Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Xienix, mijn kat Kaatje is sinds een week vermist. Ik ben vorig weekend naar Istanbul geweest om mijn ogen te laten laseren, kwam maandag weer terug (week geleden) en de kat was er niet, en nu dus nog steeds niet. Ik vind het vreselijk en mis haar erg en maak me best heel veel zorgen.

Kaatje is ook niet zomaar een kat,
ten eerste heeft ze veel siamezentemperament (ziet er niet zo uit behalve haar postuurtje) en is ze een ongelovelijk krengetje!
ten tweede is ze erg jong vind ik, anderhalf jaar oud,
ten derde heb ik haar overgenomen van een goeie kennis die kanker had en overleden is in februari
en ten vierde is ze grote maatjes met mijn hond (andersom ietsje minder helaas hihi) en wandelt ze altijd mee op ons ochtend en avondrondje.

Een bijzondere kat dus die nu al een week vermist is!

Overdag gaat het wel, dan is er genoeg afleiding maar savonds dan raak ik de weg wat kwijt en ben ik doodsbang dat ze dood is, of ergens ligt te verdrogen omdat ze opgesloten zit.. Niet goed voor de ziel dus en een leuke reden om weer te gaan drinken.. pffft

nog steeds moe, nog geen tijd gehad om te slapen... ga ik zo wel op de bank doen na het eten hoop ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
mijn eerste werkdag zit erop. Altijd een lastige dag voor mij. Een voordeel: ik had maar 65 mailtjes in mijn vakantie gekregen. Een groot deel daarvan was informatief. Ik ben gelukkig nog niet bekend bij de buitenwacht, dus er doen weinig mensen een beroep op mij.
Mijn lieve collega begon zeer nors en zei vrijwel niets tegen mij. Ik dacht dat kan wat worden en ik was de dag al niet zo positief begonnen. Ik heb echter gedaan of het heel normaal was en later draaide hij een beetje bij. Het was en is een h**ter dus!
Dank voor jullie reacties op mijn verhaal Safi, An en Sandra en ook anderen. Ik ben zelf zo boos op mijn moeder geweest toen ze dronk en ik deed mijn dochter hetzelfde aan! Ik begrijp het ook van haar, maar het is wel moeilijk als je je leven wil beteren en die reactie komt nog steeds als een boemerang op je terug! Het enige wat ik kan is mijn dochter laten zien dat ik wel van die drank af kan blijven, iets wat mijn moeder niet kon en wat mijn dochter ook heel bewust heeft meegemaakt. In de tijd na mijn moeders dood, was ik heel erg met mezelf bezig en heeft het wel een jaar gekost om alles rond de nalatenschap te regelen. Mijn dochter is ook heel erg bang geweest dat ik me ook dood zou drinken!!
Kortom er wacht mij nog een schone taak. Gelukkig dat mijn man me voluit steunt en ook geen "hard feelings"heeft. Komt ook omdat hijzelf ook teveel dronk, maar hij was nog geen alcoholist.
Hijzelf voelt zich ook stukken beter sinds hij bijna niet meer drinkt. Heeft bijvoorbeeld bijna geen last meer van zijn maag. Kortom hij merkt ook de voordelen.

Calimero, An, Quera, Hoelahoep, RJB jullie gaan goed! Hou vol! Het aantal dagen dat jullie goed gaan groeit en groeit.

Safi,
Je zou zeggen dat die arts zelf een alcoholprobleem heeft! Kan bijna niet anders met zo'n reactie.
Ondertussen zit je er wel mee. Wacht het bloedprikken maar af, misschien (iemand zei het al) wil hij zelf even slim een diagnose stellen! Zou hij je zomaar opeens kunnen vertellen dat je een alcoholprobleem hebt. Zou je zomaar van staan te kijken, nietwaar?

