Spring naar bijdragen

zondag 26 augustus

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, ik wil graag even mijn oprechte waardering uitspreken voor jouw reactie. Mijn kritiek op jouw manier van schrijven moet op zijn minst pijnlijk voor jou geweest zijn, en als er iemand hier het volste recht heeft daarom kwaad op mij te worden ben jij het. In plaats daarvan beloof je rekening te houden met mijn gevoeligheden, en vraag je me zelfs je erop te wijzen als je het weer doet.
Je bent een enorm verdraagzame vrouw, daar kan ik nog heel veel van leren. Ik hoop niet dat je ooit iemand tegen komt die misbruik maakt van jouw goede wil en verdraagzaamheid, want dat verdien je niet. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Ik doe mijn best.:$
Heb je nog contact met die vriendin?
Ik heb een vriendin (ex-collega) die al van geboorte af slechthorend is. Ze zou een cursus gebarentaal gaan doen, ik weet niet hoever ze daar nu mee is.
Nu ze ouder wordt, neemt die slechthorendheid ook toe. Mijn stem is lager dan de meeste vrouwenstemmen en daardoor moet ik ervoor zorgen dat ik haar altijd aankijk als ik spreek, het liplezen heeft ze daarbij nodig. Mijn andere vriendin (ex-collega) moet opletten dat ze langzamer praat.
We kunnen alle drie goed met mekaar opschieten. Het is weer tijd dat we een dagje samen uitgaan, dus de mailtjes komen weer flink op gang.

@Marieke,
:)

@Soothe,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello everybody..
Vrijdag gaan eten met vrienden en het is gelukt om dat ene glas wijn NIET te drinken tijdens het eten, nadien uitgeweest , iedereen goed gedronken en ik maar Zero binnengieten, met gevolg dat ik gisteren een ganse dag uitgeteld was van altijd maar neen te moeten zeggen, ...maar ik ben er toch afgebleven hé...nu dus dag 21 nuchter (buiten dat ene kriekje (dag 16) maar dat tel ik nu al lang niet meer mee, vandaag had ik enorme trek, mijn dochter is geweest en die drinkt steeds haar portooke en ik ben er weer afgebleven, het gaat de goede kant op maar het is een gevecht dat we dagelijks moeten leveren.
tot morgen en voor iedereen nog een droge zondagavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,
wat een zorgen kan je soms hebben om die kinderen he? Als je zoon nou nog een doel had en wist wat hij wilde dan was het gemakkelijker voor hem (en jullie). Nu moet je met lede ogen toezien.
Ik moet zeggen dat ik door mijn dochter een enorme portie geduld aan het leren ben. Dat zal voor jullie niet anders zijn.
Ik hoop dat je actie morgen in ieder geval voor jou meer rust oplevert. Als het je zoon ten goede komt is dat meegenomen. Vreselijk herkenbaar allemaal en vreselijk moeilijk.
Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep,
Gefeliciteerd met je 21 dagen en proficiat dat je het onder deze omstandigheden hebt gedaan.
Het is moeilijk, maar uiteindelijk gaat het gemakkelijker. gisteren was ik niet op mijn best en de dag daarvoor ook niet. Vandaag gaat het me goed af en dat is in het algemeen zo.
Jij hebt "nee"gezegd en het is je gelukt. Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelahoep: proficiat, alweer 21 dagen, lastig dat vechten he?

Quera: doorzetten meid, je wilt het graag toch, stoppen?

Paul: proficiat! 2 1/2 week, en het gaat je zo goed af, heerlijk zeg.

Tolie: ik hoop dat het je nu wel lukt, ellendig als je dan niet kan slapen, kan je geen medicijn krijgen?

Ik heb dag 13 overleefd, vanavond gaat het zeker lukken, maar het was niet eenvoudig. Ben toch naar het feestje geweest. Geweldig weer, heel gezellig, veel bier en wijn!! Maar ze hadden ook water, koffie etc. Mensen drongen aan 'ach toe een glaasje' 'Nee ik moet rijden' heb ik gezegd, 'nee dank je wel, ik heb er nu geen zin in'. Sjemig, het water liep me uit de mond, kwijl, kwijl.....................
pffff..... nu moet ik het mijn kop nog uit krijgen,.........maar we gaan verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Elkaar pluimen geven is het leukste wat er is.
Kom maar mensen met je mijlpalen en daden.
Jij ook gefeliciteerd. Je hebt standgehouden in een moeilijke situatie. Je wilde gisteren niet en je bent toch gegaan. en het is gelukt!!!!!
Hier krijg je toch energie van! Zet hem op! Jij weet als geen ander wat de voordelen zijn om niet te drinken. Je bent uit die vicieuze cirkel. Knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem, ja ik ben uit de cirkel gestapt en ja ik weet wat het is om niet te drinken. In al die jaren zijn het de momenten van feesten, feestdagen waarmee ik het toch altijd wel moeilijk had. Van mezelf weet ik dat dit nooit over zal gaan. Vandaag kon ik het weerstaan doordat ik direct de gedachte 'dit mag ik dus niet meer' uit mijn hoofd moest gooien en moest denken van mezelf 'alleen vandaag, vandaag moet en wil ik het volhouden' om vervolgens bewust met iemand over 'ditjes en datjes' te praten. Maar dat is toch vermoeiend. Ook moet ik op zo'n moment voor ogen houden dat het niet allemaal even prettig is: op het feestje waren er een heel aantal die nu de grootste lol hadden, maar morgenvroeg met een megakater zitten te kijken. Het bewust je gedachten sturen en je niet laten meeslepen door emoties en gevoelens die niet kloppen uiteindelijk, althans niet volledig zijn. Noemen jullie dat een 'gremlin': ja zo iemand die van die dingen in je hersens fluistert..... Ahhhh ik had dus een gremlin op mijn schouder :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Blij te horen dat je nu weer beter in je vel zit.

