Spring naar bijdragen

Zondag 2 september 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

mooie stukken alweer op de zondag morgen

over de bijdrage op het forum ben blij dat jullie dat zo uitspreken.
merk dat ik het fijn vind om iedere dag wat van me te laten horen.
en af en toe op mensen te reageren ik ben er nog zo goed in voor iedereen persoonlijk wat te schrijven, dat komt misschien nog.............
dus daarom doe ik het vaak algemeen.

gisteren goed doorgekomen zelfs bij mijn vrienden die dik aan de rose zaten en vroegen heb je er geen moeite mee, nee dat had ik niet....
wel toen ik naar huis reed dacht ik ohhhhhhhhhhh there comes that feeling thuis gekomen en een warme melk gemaakt met honing en heerlijk geslapen.

naar wat verteld te hebben waar ik mee bezig was begonnen mijn vrienden hun eigen drankgebruik te bespiegelen, en kwamen tot de conclusie dat het best veel was en toegenomen het laatste jaar........
Heb dat zo maar gelaten......
want wie ben ik om daar over te oordelen.....ik zal er wel voor ze zijn als ze vinden dat ze iets aan moeten doen.

vanmorgen wat muziek gemaakt en zo meteen ga ik de frisse lucht eens op

het mensen hou het droog......

tot later flipsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi beste mensen,

Ben er weer, eerder terug dan gepland dus de visite is er nog niet, komt pas rond vijf uur. Was beste gezellig het weekend en ................................................, geen slok gedronken ondanks het vele drinken van anderen.
Waren twee bobpers, die dronken ook geen alcohol.
Water kwam me op den duur wel de keel uit, maar ben niet zo'n cola, 7 up en sinas drinker, dus veel keus buiten water was er niet voor.
Niemand deed moeilijk over mijn niet drinken. Het kwam op den duur wel ter sprake en ik heb eerlijk op gebiecht hoeveel ik dronk en vertelt dat het dagelijks was, daar schrokken sommige best van en begrepen dat ik dus niet meer wilde drinken, denk door het gesprek erna sommige ook wel gingen nadenken over hun alcohol gebruik alhoewel het niet te merken was aan de snelheid en hoeveelheid dat er doorheen gegaan is.
Eigenlijk ben ik dus best trots op mezelf, mag dat of ben ik dan arrogant?
's Morgens fitter mijn bed uit daar dan ik gewend was, ben alleen nu ik thuis ben bekaf ondanks toch genoeg slaap, denk de spanning die ik nu extra voelde het hele weekend en ander wegdronk en dus niet doorlopend last van had. Heb het idee dat als ik even op de bank ga liggen of op bed ik gelijk vertrokken ben.
Al met al was het niet drinken niet zo heel moeilijk, een beetje maar omdat het zijn in een groep mensen me nu de hele tijd bezig hield.

@Rudy
6 jaar wat een prestatie, knap hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wordt het na een tijdje makkelijker of blijft het echt een gevecht?

Voor de rest iedereen met mijlpalen als is het één dag, gefeliciteerd, ben trots op jullie.

Groetjes Calimero.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik had je goed begrepen. Ik bedoelde dat juist in zo'n nieuwe sociale situatie als een nieuwe baan het prettig kan zijn om dit terug te kunnen koppelen met een therapeut.

Is dit het nou zonder drank?
Zo gauw je dit denkt is er ruimte om je met andere zaken bezig te gaan houden. Je bent niet meer bezig met drinken en uitzieken. Een goed teken! Benut die ruimte, ga uitzoeken wat je leuk vindt, probeer wat uit en kom erachter of het bevalt of niet. Steek je energie in relaties die verlept zijn of maak keuzes daarin. Zoek hulp als wat er boven komt te erg en te veel is. Je kunt er zo van opknappen.
Alcohol heeft geen voordelen. Het is nep. Nepenergie, nepmoed, nepontspanning, nepoppepper. Allemaal kunstmatig. Je wordt er alleen maar ziek van.

Ik wens iedereen het allerbeste de komende tijd, ik neem even een forumpauze (tijd voor andere zaken!) en laat wel weer een keer horen hoe het met me gaat. Vind jullie allemaal kanjers, hou vol,

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,
je mag HEEL trots zijn op jezelf. Absoluut niet arrogant. Bedenk dat jij wat aan je probleem doet, hetgeen niet iedereen kan zeggen.
Je bent hartstikke goed bezig.

Kate,
We zien je wel weer verschijnen hier. Ik hoop dan om ons te vertellen dat het heel goed met je gaat.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

absoluut niet arrogant Calimero, ik pak het meestal ook zo aan, gewoon eerlijk zijn en dan zie je dat je mensen wel aan het nadenken zet, dat ze het vaak respecteren dat je niet drinkt en dat ze soms zelf ook wat minder gaan drinken. Educatief zeer verantwoord aangepakt hihi!!