Soothe,
dag 12!! Ik heb het gevoel dat je nu heel realistisch en wijs in de situatie staat. Ondanks het feit dat je jezelf geen rad voor de ogen draait en weet dat een terugval mogelijk is, lukt het je nu toch maar even dag 12 te noteren. Ik ben blij voor jou!

Tapas,
ik kan alleen maar tegen je zeggen dat ik je heel knap vindt dat je niet drinkt, terwijl Kaatje zich nog niet heeft gemeld. Ik duim nog steeds voor je. Samen met de anderen die dit doen en de kaarsjes van Tolie creeeren we toch de meest optimale situatie! Sterkte hoor!

Houtje,
:heart:

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Tapas!

Hebben de kaarsjes nou nóg niet geholpen?
Is Kaatje eigenlijk gesteriliseerd? Maar daar zal jee zelf al wel opgekomen zijn denk ik.
Als ze inderdaad nog niet geholpen is, dan komt ze een dezer dagen wel volkomen uitgeput en uitgewoond terug, en ga dan maar dagen tellen!
Succes, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb twee dikke chocolade cacken gebakken met extra veel 70% donkere chocolade stukjes en bitter amandel olie smaak en die gaan we i.p.v. warm eten even lekker zitten oppeuzelen vanavond met de nodige kopjes bambu koffie

Ja wat kan ik zeggen van mijn huisarts..ik ken mijn eigen alcohol probleem veel te goed...hij kent mij nog maar sinds begin 2006 toen het al veel beter met me ging...ik ga gewoon door in mijn bootje op koers en zie wel.
Hoe zou het met Delta gaan?
Ik moet steeds aan hem denken als ik van die bosbranden zie of hoor.

Soothe..een dikke smok voor je prestatie en ook een dozijn:present: van mij.
Wat ga je goed deze keer en ik hoor je steeds fietsen en buiten in beweging zijn.
Volhouden kerel en je zult versteld van je eigen persoonlijkheid staan.
En de knip thuis ;) anders is het niet pluis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
safi ik had ook zo een clown van een arts in spanje , vrij kort na de dood van mijn ma wou ik stoppen met drinken omdat ik voelde dat het de verkeerde kant uit ging clowntje arts zei drink maar dat helpt je om te vergeten :o
soothe goed man je zit goed in het zadel en de andere ook uiteraard :present:
frannie ikke vree kontent je eens te lezen alles oke met jou ??
tapas ik vindt het een prestatie dat je niets drinkt ondanks kaatje langst de andere kant zijn het juist de bulten in de baan die we adb moeten proberen te overwinnen :present:
zoals jullie weten denk ik regelmatig aan mijn ouders en ik denk dan uiteraard ook aan hun drinken en nog begrijp ik niet hoe ook ik uiteindelijk in die verslaving terecht gekomen ben ?? de genen zeker
voor de rest met mij vandaag niet zo makkelijk en vraag mij aub niet waarom want ik weet het niet
zit al wel een 10 tal dagen met een rare buikpijn welke maar niet overgaat dus een van dees dagen eens naar dokter :huh:
hoop dat mijn lapje van navel buik operatie niet verplaatst is allez al dat kan he ??
zo we blijven mekaar steunen dat is wat telt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Safi,
Jij loopt kennelijk stuk bij je huisarts (ha), dat vind ik erg jammer, terwijl de mijne juist zo goed meedenkt en werkt. Mijn ha keek gewoon op de centrale lijst op de site van de door de overheid goedgekeurde medicijnen (weet niet meer hoe die heet). De bijwerkingen doen zich alleen voor als Refusal (of Antabus) gecombineerd wordt met alcohol wat geheel de bedoeling is, anders was het geen aversiemiddel. Pychische ondersteuning heb je via de internetbehandeling. In juli is het nog in het nieuws geweest hoe weinig ha'n van alcoholverslaving op de hoogte zijn en niet weten wat ze ermee aan moeten als een patiënt met dit probleem langskomt.
Ik liep juist stuk op de plaatselijke verslavingszorg.
't Is allemaal niet je dat in Nederland.
Is er een verslavingszorginstelling bij je in de buurt? Zou je daar bij de arts om Refusal kunnen vragen. Ws. zullen ze dan wel je ha verzoeken een doorverwijsbrief te tekenen en terug te sturen i.v.m. de AWBZ.
Trouwens dat bloedprikken zal wel meevallen, tenzij je lever idd. is aangetast. Je hebt nu bijna twee maanden niet gedronken en dan zijn gewoonlijk de waarden genormaliseerd.
Heb je trouwens die brief van Tactus meegenomen t.b.v. de huisarts. Daarin wordt veel verklaard voor de huisarts en komt ook het voorschrijven van evt. medicatie aan bod.
Ik wens je veel succes bij het zoeken van de nodige ondersteuning.

@Tapas,
Ik duim nog steeds.

@Joann,
Dank voor het nieuws over Charlie.

@Charlie,
Ik hoop dat je gauw weer onder ons zult kunnen zijn.

@Xienix,
Gremlins zijn helemaal niet grappig als ze je belagen.

@Houtje,
Wat goed dat je ha de Tactus kent.

@Soothe,
Ja, ik ben er weer en jij zit nog steeds op de goeie koers.

@Francesca,
Dank je.

@Gem,
Altijd lastig zo een eerste werkdag na de vakantie. 65 E-mailtjes, valt allezins mee. Jammer dat je collega niet meeviel, hij zou toch blij moeten zijn dat je terug bent.


Ik ben blij dat ik niet drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky,
Niet alle huisartsen sporen. In mijn R'damse periode heb ik er een gehad die ook niet helemaal bij was.
Gelukkig kon ik nog terugvallen op mijn Belgische arts, wel een slimme meid. Mijn ouders en grootmoeder zijn nog steeds tot volle tevredenheid patiënt bij haar.
Toen mijn man en ik besloten aan de kinderen te beginnen, vroeg ik om een prik tegen rubela (rode hond). Hij vond dat belachelijk, maar na het nodige aandringen heb ik die dan toch gehad. Die man ging ook twee keer per jaar voor zes weken met vakantie.
Met die buikpijn zou ik ook naar de huisarts gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

¡Buenas noches, Señoras y Señores!

Een teken van leven, ik had niet in de gaten, dat ik ingelogged was!
Mag ik een ieder bedanken voor de steunbetuigingen!
Verlegen, als ik ben kroop ik bijna onder de tafel, van zoveel medeleven.
Inderdaad dag twaalf, ik word scherp geobserveerd. Misschien heb ik dat nodig!!

De niewelingen, gegroet!!:) :) :)

Adiós, nu even afwassen! Een vlijtig baasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas, ik snap heel goed dat gremlins niet leuk zijn als ze je komen lastig vallen, ik vond de naam alleen wel leuk gevonden.

Tapas, knap dat je niet drinkt nu Kaatje weg is. Ik zou ook verschrikkelijk ongerust zijn.
Heb onlangs een kat van nét 1 jaar oud verloren, doodsoorzaak onbekend, volgens de dierenarts.
Ik weet nog hoe verdrietig ik was.
Kaatje is misschien aan de boemel, komt ze met een dik buikje terug. ;)
Veel sterkte en hou vol hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenas noches don soothe :-))
soothe bij mij werkt een schouderklopje om 100 gremlins weg te sturen dus stuur ik jou nog 1000 schouderklopjes door :)
maar daarom hoef je niet onder tafel te duiken hoor maar ik kan lezen dat je heerlijk fit wordt van al dat fietsen buiten :)
xienix wees welkom ook ik heb duizend pogingen gedaan te minderen maar lukte me niet dus dan maar de makkelijkste weg (soms ) en dat is in totaal geen druppeltje meer ik wens jou sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekkere misselijke na 5 stukken chocolade cake:D

