Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hoi Ziza,Gelukkig een fijne vakantie gehad!Goed om te horen dat je in de loop van de tijd beter in je vel gaat zitten! Daar vaart iedereen en jijzelf ook, wel bij!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hihi, je hebt toch wel de goeie kinderen mee terug genomen naar huis Ziza???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hahahaha....Ja hoor het zijn onze kids... BLEEERRRR... ik wil dit... ik wil dat..... NU.......Het zijn schatjes.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 He Gem, jij had ook een goeie vakantie gehad las ik. Moeilijke momenten doorstaan. Top.Ok, de zeehond is nu mn moeder aan het slopen, tijd om in te grijpen. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Lijken ze een beetje op alcoholisten Ziza, die willen ook alles NU, en wel NU meteen, hihihihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hoi Gem.Dank je wel...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Dit zou heeeel lullig over kunnen komen maar zo bedoel ik dat niet hoor Ziza. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 het was een cadeautje dat ik pas heb ontdekt.dit gebeurt nooit meerik verwijder mezelf vanaf nu van alle drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Wel over mijn zoontje maak ik mij wel eens zorgen... hij is pas 5 maar OBSESSED met pokemon en videogames... we hebben dan ook besloten dat er bij ons geen Nintendo / spelcomputer in huis komt...Ik zie de blik in zijn ogen gewoon veranderen als hij af en toe een spelletje op de computer mag spelen...en hij wordt gek als ie moet stoppen...Nu hoeft dat niets te zeggen en gelukkig zijn zijn vader en moeder aardig op de hoogte van verslavend gedrag...het is een gaaf ventje hoor...Mijn dochtertje is een toverfee/prinses/toverheks in een persoonlijkheid.... hahaha... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Komt niet lullig over Bambam....je bent een aardige vrouw...Nou ja ik MOET NU een pop aankleden op verzoek van mijn dochtertje....Zie jullie later... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Goedemorgen allemaal,Alle mensen die ik nog niet ken (zie namen die ik nog niet eerder gezien heb), hoi.Iedereen die het droog gehouden heeft, goed zo, ben trots op jullie en bij degene waar het niet gelukt is, volgende keer beter, gewoon weer het met goede moed proberen.Het is mij gisteren gelukt, had het heel moeilijk tijdens het koken, het moment dat ik meestal mijn eerste biertje pak doordeweeks.Had hier ergens gelezen als je het bijna niet kan laten het moment uit te stellen, dat heb ik gedaan, besloot het biertje uit mijn hoofd te zetten en te kijken hoe het was na het eten.Daarna had ik het even druk dus geen tijd voor drinken en toen ik thuis kwam en de tuin vol visite zat die aan het drinken waren had ik die drang om te drinken weer goed in de hand.Na een paar vragen over mijn jus d' arange had ik resoluut gezegd dat ik gestopt ben met drinken omdat ik teveel dronk en het onzin is dat je drinkt voor de gezelligheid, je het gezellig moet vinden om de gezellige personen die er zien en niet een werkende stof die schade aandoet.Ze begrepen het deden er niet moeilijk meer over, respecteerde mijn standpunt. Toen ging het eigenlijk heel makkelijk de rest van de avond.Groetjes Calimero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Kransgenoten, een goedemorgen,Allereerst Corinne, gefeliciteerd met je nieuwe baan, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dan.Fantastisch meid!En Blacky, jij was bij het openen van het draadje meteen het zonnetje in huis.Ziza en Gem, welkom thuis. Die opmerkingen van Ziza en BB over kinderen gecombineerd met Safis puber versus volwassene gedachte doet hier ook weer wenkbrauwen fronsen: idd., het kind in ons wil direct genot, puur onvolwassen gedrag.Nog even over het evt. hervatten in de toekomst: Rudys"Voor je vrienden hoef je niet te gaan drinken. 