Mijn collega's vragen nog steeds na het weekend.. en? gedronken? en als ik nee zeg dan zijn ze altijd weer blij voor me en krijg ik complimenten.. het is gewoon prettig als je het niet in je eentje en stiekum hoeft te doen, stoppen met drinken, dat hebben we al gedaan, dat in je eentje en stiekum, toen we wel dronken!!

hehe, mijn afwas is af, nu de rest nog!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

quote:


Safi,Moeilijk he die sociale contacten als je niet opgepept door de wijn mee kan tetteren ( = drinken, maar ik bedoel het ook als kletsen).



Mijn probleem is eerder dat mijn sociale contacten geen bezoek kunnen ontvangen zonder dan gelijk naar de alcohol te grijpen. Ik kan kletsen in elke situatie maar voel me juist opgelaten bij mensen die drinken terwijl ik nuchter ben. als we allemaal aan de thee zitten heb ik er helemaal geen moeite mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal

Wat een goeie prestatie van je zeg..ik ken dat gevoel dat het water je de strot uit komt want ik drink ook nooit cola,sinas of seven-up maar bijvoorbeeld wel weer tomatensap en thee en dat doe ik dan ook maar als ik op visite ga..altijd wat menemen.
Fijn dat er nog twee BOBers waren, had je tenminste wat nuchtere aanspraak naast alle priet-praat van de kids.

En ik zou ook moe zijn..al die familie...wordt ik altijd moe van maar ja ik ben ook de jongste en moet konstant van me af vechten door te roepen..mensen ik ben al zevenenveertigenhalf!!!!

Wees trots op jezelf...je doet tenslotte wat een hoop mensen denken, fluisteren, hopen dat ze zouden doen...maar jij doet het!

Kate

quote:


Is dit het nou zonder drank?


Zo gauw je dit denkt is er ruimte om je met andere zaken bezig te gaan houden. Je bent niet meer bezig met drinken en uitzieken. Een goed teken! Benut die ruimte, ga uitzoeken wat je leuk vindt, probeer wat uit en kom erachter of het bevalt of niet. Steek je energie in relaties die verlept zijn of maak keuzes daarin. Zoek hulp als wat er boven komt te erg en te veel is. Je kunt er zo van opknappen.

Alcohol heeft geen voordelen. Het is nep. Nepenergie, nepmoed, nepontspanning, nepoppepper. Allemaal kunstmatig. Je wordt er alleen maar ziek van.


Zo had ik het nog niet gezien en dat is weer een nadenker voor mij...
Dat van al dat nepperij van alcohol wel...totaal mee eens

Anna
Ook even op jouw reageren want ik wil toch niet bij degenen horen die jouw 'negeren' voor jouw gevoel

quote:


Ook heb ik nog regelmatig momenten waarop ik me realiseer dat dit 'vroeger' een reden zou zijn geweest om te gaan drinken. Het zijn meestal maar momentopnames, ik sta er niet uitgebreid bij stil, maar de gedachte is er wel. Als ik een lange werkdag heb gehad, en moe thuis kom. Als er iets vervelends is gebeurd, waar ik niet goed mee om kan gaan. Als ik me weer eens somber voel.


Die fase sta ik nu ook in maar kan het toch makkelijker aan de kant schuiven door iets te gaan doen waar ik tegen op zag...afwassen...iets opruimen, moeilijke brief schrijven, administratie doen zodat ik daarna zo'n echt......hé, hé gevoel krijg dat heb ik lekker even gedaan.

Marieke
:rose:
gaan jullie instrument spelers nou samen wat spelen op onze ooit opkomende reünie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lieve mensen,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb gisteren een glas wijn gedronken.:(

En oh, oh, oh, wat heb ik toch een goed excuus(maar niet heus...)

Gisterenavond bij vriend, zwaar gesprek : Hij houdt niet meer van me, de drank heeft teveel kapot gemaakt volgens hem. Toen ik tegensputterde dat ik nu toch gestopt was, zei hij dat het vertrouwen weg is. Hij verwacht niet dat het ooit nog goed komt.
En shit, wat voelde ik me k*t, deze man waar ik zoveel voor over heb gehad, waar ik zoveel van hou, wil niet meer met me verder. Hij vond me nog wel aantrekkelijk een lief (als ik niet gedronken heb) en wilde nog wel bij mij blijven komen. Hij schijnt al langer niet meer van me te houden en toen werd ik zo pissed he. Hij ging namelijk nog wel met me naar bed en heeft mij lange tijd in de waan gelaten.

Ik wist op dat moment me geen raad meer met me gevoelens, allerlei emoties raasden als een gek door me heen. Ik was wanhopig en heb zitten janken als een klein kind....
En gevraagd om een glas wijn. Na enig aarzelen schonk hij voor me in en ik heb zeker nog een kwartier naar dat glas zitten kijken....ik wilde niet maar de drang voelde zoveel sterker dan mijn wil. Ik heb het uiteindelijk leeggedronken.

