Spring naar bijdragen

Woensdag 5 september 2007

Mick

Aanbevolen berichten

@Soothe,
Wat doe je moeilijk vandaag.
Op recepties zit sinaasappelsap altijd in wijnglazen, niks mis mee toch.
En komende jaarwisseling ben ik van plan om kinderchampagne te drinken.
Dat wordt ook in een champagneglas geschonken. Bovendien kinderchampagne is lekkerder dan gewone champagne. Ook in mijn drinktijd dronk ik de kinderchampagne.
Wat is er mis met een wijn- of champagneglas, het gaat erom wat erin zit.
Mijn moeder drinkt thuis bier uit een colaglas, omdat ze dat een smakelijk glas vindt.

@Stien,
:heart:

@Safi,
nou ja in mijn geval liever Amstel...buhh Heineken.
unquote
Zelfs cola was mij liever dan heineken en dat lust ik ook al niet.
Zelf ken ik niet alle valkuilen en gevaren.

@Calimero,
Klinkt zalig.

@Flipsen,
Jammer dat het een moddergesprek was. Wat is eruit gekomen?
Je zit op de goede weg. Pas maar op, want volgend jaar is een schrikkelijkjaar, dus moet je een dag meer tellen. Toch zou ik niet zo ver vooruitkijken. Dag per dag, week per week is veel overzichtelijker.

@Blacky,
Geniet van de dag.

@Stien,
Maar wat heb ik jaren wél gedaan, alco in een......
unquote
Ik weet het, want ik deed het ook: een frisglas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hahha Stien geweldig hè!!!!:)
Verder een ieder een goede middag..
Gefeliciteerd met alle mijlpalen:present:. Ik heb het erg druk met werken , kom weinig aan het forum toe!
Morgen een vrije dag , dan ben ik zeker weer van de partij.....
Heel veel liefs en een fijne dag !!!
Ga straks weer werken Pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag, mede-(niet) drinkers...

Dank Safi, voor je bemoedigende woorden, terwijl ik toch amper op het scherm verschijn! Ik lees wel alles, maar vind het soms moeilijk om deel te nemen.

Maar Kohtje, tegen jou wil ik ook graag wat kwijt. Voor mij ben jij juist waardevol, want jij zegt wat er af en toe in mij, en vast meerderen omgaat. Jij verwoordt soms mijn twijfels, en daar heb ik op dit moment méér aan dan aan even-zo-waardevolle forummers bij wie alles momenteel van een leien dakje gaat.

Het is juist die mix die het leervol maakt: zoals de één schrijft, zo zou het over een jaar met mij ook kunnen gaan. En zoals een ander schrijft: zo gaat het met mij nu ook!

Ik ben nu aan de vierde dag bezig, en hoewel het me weinig moeite kost, is het net of de glans van mijn bestaan af is.
En ik vraag me regelmatig af, of ik het nou voor anderen (kinderen) doe of voor mijzelf. Tuurlijk wil ik mijn kinderen niet kwijtraken, en dat gaat vast wel gebeuren als ik doordrink, dus is dat op dit moment de belangrijkste reden.

Nogmaals, het kost me nu geen moeite, ook al door de Refusal, (hoewel die me ook niet voor één glas kan behoeden), maar het lijkt me allemaal zo zinloos.
Zó nog dertig jaar doorgaan? Dan lééf ik niet alleen langer, maar het lijkt ook nog eens veel langer!

Ja, ik sta frisser op, nee, ik heb geen vreemde blauwe plekken als ik 's morgens wakker word; er is geen puinhoop in de keuken, er staat geen shampoo in de koelkast, en er liggen niet overal briefjes met hoe laat er wie gebeld heeft, en ik weet zélfs nog hoe de film gisteravond eindigde...

Maar zó positief als andere 'nieuwelingen' hier zijn, ik kan dat nog niet opbrengen, getuige ook deze hartskreet.

