Spring naar bijdragen

Zondag 9 september 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

Zo, terug uit de laatste lange nachtdienst. Droog, nogal logisch. Ff snel door de berichtjes. Heb vannacht af en toe al ff meegespiekt, tijdens het werk.
Saf, dik in orde, er zijn belangrijker dingen dan dit forum. Tegen de BBQ kontakt ik je wel.
Kaia en Flip gaan goed, all the way, zo te horen. En Quera, Cal en Kate, gewoon door, met stoppen, dat is. Alhoewel Q.'s halve biertje nauwelijks iets voorsteld.
Soothe, dat ouwe ple*rusding wel heel houwen, hoor! Ik wil je hier niet missen.

W.C. Fields, nu snel wat eten en rooibosthee (dit keer MET honing, Tapas) en dan naar m'n mandje. En Tapas, jouw laatste zin in het antwoord gedeelte aan Safi vind ik prachtig!!!! Met losse t...handjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoe Calimero, Soothe.
Leek min stofzuigerzak wel.
Alles schoon, met een penseel de printplaat gedaan.

Fans schoon, door het rooster heen.

Maar ik heb een klein probleem, het is nog open.

Die trechter voor de Fan heeft een schuinaflopend stuk, moet dat naar beneden. Help.
Bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, is het roostertje van de fan niet los te schroeven? Als dat niet kan, kan je nog proberen met een slangetje of rietjes dat kan buigen het stof eerst los te blazen en dan op te stofzuigen.
Als je dat schuinaflopende stuk kan verplaatsen of los kan halen nog beter, als je het maar weer terug zet op dezelfde plaats. Beetje stof kan geen kwaad, hoe goed schoon je het ook maakt, morgen zit er toch weer stof aan. Belangrijker is dat de fan weer vrije toegang heeft tot de buitenlucht ivm temp. regeling.
Misschien is het programma Speedfan wat voor jou kan je gratis downloaden http://www.downloadstad.nl/download/speedfan.html (beste moderator, dit is on-topic, we kunnen Soothe niet missen hier en dit kan zijn pc om hier te zijn in betere conditie brengen) ;).

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, pssst, Cal en Soothe, het kan mij niet schelen waarover hier op het forum gepraat wordt hoor, geeft mij weer een vrijbrief om het over bedrukte pijamaatjes, honden en Fatboys te hebben. Maar als je niet wil dat de moderator ingrijpt.... er bestaan zulke dingen als PB's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel, Anna en Benthe,

Het forum van Tactus is alleen niet erg in gebruik.. Er is niet echt een forumgemeenschap en er wordt maar heel af en toe geschreven..

Het forum van An Anol kan ik echt niet vinden (het zal vast aan mij liggen): op die site zie ik alleen verwijzingen naar bijeenkomsten enzo..

Hartelijks, RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe, hoe gaat het met je computer? :moon:

RJB, een poosje geleden heeft Safi hier een aantal teksten geplaatst die ze gevonden had op een forum voor partners, o.a. dat stuk over de cirkels van Van Dijk. Als ik me niet vergis heet dat forum "ik en mijn alco". Ik dacht dat daar redelijk geschreven werd. En anders even googelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Benthe, vind het heel prettig voor jou hoe je tegen alcohol aan kijkt, zal denk ik ook helpen om eraf te blijven.
Sommigen gebruiken misschien drank als smoes of cadeautje.
Persoonlijk weet ik niet of dat per definitie fout is, iedereen heeft recht op z'n eigen persoonlijke mening erover, ga ik niet voor anderen invullen, ieder zijn eigen ervaringen en waarheid daarover.
Hou van een realistische kijk, ook als het om drank gaat. Realistisch is dat matig gebruik niet schadelijk is voor iedereen (wel voor alcoholisten), heb zelfs wel eens artikelen gelezen dat zo af en toe een glas goed is (voor niet-alcoholisten dus). Realistisch is ook dat het verslavend kan werken bij verkeerd gebruik en dan is het negatieve opeens veel groter dan het positieve.
Drank idealiseren, is het ene uiterste, drank in z'n algemeenheid afkeuren is het andere uiterste alhoewel het op persoonlijk vlak soms wel het beste is, bijvoorbeeld als je er niet op een normale manier mee om kan gaan.
Misschien dat sommigen het als excuus of beloning zien, een snoepje als troost, bv omdat vechten tegen zichzelf te zwaar is soms. Er zit dan wel een verschil in de gedachte, nu even drank als snoepje op de wonden of het gaat even niet meer te moe om vol te houden zonder het idee van snoepje op de wonden, niet sterk genoeg willen/kunnen zijn op zo'n moment. Had gisteren bijvoorbeeld totaal niet het idee dat ik drank verdiende of als oplossing zag of weet ik veel wat. Was een kwestie van het op scherp blijven staan niet volhouden, geen strijd tegen drank, strijd tegen je eigen gevoel, slappe instelling waar ik niet trots op ben en waarvan ik me ook op dat moment al bewust was dat drank voor mij slecht was.
Voor sommigen is het misschien mogelijk in een alcoholvrije omgeving te leven en dus de oplossing het makkelijkst alles wat met drank heeft te bannen.
Voor anderen is dat niet mogelijk en is het misschien zinvoller te leren leven in een wereld waar alcohol niet uitgeband is.
Denk dat het uiteindelijk erom draait dat je ermee leert omgaan in de siutatie waarin je zit of mee moet omgaan. Dat je leert dat je alcohol de baas bent ipv alcohol jou, want uiteindelijk ben je zelf het die drinkt, het wordt niet door je strot gegoten onder dwang of je intentie nu is jezelf te tracteren of omdat je slap gedrag vertoont.
Ben wel benieuwd of mijn ideeën erover veranderd zijn na de internet behandeling, misschien heb ik wel een verkeerde kijk erover.
Zomaar wat gedachten.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal, gedachten kunnen nooit verkeerd zijn. Ik zeg gewoon hoe ik het voel, en daarin is drank gewoon een grote no-no. Voor mij dan.
Waarschijnlijk heb ik de mazzel dat mijn vriendenkring bestaat uit heel matige drinkers en mijn lief sinds mijn bekentenis helemaal achter me staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Soothe, kan een glas goede wijn ook waarderen, maar niet met de gevolgen die het voor me heeft net als jij kan ik dus geen druppel wijn drinken omdat de gevolgen nog spijtiger zijn. Kan het niet inschatten voor mezelf of dat voor altijd zou zijn, neem daar dus geen beslissing in, ik kijk niet jaren vooruit, leef nu en weet dat het nu niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...