't Zou zo maar kunnen zijn dat ze meer respect voorje hebben zonder dan met drank op. "was alweer 'n echte eye opener! Ik denk zeker dat dat zo is.Verder heb ik braaf hetzelfde lijntje in m'n alcoholschrift ingevuld m.b.t. gister: geen zin, niets gedronken.Hou het droog, waarde Dames en Heren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Way to go, Peppashooter en Calimero! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 HaddockIk mis je wel een beetje hoor en ben trots op je dat je zo goed gaat en tot goede gedachten komt.Ken je dat liedje van Cranberries dat heet Zombie dat gaat over oorlog maar het refrein doet mij altijd weer denken aan mijn verslaving en mijn trek:In your head, in your head,Zombie, zombie, zombie,Hey, hey, hey. What's in your head,In your head,Zombie, zombie, zombie?Hey, hey, hey, hey, oh, dou, dou, dou, dou, dou... Calimeroook voor jouw schouderklopjes...klap, klap, klapJe hebt dat "rottige gewoonte moment" tijdens het koken super overwonnen en ik merk ook altijd als ik maar niet toegeef aan die Gremlin het de rest van de dag vaak heel gemakkelijk verder gaat.behalve bij gremlin trekkracht 9 + 10 die houden echt wel een paar uurtjes aan.Doen jullie dat ook je trek momenten nummers van sterkte geven?PeppaJammer maar al vallende leert men...je hebt er in iedere geval over nagedacht wat het je gebracht heeft en of je het fijn vond dat is toch al een hele verbetering met de kater maar weer weg drinken.Gewoon verder tellen of opnieuw beginnen Alcohol de Baas zijn is er op vele manieren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Safi, trekmomenten op de schaal van Richter.Voorlopig is mijn leven nog 1 groot trekmoment, geen wonder na 15 jaar hijsen. Zou wel een beetje gemakkelijk zijn om na zesw weken te denken dat ik er ineens van af ben. Tuurlijk verlang ik er elk moment weer naar om mijn kop in het zand te steken. Maar ja, dat is het dan ook, je kop in het zand steken. Dus doe ik het maar niet.Lunch van dolma's (gekruide rijst in wijnbladeren verpakt) en straks weer aan het werk, er moet iets af voor maandag. Geen strand voor mij of Max vandaag.Geniet van een fijne droge dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hoi Ziza, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, en dat je kids zulke schatjes zijn. Ik kan je op een punt geruststellen (voorzover dat geruststellend is): obsessie met Pokemon en videogames is volkomen normaal op die leeftijd. Helaas duurt het ook nog een hele tijd, al kunnen de spellen variëren. Ik heb toen mijn kinderen klein waren ervaren dat een volkomen verbod op spelcomputers en spelletjes uiteindelijk averechts werkt. De kunst is er een evenwicht in te vinden, om te voorkomen dat ze helemaal niet meer naar buiten willen om gewoon te spelen. Een vaste tijd per dag (bijv. een uur voor of na het eten, en in het weekend bij het opstaan) werkte bij mij het beste.En zie, het is allemaal goed gekomen. Ze doen bij mij nog wel eens een computerspelletje, af en toe. Maar komen ook buiten, sporten, fietsen en doen vakantiewerk. BamBam, veel plezier met je neefje. Het wordt mooi weer, dus dat moet lukken.Blacky, ik doe met je mee vandaag!Allemaal een fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Zo alle boodschapen weer binnen. Wat is het een fantastisch weer vandaag!Bambam,veel plezier met je neefje!Anna,lekker de tijd aan jezelf! Ik hoop dat je ervan kunt genieten! Geen kids om je heen en met niemand rekening houden!Calimero,Welkom hier! Veel sterkte ook weer vandaag. Laat die ***te alcohol je er niet onder krijgen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 quote: Originally posted by: BentheSafi, trekmomenten op de schaal van Richter. Bij mij zijn ze non-existent of zeer hevig. Het lijkt wel af te vlakken, of is hier hoop de vader van de gedachte???????Voor de lezers onder ons. Ik bedacht me net dat ik jaren geleden 'n prachtboek over het verval en opgekrabbel van 'n zuipert gelezen heb: De Val, van August Willemsen.Prachtboek, echte aanrader!Heb al snel wat dozen boeken opengetrokken, maar daar is geen beginnen aan. In afwachting van de te timmeren boekenkast tegen de nieuw gestucte muur staan hier nl. alle boeken in dozen op de logeerkamer, en het zijn er nogal wat. Maar dat boek is zeker de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Altijd goed om wat titels achter de hand te hebben Haddock!Gelukkig is het prima weer voor gestucte muren. Niet te warm, maar het droogt wel lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Goei middag allemaal,Ik heb lekker uitgeslapen tot 12 uur. Het is mooi weer vandaag en dat is goed voor mijn humeur.De kinderen hebben mij weer verblijd met een gigantische hoeveelheid was. Genoeg te doen dus.Nu eerst maar eens rustig de draad lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Corinne, wat een langslaapster ben jij zeg! Haddock dat is inderdaad een boeiend boek, alleen jammer van het open einde. Ik haat open eindes in boeken.Overigens wat je laatst schreef over de vit. B: het is geen pepmiddel hoor, het helpt je lijf alleen sneller te herstellen van de excessen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Hoe kom je erbij dat ik geen kids om me heen heb Gem? Ze zijn er allebei hoor, het is alleen de vraag of je ze nog kids moet noemen. Niet dat volwassen zonen minder tijd en aandacht vragen dan kleine hoor, maar het is toch anders.Zo, de boodschappen zijn weer binnen, de parasol uitgeklapt, en ik heb besloten dat het veel te warm is om nu in de tuin te gaan werken. Dus maar even relaxen, hondje even uit, voordat het weer tijd is om aan het eten te beginnen.Ik heb ook lang uitgeslapen vanochtend, en dat was heerlijk. Het nadeel is alleen dat er nauwelijks tijd overblijft om nog andere dingen te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 er is een nummer geschreven over alcoholisme door joe walsh van the eagles,hij is er zelf een, vandaar.het nummer heet one day at a time, voor ons een duidelijke boodschap.maar ergens in de tekst staat: I got help from something greater than me.ik heb wel enig idee waar dat over gaat maar ben nieuwsgierig naar jullie meningen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 Ziza weer welkom thuis! en zo komt iedereen weer een beetje terug op het honk, gezellig!Ik ben vanmorgen voor het eerst mijn nieuwe ogen gaan uitproberen met hardlopen en dat ging prima, 11 km lang hihihi.. wel een kleine pauze ingelast want na driekwart van de route kom ik altijd een bramenstruik tegen, dan mag ik altijd even wat proeven van mezelf.. lekker!! De rest van de dag zit ik nu al binnen achter mijn computer de foto's van istanbul te bewerken en up te loaden.. zijn er een beetje veel! en nee, helaas nog steeds geen kat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2007 @Blacky,Veel plezier vandaag.@Sandra,Echt een ochtendmens.@An,Katers heb ik nauwelijks gehad, dat komt omdat ik tijdens het drinken ook gewoon veel water dronk. Dus ik ving het uitdrogen van de hersens door de alcohol continue op. Niet met opzet, maar ik ben gewoon een dorstig mens.@Gem,@Safi,Krijg jij ook altijd je migraine op een oog. Ik ook, mijn rechteroog. Als mijn linkeroog daar ook mee begint, dat zie ik soms niets en dan voel ik me echt beroerd, dan moet ik wel het bed in. Verduisteren of oogkleppen helpen dan van geen meter, het schelle licht komt van binnenuit. Het is nu meer dan 2 maanden geleden dat ik nog een migraine heb gehad. Even afkloppen.@Tapas,Ik hoop echt dat Kaatje nu snel thuiskomt.@Peppaschooter,Opstaan en onderzoeken hoe je ertoe kwam om die fles wijn door je keelgat te gieten.Waar kwam die fles vandaan, had je die gekocht of nog in huis?Die had je dus ooit cadeau gekregen. Ik ga nooit meer een fles cadeau geven.@Benthe,Jij had die vraag dus al aan Peppaschooter gesteld.@BamBam,Veel plezier met je neefjes. Afleiding genoeg dus vandaag.