@Hoelahoep,
Ze hebben er samen al drie op, hoeveel had je er gestuurd?
En die drie weken pakt niemand meer van je af. :present: :present: :present:

@An,
Je dertiende dag zit er ook bij op, goed zo.
Die gremlins kunnen behoorlijk lastig zijn, maar het voelt o zo goed als je ze de baas kunt blijven.
Doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Natuurlijk had je een gremlin op je schouder. Daarom zijn die situaties voor ons zo gevaarlijk, zeker als we nog in het begin zitten. Jouw gremlin kon echter afdruipen.
Ik heb nog niet veel feestjes meegemaakt en daar ben ik blij om. Onze vrienden wonen een fiks eind rijden weg, dus ik heb het geluk de BOB te kunnen zijn als we weggaan. Ik dronk dan nooit, dus dat maakt het misschien wat gemakkelijker voor mij.
De tijd van feestjes en verjaardagen breekt echter aan dus ik zal ook op de proef worden gesteld.
Ik hoop het dan ook tegen die tijd eveneens te kunnen volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp denk ik nu pas wat jullie met een 'gremlin' bedoelen. Handig als je het een naam kan geven.
Alsof iemand van buitenaf je wilt pakken. Hij zit er nu ook, te pesten, te emmeren..... heb een pammetje genomen, want ik krijg er stress van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
als eerste een vraagje wat is een pammetje en wat doet het ??
ben blij voor jullie dat de pb menings verschillen uit gepraat zijn want ze kunnen ook gevaarlijk zijn wat het adb zijn betreft (praat uit eigen ondervinding maar niet wat dit forum betreft )
ikke dagje naar blankenberge geweest maar er was teveel volk en hou daar niet zo erg van als het hondje mee is , op tijd weg en via oostende terug naar huis was weer een leuke dag
voor het goede weer moest men ook niet aan zee zijn was bewolkt en mijn trui kon ik verdragen :)
tapas en al nieuws ??
aan iedereen die het weer gelukt is :musicnote::present::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemaal gefeliciteerd met mijlpalen al is het maar van vandaag doorkomen zonder alcohol, hoelahoep 21 dagen goed hoor, is mij nog niet gelukt.
Lusten katten gremlins? Tjee, dat die drie katten van ons dan niet eerder in mijn nek gesprongen zijn om de gremlins te pakken.
Vandaag voor het eerst sinds ik weet niet hoe lang, geen last van gremlins, hoop dat het zo blijft de rest van de avond, maar denk het wel, zie geen aanleiding waarin ze zullen komen, ga gewoon mijn derde dag redden.
Fijne avond verder nog. Las over kruidenthee, na de goede tip van karnemelk komt die ook mijn boodschappenlijstje te staan, is ook al ik weet niet hoe lang geleden dat ik dat op heb.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Quera: doorzetten meid, je wilt het graag toch, stoppen?

Ja absoluut, vandaag is mijn tweede dag. :)

@Tolie
Ik herken dat ook van morgen ga ik stoppen en de andere dag is het weer hetzelfde. Daarom heb ik me hier ook aangemeld. Het bleef hier maar bij morgen en ik ben pas met de tweede dag bezig en hoe het verder loopt weet ik niet, maar wel dat ik er voor ga en ik zal volhouden tot het me gelukt is. Jij ook succes.

Verder iedereen gefeliciteerd met het volhouden en Hoelahoep al weer drie weken. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry Gem is er geloof ik even niet, maar in haar plaats: gefeliciteerd. Ben je er afgepeigerd of juist heel fit van geworden?

Blacky die route Blankenberge, Heist, Oostende (geen idee of ik het nu in de goede volgorde zeg) fietste ik vroeger elk jaar, eerst met de trein plus fiets naar Breskens en vandaaruit met de pont over en een dag fietsen. De laatste jaren is daar de klad in gekomen vanwege mijn drank-excessen, maar als september een beetje mooi blijft ga ik dat als beloning aan mezelf weer doen.
Ik vind het ook niks, een drukke omgeving met de hond.

Corinne daarmee beantwoord ik meteen jouw vraag of ik die slechthorende vriendin nog wel eens zie. Nu ik me weer redelijk helder voel heb ik pas weer contact met haar opgenomen en eerlijk verteld waarom ik haar, en anderen, zo had verwaarloosd. Ontroerend was dat, ze was niet kwaad maar alleen maar blij voor me dat ik mijn leven weer oppak. Ik heb daar echt even een potje zitten janken.
Maar goed, binnenkort gaan we dus een dag op de fiets weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...