safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 FlipsenGefeliciteerd met je bijna 10 dagen:present::present::present::present::present: ..doorzetten hoor...de vermoeidheid wordt wel beter maar ik vond het goed om die vermoeidheid en al die huilbuien echt te voelen om zo ook echt te voelen hoe diep ik gezonken was. Fijn dat je het met je ouders hebt kunnen praten en dat ze ook vertelden dat ze bezorgt waren.Niet schuldig gaan voelen wat dat is de grootste valkuil ....ik heb daar net een stukje over geschreven bij Tori de nieuwste nieuwkomer en ik weet dat je boeken aan het lezen bent dus misschien ken je het boek De verslaving voorbij al.....ik vind het wel een goed boek en leer er weer nieuwe dingen uit bv dat mijn negatieve gevoel is : Ik ben niet goed genoeg...Eigenlijk wist ik dat wel ivm mijn vader maar nu merk ik dat ik dat overal bij denk en bij iedereen...de hele dag maar compenseren en extra veel doen omdat je contact denkt dat je niet goed genoeg bent...zwaar gewicht op mijn schouders...zal het boek gauw uit moeten lezen om erachter te komen hoe ik het met de OPLUCHTING- methode ga redden.heb je een Pbtje gestuurd ivm met de MoviemakerijXienix natuurlijk voor jouw ook felicitaties.. ik lees je graag en ja ik ben ook vegetariër...heeeeeeeerlijk hé :present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 @Francesca,@Charlie,Nee, die benen zijn zeker nog niet over, maar ik hou het in toom met Aspirine en ik heb mijn voeteneinde verhoogd door wat onder de matras te leggen.Wil je mij pillenriedel horen?1x Refusal2x Thiamine 25 mg1x Aspirine (tegen mijn zere, loodzware benen)3x Glucosamine 500 mg (overgang en gewrichten)1x multivitamine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Corinne, fijn dat het werk je zo goed bevalt.Morgen krijgen we bericht van de rechtbank. Ik heb het helaas niet helemaal droog kunnen houden maandagavond.Morgen is het echt alles of niets, dan krijgen we het vonnis te horen.Toen ik mijn man 11 jaar gelden leerde kennen, had hij een bedrijf samen met zijn broer.Maar omdat de afstand te groot was,toen wij samen gingen wonen is hij hier een bedrijfje gestart.Hij heeft een goede klant meegekregen en hij heeft een pand gehuurd en ingericht, afzuiging, muren zetten, electriciteit enz enz.. Alles heeft hij zelf gedaan in 2001De zaken gingen goed en in 2003is zijn zoon bij hem komen werken In 2005 hebben we nog iemand aangenomen, de beruchte.... zeg maar Piet, die heeftanderhalf jaar bij ons gewerkt en op 1 januari 2006 zijn mijn man en Piet een VOF begonnen.Mijn man is 59 en Piet is 40, dus met het idee, dat Piet de zaak kon overnemen.Na een paar maanden ging de vrouw van Piet zich overal mee bemoeien, zo erg dat mijn man en Piet onenigheid kregen. Het werd van kwaad tot erger. MIjn man had in de gaten dat ze de zaak aan het afpakken waren, maar kon het Piet niet aan het verstand brengen. mevrouw regelde alles, zelfs de geldzaken. MIjn man is toen in augustus overspannen geworden en Piet heeft er een advocaat bij gehaald.Wij haddden al ons geld in de zaak zitten plus nog een lening van € 20.000,--. Die wilde Piet niet erkennen. Ze wilden alleen de lusten, maar niet de lasten.31 december 2006 heeft Piet bij de Kamer van Koophandel de VOF uitgeschreven, zonder mede weten van mijn man en is in hetzelfde pand ,met alle inventaris van mijn man een eenmanszaak begonnen met de klanten van mijn man.Door alle trammelant heeft de rabobank de rekening geblokkeerd.WE hadden geen geld meer voor een advocaat en ondertussen ons geld op en Piet ging maar door.Ik heb alles gedaan en gezocht, maar je krijgt alleen een pro deo advocaat als je privé bent en zakelijk niet op eéén uitzondering na en die hebben we gekregen. Het is zo uniek omdat te krijgen, dat zelfs de advocaat ervan op keek.Piet zijn advocaat zegt dat beide vennoten er over eens waren dat de vof ontbonden zou worden en dat Piet gewoon opnieuw kon beginnen. Liegen gewoon.Dit even heel beknopt, maar het komt er op neer, dat we morgen bericht krijgen of de VOF ontbonden is en mijn man alles kwijt is, of dat Piet fout is en dat de VOF nog bestaat.HIj zit in de zaak van mijn man, met onze klanten en wij zitten zonder salaris en met de lening van het pand. Ik hab het laatste jaar niet met deze onmacht en woede om kunnen gaan.Ik hoop dan ook echt, dat er morgen een einde aan komt en dat ik mijn gevecht met de alcohol eindelijks eens goed kan beginnen.Ik ben moe, doodmoe van alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 dit kan ik alleen maar beamen, Benthe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik wil vanavond geen alcohol halen, ik wil vanavond geen alcohol halen en me ladderzat zuipen, omdat ik bang ben voor morgen.Ojee, de bel, kom zo terug ( als het maar niet iemand is die een borrel komt brengen:D) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Wat refusal betreft, dat heb ik in het verleden ook tot groot "genoegen" gebruikt. Tot, 2 á 3 jaar later mn man jarig was en hij verdorie zelf vroeg of ik een mixje wilde....ja, graag....afijn, de rest kunnen jullie raden. ( O, nee, niet direct hoor, maar alco is een sluipmoordenaar..