@Ziza,Welkom terug van een zo te lezen fijne vakantie met mooi weer.Spelletjes en de obsessie ervoor zijn leeftijdgebonden. Dat waait vanzelf weer over.Af en toe moest ik mijn kinderen er ook vanweg houden, maar dat viel nogal mee.Mijn dochter speelde maar al te graag buiten en mijn zoon keek graag TV, tekenfilms, maar ook woordspelletjes, later kwamen daar ook de beursberichten bij. Niet verwonderlijk dat hij nu economie en bedrijfseconomie gaat studeren.@Calimero,Koken en het wachten tijdens het koken. Koken vind ik een vervelend karwei en tijdens de wacht bij de kookpotten verveel ik mij en dat werd dus opgelost met 2/3 glazen wijn. Koken was dus de eerste maand van het stoppen het moeilijkste om door te komen.Dus je hebt je visite eigenlijk gezegd dat ze beter niet kunnen drinken, omdat het onzin is te drinken voor de gezelligheid?@Haddock,Dank je.He, ik heb ook geleerd dat je kunt lezen zonder wijn erbij.@Safi,Ik had ook een schaalmodel voor de trek (bij de opdracht anders doen heb ik die opgeschreven voor mijn hulpverleenster (dat was 12 mei, dus na een maand stoppen):De lichte trekmomenten (1-4) heb ik nu al onder de knie en komen eigenlijk niet meer voor. De waren allemaal gerelateerd aan een beetje onzinnige gewoontes, zoals - thuiskomen even een slok en erbij zitten om meer slokken te nemen- klusje geklaard even zitten en een slok nemen- even een pauze nemen en een slok nemen- even zitten en een slok voor ik daar aan begin- ik heb nog geen zin om eraan te beginnen eerst nog een slok (toen nam de zin om dat te doen meer af)- tijdens bezoek even de keuken inwippen en een slok nemen- op bezoek even slok jenever uit het waterflesje als de gastvrouw/heer even de kamer uit is- bij een lange treinreis idem dito- zo zijn er nog een paar.Deze gewoontes heb ik zowat allemaal veranderd met ander gedrag met als gevolg dat deze trekmoment eigenlijk verdwenen zijn.In de middencategorie (5-7) zitten wat gewoontes die ik niet gedragsmatig kan wijzigen omdat ze door de plaats van handeling gebonden zijn, zoals- bij de kookpotten en -pannen waken- lezen en roken onder de dampkap.Hier heb ik voornamelijk de gedachte bijgevoegd dat ik dit soort dingen ook best kan zonder wijn, naast de gedachten van ik hoef toch niet en ik kan toch niet door de refusal. Het enige wat ik gedragsmatig kon wijzigen was het drinken van water of sap. Leuke aantekening is dat ik nu ook minder rook, want roken was ook een goed excuus om bij de wijn te zitten. Ik blijf ook niet zo lang zitten lezen en ga eerder wat anders doen. Bij koken blijf ik niet de hele tijd zitten maar loop tussendoor een minuutje weg, zo snel brand iets niet aan of kookt iets over.Deze trekmomenten doen zich nog af en toe voor, maar gaan snel over.Lastiger is het omgaan met de hoogste trekcategorie (8-10). Deze momenten, voorzover ik ze tot nu heb weten te analyseren zijn niet aan specifieke gedragingen gebonden. Wel doen ze zich altijd voor op de woonverdieping (de woonverdieping bestaat uit de woonkamer, de keuken en mijn computer/pianohoek). Ik voel me dan meest niet geheel ontspannen. Andere handelingen helpen me dan niet, positieve gedachten willen dan niet doordringen, alleen de gedachte dat ik niet eens kan omdat ik refusal slik, maar ja dat is geen gedachte waar ik in een verder gelegen toekomst gebruik kan maken en echt positief is ze ook niet. In zulke gevallen, rest mij maar een paar ontsnappingsmogelijkheden qua gedrag, want gewoon tanden bijten helpt de trek niet weg en dit zijn: voor langere tijd de kamer verlaten dus of naar buiten een wandeling maken (niet de beste optie, want dan loop ik te piekeren) of naar bed gaan voor een uur of wat. Helaas kan ik deze gedragingen niet altijd gebruiken door tijdsgebonden activiteiten in huis en dan is het gewoon kwestie van tandenbijten tot de trek over is.@Anna,Mijn zoon wil volgend jaar naar Rotterdam verkassen voor zijn studie. Ben benieuwd hoe dat dan zal gaan. Ik heb het sterke vermoeden dat hij dan in de weekends naar huis komt met een stapel wasgoed.Nou ja, een zorg voor later.@Marieke, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden