Spring naar bijdragen

zaterdag 25 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

Zo ik ben bekaf.
Net de boodschappen gehaald, alleen het hoogstnodige. Ben dit weekend toch alleen.
Ik heb me te pletter gewerkt in de tuin, met resultaat (een kliko vol met kop erop).

Ik heb eigenlijk zin om weer naar bed te gaan.

Over trekmomenten: o o o o o o o :wacko::huh::devil::( daar kwam toch ineens trek in een koud biertje. Gauw gedouched, dat helpt geweldig je voelt je weer helemaal fris en aan de spa rood gegaan en een iets te groot ijsje gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Houtje,

Ik kreeg daarstraks ook onverwacht trek in wijn. Misschien wel omdat ik een opkomende migraine heb. Dat ging destijds ook gepaard met extra drinken. Inmiddels is dat wel over, vanzelf, want ik heb er niets aangedaan.

Als je zo zit te zwoegen in een zonnige tuin, kan ik me goed voorstellen dat je nu uitgeput bent en wellicht ook een rozig gevoel hebt. Je hebt het gewoon verdient om nu lekker onderuit te zakken en te niksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

@Calimero,


Koken en het wachten tijdens het koken. Koken vind ik een vervelend karwei en tijdens de wacht bij de kookpotten verveel ik mij en dat werd dus opgelost met 2/3 glazen wijn. Koken was dus de eerste maand van het stoppen het moeilijkste om door te komen.


Dus je hebt je visite eigenlijk gezegd dat ze beter niet kunnen drinken, omdat het onzin is te drinken voor de gezelligheid?





Hoi Corinne,

Vind koken ook het moeilijkste moment om van de drank af te blijven of als ik thuis kom van ergens geweest zijn, maar dat zal vast wel wennen.

Heb de visite niet gezegd dat ze beter niet kunnen drinken, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken, heb wel gezegd dat ik het onzin vind dat drinken gezellig is, plezier niet zit in alcohol maar in de persoon.
Trouwens bedacht me later op de avond dat uiteindelijk alcohol juist zorgt voor het verpesten van de sfeer, zijn genoeg mensen die met teveel alcohol lastig worden, plakkerig, zeurderig, agressief.
Wat dat betreft dronk ik veel, kan heel veel drinken voor ik merk dat er alcohol in mijn lijf zit, maar als ik voelde dat ik aangeschoten raakte stopte ik, bij feestjes waar teveel mensen aangeschoten of dronken werden ging ik weg, zo gezellig vind ik dronken mensen over het algemeen niet.
Er is wel een moment dat ik trouwens vind dat mensen niet zelf moeten weten of ze drinken, dat is wanneer ze anderen in gevaar brengen door in de auto achter het stuur te stappen of wanneer ze anderen kwaad gaan doen.

Groetjes Calimero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje stil.. Ben ook in de tuin aan het werk -- geen trek & steeds een helderder beeld van wat me allemaal nog te doen staat.. Ik voel me ook weer sterker .. Ik geloof dat ik het zelf moet doen, en ik geloof dat ik het kan .. en ik doe de goede dingen, geloof ik: ik loop niet weg, ik ga intensief verder met therapie, ik sta open ook voor negatieve feed back, ik drink niet, ik belazer de boel niet, ik kabbel een beetje voort. Ik ben er nog.

Geniet allemaal van dit weekeinde. Het is buiten echt lekker nu!

Geen flessenen openen, maar een kalm gemoed zoeken en mild zijn voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de straat naast de supermarkt hangt met goed weer altijd een vaste groep haveloze bierdrinkers, plus een wisselend aantal satellieten. Ze vallen niemand lastig, ze staan daar gewoon de hele dag van die halve literblikken weg te drinken. Om beurten gaan ze naar binnen om voor ieder een blik te halen. (Vraag ik me altijd af: waarom besparen ze zich die moeite niet en halen ze een hele tray tegelijk? Maar misschien drinken ze dan te snel. Of drinkt de ene dan stiekem meer dan de andere en krijgen ze ruzie. Zo zou ik dat waarschijnlijk wel doen, als ik daar tussen stond: "Hee, jongens, kijk eens naar de overkant", en dan gauw een blik weggrissen.)
Toen ik nog dronk en me elke dag naar de super sleepte voor mijn hoeveelheid wijn, dacht ik altijd door mijn nevelen heen: "Dat is je voorland."
Nu denk ik: "Hè hè, daar hoef ik me dan tenminste geen zorgen meer over te maken."

Peppashooter, wat dat opperwezen betreft, dat kan wel zo veel betekenen. Amerikanen zijn natuurlijk nogal traditioneel godsdienstig, maar als je je er in verdiept zijn er zoveel opperwezens als dat er mensen zijn, geloof ik.
Volgens mij wordt er universeel bedoeld: een kracht die van nature in je zit, maar waarmee veel mensen door hun opvoeding of iets anders, het contact hebben verloren.
Waarom vroeg je het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ga niet alles bijlezen, is me te veel. Wil even laten weten hoe het gaat.
Het gaat heel goed, kwam vanmorgen tot de ontdekking, dat ik eigenlijk helemaal niet meer moe ben. En dat ik steeds vrolijker wordt, steeds meer goede zin heb, kortom me steeds gelukkiger begin te voelen. En dat dankzij alleen maar, door die eerste te laten staan.
Dus alle twijfelaars en mensen die het moeilijk hebben, stoppen is echt de moeite waard. Ik heb nu na bijna 13 maanden droog, dit ervaren.

groet Ferry.


typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Calimero,
Zo is het. Dat het lang duurde voordat je/ik effect voelde van drinken, komt door de gewenning.
Ik dronk per dag meer dan twee flessen wijn. Ik denk dat als er nu zo een hoeveelheid mijn lijf ik komt, op zijn minst in coma raak.

@Houtje,
Vandaag zit ik aan de tonic, lekker.

@RJB,
Dat denk ik ook, jij kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstel: het staat er nogal pedant, "toen ik nog dronk...", alsof ik zo zelfverzekerd ben dat ik het nooit meer zal doen. Ik weet gewoon niet hoe ik het anders moet uitdrukken.

RJB, de wens die je geeft, "mild zijn voor jezelf", pas die vooral ook op jezelf toe.
Fijn dat je je blijkbaar kalmer voelt vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ferry,
Heerlijk zo een gevoel. Het sterkt mij dat jij dat gevoel zo kenbaar maakt. Dank je.


@Benthe,
Ik heb het ook wel over toen ik nog dronk. Ik zeg het ook steeds en per slot van rekening drink ik nu al ruim 4 maanden niets meer. Het maakt gewoon het onderscheid tussen die twee.
Voor ik dronk, toen ik dronk, toen ik voor de eerste keer stopte, toen ik mijn terugval had, toen ik dronk, nu ik niet meer drink. Hoe anders kan ik het verschil aanduiden.
Nu drink ik niet. Zo is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Excuses met de kids. Ik bedoelde Houtje. Ik weet dat jij oudere kinderen hebt!
Dus:

Houtje,
Geniet je een beetje, was mijn vraag?

Je had trek in een lekker biertje! Nou ik kan je de hand geven: ik heb sinds ik thuis ben voortdurend trek in een glas! Wat is dat toch. Ik heb het bij anderen al eerder gelezen, overleef je de vakantie zonder alcohol en dan bij thuiskomst toch dat eerste glas nemen!
Ik moet zeggen dat ik al heel nederig thuis kwam, omdat het me meer moeite kostte om niet te drinken dan ik dacht. Daarnet in de tuin gezeten (met een glas fris), maar ik had trek! Gewoon heel erg trek! En dat heb ik nog! Ik wil niet drinken, dat ga ik niet doen, maar het kost me moeite verdorie.
Niet leuk dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gem, wat bevalt je niet aan thuis zitten dat je trek hebt.
Of is het alleen de overgang van vakantie naar dagelijkse sleur.
Wat is er mis met de dagelijkse sleur.

Spreek je gedachten uit.
Vertrouw ze toe aan het papier. papier.

Eigenlijk zou je moeten nagenieten van de vakantie.
Vanwaar die dip?

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,
ik snap het zelf niet. Echt!
Is het omdat ik weer aan de slag moet maandag? Ik heb er geen zin in, maar om daardoor die trek te verklaren? Ik ben momenteel gewoon niet blij, weet je. Ik baal ervan dat ik het zo moeilijk heb gehad met die drank, ondanks dat ik een fijne vakantie heb gehad. Misschien hoopte ik een sprongetje vooruit te maken doordat ik niet zou drinken...terwijl ik nu het tegengestelde voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Niet toegeven aan die trek. Bij mij luidde het wel toegeven aan die trek na de vakantie vorig jaar mijn grote terugval in. Die wens ik echt niemand toe. Dus weersta, hoeveel moeite dat ook kost.

@Rudy,
Je stelt die vraag weliswaar niet aan mij, maar ik was vorig jaar blij weer thuis te zijn na een heerlijke vakantie. Maar ik was wel ontzettend moe na die vakantie door de lange thuisreis met hindernissen.
En moeheid is gevaarlijk voor mij.

@Gem,
Je hebt het goed gedaan tijdens de vakantie en je doet het nu ook goed. Hou vol. Je kunt het en je bent een kei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij willen altijd zo snel mogelijk van onze onaangename gevoelens verlost worden.
Drinken is dan de meest voordehand liggende optie.

Aanvaarden is de boodschap.
en niet toegeven aan de drank.
Iemand zij eens tegen mij: als je in de put zit, blijf dan eens wat langer beneden.
Kijk eens om je heen want in die put bevinden zich vaak onverwerkte emoties uit het verleden wat nodig is om in het heden te kunnnen leven.

Misschien wat zware kost voor vanavond maar ik vond het wel mooi gezegd.
En het is waar.

Sterkte Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Net zoals ik het moeilijk had toen ik voor mijn vakantie stond, heb ik het nu moeilijk! Ik weet dat jij een enorme terugval hebt gehad na je vakantie vorig jaar en ik wil het ook niet. Maar ik baal er zo van. Misschien dat ik heel erg geschrokken ben van dit gevoel omdat ik er niet op bedacht was! Ik heb het niet verwacht! Gisteravond zei ik heel stoer tegen mijn man, breek die fles rose maar aan. Het is tenslotte nog vakantie! Hij dus aan de rose en ik aan de thee. No big deal. Maar nu staat die andere helft me in de koelkast heel erg aan te gapen!
En of ik nu heel erg stom ben of niet, maar ik durf niet aan mijn man te bekennen dat ik die fles in de koelkast heel erg moeilijk vind! Ik wil hem niet bang maken, dat ik bang ben voor de bijl te gaan. Een soort misplaatste trots dus, want als ik het niet tegen hem kan vertellen, tegen wie dan wel!
Ik merk dat ik de strijd heel erg in mijn eentje voer, omdat ik er absoluut niet trots op ben alcoholiste te zijn! Zo van, ik heb het ergste gehad (het afkicken en de eerste weken) nu ben ik weer heel erg sterk!
Het gevoel dat als ik dit tegen anderen zeg en uitspreek ik het alleen nog maar moeilijker krijg.
Dus ik hou mijn mond. Het gaat ook wel weer over dat weet ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,
dat is waar wat diegene tegen je heeft gezegd. Ik ben geneigd alles teveel te bedekken en te doen alsof er niets aan de hand is! terwijl ik niet voor niets hier al maanden rondhang he?
Misschien moet ik mezelf ook wel even heel erg tegenkomen om dan weer een stapje voorwaarts te kunnen zetten. Wil ik teveel en te snel en te sterk zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinnen vermoeidheid was voor mij eveneens een gevaarlijk moment.
Ik mocht nooit uitrusten, dat was voor watjes.
Ik stond mijzelf niet meer toe om te gaan rusten als ik vermoeid was.
Ik dronk mijn vermoeidheid weg.

Nadat ik gestopt ben met drinken moest ik leren wat vermoeidheid was.
Evenals ik een boterham moest leren smeren en het verschil voelen tussen honger en dorst.

Nog niet zo lang geleden kwam ik tot de ontdekking dat ik als een gek door het huis rende om het werk maar zo vlug mogelijk klaar te krijgen.

Het enorme tempo van vroeger om daarna te mogen drinken als beloning.
Ik hield vroeger met deze levenswijze bewust mijn drankpatroon in stand.

Sindsdien heb ik mijn werk in stukjes gehakt zodat ik het overzicht blijf behouden en ik niet onnodig vermoeid raak.

Slaat de vermoeidheid desondanks toe zal ik voor een oplossing als een hulp voor enkele uren in de huishouding moeten kiezen.

Vroeger was op deze manier zoeken naar oplossinge voor mijn problemen ondenkbaar.

ik ben inmiddels een dankbaar mens voor wat er nog op mijn weg komt.
Van te voren dankbaar zijn is geloven dat wat je krijgt , er is (Uit het boek gesprekken met God)

Rudy........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gem,

Het is zo vreselijk herkenbaar wat je schrijft. Verlangen wij niet allemaal naar een fles koude wijn of rosé in de koelkast

DIE ONS NIETS DOET?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?

Dat is toch wat we het liefst zouden willen, niet meer "geraakt" worden door die wijn. Ik dacht wel eens, leefde ik maar in de jaren 30 in Amerika, t.t.v. de drooglegging, maar het is meer waarschijnlijk dat ik dan ook ondergronds mijn borrel wel zou vinden.

Maar dat is dus het grote probleem, bij mij tenmiste, ik zou graag die fles in huis willen hebben staan ZONDER problemen.

En daar baal ik dus van, en dus ben ik een alcoholist. Die niet beter kan worden, maar alleen kan leren er niet aan toe te geven (en met roken vond ik dat toch makkelijker).

Nou moet ik ook zeggen dat het voor 50% opkomt door er hier over te lezen en over mee- te schrijven, maar ik doe het bewust om mezelf alert en scherp te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Je man weet waar je mee bezig bent. Zeg het hem maar gewoon.
Hij heeft heus liever dat je hem zegt. Dan heeft hij de keus: vanavond nog van die fles drinken of ze nu leeggieten in de gootsteen.

Mij kostte het van de week ook moeite om van dat proefslokje te vertellen, maar heb het wel gedaan.
Hij zal er nu ook rekening mee houden en zijn biertje niet onbeheerd achterlaten bij mij.
Ik sta nu eenmaal machteloos t.o. alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf heb ik mijn vermoeidheid ook altijd weggedronken.
Ik ben nog nooit zo moe geweest als sinds ik ben gestopt. Ik denk dat dat niet alleen te maken heeft met wat je je lijf hebt aangedaan, maar dat je nu ook geen gelegenheid hebt om die vermoeidheid weg te drinken. Als ik moe was nam ik gewoon een slok en het ging beter. Iets wat soothe ook al diverse malen heeft gezegd! Nu moet je het allemaal doorvoelen, omdat je het niet meer weg kan drinken. En ik ben daarvoor te ongeduldig! Ik zal dus geduld moeten leren hebben met mezelf. En dat is iets heel moeilijks voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...