Ik bedacht me opeens dat mijn contact persoon bij de intenet behandeling vandaag terug zou zijn en HOERA...er was een berichtje.
Ik ga door naar de volgende behandeling fase en het is ook altijd mogelijk om, in plaats van internetbehandeling, persoonlijke gesprekken met een hulpverlener te krijgen. Hiervoor kan ik me melden bij de instelling voor verslavingszorg in mijn regio.
Dus dat klinkt wel positief voor de toekomst
Maar over mijn idee misschien toch te minderen was ze minder positief

quote:


Ik lees dat je af en toe twijfelt of je nu blijvend zult stoppen of toch een poging wilt doen sociaal gaan drinken. Dat is je eigen keuze uiteraard. Wel wil ik je meegeven dat het onze ervaring is, dat wanneer iemand zo lang, zoveel gedronken heeft, sociaal drinken meestal niet haalbaar is. Bovendien zien we vaak dat het zoveel strijd kost dat je je af kunt vragen of je dat er voor over hebt.



Weer een nadenkertje de goeie kant op...maar waarom blijft het zo moelijk toe te geven dat het vergif is. Terwijl toen ik hoorde dat er arsenicum in tabak zit..me dat meteen deed stoppen.

Het ene vergif is het andere niet? Hoe hard hoors en oost indisch doof kan een alcoholist zijn.
En bij andere vind ik dat slap.......maar ik denk me suf wat de pijn kan weg nemen, wat de ontsnapping aan de maatschappij kan evenaren...hoe zonder dit te moeten.
Hoe doe je dat? Dag in dag uit...door hier de hele tijd ophet forum te schrijven?
Door bij de AA andere alcoholisten te helpen. Een leven zonder alcohol met alcoholisten?
Zo moeilijk was het stoppen met roken absoluut niet nog geen 5% moeite kost dat vergeleken met drinken.
Wel jullie horen het ...het is maar goed dat de winkels dicht zijn en mijn man niet te bewegen is en ik geen auto kan rijden en we gelukkig buiten het centrum wonen...ver, ver weg van de nachtwinkels want hij staat in de gang....K%T DOKTER!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Xienix,zet een bericht aan jouw bij wie is wie. misverstand, moet je daar maar kijken!!




Soothe!



Gelezen, thnx!

Net bericht van tactus dat de internet behandeling wat langer op zich laat wachten ivm het grote aantal aanmeldingen. Waarschijnlijk begin ik volgende week.
Komt goed uit want dan wil ik ook wat dagen helemaal alcovrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
We zijn nu eenmaal erg met je begaan.
Ik ben trots op je.
En nu niet :$ worden ;)
:present::moon:
Heb trouwens een CD gekocht met harpconcerten met Nicanor Zabaleta.
Ga nu wel naar soloconcerten zoeken. Ik vind harp juist zo een mooi solo-instrument.

@Safi,
Die grote keuze maken is moeilijk. Bekijk het gewoon dag per dag.
Het is helaas waar wat je begeleidster schrijft.
En het is zo dat je tot nu goed gaat.
Je moet ook niet denken: 'nooit meer'.
Zet voor die gedachte: 'ik hoef niet' in de plaats.
Voelt helemaal anders aan.
Enne, zeg maar tegen die gremlins dat ze naar jouw huisarts moeten gaan.
Die houdt van ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart:Soothe,:heart:Blacky:heart:Corinne:heart:

Ik stuur jullie ook een paar en naar mijn huisarts zoals aanbevolen door Corinne!
Ik red het wel want ik ga de deur niet meer uit en ik ben zo slim om mezelf niet te vertrouwen met alcohol in huis (kijk naar Kohtje) en zal ik hoef niet zeggen elke keer dat ik denk ik mag niet.
:angry::angry::wacko::$B):D kijk ik voel me al beter:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...