Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by: Benthe


By the way, Houtje heeft ergens (ik kan het niet meer vinden houtje!!!!) een prachtig verhaal geschreven over "Het gat in je ziel". Dat dekt de lading wel.
q]

Ik heb het bericht gevonden.http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=1207&enterthread=y

Tjemig, wat een herkenning.
Dat gat dat ik steeds maar gevuld heb met alcohol. Dat gat is overdag nog te verdragen, maar 's avonds, als ik hier alleen zit, voelde ik altijd een onbestemd gevoel van pijn, verdriet, teleurstelling.Ik wilde dat niet voelen en met een aantal glazen alcohol op voelde ik het al minder. Hoewel de alcohol soms ook een averechts effect had en ik overdreven emotioneel werd.

Zo, wat een inzicht gekregen, en dat al op de eerste dag op het forum!
De herkenning, het voelt een beetje als thuis komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is inderdaad een mooie tekst, Houtje! Ik denk herkenbaar voor vele verslaafden! En ik denk dat in de liefde voor jezelf (genoeg hebben aan jezelf) inderdaad de sleutel zit tot een gelukkig, vrij en evenwichtig leven.

(ook, inderdaad, Benthe, om anderen te kunnen zien voor wat ze zijn: daar hoort een soort onvoorwaardelijkheid bij en een soort vertrouwen dat je pas kunt geven als je "at ease" bent met jezelf! Je schreef dat al eerder: en het is volgens mij heel waar! Hongeraars naar liefde zien niet wat de authentieke behoeften zijn van anderen -- en voorzover ze die wel zien, denken ze dat zijzelf de minst geschikten zijn om daaraan tegemoet te komen.. Een tragische toestand...)

(Ik graaf zorgvuldig om de bolasters heen, Benthe!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix

Welkom op het forum en ik hoop dat je tot een besluit kan komen of je nou wil minderen of stoppen.
Ik ben begonnen met minderen en kan je niet zeggen of dit de juiste manier is want ik heb dit minderen en weer meerderen nu al 11 jaar volgehouden. Dit omdat ik de gedachte om 'nooit meer......' niet aankon. Maar die gedachte heb ik nu omgezet naar vandaag drink ik niet en ik hou dit nu al vol sinds 7 juli 2007. Het is niet altijd makkelijk want nadat de ergste moeheid en lichamelijke pijntjes wat afzakken komt ook en euforie gevoel van ....ach zo is het toch ook goed...gewoon af en toe drinken...moet kunnen...ik heb het in de hand.....en dat is denk ik de diepste valkuil om weer te gaan meerderen.

Ik kijk niet verder dan vandaag en probeer dit zo lang mogelijk vol te houden en pas als ik een uitglijder heb zal ik het probleem anders aan gaan pakken. Mijn plan is om naar de AA te gaan of de Buitenvelderse groep die mensen met allerlei soorten verslaving (eet/drugs/gok/alcohol etc) bij elkaar brengt en dan net zoals de Aa met een 12 stappen plan werkt maar dan zonder die Hogere macht.
Ik heb onder Tips en adviezen een goed stukje (sorry erg lang stuk :P ) geplaatst dat ik op het internet heb gevonden en het geeft antwoord op elke vraag die je zou kunnen hebben over de AA.

Ik wens je veel succes!

Ik ben vandaag bij de dokter geweest en het was weer een puinhoop net als elke andere dokter waar ik vertel dat ik een alcohol verslaving probleem heb.
Het wordt gelijk geminimaliseerd naar ...nou,nou zo erg zal het wel niet zijn en als je dan zegt ja hoor het wel heel erg want ik ben al 32 jaar verslaafd aan die rotzooi en dronk in mijn slechtste tijd meer dan 110 glazen in de week en in mijn mindering tijd minstens 35 glazen in de week.
Goh zegt de dokter nooit gedacht dat jij zoveel kan drinken en daarmee was de kous af !!! Want ik was nu toch goed bezig.....??????!!!

GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!! :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Toen ik over mijn zorgen over mijn hersenen begon schakelde hij gelijk af met dingen op te schrijven en beweerde dat ze op zo'n scan helemaal niet veel konden zien . En ik had toch geen Korsakove?
Nee dat vond hij helemaal on nodig en een neuropsychologisch onderzoek deden ze alleen maar bij demente bejaarden.

