Sandra Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Goedemorgen allemaal,Het is nog heel vroeg. Maar zoals gewoonlijk als ik niet drink ben ik heel vroeg op.Ik heb als titel gekozen "zonder alcohol gaat alles veel beter". omdat ik gewoonlijk toen ik dronk, bij het begin van alle vakanties al begon te drinken, waardoor ik op het laatste momenten van alles moest doen. Nu ben ik zeer planmatig bezig mijn koffers te pakken etc.Alles in mijn leven gaat geleidelijk aan veel beter. Het lijkt alles of ik de controle heb en niet alcohol die alles ontgereld.Afgelopen weken heb ik ruzie en spanningen ondergaan zonder naar alcohol te grijpen, hierdoor kon ik voor mezelf opkomen en zorgdragen dat zaken niet excaleerden.Anyhow, ik ben zeer blij dat ik niet drink en dat de lelijke monster mij niet in zijn greep heeft.Allemaal een heel fijne zondag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Mogge,Hondje uitgelaten, eerste bakje koffie en wat doe ik meteen? Even kijken wat er gisteren nog is geschreven hoor. Pff, net zo verslavend als een goeie soap waar je niet van los komt.Sandra, pak & organiseer ze.Aan allen een goede droge zondag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Even een test, kan het net niet op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Goeiemorregu,Tjonge wat heb ik lekker geslapen. Was een raar dagje gister, maar vandaag zijn we er weer.lekker inpakken Sandra, heeeeeeeeeeerlijk vakantie nog ff en je gaat.Haha Benthe, ja dat doe ik ook bakkie koffie en eerst van gister bijlezen, en daar zijn jullie al weer.Maak vandaag de afspraak met mezelf NIET DRINKEN!! Ook hoop ik dat ik vandaag niet die rare moeheid weer krijg, maar we zien wel.Ook allemaal een hele fijne zondag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Morgen allemaal,Sandra, wat klink jij goed vanochtend. Eindelijk heb jij nu ook vakantie. Vergeet niets in te pakken hoor, je hebt daar geen winkeltjes bijdehand, denk ik! Ik wens je een hele fijne vakantie en hoop dat het je brengt wat je verwacht.Rudy, alsnog van harte met 6 Jaar ADB!Volgens mij is Mieke vandaag 9 maanden ADB, dus Mieke :present::present:En verder iedereen gefeliciteerd met het behalen van wederom een nieuwe droge dag erbij!Laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan!Allen een hele fijne zondag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Goede morgen allemaal,Laat die eerste staan, zoals Stien zegt. Dan heb je voor vandaag al genoeg gedaan.Een prettige dag.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 goeden morgen vroege vogels juist naar tenpaku (japan) gebelt om mijn jarige broerke te feliciteren maar broerke was werken :$raar altijd dat gesprek tussen mij en mijn japanse schoonzuster in het spaans , raar maar ook zei vraagt altijd hoe het met mijn adb zijn is , dus eerlijk gezegt dat ik nog altijd adb ben eigenlijk is het raar omdat bij mijn weten hun geen hinder gehad hebben van mijn drinken denk ik over gisteren tapas en quera het beter voelen bij mij heeft het maanden geduurt ik dacht ook met momenten is dit het nu ??vandaag de dag zijn er nog van die momenten dat ik denk is dit het nu maar ik vindt het allemaal de moeite om adb te zijn en te blijven zo mensen ik ga er weer proberen een leuk dagje van te maken en samen met jullie lukt dit wel hier enorm bewolkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Hoi lieve, lieve mensenIk heb heel lang moeten nadenken wat ik eigenlijk zou moeten schrijven over mn zeer stomme daad, en uiteraard heel veel nagedacht hierover.In gedachten kon ik de mooiste schrijfsels verzinnen, maar in het echt ben ik niet zo'n schrijver, meer een doener.Natuurlijk, als eerste mn excuses aanbieden......maar.............is dat wel genoeg?? Ik denk het niet! Jullie zijn je natuurlijk rot geschrokken en een doodgewoon sorry volstaat dan niet.Wat me bezielde???? In eerste instantie, geen idee. Maar na nadenken bleek dat het me gewoon allemaal veel te veel geworden was, stoppen met drinken, werken, verhuizen, oppassen, enz enz.... Bovendien had ik natuurlijk een kleine terugval gehad na 3 maanden waar ik van baalde....En aangezien mn man nergens van wist, niet dat ik wilde stoppen, niet dat ik online hulp had gezocht, niet dat ik "al" 3 mnd gestopt was, baalde ik er des te meer van dat hij wel gemerkt had dat ik weer wat gedronken had na die 3 maanden, terwijl er in de maanden dat ik niks dronk er geen goed woordje vanaf kon en dat heb ik nu eenmaal nodig, af en toe een klopje op de schouder....niet altijd alleen maar dat negatieve....Ook voelde ik me zwaar *****, pijn in mn benen, ontzettend moe, enz enz., bovendien was ik dat gedoe over en om al dat alcoholgedoe zó zat, dit forum, wat me er altijd eraan herinnerde en me aantrok als een magneet, dat ik het weg wilde hebben, uitroeien, niet meer aan denken..Ook het woordje "MOETEN" ben ik allergisch voor, ik MOET niks, ik mag, of ik wil....als jullie me nog snappen!Dus besloot ik niet meer te vechten tegen oa de gremlins, maar gewoon wat te drinken als ik trek had, en verd***d, dat hielp nog ook!! Nu het mocht van mezelf, hoéfde het juist niet meer, stom he??Uiteraard hebben jullie lieve reacties, gedichten enz enz me ontzettend goed gedaan, heb ik eens lang en uitgebreid na kunnen denken en ben tot de slotsom gekomen dat ik jullie toch niet wil missen, sterker nog, nodig heb!Ook heb ik natuurlijk alles kunnen lezen in de tijd van mn ban en heb zeer mooie, eerlijke uitingen gelezen waar ik veel aan gehad heb. En nog heb!Verder wil ik het eigenlijk hierbij laten, als er vragen zijn, stel ze gerust, ik kan nog meedelen dat ik ondertussen verhuisd ben, het met mn kleine manneke goed gaat, met mn dochter ook redelijk, en het oppassen als alles goed gaat uiterlijk 22 september afgelopen is! Dan kan ik mn 2de kleinkindje in mn armen sluiten!!Ik ga er weer voor, sámen met jullie!!O ja, na die stomme daad heb ik mn man een mail gestuurd waar ik mee bezig was, alleen heeft hij het daar nog niet over gehad met me..Maar dat is ook net zo'n denker als ik en heeft bovendien nog steeds zn muurtje..Liefs, Charlie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Hoi Charlie, wat mij betreft heb je nu wel weer genoeg boete gedaan, blij dat het nu weer beter met je gaat. Je aktie was niet zo handig, je had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: hee hallo jongens, dit wordt me teveel, ik trek er even van tussen. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen en ik ben wel de laatste om dat iemand kwalijk te nemen. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik het zo direkt zeg.Hoe dan ook, moedig voorwaarts en je gaat er toch weer voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Charlie, 't is al ok, ik heb al in een eerdere post geschreven hoe ik er over denk. Inderdaad, het mooie van het verleden is dat het voorbij is...Eén ding snap ik niet: als je man merkt dat je gedronken hebt, dan merkt-ie dus ook dat je niet gedronken hebt, hoor. Waarom reageert hij wel op het drinken en niet op het droogstaan? Nou ja, hoe het ook zij, ik ben blij dat je weer de goede kant op kunt kijken.Deze keer mijn vaste groet, alleen voor jou:Hou Vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 dag charlie , fijn je terug te lezen en uit eigen ervaring weet ik hoeveel moed je dit vraagt nog drie weekjes charlie en dan is er weer een wonder bij op deze wereld kijk daar maar naar uit en de rest charlie loslaten is de boodschap wat je partner betreft misschien is het voor de andere kant ook niet altijd makkelijk ons te begrijpen maar ik denk als jullie zouden kunnen praten hierover dat het beter zou gaan sterkte hiermee fijn je terug te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 quote: Originally posted by: waterCharlie, 't is al ok, ik heb al in een eerdere post geschreven hoe ik er over denk. Inderdaad, het mooie van het verleden is dat het voorbij is... Eén ding snap ik niet: als je man merkt dat je gedronken hebt, dan merkt-ie dus ook dat je niet gedronken hebt, hoor. Waarom reageert hij wel op het drinken en niet op het droogstaan? Nou ja, hoe het ook zij, ik ben blij dat je weer de goede kant op kunt kijken. Deze keer mijn vaste groet, alleen voor jou: Hou Vol! Water, wist ik het maar, wat mn man betreft.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Benthe, wie ben ik om iemand wat kwalijk te nemen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Blackie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 En als je nou gewoon eens tegen hem zegt: "ik weet dat je een denker bent, en dat je een muurtje hebt, maar wat vind jij er nou van dat ik bezig ben met stoppen met alcohol?" Of denk ik nou te simpel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 dan zegt ie: "jouw woorden zijn gebakken lucht, je hebt me al te veel beloofd........." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Kijk, daar is je opening voor een echt gesprek. Je belooft namelijk niets. Je doet. Je vraagt alleen maar wat hij er van vindt DAT je al drie maanden niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 ha, dan zegt ie, voor hoelang... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Goedemorgen,Charlie,Heel fijn dat je er weer bent. Ik ben inderdaad heel erg geschrokken, al las ik het pas later.Verder wil ik het hierbij laten.Ik hoop dat je er een beetje uitkomt, ook samen met je man.Van mij een hele dikke knuffel en:heart:Liefs GemPS Nu eerst lezen....(plof ik zomaar binnen...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Blacky wat lijkt me dat gek, een Spaans gesprek met een Japanse schoonzus. Ben je eigenlijk wel eens op bezoek geweest bij je broerke in Japan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Goedemorgen iedereen!Ik wens jullie allemaal een fijne droge gezellige dag zonder valkuilen.CharlieIk ben wel geschrokken die dag maar ik begrijp het wel hoor...in wanhoop doe je de raarste dingen.Fijn dat je weer wat aan het forum hebt en dat je weer schrijft.Want bij je man kan je niet echt met je verhalen aan komen.Ik zou hem toch lange brieven gaan schrijven als hij niet wil praten ...dan hoort hij tenminste van jouw kant dat je met dingen bezig bent, vragen hebt, vooruit wil, het kontakt weer wil.Dat muurtje is er wel maar elk muurtje kan afgebroken worden als het vertrouwen er weer is.Dus vertel hem dat je geen antwoord verwacht maar geef hem wel een wekelijks bericht van je gedachten t.o.v. alcohol en hoe veel beter jij je zonder voelt. En hoeveel vertrouwen jij in de toekomst hebt.Als je niets schrijft en hij niet wil praten dan gaat hij dingen gissen en zelf invullen en dat is niet goed.Succes Charlie....ik vind het rot voor je en ik hoop dat je hier gauw een oplossing voor vind. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Het heeft allemaal tijd nodig Charlie. Wees geduldig, en kijk vooruit, naar de mooie dingen die nog komen. Positiviteit is besmettelijk hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Hee Charlie,welkom terug!Fijn dat je weer van de partij bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 Sandra,wat een heerlijk begin van de dag voor jou!Fijn dat je de goede dingen van niet drinken zo ondervind.Ik ben niet het meest positieve mens wat op aarde rondloopt, maar van je berichtje wordt ik vrolijk!An,ik begin de dag bijna altijd met bijlezen hier. Heb nu voor het eerst niet het draadje van gisteren afgelezen, wat ik normaal wel doe. Zo meteen dus.Vervelende bui gisteren. We merken nu alles zo op he? Nu we zo met ons zelf bezig zijn.Volhouden dag per dag en de dagen rijgen zich vanzelf aaneen. Komt het stabielere gevoel ook wel.Ik drink ook niet vandaag!Stien,Heb jij nachtdienst gehad vandaag? Ik ben nu ik niet meer drink ook veel vroeger op. Mijn biologische schema komt weer bovendrijven denk ik, want ik was als kind ook altijd vroeg.Benthe,Vandaag weer werken of een lekker dagje vrij?Blacky,Ongelooflijk hoeveel positiever je klinkt de laatste tijd. Geweldig! Een leuke dag!Water,Weer klusjes in huis? Veel te doen in een nieuw huis altijd, maar ook lekker. niet teveel denken, maar gewoon aanpakken.Ferry,Ik doe ook met jou mee! Het wordt weer een droge dag! Nu het weer nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 september 2007 Rapport Share Geplaatst 2 september 2007 jongens, ik laat het even voor wat het is en ga gewoon voor mezelf:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden