Spring naar bijdragen

Donderdag 30 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kate

Ik heb nog nooit professionele hulp gehad met mijn 32 jaar lange alcoholverslaving tot nu toe . Nu alleen de internetbehandeling wat behoorlijk professioneel is naar mijn mening.

Maar goed wat ik wil zeggen is het volgende.
Ik ben uit eigen overtuiging gaan minderen..ik ben uit eigen overtuiging gaan besluiten om overdag niet meer te drinken, om alcohol vrije dagen in te lassen, om gezond te eten, om alcohol vrije weken in te lassen , alcohol vrije maanden.
Als ik naar mijn hunkeren was blijven luisteren had ik die dingen niet kunnen doen ......was ik ook blijven roken maar die hunkering knop heb ik ook om kunnen draaien en roken deed ik toch echt al vanaf dat ik wakker was...3 sigaretten bij mijn eerste koffie:wacko:

ik bedoel te zeggen dat ik ook niet dikker word omdat ik die hunkerings knop ook dicht kan draaien en soms best wel zin heb aan chips of drop maar bij mezelf denk...nee meid je hebt deze week al wel weer genoeg gehad. ga maar lekker een appel eten of pak een wortel.

Drinken kan ik nu ook stop zetten..de hunkering negeren..er niet aan toe geven...ben ik dan nog ziek?
Nee ik denk van niet....is er een kans dat ik weer ziek wordt...ja als ik geen middelen vind om mezelf op andere manieren te troosten en belonen dan met drank. dan val ik terug dat weet ik zeker

Sommige mensen kunnen dit niet...kunnen hun rook hunkering niet negeren, hun eet hunkering , hun drank hunkering...als die hunkering komt moeten ze..kunnen ze niet meer beredeneren wat goed of fout is.
Deze mensen kunnen niet meer drinken..ze moeten hun lichaam jarenlang van de alcohol ontwennen en weten vaak ook dat ze ziek zijn en ziek blijven.
Ze zijn niet drinker en daar is niets mis mee maar ze staan 1 stap van de drank af...
Ze doen een dieet maar staan 1 stap van de volgende zak chips.
ze stoppen met roken maar staan 1 stap van de volgende sigaret.
Niet iedereen kan die knop omdraaien en als je dat niet kan ...blijf je ziek....denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Ik zie je zo al zitten met de kat en de hond.
Kan die hond van je die gremlins niet te grazen nemen? Of Kaatje?
Neem anders een beker warme chocolademelk, daar houden ze niet van.

@Safi,
Ben ik dan ook genezen? Ik hunker niet meer naar een glas wijn of zo.
Ik hoef het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal,

Zo ik kom ook maar weer eens langspiepen.
Heb net even de berichtjes van vandaag gelezen. Ik ben ook erg benieuwd naar de uislag van Marion.
Las net over vermoeid zijn.Eerst toen ik daar mensen over hoorde ,had ik daar nog geen last van, maar de laatste weken is het bizar.Zeer vermoeid.En ik neem slechts 1 pammetje voor het inslapen. Denk toch dat ik ook veel energie uit de alcohol haalde.
Maar ja het zal vanzelf wel weer beter gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,

Zeker kreeg je veel energie uit alcohol, dat zit nl. boordevol suiker.
Ondertussen verdoofde de alcohol ook je vermoeidheid.
En nu wreekt zich dat allemaal.
Geen nood het wordt minder.
Heb je het al gelezen? Vanavond om 22.15 bij Nova komt de internettherapie in beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, lijkt me moeilijk om afscheid van je pupillen te nemen.Zijn er al anderen die deze taak overnemen? Maar wel hartstikke fijn dat je nu een baan hebt.We zullen je nu wel moeten delen.
Zondag ga ik samen met manlief de Zuiderzeeroute fietsen 398 km .Niet in 1 dag hoor.
We gaan het weekje gemiste vakantie nu overdoen.Hopenlijk blijft het volgende week droog.
Dus Twan graag een verzoekje.Zon hoeft niet maar zeker geen regen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Over of je genezen bent omdat je niet hunkert....dat weet alleen jijzelf

Een vriendin schreef me een stukje wat zij had gelezen en wat ze mooi vond
'Mensen kleden zich in verhalen: over wie ze zijn, waar ze vandaan komen, wat ze hebben meegemaakt, en hoe het kan verkeren. Zo'n uitmonstering zit hun vaak als gegoten; niet omdat ze zich plooit naar de persoon die haar draagt, maar omgekeerd. Op den duur kan er daarom toch iets gaan wringen: mensen kunnen bekneld raken in het verhaal dat ze ophangen over zichzelf.'