Refusal...nou dat had hij nog nooit voorgeschreven en haalde het grote boek erbij.
Erg veel bijwerkingen en normaal wordt het voorgeschreven door de Verslavings zorg en dan samen met Psycho analyse...dus daar begon hij ook niet aan en dan kon ik helemaal niet meer drinken en dat was toch niet de bedoeling.

Nou doktor wat denkt U? Zou ik naar 32 jaar mijn lichaam te vergiftigen niet beter op kunnen houden?
Nou ik moest dat niet allemaal zo somber zien en eerst maar eens proberen of ik niet soms wat kon drinken.

Nou doktor ik probeer al 11 jaar te minderen maar het wordt aldoor weer meerderen...dus denkt u dat ik er goed in ben?

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF !!!! :angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Wat had ik uiteindelijk toen ik buiten was een briefje om bloed te prikken om te kijken of ik B12 en foliumzuur tekort had in mijn bloed want dat was bij alcoholisten normaal.
Dus is hij me nu aan het checken of ik wel de waarheid spreek?

Echt ..ik ga nooit meer naar een dokter om serieus over mijn alcoholverslaving te praten...volgens mij zien ze dat allemaal zelf als een spiegel die hun wordt voorgehouden en dan zijn ze hun eigen consumptie aan het tellen i.p.v naar mij aan het luisteren.
Van af nu naar de verslavings zorg als ik een terugval krijg...maar ja daar hebben jullie ook niet al te goeie verhalen over.
Moet ik nu echt allemaal ZELF doen??????:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje
Fijn dat je waardering en herkenning krijgt vandaag voor je stukje Gat in mijn hart.

Ik ken het ook hoor en ga dan vooral snoepen en snacken als ik niet drink en zelfs wel stiekum.
En het helpt helemaal niet want je wil alleen maar meer.
Ach ik weet het ook allemaal niet meer maar ik ben wel blij dat je stukje wat bij mensen doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi, sjemig wat een arts zeg! In de jaren dat ik bij de AA was hoorde ik trouwens niet anders hoor.
Weet jij veel of die arts een blinde vlek heeft betreffende alcoholverslaving omdat hij zelf aan de zuip is??? Nee natuurlijk moet je het niet allemaal zelf doen. Je hebt zowiezo het forum en je gaat toch al harstikke goed? Je kan misschien een andere arts opzoeken?

Houtje, wat een mooi verhaal zeg, over 'het gat'.... Ja ik herken dat helemaal. Ik probeer ook al heel mijn leven dat gat op te vullen. Na vijf jaar niet drinken kwam ik inderdaad weer in dat gat terecht en het interesseerde me niet als ik maar niet meer 'voelde', harstikke stom dus: je oude systeem treed weer in werking, ja zo voelde het. Daarom denk ik dat ik nooit normaal zou kunnen drinken. Vandaag liep een klein gremlinnetje heel de dag aan mijn hoofd te zaniken 'het gaat toch goed, misschien valt het toch wel mee, ga je straks met een feestje gewoon gezellig meedoen.. blablablabla' . Ik haat die gedachten. Vandaag drink ik in ieder geval niet, dat is een ding wat zeker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An
Bedankt...het met mijn man bespreken hielp al goed en het hier van me af kunnen schrijven doet ook veel.

Pas op voor die Gremlin die je op het moment in je kop hebt lopen zeuren.....want dat is zo eentje waar Rudy over schreef...die zegt dat je moet geloven dat je al die moeite hebt gedaan om de alcohol te laten staan moet vieren met het drinken van alcohol.
ooit iets meer absurd gehoord...????
dus ja ...doe wat je zegt...vandaag drink jij in elk geval niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben je lekker mee Safi, met zo'n arts. Ze zijn niet allemaal zo (ik heb wel een begripvolle arts) maar je zou er zomaar een gremlin van kunnen krijgen. Wat is dat nou weer voor onzin: "je kan best wel weer wat drinken..." Terwijl je dus zelf aangeeft dat je dat niet wil.
Wellicht is mijn tip van de homeopate iets voor jou. Al zou ik als ik jou was beginnen met een andere huisarts zoeken. Is het soms een wat oudere man ofzo? De meeste wat jongere artsen staan veel meer open voor hun cliënten, heb ik gemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...ja hij is wat ouder maar voldeed tot nu toe wel aardig.....ik heb trouwens nog nooit een goeie huis arts gehad...kan ook aan mij liggen hoor...(zei ze met haar minderwaardigheids complex)...zodra ik bij een arts binnen stap denk ik : ze zullen het wel weten en kan zelf niet meer nadenken.
Mijn eerste arts was shit...al mijn artsen ertussen ook en nu deze weer.

Maar ik moet toch maar iets anders gaan zoeken...de dichtst bijzijnde arts hier heb ik al gehad en dat was echt een h%fter...die vond dat ik al mijn problemen zelf veroorzaakt had en niet moest verwachten dat de gezondheids zorg dat voor mij op zou lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, iedereen is weer goed bezig vandaag!!

Safi, ik wou dat je mijn huisarts kon lenen, die man is zo fijn, weet waar het om draait, kent het alcoholprobleem, kent mijn borderline(verleden) en is altijd positief en als ik iets wil dan doet hij dat voor me. Ze bestaan dus wel, goeie huisartsen. Ik heb nu gevraagd om een overgangs-test en ga morgen bloed laten prikken.

trouwens er zijn ook wel goeie verslavingsartsen hoor, ze zijn iig een stuk beter dan je huisarts omdat ze veel meer weten over de alcohol, het effect ervan enz... misschien toch een idee om daar eens heen te gaan. (als je huisarts je tenminste een doorverwijsbrief wil meegeven) grmpf

Ik heb vandaag voor het eerst sinds mijn anderhalve week vakantie weer een ochtendje gewerkt.. pffff, viel vies tegen, droge ogen, moe, koppijn en ook nu ben ik nog helemaal kapot. Kaatje de kat heeft het litteken wat het gat in mij hart was weer eens opengelegd helaas...

Ik was vroeger ook alleen maar met mezelf bezig, mijn verdriet, mijn pijn en mijn behoefte en verlangen naar liefde van anderen.. het is enorm egocentrisch en ik ben nog steeds blij dat ik door de goeie therapie heb mogen leren van mezelf te houden en het gemis een plek te geven.. niet dat het dan weg is, maar het is wel behapbaar.

pfft. ik ga even op de bank liggen, wat ben ik moe zeg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste nieuws van Charlie.......

Ze is druk, druk, druk........
De verhuizing is achter de rug,
met haar dochter gaat het redelijk
en ze past s'morgens ook weer op klein manneke!

Ze probeert zoveel mogelijk mee te lezen....
maar heeft zelf nog geen toegang tot het forum!
Blijkbaar is er wat misgegaan met haar mail naar
de moderator...
Komt vast allemaal goed, maar tot die tijd
zullen we geduld moeten hebben....:D

Met mij gaat het verder prima,
ook druk, druk, druk....
Geen nieuws onder de zon!

@Safi, lekker zo'n huisarts brrr!
Volg je eigen gevoel, en laat je niks wijsmaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik heb natuurlijk lang geslapen omdat ik pas om 5 uur in mijn bed lag.
Ik wens jullie allemaal een prettige ADB dag.
Degenen die een mijlpaal bereikt hebben: gefeliciteerd.
Vandaag al e.e.a. geregeld i.v.m. mijn nieuwe baan.
En nu ga ik eerst eens lezen wat er hier geschreven is.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Safi: dank je voor het welkom (iedereen trouwens!).
Ik wil niet te lang doorgaan met minderen omdat ik de val van het meerderen inmiddels wel ken.

Je bent mooi 'klaar' met zo'n huisarts. Daar heb je dus niks, nada, noppes aan.
Misschien toch naar verslavingszorg? Zij kunnen je via je huisarts medicijnen voorschrijven en ook bepaalde bloedtesten laten doen.
Misschien dat zo'n deskundige van verslavingszorg meer indruk op je huisarts maakt.

Ik las net dat jullie het stemmetje in je hoofd die je weer wilt laten drinken een gremlin noemen.
Grappig!

@ Tapas: wat bedoel je met kaatje de kat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Ik heb gelukkig een andere ervaring dan jij. Was het misschien dat je (te snel?????) zelf een oplossing bedacht en om Refusal vroeg? Sommige artsen zijn dan erg op hun *** getrapt. Ze willen zelf een diagnose stellen (vandaar het prikformulier???) en een conclusie stellen en zelf het wijze woord voeren.

Ik heb nooit aan mijn huisarts durven vertellen dat ik (te) veel dronk, ik heb die vreselijke depressies en voel me daar al k**** bij en slik een hoop medicijnen en ben bang dat ze me alles afnemen als ze dat zouden weten bv. mijn pammetjes. Waar je natuurlijk ook verslaafd aan kan raken (maar als dat zo is, dan heb ik het zelf gedaan, en ik slik in de afgelopen 10 jaar eerder minder dan méér dus.....).

Ik zat vorige week te bibberen bij de huisarts ik moest melden dat ik een therapie doe via het internet (soort intherapy) zei ik snel erachteraan: dat via Internet bevalt me zo goed omdat (steeds zachter) ik ook wel een beetje veel dronk (nog zachter) vond ik....en toen (harder) nou ja gewoon ben ik gestopt via internet. (Nog harder) en nou drink ik helemaal niks meer. (Nog harder) nou ik ga maar weer, mijn tijd zit erop. Waarop de huisarts heel lief vraagt: was dat via Tactus? Ja, hoezo? Of het goed was gegaan en of ik tevreden erover was? Huh??????? Ja, ik heb wel gezegd dat ik het fijn vond dat het anoniem was en dat ik de hulpverlening heel erg goed was. En dat ik de begeleiding heel erg goed vond. Waarop ze mij een compliment gaf dat het me gelukt was.

Dus zó kan het ook....... ik vind het voor jou wel stinkvervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Sterkte in het gesprek met je dochter straks.
Ik hoop dat je verder een fijne dag hebt doorgebracht.

@Sandra,
Moge het luieren je bevallen. Dag 20 is al ver gevorderd.

@Hoelahoep,
Mijn idee over schoonmaken past bij het jouwe. Morgen mijn beurt om schoon te maken.
Dag 22 schiet al op.

@Safi,
Je gaat nog steeds goed. Ik ben ook niet zo voorstander van pillen slikken, maar met de Refusal ben ik heel blij.

@An,
Sterkte nog deze dag en hou vol. Je hebt er toch al 2 weken opzitten, je lijf is zich aan het koesteren aan meer.

@RJB,
:)

@Calimero,
Die vierde dag red je ook. Kom maar hierlangs als het te lastig wordt met de gremlins.

@Stien,
:)


Ik lees straks verder, het is alweer tijd om aan het eten te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Xienix,
Ik wilde via minderen gaan stoppen, maar ik kwam maar niet onder de 5 glazen wijn per dag.
Om me daaraan te houden had ik al de grootste moeite. Ik kwam van 2,5 fles per dag.
Toen heb ik er maar een punt achter gezet en ben helemaal gestopt. Hartstikke moeilijk de eerste dagen.
Het zgn. gezond drinken voor vrouwen is max. 10 glazen per week met min. 2 alcoholvrije dagen.
Voor mij onbereikbaar.
Van mijn kant petje af dat je je tot 2 glazen per dag kunt beperken. Dat trillen en beven zijn ontwenningsverschijnselen. Die gaan over binnen een week.
Goed dat je je hebt aangemeld voor de internetbehandeling. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik hoop dat je er snel mee kunt beginnen.
Succes.

@RJB,
Juist, jezelf accepteren zoals je bent en je niet meer voordoen alsof je een ander bent. Dat is een hele grote stap voorwaarts.

@Houtje,
Een oud verhaal voor jou, maar je hebt het niet voor niets geschreven en voor de nieuwkomers is het nieuws. Het verhaal is over 20, 40, 80 jaar nog net zo nuttig, net als je kookwekkermethode.
Ook voor mij heeft het wat, ik ben teveel geneigd om me te bekommeren om anderen en vergeet daardoor mezelf teveel. Het andere uiterste, mss. maar door te geven vul ik dat gat/die behoefte ook op.


Zo, straks weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...