Dus het forum is voor mij heel belangrijk om ook van mensen die langer ermee bezig zijn advies te krijgen, én van mensen die af en toe een uitglijer hebbem gemaakt, én van de nieuwelingen omdat hun motivatie nog heel duidelijk is.

Dus, blijf allemaal schrijven, van uitglijers tot pyama's! Eigenlijk is het hiet net een supermarkt voor eenieder die met de alcohol worstelt, iedreen pakt er uit wat voor hem of haar belangrijk is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve schatten, ik heb alle andere keren sinds ik geen alcohol meer drink, gewoon gezegd, geef mij maar een spa.
Ik weet dat op deze receptie een ieder zonder vragen of bestellen, een glas champagne krijgt. Moet ik dan midden in de feestvreugde zeggen, nee nee, mij niet hoor, geef mij maar spa. Het is een bruiloft hoor, alle aandacht dient wel naar het paar te gaan. Als de catering dan Rivella in mijn glas giet omdat dat op champagne lijkt, vind ik dat eigenlijk wel grappig. No big deal wat mij betreft. En na dat glaasje zogenaamde champagne neem ik echt probleemloos een glas fris.

Blacky wakker gelegen? Even op je zetel met de katjes bovenop je?

Ik ga mijn feestjurk uit de droger halen, hopen dat de kattenharen er af zijn.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy be Happy!

Niets met me aan de hand
Mijn gevoel voor humor is niets mis mee.
Dat vindt mijn naaste omgeving en die kunnen het weten.

Het is jammer dat sommige, het ontgaat.
Maak jij maar humor.
Het is als een hint bedoelt, dat niet een ieder dit waardeert!!

Humor werkt relativered, anders had ik al onder een zerk gelegen!!
Iets meer humor moet kunnen!!

Ik ben een echte Amsterdammer, van oudsher een stad met een joodse populatie
En in die buurt ben ik opgegroeid.
Dus met de paplepel ingegoten.

Sorry, alleen als hint bedoelt

Ga je goed Soothe.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow, lekker lichtaangebrand sfeertje hangt hier... eieren lopen vandaag!, ik doe maar vast mijn pantoffeltjes aan ;)

Tollie, hoe was mijn stoppen de eerste dagen? precies wat jij omschrijft, eerst trots dat ik het volhield en daarna saai, kleurloos, rotgevoel omdat ik dacht dat ik nu een saai leven moest gaan leiden.. dus ging ik vreten om dat rotgevoel weer de baas te worden, (en dat helpt (not)). Dat gevoel heeft best lang geduurd hoor, en er zijn dan ook weer de nodige kilo's aangekomen waardoor ik me weer nog rotter ga voelen.. gelukkig sinds zondag ben ik gestopt met de vreetbuien en ik geloof dat ik deze week pas zoiets heb van.. okee, alles gaat weer gewoon worden... ik ga weer wat lekkerder in mijn vel zitten, de zwaarmoedigheid neemt af en ik ben steeds minder bezig met alcohol.

Nou moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik nogal last kan hebben van stemmingswisselingen, dus morgen kan ik het weer helemaal anders voelen en overvallen worden door Gremlins maar meestal is er wel een grondstemming ver weg en die is nu vrij positief.

Niet meer (willen) drinken is ook een rouwproces, je neemt afscheid van je vriend en vooral vijand 'alcohol' en alles wat erbij hoort.. daar horen gewoon rouwgevoelens bij en die zijn niet altijd even fijn.

Kohtje ik moet ook wel lachen nu om je recalcitrante reactie gisteren... je legt een bommetje neer en plofplofplof de boel ontploft. Ik ben wel heel blij dat je het droog hebt gehouden gisteravond ondanks dat je erg veel moeite hebt met alle veranderingen op het moment. Ik ben ook geen ster in veranderingen.. je weet wat je had en je weet niet wat je krijgt.. maar het rare is dat het altijd ook wel weer goed komt en alles weer gewoon wordt.

Ik zou het jammer vinden als je hier niet meer schreef joh! Jij bent nog uit mijn "oude" tijd en ik leef nog steeds met je mee al lees je dat niet altijd in mijn berichten terug. Ik ben nog uit de tijd van het fietsen en de gele truien! en de keulse pot enzo, en dat we ons eigen dorpje met plein hadden gemaakt waar iedereen zijn eigen winkeltje of bedoeninkje zou hebben met datgene wat ze zo graag zouden willen doen.

Hou je taai, Koh! Alles komt weer een keer goed!

Nou, ik ga het gras maaien bij het gremlinhuis van mijn ouders, wijn en bier in de koelkast, sterke drank in de kelder en wijnflessen naast de open haard.. het hol van de leeuw dus!! Ik trek zo mijn kogelvrije vest aan en mijn kistjes, neem een ploertendoder mee en gremlinkorrels, en ga op oorlogspad!

laterrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Ik zeg wel steeds dat ik voorlopig niet meer kom maar zie :D
Kan het toch niet laten! Forum is inderdaad verslavend.
Maar ik ga wel binnenkort aan de studie, naast mijn werk, dus dan zal ik echt niet meer alles kunnen lezen.

Allereerst Flipsen: super van je hoe je deze dag hebt doorstaan:musicnote: Je mag trots zijn op jezelf.
En weg met mijn bijgeloof (niet tellen, want dat is de goden verzoeken): ik ga gelijk met je op. Sinds de laatste slok op 27 aug dus niet meer gedronken en begin er ook niet meer aan.
Het is net zoals ik met roken 10 jaar geleden ontdekte na 50 stoppogingen: die ene kan echt niet.
Wist ik natuurlijk al lang maar nu ga ik er voor.

Bambam: joepiedepoepie!!!!!!!!!!!!!!!
:heart::musicnote::musicnote: 1 jaar, geweldig van je. Ondanks alle emotionele 8banen toch voor jezelf kiezen, super. Doorgaan zo.

Kohtje, ik ben blij dat je niet echt gedronken had. Wel een beetje een rotgeintje met al die gevoelige mensen hier. Blijven schrijven hoor.

Benthe, het gevoel hebben dat je niet meedoet als je niet drinkt maakt onderdeel uit van de hersenspoeling die ons verslaafd heeft gemaakt. De hersenspoeling van de maatschappij. Prik er doorheen en kies voor jezelf. Jij hebt gelijk, niet al die anderen.
Misschien zijn er trouwens wel meer spadrinkers, why not? En zo niet, so what.

Tapas, wat ga je goed! :present: Ook jij zo doorgaan nu.

Ik voel me helemaal super, heb veel energie en ik ga ervoor!
Ik ben ook blij dat ik 1 van de laatste keren dat ik gedronken heb enorm over mijn tax zat zodat ik nu weet dat ik nier meer hoef te matigen.
(de serveerster in het restaurant vroeg toen ik weer een ww bestelde: heeft u die net niet gehad dan, zijn we dat vergeten? uuhhhhhhh, nou ...ik had 'm al weer op).

Zoals An zegt: weg met die pestzooi!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The art of losing isn't hard to master;
so many things seem filled with the intent
to be lost that their loss is no disaster.

Lose something every day. Accept the fluster
of lost door keys, the hour badly spent.
The art of losing isn't hard to master.

Then practice losing farther, losing faster:
places, and names, and where it was you meant
to travel. None of these will bring disaster.

I lost my mother's watch. And look! my last, or
next-to-last, of three loved houses went.
The art of losing isn't hard to master.

I lost two cities, lovely ones. And, vaster,
some realms I owned, two rivers, a continent.
I miss them, but it wasn't a disaster.

---Even losing you (the joking voice, a gesture
I love) I shan't have lied. It's evident
the art of losing's not too hard to master
though it may look like (Write it!) like disaster.

-- Elizabeth Bishop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, je bent een rare en een alcoholist. Je bent zo met jezelf bezig dat je ieder ander uit het oog verliest. Had je echt niet stil gestaan bij het mogelijke effect???
Je neemt zelfs niet de moiete stil te staan bij mijn 1ste verjaardag. Zegt dit ook iets over mij? Ja natuurlijk. Ik wil alle toeters en bellen die ik kan krijgen:$:D(ben een alcoholist namelijk, hihi)
Maar het is een belangrijke dag voor mij en jij zit zo vol van jezelf dat je dit niet eens op kunt brengen.(jaja, ik weet het, dit schept ook weer 'verplichtingen' voor mij maar ik schrijf ff vanuit mn hart)

Koh, je hebt me ook al die maanden enorm gesteund. Ik weet nog dat ik een x zat te jammeren dat ik het zo moeilijk had en me zo rot voelde. Jij schreef toen';"Lief Bammetje" en daar moest ik zo van huilen, ik zat te snikken achter mn laptop.
Ik heb ook moeite met veranderingen en je weet; we zitten in een soort van zelfde schuitje. Maar ik weet ook dat ik verder moet. Ik kan en wil niet stil blijven staan. Stoppen met drinken was echt pas stap 1. Er is nog zoveel werk wat verzet moet worden. Maar ook al beangstigd het me soms zo;ik kijk er ook naar uit. Pas nu ik niet meer drink komt er ruimte voor het verwerken van pijn, oud zeer, kortom een hoop bagger. Blijf niet stil staan Koh, dat zou ik zo zonde vinden. En ja, je moet het wel zelf doen maar je hoeft niet alles alleen te doen.
Dus om met Mieke te spreken; drie x met je kop schudden en verder gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor ik vergeet: BamBam en Tapas, gefeliciteerd met jullie mijlpalen! Alle anderen die iets te vieren hebben ook!

Ik heb een rustige dag.. Probeer wat kracht te putten uit goede gedachten

Gisterenavond ben ik HEEL heftig geconfronteerd met de kwaadheid van mijn Geliefde - die zei ze steeds te hebben ingehouden.. Tot mijn verrassing bleef ik heel rustig.. Ik kan wat gebeurd is niet ongedaan maken, ik begrijp haar woede en teleurstelling, maar kracht kan ik alleen putten uit wat ik WIL: niet meer drinken, mijn problemen onder woorden brengen en behandelen, de dingen herstellen die hersteld moeten of kunnen worden.. Ik wil NIET blijven hangen in dat gevoel dat RJB alles verziekt en verpest heeft; ik wil leven met het gevoel dat RJB er iets van kan maken.. Dat laatste geeft gek genoeg troost en energie..

Ik heb een ellendige maand achter de rug, maar er gloort ook een horizon -- al is die nog ver en al is er nog heel veel werk te verzetten.. En ik heb gisterenavond overleefd, zonder drank, zonder zelfmedelijden, maar met een kalm gemoed..

Zullen we een beetje aardig zijn voor elkaar op dit Forum? En elkaar niet steeds de maat nemen? Dat zou fijn zijn!

Veel hartelijke groeten voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennen alcoholisten alle valkuilen en gevaren?
Van mezelf uitgaande... dan weet ik dat er slechts 1 groot gevaar is en dat is de eerste nemen...en dat is tevens te grootste valkuil.
Wat valt er nog te leren over valkuilen en gevaren?
Dat je niet je negatieve gedachten en emoties moet gebruiken om iets negatiefs te gaan doen n.l. die eerste te nemen.
Maar dat weet elke alco toch die het eerste glas in zijn handen neemt...die naar de winkel gaat en die alcohol gaat kopen. Je weet wat je fout doet maar je doet het...
Wat valt er nog te leren over valkuilen en gevaren?
Voor mij niets...ik weet wat alcohol met me doet...ik weet hoe ongezond het voor me is...ik zie wat het met mijn emoties doet en mijn angsten en stemmingen...allemaal negatief.
wat valt er nog te leren...wat voor valkuil of gevaar kan ik nog tegenkomen?
Er kan iets negatiefs in mijn leven gebeuren en die ga ik dan oplossen door nog iets negatievers te doen...de grootste valkuil of all?
Ik denk niet dat ik nog nieuwe valkuilen en gevaren kan leren want ik weet nl waarom ik drink...ik zoek troost en ik zoek beloning dus wat let me om mezelf te leren om die troost en beloning op een andere positievere manier te vinden.
Zal ik dus nooit geen uitglijder krijgen?
Vast wel...hope not...maar ik weet wel dat ik van dit forum leer hoe anderen er weer bovenop komen:
van negatieve gedachten...van uitglijders......van vreetbuien....en vertwijfeling...van hoe ADB te blijven...hoe positieve gedachten te hebben......helpende gedachten...en mooie gedichten..boeken..muziek...noem het maar op(en zelf pyama mode:P)
Natuurlijk ben ik ook lerende maar elke alcoholist kan bij me komen en zeggen wat is mijn gevaar en mijn valkuil en dan heb ik maar 1 antwoord: laat die eerste staan.

Het forum is voor mij net als andere groepen mensen in mijn leven een bonte wisseling het hele jaar door...mensen komen mensen gaan...ik ken nog een paar van mijn oude school, mijn oude buurt, mijn oude baan...maar er is altijd weer een nieuw komen en gaan van mensen...misschien heb ik daarom geen moeite met de nieuwkomers.
Ik zou bepaalde mensen ook missen als ze er niet meer schreven....maar om nou over een jaar aan een stel nieuwe mensen te schrijven dat het forum vroeger zo veel leuker was blijf ik een NO NO vinden. maar sommigen onder jullie blijven misschien lang in je oude buurtje wonen en hebben nog jeugd vrienden en hebben meer moeite met verandering.
I LOVE CHANGE...ik verhuis bijna elke 3 jaar omdat het me dan gewoon gaat vervelen...de stad, de mensen, mijn huis, mijn baan...alles...dan wil ik weer iets nieuws om te ontdekken, nieuwe mensen leren kennen...misschien is dat het dat ik graag nieuwkomers zie en een ander juist niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn eerste chair is deze morgen overleden , de man die mijn eerste stapjes in mijn nuchteheid meegemaakt heeft maar ook een man die zelf al 30 jaar nuchter was , de man van wie ik mijn eeenjaarspenning kreeg terwijl ik nog geen 6 maanden adb was
mijn hart huilt om die sterke man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi geschreven, Safi!

(De valkuilen van de alcoholist doen denken aan het verhaal van Jezus die Petrus voorspelt dat hij - voor de haan kraait - drie maal zal verloochenen. Petrus ontkent dat heftig, en verloochent Jezus toch drie keer, en dan hoort hij de haan kraaien. "Und er (Petrus) ging hinaus und weinte bitterlich", zingt de evangelist dan in die Goddelijke Matthaus Passion van Bach -- zo is verslaving: "nee, ik doe het nooit meer.. tot dat... Het beste is ECHT beslissen dat je wil stoppen, en dan voortdurend alert blijven. Alcoholisme is een chronische ziekte, dus steeds bewust blijven van de risico's, steun zoeken bij lotgenoten, hier bij Buitenveldert of bij de AA, leren praten over je verslaving, terugdenken aan al die keren dat je jezelf beloofde dat je zou stoppen en het niet deed, alert blijven, alert blijven alert blijven..)

En wat die oud-nieuw tegenstelling betreft: ik glimlach er een beetje om. "Vroeger stelde nostalgie tenminste nog wat voor.."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...