Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 178
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vandaag dag 11 gaat zeker lukken, maar wat heb ik het ineens moeilijk. Ik kan het niet precies uitleggen. Ik wil gewoon verdwijnen in mijn hoofd of zo. Een aanval van verstandsverbijstering.
Inderdaad het weer speelt ook mee. Stom gewoon, voel me juist wel goed en dan.......
Ik heb toch het feestje van morgen in mijn kop, denk ik. Ben ik te vertrouwen? Morgen weer een nieuw besluit maken. Ook baal ik dat de internet hulp maar niet op gang komt. Ben ingeschreven, intake gehad, moeten melden of ik het zeker wilde. Hellup, ik heb hulp nodig.

Soothe: dag 9 en je hebt het moeilijk, zoooo herkenbaar. Ik was ook in de winkel vandaag, ben er gewoon doorheen gerend, alles in de kar gesmeten, niet normaal, maar geen drank dus. Ik heb het gevoel dat het helemaal niks met me gaat worden.

Corinne: PROFICIAT: nog een rede erbij om droog te blijven, om goed te kunnen functioneren in je nieuwe baan.

'juf klaagzang' :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,
Heel veel ken ik al uit mijn hoofd en zit in mijn vingers.
Niettemin, bedankt.

@Soothe,
Print ze nu ook uit, dan maakt het niet uit wat met je PC gebeurd (hoewel, wat zeg ik nu).

@Gem,
Schouder en nek nu OK, is maar goed ook, heb geen fysio meer over in pakket.
Let idd. maar op je gewicht.
Ik weeg nu nog maar 55 kg. Heb maar een nieuwe garderobe aangeschaft (nog niet genoeg eigenlijk), die 44'ers slobberden om mijn lijf. Heb nu een 38. Dik 10 kg eraf dus en daar heb ik dus niks voor gedaan.
Oh, ik krijg steeds complimenten van dat ik er zo goed uitzie. Ook al zo leuk.
Echt leuk, niet meer drinken.

@Safi,
En toch laat het nog niet helemaal los.
Levenslang drinken pfff, dat is pas een zware straf, ook al heb je dan een korter leven in het vooruitzicht.

@Water,
Dank voor je tussen ().

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde even heel iets anders vragen:

velen melden zich hier aan, we weten dat velen ook snel afvallen of niet meer schrijven (nou dan maak je mij niet wijs dat ze gezellig in hun eentje ADB zitten te wezen) maar ik voelde wel veel overeenkomsten met Sylke, heeft iemand nog wat gehoord (nee, ik ga verder het lijstje niet opdreunen, vreest niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik keek toevallig even bij de wie-is-wie en daar staan heel wat namen die gekomen en weer vertrokken zijn, zelfs in mijn korte carrière hier. Geen idee of iemand adb blijft, je hebt ook mensen die zich gewoon niet thuisvoelen en iets anders zoeken.

En jij bent lekker over je hobbel heen. En ik heb trek in friet.
En dat is er nou niet niet in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je hebt er niks voor gedaan om af te vallen. Dat is toch een groot punt voor mij. Wanneer ik drink ga ik ook overmatig eten. Die behoefte heb ik nu helemaal niet meer. Maar toch die kilo's zitten me super in de weg. Maar echt lijnen lukt me ook niet. ik wenste dat ik dat overgewicht kwijt was, hoe lang duurde dat bij jou? Ik kijk inmijn kast en in een jaar uit heel mijn garderobe gegroeit. Maakt me ook onzeker. Ik ging vaak drinken om die ontevreden gevoelens weg te spoelen, en ging weer zitten eten.
Zo'n cirkel, ach ik denk dat ik gewoon te ongeduldig ben.
Maar jij bent echt wel heeeeeeeeel goed bezig zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een link voor ieder die aan zichzelf werkt: http://www.zelfkennis.info .

@Houtje,
Goeie vraag, ik denk dat deze mensen niet gezellig in hun uppie ADB worden/zijn/blijven. Maar wilden ze wel echt?
Slaap lekker.

@An,
Moet er wel bij zeggen dat ik geen snoeper ben en met het stoppen met drinken ook minder kaas ben gaan eten 's avonds om de keel te verzachten.
Een grote eter ben ik nooit geweest. Ik geniet nu wel meer van mijn eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Nog even je bericht van 21.45 bekeken.
Zeker benauwd dat, het er voor altijd aan verslingerd raken.
En ook benauwd dat meer, denk ik.
Maar de rechtgeaarde alcoholicus is een meester in verneinen.
Soms dacht ik acuut het loodje te leggen (hept het?)
De macht is zo sterk dat alle misère, als het ware vergeten wordt.
Dit vergt dus een voordured alert blijven.
Ik denk ook dat de moeheid van de struggle komt, niet alleen ontwennen!

Dit vreet energie, zeker in het begin. En door mijn hervatten, ben ik steeds weer in het begin.
Zal er toch een keer door moeten. Anders kon het weleens te laat zujn.

Ga je goed Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook, Soothe, dat het energie vréét gewoon. En toch wordt het beter. Ik slaap beter (geef gewoon aan de vermoeidheid toe), ik eet beter (was altijd een hele slechte eter), ik doe meer (maar dat moet ook wel met een verhuizing), kortom ik merk de laatste tijd wel dat ik de goede keuze heb gemaakt. Het belangrijkste voor mij was de regelmaat: soms smokkel ik een uurtje, maar mijn dagritme is me inmiddels heilig geworden. Ben ook vitamine B-complex gaan slikken, nu een week of drie maar daar merk ik niet veel van geloof ik. Nou ja, het schaadt ook niet, even tijd gunnen nog.
Het is precies zoals je zegt: je moet er een keer doorheen. Go for it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...