Volgens mij is dat de reden dat je na een tijdje afscheid moet nemen van dit forum en van het feit dat je alcoholist was anders raak je er bekneld in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk gegeten.
Samen het maandmenu, ik tonic erbij, manlief port en twee glazen wijn.
Nee Benthe, ik vind het niet zo moeilijk om niet te drinken als we uit eten gaan. vooraf denk ik: ik wil niet drinken en dat vind ik moeilijk! Ben ik er eenmaal en ik zit met mijn frisje voor mijn neus, dan heb ik eigenlijk geen probleem. Heftig aan het glas wijn van mijn man gesnoven om me in te beelden hoe het zou smaken (was speciale wijn behorend bij het menu) maar ik kreeg geen drinkvisioenen. Tot nu toe amper gehad bij uit eten gaan.

Ga zo ook Nova kijken, tot die tijd blijf ik even hier uitbuiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, muchas felicidades con 1 año de no tomar bebidas alcoholicas!:present: Geniet van je taart en je feest in de groep!

Ziza, ik wil je graag veel succes wensen met je verdere leven, en veel geluk en wijsheid. Er zijn momenten geweest dat ik het niet met je eens was, ik vond nogal eens dat je te veel 'preekte', en je gaf me wel eens het gevoel dat ik het niet goed deed omdat ik niet hetzelfde doe als jij. Maar ik heb ook heel veel goede adviezen uit jouw berichtjes gehaald, je zette me vaak aan het denken, en op mijn eigen wijze volg ik toch grotendeels dezelfde stappen als jij. Je was het afgelopen jaar - hoewel soms erg irritant, hahahaha - een belangrijke factor in mijn nuchter zijn en blijven. Dank je wel daarvoor!

Marion, ik ben erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is. Je wil niet weten hoe moeilijk ik achter mijn toetsenbord zat te doen met die gekruiste vingers. Als je er aan toe bent, laat je dan even weten hoe het was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne

Zeker ik moet nog twee maanden therapie doen en ik ben behoorlijk verslaafd aan jullie ..hihihi
Nee gekheid...het van mij afschrijven en meelezen is enorm goed voor me en ik groei er enorm van.
en als je dan weer eens zo'n mooie krijgt van Rudy..

'Alcohol wil je doen geloven dat je al die moeite die je hebt gedaan om de alcohol te laten staan moet vieren met het drinken van alcohol'

dan kan ik daar weken op teren en ik denk dat deze zin mij nog tig keer van de verleiding af zal helpen en misschien wel voor altijd.

En Corinne ..had jij laatst niet iets met het flesje van je man?...hoezo geen hunkering?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Volgens mij is dat de reden dat je na een tijdje afscheid moet nemen van dit forum en van het feit dat je alcoholist was anders raak je er bekneld in



En dát is voor mij een hele grote AHA-erlebnis. Dat bedacht ik me vorige week ook al. Je kunt niet eeuwig de ex-alcoholist blijven, je moet ook weer een keer jezelf kunnen worden. Zoiets. Thanks, Safi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liep al een tijdje met het idee rond, maar ik ga me ook aanmelden voor de internetbehandeling. Ik heb nog ongeveer 2 x een gesprek met mijn psycholoog en dan is het einde oefening.
Ik hoor toch zoveel dingen hier, dat ik denk dat ik nog wel wat wijsheden kan pikken uit deze behandeling. Als ik er tenminste nog tussen kom na vanavond.
Ik heb ook nog wel behoefte aan een voortzetting, ik sta nog niet sterk genoeg vind ik om het helemaal alleen te doen.
Wat vonden de (ex)deelnemers van de uitzending? Een nogal mager item?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vond het erg mager Gem..en doen hoor die behandeling bij Tactus...ze zijn zo goed!!

Water
Fijn dat je ook wat had aan mijn vriendin haar stukje dat zij weer ergens gelezen had...ik moet ook oppassen dat ik niet blijf hangen in alle ellende die ik al met mijn drugs en alcohol verleden heb meegemaakt. Ik heb mijn vrienden kring echt drastisch moeten aanpassen zodat ik wat meer mensen om me heen kreeg die wat positiever in het leven staan. Een beetje weg van het anarchisme so to speak maar meer naar meeleven en meedoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het is ook maar 1 van de onderwerpen van Nova dus niet heel uitgebreid maar toch alles aangestipt, het ging ook niet om Tactus maar over internetbehandeling in het algemeen. Voor mij persoonlijk was het heftig om terug te zien, ik heb meegewerkt aan de uitzending ruim een jaar geleden en die beelden kwamen in deze uitzending weer terug, had ik niet verwacht, tenminste niet in deze mate, was wel op de hoogte gehouden dat er een follow up zou komen hoor... pffft, nou nu weten jullie in ieder geval hoe Tapas eruit ziet.. en ik toen ik nog 18 kilo zwaarder was.

raar... zit hier toch wel aardig te hyperen nu... heb tussen mijn vingers door zitten kijken naar de uitzending...
okee, ik ga maar even buiten uitfreaken en hond en kat uitlaten... ben blij dat ik vanavond niet gedronken heb!
zien ze daar dat hondje van tv met een zwalkende mevrouw erachter... oeps...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, wauw...gefeliciteerd met 1 jaar droog!!

Marion, hoe is het vandaag afgelopen?

Corinne, spannend..dinsdag al beginnen!

Charlie, hee is het gelukt...?
Je was er even...!

En Joanneke.....
die gaat lekker, heeft het druk
en kruipt tegenwoordig op tijd in bed :D

Fijne avond nog allemaal, hou het droog!
Ik ga de warmte van mijn bed opzoeken,
want ik heb het koud...
Weltrusten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik kom ook nog even om de hoek piepen voordat ik naar bed ga.
Morgen weer werken en bleh, helemaal geen zin.
De vermoeidheid was vandaag wat minder maar heb nu wel behoorlijke spierpijn in mijn rug en nek. En een hele dag hoofdpijn.
Klaag,klaag,klaag, ik lijk wel een oud wijffie.

Moeilijk om niet verder te kijken dan vandaag. Als ik eraan denk om weken en maanden en misschien wel jaren geen alcohol te mogen drinken, krijg ik een licht paniekgevoel.
Sjit, ik kan niet eens aan morgen denken, dan raak ik al bijna moedeloos.
Vanavond veel zin in een glas wijn. Kan de smaak ervan bijna proeven op mijn tong, het gevoel in mijn slokdarm en maag....het lijkt zo verleidelijk nu om gevoelens te verdoven.
Maar niks alcoholisch in huis dus geen gezuip.

Heb maar zitten compenseren met blokjes kaas. Zo raak ik die overtollige kilo's van de alcohol ook niet kwijt natuurlijk.

Afijn, ik ga maar naar mijn bed. Al slapend is het moeilijker balen.

Tot morgen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Kan een alcoholist ooit weer 'normaal' drinken?

De ervaring leert, dat iemand die alcoholist is, dat ook altijd blijft. Zelfs na maanden of jaren van onthouding kunnen alcoholisten niet leren drinken op een manier die de maatschappij als normaal accepteert.


Waarom helpt AA mensen met een alcoholprobleem?


AA'ers hebben 'eigen' bedoelingen bij hun pogingen andere alcoholisten te helpen. In de eerste plaats weten ze uit ervaring dat dit helpen een grote steun is bij het behouden van eigen nuchterheid. Het geeft zin aan hun eigen leven en de voortdurende confrontatie met wat zij vroeger zelf beleefden, maakt het gemakkelijker te grote zelfverzekerdheid, die tot een terugval zou kunnen leiden, te vermijden. reacties van anderen.#



quote:


Originally posted by:
water

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Volgens mij is dat de reden dat je na een tijdje afscheid moet nemen van dit forum en van het feit dat je alcoholist was anders raak je er bekneld in



En dát is voor mij een hele grote AHA-erlebnis. Dat bedacht ik me vorige week ook al. Je kunt niet eeuwig de ex-alcoholist blijven, je moet ook weer een keer jezelf kunnen worden. Zoiets. Thanks, Safi.



Als ik deze quotes met elkaar vergelijk, de eerste uit het stuk over de AA dat Safi bij Tips had geknipt en geplakt, en haar berichtje van vandaag met Water's reactie daarop, dan vind ik meer herkenning in het eerste stuk.
Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik me niet van dit forum kan losrukken, terwijl ik toch al meer dan een jaar niet drink. De reden is dat ik tot voor kort dacht mensen te kunnen helpen met mijn ervaringen met nuchter worden en blijven. Sinds kort heb ik dat idee niet meer zo, ik denk dat het ook een vorm van hoogmoed is. Of mijn eigen behoefte mijn verhaal te vertellen, zonder dat iemand daar nu speciaal behoefte aan heeft.
Net als de leden van de AA geloof ik ook dat je alcoholist bent voor het leven. Ik heb inmiddels al té veel mensen hier de revue zien passeren die teruggevallen zijn, om te geloven dat je ooit alcoholist af kunt zijn. Dat is volgens mij uiteindelijk de grootste valkuil die er bestaat. En meteen de reden waarom ik hier nog rondhang. Ik ga niet naar de AA, maar ik heb wel degelijk ook contact met lotgenoten nodig om nuchter te blijven. Die functie vervult het forum voor mij.

Ik ben geen ex-alcoholist, ik ben een niet-drinkende alcoholist, en dat is niet hetzelfde.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...