Ik schaam me ervoor, voel me een loser...kapotte relatie en ik kan zelfs die achterlijke drank niet laten staan.

Vanochtend werd ik wakker, nog steeds met een rotgevoel en tranen die hoog zitten, maar ik had meteen spijt van dat ene glas. Ik heb dan ook besloten dat ik vandaag niet drink, hoe klote ik me ook voel.

Sorry forummers!

Hoe gaan jullie om met verdriet, tegenslag, teleurstelling enz. zonder naar de fles te grijpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Alcohol heeft geen voordelen. Het is nep. Nepenergie, nepmoed, nepontspanning, nepoppepper. Allemaal kunstmatig. Je wordt er alleen maar ziek van.

Kate



Wijze woorden, Kate! Net meisje op de bus gebracht, het gremlint hier ook weer wat, maar ik sla ze de deur uit!

Cal, prima gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix

Als je net begint met stoppen is het juist in die situaties bijna onmogelijk om niet naar een glas van het een of ander te grijpen.
En voel je dus ook niet schuldig dat je een glas wijn hebt gedronken.
Je bent niet verder gegaan, je hebt je niet totaal lam gezopen.
Je hebt even troost gezocht in een situatie die emotioneel erg moeilijk voor je was.
Een vriend waar jij veel van houd, die je niet meer wil, die je bedrogen heeft met zijn gevoelens...dat is niet niks en ik begrijp het maar al te goed dat je een glas wijn wilde.

Ik vind dat je het heel knap hebt gedaan...je bent niet erg ver van je pad af geweken en je kan dus vandaag gewoon weer opnieuw beginnen of doortellen want 1 glas is nog steeds Alcohol de baas.

Het verdriet, tegenslag, teleurstelling wordt niet minder als je niet drinkt maar ook niet meer... dus door langer van de alcohol af te blijven..leer je dat niets zo erg is dat je ervoor naar alcohol moet grijpen

Kijk bij Tips en adviezen dar is een heel stuk geplaatst door Corinne over wat te doen bij een terugval wat erg veel hulp biedt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
xienix

Hoe gaan jullie om met verdriet, tegenslag, teleurstelling enz. zonder naar de fles te grijpen?



Hierop is het moeilijk antwoorden. Zoals ik het nu voel zou ik erop reageren (als mijn meisje het nu uit zou maken) met 'n enorme trots, zo van: die zal ik wel 's even laten zien wie ik ben. Maar het moet allemaal uit jezelf komen. En zeker weten doe ik dat ook niet, ik praat uit de "veilige " situatie van 'n stabiele relatie. Wie weet zou ik nog wel veel meer naar de fles grijpen? Denk het niet, maar toch.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi

ga lekker met je houtkacheltje bezig en geniet nog eens na van elk moment dat je meissie de afgelopen dagen trots op je was typfout...pfff



Ben ik al mee bezig, twee ramen open, de kachel gevuld, ideaal droogstookweer! Veel wind, hier. De brand gaat er nu in.

Hoe schrijf je pfff dan eigenlijk?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix, goh wat een kl*j* zeg. Tja wat doe ik als ik zoiets meemaak??? Tja... goeie vraag..... wat doet een mens die zo wordt afgewezen??? Maar is zo'n vent waard om jezelf om zeep te helpen,nee dus. Nou je hebt het maar mooi bij dat ene glas gelaten, laat het daarbij en gewoon verder gaan!!!!

Ik heb er vandaag in ieder geval geen zin in en ik DRINK NIET: al gaat er weet ik veel wat gebeuren!!
(oei, dat is het lot uitdagen denk ik, maar ik meen het wel @#*&!!!!) Morgen alweer drie weken ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thnx Haddock en Safi.

Ik had gisteren een moment van trots...ik vertelde hem dat hij het eigenlijk niet waard is dat ik weer ga drinken.
Toch was de drang sterker.

Ik wil door met alcoholvrij te worden, maar ik ben heel bang voor alle emoties die ik nu ongetwijfeld niet meer weg kan drinken.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
xienix

Hoe gaan jullie om met verdriet, tegenslag, teleurstelling enz. zonder naar de fles te grijpen?


Laten zijn, je verdriet, teleurstelling enz. voelen, accepteren dat het er is en begrijpen waar het vandaan komt. Verdriet en teleurstelling doen pijn, maar het is niet echt nodig het te verdoven. Zonder verdoving overleef je het ook, en met de tijd slijt het, en wordt de pijn minder. Als je het verdooft wordt het niet minder, maar blijft het onder de verdoving gewoon aanwezig, wachtend op het moment dat je het wel kunt verwerken.