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Marion:heart:Wat kan ik zeggen...niks kan die woede weg nemen...of verzachten...of beter maken.Ik hoop dat jullie in jullie gelijk wordt gesteld morgen en dat die Piet Verdriet morgen een boete aan jullie moete betalen voor alle aangedaan emotioneel verdriet en schade en zal an je denken.Mocht je verliezen dan hoop ik dat je sterk genoeg zult zijn om te weten dat drank het niet beter zal maken...maar zou niet kunnen zeggen wat ik zou doen in dezelfde situatie...met andere woorden..ik zou alles begrijpen.Succes met de uitslag...het lijkt zo onmogelijk dat zoiets kan in dit regeltjes land. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 @Marion,Ik hoop en duim op een rechtvaardig vonnis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Lieve Marion,Wat voegt alcohol op dit moment toe????????? afblijven &%*+%$&!!!!!!!!!Serkteliefs, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie, dat was erg erg dom van je man. Heb je de draad weer op kunnen pakken? Kun je er misschien hulp bij krijgen, of weer refusal vragen?Marion, veel sterkte morgen, ik duim voor je.An, 3 weken, super! Flipsen en Xienix: ook dag 10! Nu gaan we ook de 2e week volmaken!(ja, ik ga gelijk met jullie op).Voel me af en toe een beetje hyper, maar niet vervelend. Gelukkig kom ik 's avonds tot rust en slaap ik als een os.Vrijheid is het belangrijkste, dus ook vrij zijn van drank!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 BentheHeb je echt nog zo'n hang naar verdoving?Want dat heb ik niet meer de hele dag...alleen bij vlagen overvalt me zo'n gremlin gevoel van ik wil ontsnappen aan de stress van het leven..dan wil ik er niet aan denken dat ik geen geld heb..geen carriere...niet zo creatief ben als ik graag zou willen zijn en ook nog even wil vergeten dat ik niet deug.ter verduidelijking...ik ben zo razend gek op mijn man omdat hij mij dat gevoel nog nooit heeft gegeven...dat was echt een openbaring voor me met hemin gesprek te raken en alles wat ik zei vond hij: ....amazing...just my thoughts...where have you been all my life...ik dacht toen..wat een pick-up line...maar na 20 jaar kan ik nog zeggen...hij vult mij aan en ik hemmaar goed ik had het over de hang naar verdoving.....zo'n gek iets...slaap is veel lekkerder...sporten veel leuker...in de natuur zijn interessanter...naar het museum gaan educatiever....sex hebben gezonder.....noem het maar op...die hang naar verdoving van alcohol slaat toch echt nergens op.Dus waarom wil Charlie ene pilletje die die hang oplost.waarom kan ze het niet alleen.is er iets waar in het boek... De verslaving voorbij van Jan Geurtz dat ik aan het lezen ben.QuoteJe vind het zwak van jezelf dat je nog alcohol gebruikt maar je gebruikt even om aan dit gevoel te ontsnappen. Dus je drinkt om even van je schuldgevoel af te komen. Je hebt dus een negatief gevoel over jezelf omdat je verslaafd bent maar je hebt dat middel nodig om af en toe over dat rotgevoel over jezelf af te zijn. je Het is zo prettig om van dat rotgevoel af te zijn eb voor even lekker in je vel te zitten, je kunt daar echt naar verlangen,echt zin aan hebben. Zo geeft de alcohol je een kunstmatige vorm van zin hebben aan je leven. maar ondertussen neemt je eigen gevoel van zinloosheid toe en voel je je machteloos om daar zelfstandig iets aan te veranderen.Unquote is dat het gevoel dat wij met een pilletje opgelost willen hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi,Ik heb ook veel aan dat boek gehad. Je gebruikt de oplossing die het probleem juist versterkt. Dat is alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipsen Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 kate......... ja we gaan er voorsafi bedankt voor die blumen en je pb tje heb je een terug gestuurdmarion ik duim voor je .......ga ff koken lig een beetje achter op schematot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 worden wij het fkx trio? hihiik ga nu naar de documentaire kijken.doei, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Kate dankjewel. Goed van je dat je terug ging naar je psych en dat het geholpen heeft. Heb heel veel aan mijn psych gehad, soms is iemand die meedenkt even handig.Safi, tuurlijk benje goed genoeg, lees nu al een paar weken je berichten, je lijkt me een erg prettig mens.Marion, heftig hoor allemaal, wens je succes bij de rechtzaak.Zo ik ga even op de bank hangen om House te kijken, als ik niet in slaap val, ben bekaf, nu al.Tot later.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi, áls er zo,n pilletje zou zijn, die de zin in alcohol weg zou nemen, waarom niet dan?? Nu gebruiken mensen toch ook refusal oid????? Ik zou er voor zijn hoor!! Tegen andere ziektes zijn toch ook medicijnen????Marion, ik wil je heel veel sterkte wensen, maar vind het jammer dat je mn mail niet beantwoord.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 @Marion,Ik kom je nog snel even véél sterkte en moed wensen voor morgen!! Ik duim me kapot voor een goede afloop van de rechtzaak!!Veel liefs van knuffie!! @allen,Ik ga nu m'n nachtdiensten weer in, veel plezier vanavond en alvast slaapwel!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Goede avond,Kom even tussendoor en heb nog niet kunnen lezen.Maar voor de dag weer om is nog even HOUTJE GEFELICITEERD! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi, ik snap jou even niet, of lees ik je verkeerd?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 he Knuffie, knuffel en voor straks: werk ze!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Safi, het is niet meer dat ik er de hele dag mee rondloop, maar ik weet dat het in me zit, die hang naar verdoving. Tuurlijk ben ik nu na bijna twee maanden droog veel contenter met mezelf. Ook heb ik weer dingen op de rails gezet die ik lang versloft had.Maar ook moet ik onder ogen zien dat er een heleboel in mijn leven is dat me niet zint en dat ik eerder gemakzuchtig onder de drankmat veegde. Dat nieuwe gevoel is vaak als een uitdaging, en soms word ik er bang van. Geeft niks, ben vastbesloten, en het hoort er allemaal bij. En daarom is dit forum ook zo fijn, wat je van een ander kan leren die in dezelfde situatie zit. Geweldig toch?Marion ik duim voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie wat snap je niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Charlie, ik heb je mail wel beantwoord. Is het niet aangekomen dan??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hoi Knuf,Werkse,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Houtje, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik weet dat je het niet viert, maar ik heb toch een lekker koud glas rivella en een paar dropjes genomen op jouw gezondheid. Dat er nog maar vele jaren mogen volgen. Speciaal voor jou heb ik een:grote rubberen om eventuele gremlins mee te lijf te gaan,een krat spa rood om samen te kunnen toosten,een met veel strikjes om uit te kunnen pakken,een om je hoofdpijn te verjagen,en op beide wangen!Fran, gefeliciteerd met je nieuwe bad! Ik ruik de frisse geur van je zeep tot hier toe!Rudy, ik moest ook lachen om je wc-verhaal, vooral omdat het zo vreselijk herkenbaar is. Ik ben ook niet zo'n geweldige klusser, maar al heel lang genoodzaakt allerlei klusjes in en om het huis zelf te doen. Alles wat ik kan heb ik geleerd door het simpelweg te doen, met heel veel vallen en opstaan en ettelijke tochtjes naar de doe-het-zelf-zaak vol ongeïnteresseerde infobalie medewerkers. En nee, mij lukt het niet om stoere ridders voor me te laten lopen met een hulpeloze-vrouwtjes-blik. Kennelijk zie ik er niet hulpeloos genoeg uit, of ik heb nog nooit ergens gewoond waar ridders voorkomen.Blacky, nog gecondoleerd met je verlies. Ik had gisteren te weinig gelegenheid om het draadje te lezen.Sneeuwwitje, ik hoop zo ontzettend op een voor jullie gunstige afloop. Uit eigen ervaring weet ik dat de rechtspraak hier in Nederland soms heel krom kan lopen, maar ik hoop dat jullie een rechtvaardige rechter hebben getroffen, die zich niet laat ompraten door de duurste advocaat. Ik zit zelf hier nog in spanning, voel me bijna anderhalf jaar terug in de tijd, toen ik zelf zo in spanning zat. Drinken voegt hier niets aan toe, dus ik hoop dat het je lukt het droog te houden. Ik denk aan je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden