Spring naar bijdragen

Donderdag 30 augustus 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

safi ppff ik heb zo een dagkaart getrokken loslaten , ik hang aan een zijden draadje en moet mijn leven veranderen hi hi
een vriendin waar ik mee op een internet meidengroepje zit is op reis geweest vandaag kreeg ik mijn kaartje , en ik maakte er niets van , nu heeft ze aan vier van ons een kaartje gestuurd en die kaartjes allemaal aan mekaar gelegt en zo haar tekst geschreven dus puzzelen maar wel heel leuk en goed gevonden vindt ik :)
tapasje het blijven kleine hindernissen sommige dagen ik kan soms nog een flits hebben als ik koken moet , ik zeg altijd dat men een verslaving van jaren niet op een twee drie kwijt is
mijn feestmaal vandaag pakske frietekes van het frietkot ;) via belgica ole ole

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Delta,
Je bent alweer weg, maar toch gefeliciteerd met 5 maanden alcoholvrij.
Geniet nog van je vakantie.

@Water,
:)

@Safi,
Je antwoord op Water vind ik wel grappig en er zit wat in Water was, Water is en Water zal zijn.

@Tapas,
Zolang je je niet sterk genoeg vindt om dan maar gewoon een watertje of een colaatje te nemen, moet je niet mee gaan. Daar heb je helemaal gelijk in.
Je kunt mijn notenkraker wel lenen, die gebruikte ik alleen om wijnflessen met schroefdoppen open te krijgen.

@Blacky,
Met tartaarsaus, want die mis ik zo.
Hoewel ik heb al gegeten van de Surinamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi jouw Tarot-dagkaart is: Zwaarden Tien.
Wat was ook al weer de code voor inplakken? (Ik doe dat altijd met knippen en plakken op de werkbalk, maar dat werkt hier niet.)
Als je tenminste de hele tekst wil hebben, dan zet ik die in een PB.

Hmmm, broccoli, met gesmolten roomkaas en wat tittemetat en ronflonflon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bente
Kopieren Ctrl+C
Plakken Ctrl + V
ja stuur maar alles in een Pb...vandaag was mijn mail box sowieso al op hol van teveel berichtjes

Nieuwe aardappels gekookt en nog warm omscheppen met gesneden uitje/augurk/mayo/peper/dille/vers gekookte worteltje+sperziebonen en gerookte zalm...hmmm zit nog mijn vingers af te slikken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Calimero,
Gefeliciteerd met je 11 jarige huwelijk. Was ik vanmorgen vergeten....

Corinne,
helaas nog geen weekend voor mij. Moet morgen werken, daar iedereen vrij is. Gezellig met 3 man,
1 op iedere afdeling. Lange week, pffffff.
Dinsdag beginnen. Leuk en spannend! Je bent dus inderdaad zo betrouwbaar als je al eerder meldde. Nu is het dus officieel!

Blacky,
Jij kon tetteren zeg. 2 flessen wijn en anderhalve fles wodka! Dat heb ik niet gepresteerd! Daarom nog meer bewondering voor je dat je het allemaal 1 jaar geleden achter je liet!

Benthe,
Een deetje ninder berkouden??

Safi,
graag zou ik de link per PB ontvangen! Ben wel erg benieuwd!

Charlie,
welkom terug! Alle bewondering dat je zo moedig bent! Neem rustig jouw tijd!

Sandra,
nu nog maar 1 dag, oftewel morgen om deze tijd is het VAKANTIE!!!

Delta,
mocht je dit nog lezen. Gefeliciteerd met 5 maanden ADB! Fijn dat het lukt om niet te drinken!

Xienix,
Niet drinken op vakantie is moeilijk, maar het kan! Kijk naar Delta, Miep en ook mezelf. Wees beducht voor de lege mpomenten. In mijn geval was dat o.a als er een buitje viel bijvoorbeeld 's-avonds. Ik heb me nooit gerealiseerd dat ik dan altijd wat ging drinken. Ik hing dan altijd zeer ontspannen in mijn stoel en de tijd gleed weg totdat het droog was. Dit jaar niet veel buitjes gehad, maar merkte wel tijdens die paar buitjes dat ik wat miste. Miste. Ount. Verder niets.
Wel heb ik me verwend met lekkere hapjes en andere dingen! Kortom ik heb meer gegeten dat ik gewoon ben. Wel een soort compensatie dus. op het laatst kon ik me echter zeer tevreden stellen met een ijsje i.p.v een glas alcohol.

Marion,
ik ben zeer benieuwd hoe je dag is geweest!

Soothe,
hij gaat goed....

Ziza,
dank je voor je bijdragen. Fijn dat je op een positieve manier hier afscheid neemt! Het allerbeste met je!

Tapas,
na vanavond is de voor heen wekelijkse zuipdag weer voorbij en kan je een nieuwe alcoholvrije week toevoegen.

Twan,
ik wil graag een mooi weekendweertje aanvragen. Doe je ook "weer" op verzoek?

Iedereen waar ik niet persoonlijk op reageer, ik lees jullie en ben betrokken!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond gem
tetteren is hier in belgie babbelen maar zij maar zeker dat ik kon tetteren als ik getettert was:$
in spanje noemde mijn psy dit los cables quemados = door gebrande kabels ik had soms momenten dat alles bij mij tilt sloeg en dan denk ik dat het vergelijkbaar is met wat ik hier lees over binge drinken ??
normaal dronk ik enkel s'avonds wijn maar soms ppfff
zo heb douchske genomen heb hoofdpijn maar zal wel over gaan
tot vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Bedankt voor je snelle reactie!
Mijn kaart:
Ik hoef niet anders te worden, ik hoef me alleen maar te herinneren wie ik werkelijk ben!
Een waarheid van hier tot Tokyo (Blacky, bij je broer!). Ga het zeker meer doen!

Corinne,
ik heb geen vakantiedagen meer, dus de dag van morgen bewaar ik voor aan het eind van het jaar!


We kregen net een telefoontje van de dochter. ze eet niet thuis!
Dus mijn man en ik gaan zo lekker uit eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eed zmakudduk Gem. Nee het valt wel weer mee hoor met de verkoudheid. Kun je dat gemakkelijk, uit eten gaan en dan geen alcohol drinken?

Corinne het was nogal een toestand, die ruzie, het liep uit de hand en de politie kwam langs. Bij de buren deden ze niet open, dus belde de politie bij mij aan en toen ik niet snel genoeg opendeed begonnen ze op de deur te bonken. Via mijn balkon zijn ze uiteindelijk bij de buren binnen gekomen, en inmiddels hing de halve buurt in peignoir (zoals jij dat gisteren zo chic noemde) over hun balkons. De vrede keerde evenwel daarna vrij snel weer. Ach ja, ontplofbare mensen.... Ik geloof dat ze zielsveel van elkaar houden, maar onenigheid gewoon uitpraten, dat kunnen ze niet, zeker niet daar er nogal wat getetterd wordt daar.

Blacky je hoofdpijn gaat vast over vanavond na een lekker stuk taart! Ik heb vandaag met een groot stuk zelfgebakken spekkoek (chocolade) aan je gedacht, en die fietstocht, die gaan we lekker doen. Jammer voor jou dat het geen Espana werd, maar dat komt vast wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de fles tutteren, die uitdrukking ken ik niet, maar we bedoelen hetzelfde denk ik.
gewoon stevig tot meer dan stevig innemen!

We gaan zo lekker naar een restaurantje hier in de buurt. elke maand een nieuwe kaart. We zijn al even niet geweest, dus we laten ons verrassen wat erop staat!

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Je bedoelt dat ze beter wat meer zouden moeten tetteren (= babbelen) in plaats van tutteren (= drinken (van alcoholische dranken)).
Zal een kabaal gegeven hebben en dat ze jou dan uit je bed zetten.
Ik zie ze al over de balkons kruipen.
Heel de buurt praat er zeker nog steeds over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, hoe dan ook, ze zouden een wat minder luidruchtige manier mogen hebben om met elkaar van gedachten te wisselen. :D
Tja, volksbuurtje hè, er gebeuren hier steeds van die dingen, daar kijkt men niet meer van op.
Gaat het Ok met jou, lijkt me ook niet niks om afscheid te nemen van je pupil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, proficiat met een heel jaar! :musicnote: Hartstikke tof.

Marion, ik hoop dat je de dag een beetje doorgekomen bent en duim voor een goede uitslag.

Ziza, ik ben erg blij voor je dat het zo goed met je gaat, ga zo door en geniet ervan!
Als je nog een keertje wilt komen praten aarzel niet.

Mijn opmerkingen gisteren kwamen misschien een beetje scherp over op sommigen. Ik denk soms graag tegen de stroom in en vind het interessanter om zelf mijn waarheid te ontdekken. En om andersmans meningen te toetsen of ze wel waar zijn. Maar laten ze er alsjeblieft zijn, andere meningen! Anders werd het een saaie Kate-wereld, Benthe ;)
An, ik zou het niet in mijn hoofd halen om zo'n vieze stinksigaret weer te proberen, dus ik blijf lekker eigenwijs volhouden dat ik nooit meer zin heb om te roken. Wel frappant trouwens dat mijn tweelingzus ook 10 jaar gestopt was. En ik hoop nooit meer sociaal te willen drinken, wat is er eigenlijk sociaal aan alcohol, dat zie ik niet. Of je nou een kop koffie neemt of 1 alcoholische drank, ik zie niet wat er socialer is aan de laatste. Heeft iemand daar een idee over.
Wat ik bedoel met dat ik me niet als ongeneeslijk ziek beschouw: als ik steeds denk dat ik ziek ben dan moet er wel iets met me aan de hand zijn en dan zal ik wel een keer instorten. Of dan zal ik wel altijd blijven hunkeren naar alcohol, want dat doen alcoholisten zeggen ze. Naar mijn mening is het hetzelfde als met het roken en als de illusie werkelijk helemaal uit elkaar is gespat, dan ben ik gewoon een gezond mens die niet drinkt! Een nietdrinker, wat is daar ziek aan? Niets gezonder in mijn ogen dan gezond leven.

Soothe, ik sta sinds een tijdje droog en zeg niet hoelang. Ik ben bang dat dat de goden verzoeken is want dan ga ik weer tellen. Ik zeg elke dag tegen mezelf dat ik een nieuw leven heb en ik voel me goed!
Yiha!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate, ik ben zo ontzettend moe, dat ik dacht, ik lees alleen even de laatste berichtjes en zeg hoe het gaat en ik ga naar bed. Toevallig schrijf jij net iets naar mij. Ik heb verder niet gekeken.
Je hebt harstikke gelijk, eigenlijk. Heel veel ideeen zitten in mijn kop geprogrameerd lijkt het.
Nu weet ik het even allemaal niet, ik ben werkelijk dood op, en vraag me af hoe dat nu ineens kan???
Moet er wel bij zeggen dat we hier veel hebben meegemaakt de afgelopen twee jaar en nu eindelijk rust?? Niet gedronken en ga het vandaag ook NIET DOEN, dus ik ben nog van de partij. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kate,
Dank je.

@An,
Die vermoeidheid hoort erbij. Die kan een behoorlijke tijd aanhouden, de ene dag wat meer dan een andere. Je hebt die vermoeidheid steeds weggedronken en nu je gestopt bent, wil je lichaam herstellen en de schade inhalen. Geef rustig toe aan die vermoeidheid. Probeer overdag slapen wel zo veel mogelijk te vermijden, dit i.v.m. ritme houden.

@Benthe,
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij lijkt het wel of de vermoeidheid nu pas begint maar dat zijn denk ik ook naweeen van het laseren in turkije en het missen van mijn kat.. ik heb net mijn gremlins verslagen met een slapende kat op schoot.. ik lag in de meest moeilijke kronkels op de bank en Kaatje lag er heerlijk ontspannen gevouwen bij.. Tapas was jaloers dus die lag met zijn kop over mijn been... tot alles zo begon te verkrampen dat ik nu maar even de beestenboel de beestenboel laat.

Deze week heb ik echt elke dag hoofdpijn gehad, nu ook, en ik merk dat mijn ogen het s'ochtends gewoon veel beter doen dan savonds, dan zijn ze een beetje op, zal er wel bijhoren. Ook geleerd dat ik sochtends met hond uitlaten een zonnebril op moet doen want dan staat de zon laag en schijnt precies in mijn ogen en daar heb ik eigenlijk de hele dag last van gehad...

Ik zit nu nog wel een beetje te tandakken en als iemand nu een fles sterke drank voor mijn neus zou zetten zou ik geen nee zeggen.. maar gelukkig is er niemand met die fles en ga ik de deur er ook niet voor uit. Morgen vrij!! komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...