Gem, ik was net even afwezig, maar begrijp je antwoord. Naarmate je langer niet drinkt zul je er niet meer de hele dag mee bezig zijn, zoals nu. Bedenk wel dat je er op een andere manier voorheen ook altijd mee bezig was. Altijd in de gaten houden of je nog voldoende in huis had, na het werk nog even langs de winkel, regelmatig de lege flessen weggooien, en liefst niet altijd in dezelfde glasbak. Het kost tijd, veel tijd.
Ik merk bij mezelf de laatste tijd dat ik ook vind er nog teveel mee bezig te zijn, bijvoorbeeld door toch steeds weer even hier te kijken. Gisteren kreeg ik ook kritiek van mijn zoon erop. Hij zei: "je bent gestopt met drinken, stop dan nu ook met steeds op dat stomme forum te zitten". Dat doet pijn, ook omdat hij in zekere zin gelijk heeft.

Ik voel me de laatste dagen onbestendig, en de somberheid komt ook weer opzetten. Ik krijg mezelf niet bij elkaar geraapt om dingen te doen die moeten gebeuren maar die ik niet leuk vind om te doen. Zit tijd te verdoen met lezen op het forum zonder behoefte om iets te schrijven. En daardoor ben ik weer ontevreden met mezelf, wat mijn negatieve gevoelens weer versterkt. Zouden de najaarsblues weer komen opzetten?

Tijd om iets te gaan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies zoals Safi al zegt, alles 'n plaats geven, niet wegdrinken, weg is het toch niet. Hou die trots eerst maar vast, Xie, en omdat je zelf al zegt dat je ze toch niet weg kan drinken, probeer dat dan ook niet. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar hou het droog, laat 'm 'n poepie ruiken! Het is toch de vader van je kinderen? Of niet? Dan sorry. 'n Vaardige en vastberaden Xienix is juist nu erg handig, droog houden die hap, Xie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer terug, beetje eerder dan ik had verwacht. We zijn niet verder dan Ouddorp gekomen. Reden weg met een zonnetje maar het begon weer te gieten. Dus een korte wandeling (de honden trokken zich nergens iets van aan, doken bovendien de branding in dus waren toch wel nat), strandtent bleek gesloten. Gelukkig had ik een grote ouwe handdoek meegenomen voor de honden.
Jongens dank jullie wel voor de heel lieve reakties. Hè, wat zijn jullie toch lief :heart:

Calimero, geweldig dat je het hebt geflikt, echt geweldig. En dan ook nog gewoon eerlijk zeggen hoe het kwam dat je niet wilde drinken.

Xienix, ik vind het ontzettend moeilijk nog om om te gaan met gevoelens van spanning, verdriet, etc. Dat geldt trouwens ook voor positieve emoties, ben dat na al die jaren gewoon niet meer gewend om alles zo intens te voelen. Het enige dat ik me dan op zo'n moment kan voorhouden is: drank werkt gewoon niet. Niet in mijn geval. Bij een ander die ermee om kan gaan vast wel, maar ik kan er niet mee omgaan. Drank is voor mij k*t en pr*t en ik maak er mijn leven mee kapot.
Ik hoop dat je vandaag weer zonder doet, dag voor dag hè?

Kacheltje reeds brandende, Haddock?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna
Ik heb het al vaker gezegt op het forum maar deze symptomen

quote:


Ik voel me de laatste dagen onbestendig, en de somberheid komt ook weer opzetten. Ik krijg mezelf niet bij elkaar geraapt om dingen te doen die moeten gebeuren maar die ik niet leuk vind om te doen. Zit tijd te verdoen met lezen op het forum zonder behoefte om iets te schrijven. En daardoor ben ik weer ontevreden met mezelf, wat mijn negatieve gevoelens weer versterkt. Zouden de najaarsblues weer komen opzetten?

komen veel overeen mee winterdepressie
Als je ook nog vreetbuien naar vooral snoep en chips, patat en dat soort zooi hebt kan ik je echt aanraden om 1 week vrij te maken om 5 x 45 minuten voor zo'n lichtbak te gaan zitten.
Wordt vergoed door je verzekering.

En over voor het forum te zitten en niet te schrijven...ik durf te wedden dat je dat in je begin tijd niet deed...je kan alles ook maar zo vaak vertellen zonder zelf het gevoel te hebben dat je in herhaling vervalt.
Toch vind ik het hier een gezellige familie zoals Houtje zei en ondervind ik hier veel warmte en aanspraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Kacheltje reeds brandende, Haddock?



Als de spreekwoordelijke lier. Temperatuur hier in no time van 20 naar 23 graden celsius, relatieve luchtvochtigheid van bijna 70 gezakt naar 57%. Keukenladen open, droog met die zooi.

De drogert, op alle fronten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...