontsnappen. hoe meer ze dat proberen hoe meer aandacht ze hebben voor het idee van pijn.
Het idee van pijn wordt uitvergroot en dat zorgt natuurlijk voor meer pijn.
Dus als je hoofdpijn hebt en wil je jezelf daarvan verlossen, wees simpelweg met je aandacht bij de hoofdpijn, wees samen met de pijn.
Analyseer niet, interpreteer niet, probeer de pijn niet te veroordelen. Voel met je volle gewaarzijn de lichaamlijke sensatie. richt je aandacht op die sensatie en je zult merken dat de hoofdpijn verdwijnt.
En dit kan je ook doen met al je hartepijn.
Zuiver bewustzijn is een helende kracht.

Misschien dat je hier iets aan hebt en zo niet het heeft mij wel weer geholpen het beter te begrijpen door het hier voor je neer te tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi ik heb eens de administratie gedaan voor een heel bedrijf dat erbij floreerde, terwijl mijn eigen geldzaken een puinhoop waren. Herkenbaar in het licht van jouw wijze woorden aan anderen?

Ik moet je toch even plagen, ken je nog dat lied van Reinardt May, "Als de dag van toen"? Zie dit als over het duiveltje drank:
"Ik heb zo vaak geprobeerd je te doorgronden
Zoals je in ieder boek lezen kan waardoor
En toch zag ik met ieder woord het doel versomb'ren....
... en blies de wind me weer weg, als een veer"

Maar zoals mijn ouwe oom zei, als het mot, dan mot het. Ik denk alleen niet dat je er erg blij mee zal zijn als je het doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je Safi of ik me net zo kwetsbaar en in de verleiding voel als jij?
Jazeker wel. Er zijn de afgelopen weken op cruciale momenten dingen gebeurd die me nou net even van die fles afhielden. Anders was ik er ook weer middenin gesprongen.
Maar vertel dan eens wat jou nu doet wankelen? Je hebt al heel wat gremlins gehad, wat is nu precies deze heel speciale gemene gremlin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ene hele speciale.........van ooit kan het wel weer!
Nou die heb ik snel de deur uitgewerkt!
Maar die ik vrijdag op bezoek had.....totaal onverwacht,
was echt een slimmerik!
Mij het gevoel geven dat niks meer leuk was, dat alles leuker was toen ik nog dronk...grrr
Zelfs zover dat ik dacht dat ik helemaal niet wilde stoppen....ik ging heel snel overstag!

Ik zocht geen excuus, geen verontschuldiging en geen hulp...
ik ben gewoon ondergedoken in drank.
Het hielp alleen helemaal niks!

Dat is wat ik ervan heb geleerd.....hoe hard het duiveltje ook roept
het blijft een duiveltje, met dezelfde streken als altijd!!

Safi, als jij op dag 60 wil gaan drinken......heb je mijn zegen!
Een keer in de 60 dagen doorzakken zal lichamenlijk niet problematisch zijn,
maar denk je dat het dan lukt om het daar bij te laten?
Ik weet voor mezelf dat ik dat zeker niet kan!
De verslaving blijft dan aan me trekken....en juist dat is waar ik vanaf wil!
En sociaal drinken, hoe graag ik het ook zou willen.......is voor mij een utopie!
Blijf alert...en eerlijk naar jezelf!
Het is makkelijker bij een ander te herkennen dan bij jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit meer.......het laat nog steeds mijn nekharen overeind komen.
Daarom kijk ik ook niet verder meer als vandaag, morgen zie ik weer verder!
Vandaag niet drinken is te behapstukken......van nooit meer krijg ik de kriebels.

Hou ik me daar nu mee voor de gek?
Want ik weet heel goed dat ik het nooit meer kan,
niet zonder ernstige risico's te lopen tenminste...

Pffff zit er een uitknop op het denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willen we alsjeblieft ophouden over nooit meer? Dat absolute bezorgt mij de kriebels.

Bovendien, als we het hebben over nooit meer, of voor altijd, hebben we het over de eeuwigheid. Daarover kun je toch onmogelijk uitspraken doen? Je weet nooit wat de toekomst brengt, dat is juist het enge, maar ook het mooie ervan. Mijn ellende van vandaag kan morgen zomaar ineens helemaal over zijn. Of overmorgen, of volgend jaar, maar het kán.
Ik kan ook morgen ineens onder een auto komen, en dan zal ik inderdaad nooit meer drinken. Wie zal het zeggen? Misschien besluit ik op mijn sterfbed wel om me nog één keer heel erg te bezatten. En dan heb ik me dus niet aan nooit meer gehouden.

Ik heb vandaag niet gedronken, en dat ga ik ook niet meer doen, want ik ga naar bed. Verder hoef ik niet te kijken, want morgen is er weer een nieuwe dag.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann
Ik krijg er kramp van in mijn maag...zo'n kurketrekker achtige kramp.
En ja het is gemakkelijk gezegd niet vooruit kijken......als er constant zo'n aapje op je schouder zegt...NOOOOOIIIITTT meer?
Ik zal per dag leven BB...maar als ik wel ga drinken ......en het niet bij een paar kan houden en.... niet bij die avond alleen dan ga ik naar de AA.
Dan zoek ik hulp...want daar ben ik niet goed in....wil het zelf doen...wil zelf de controle houden...vertelde hulpverleners en doktoren ook nooit dat ik een drank probleem had...nee ik was gewoon depressief...ze hadden de drank eens weg willen halen...stel je voor.
Maar als het een binge wordt dan zoek ik hulp...dat beloof ik mezelf nu.

Water die gremlin is een vies zwart harig galspuwend monstertje emt grote oren die elk gefluister in je hersenen hoort en daar gelijk op af springt.

Benthe...dat vind ik ook zo knapvan je dat je ondanks al die stress met je lief niet bent gaan drinken

Mensen voel je kleding op je huid....voel je hart...voel je ziel...lekker slapen
Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 18 minuten dan ben ik drie dagen alcohol vrij, maar pffffffffffff wat heb ik zin in een borrel!
Twee dagen bbq zonder bier of borrel. Ben vreselijk onrustig ervan, iedereen is weg nu, man en kids slapen inmiddels, dus ik val jullie maar weer even lastig, beter dan toch die borrel pakken.
Hoeveel gremlins kan je eigenlijk hebben, zijn wel meer stemmetjes die me vertellen in mijn hoofd dat ik een borrel lust.
Vroeger vond ik de gremlins leuk, maar ik denk dat ik mijn mening ga bijstellen. Jus d'arange komt me de keel uit nu dus iemand zin in een glaasje water en heel veel valeriaan of iets dergelijks?

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook moeilijk maar gelukt vanavond, Calimero. En die grem van Safi roert zich ook, nooit? 24 uur maar weer, bij de dag. Bijna gelukt.
Ik ben klaar voor morgen. Even verderop zijn ze 'n film aan het maken, de crew is vandaag al weer langsgeweest om wat te lenen. M'n helm, wat glazen. En dan nodigen ze je weer uit, ze hebben 'n tentenkamp met iedere avond kampvuur, lekker lullen, etc. MAAR IK GA NIET.
Goede droge nacht voor iedereen, ik smeer nog 'n bammetje en ga bedwaarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Haddock, gelukt is gelukt of het nu moeilijk ging of niet, goed gedaan hoor.
Truste voor straks, slaap lekker, droom leuk en morgen gezond en vrolijk weer op, ook voor Safi, misschien de gremlin even naar buiten sturen voor ze gaan klooien vanacht.
Yep, wens iedereen weltrusten.

Groetjes Calimero,

Inmiddels drie dagen alcohol vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...