Anna Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Marieke, in jouw geval zou ik eens gaan praten met iemand van jeugdmaatschappelijk werk. Je zoon is weliswaar meerderjarig, maar volgens mij helpen ze je ook nog wel met 18-jarigen. Alleen al het feit dat je daar je verhaal en je zorgen kwijt kunt helpt, en ze kunnen vaak ook helpen met tips over een andere aanpak waar je zelf niet op komt. Ze kijken toch op een heel andere manier tegen de zaken aan als jij, en alleen die andere kijk kan je al op ideeën brengen.Ik weet ook niet goed hoe je je zoon zover kunt brengen dat hij een keer doet wat jij adviseert, maar hij kan toch ook niet eeuwig maar thuis op zijn kamer blijven hangen. Het beste zou zijn als hij naar de huisarts gaat, maar ik weet ook niet goed hoe je hem zover kunt krijgen. Wordt er vanuit het CWI geen druk op hem uitgeoefend, dat hij moet gaan solliciteren of een opleiding afmaken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 11 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: marieke44Straks weer naar de AA, ik ga me irriteren aan bepaalde personen, dat is jammer en ik heb dat niet alleen, de man waar ik mee meerijd heeft precies hetzelfde met dezelfde personen. @marieke:Mensen kunnen elkaar vaak versterken in een bepaald gevoel, zowel positief als negatief... Ik herken dit. Als ik bijvoorbeeld iemand niet aardig vind en dat vindt pietje naast mij ook, dan lijkt het ineens waarheid te worden en kunnen we er lekker samen over roddelen...en zo beginnen alle oorlogen. Als ik me irriteer aan iemand, dan zegt dat iets over mij. Dan hoef ik me niet bezig te houden met mn eigen sores en als dat ook nog eens bevestigd wordt door iemand anders, dan hebben we lekker iets om op te *** en dan hoef ik niet naar mezelf te kijken.Fijne AA avond, ik ga ook zo. Leuk joh... Mick:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Benthe, rot voor je, die brand. Ik vind het knap dat je er zo positief onder blijft, ik zou waarschijnlijk de put ingetuimeld zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 @Marieke,Ik heb je een PB gestuurd. Sterkte hoor!@Corinne,Gefeliciteerd met je 5 maanden ADB! Geen mooie icoontjes want ik moet je ook nog condoleren met je zwager. Ondanks dat het eraan zat te komen, is het toch altijd schrikken en een groot verdriet.Jij mag dus ook binnenkort naar een uitvaart. Deze gebeurtenissen maken je altijd weer nederig vind ik.@Benthe,Claimen joh! In ieder geval proberen. Er zijn tegenwoordig zulke uitgebreide verzekeringen (ik weet niet of jij die hebt) dat er best kans bestaat dat je het hierop kunt verhalen. Eerst even bellen met je adviseur of de maatschappij voordat je alle sporen uitwist. Wellicht wil een expert nog even kijken, om vast te stellen wat de schade is! Als jij alles hebt opgeruimd, dan kan hij/zij er ook niets meer mee!Het klinkt mooi een zwart en simpel motorpak. Ik draag heel veel zwart, dus een stoer leren jack ambieer ik ook wel!Wat er verhaal over "craving"! Ik had moeite het te volgen, volgens mij nog een gevolg van mijn zuipverleden. Die @#%&@# concentratie!Ik ben overigens wel zo vreselijk op mijn werk en mijn collega's aan het afknappen. Niet normaal!Moet mijn best doen, het niet teveel bezit van me te laten nemen, want ik moet eerst op zoek naar ander werk. Wie weet hoe lang het duurt voordat ik ander werk heb, als het lukt.Iedereen is volledig op zichzelf gefocust en harmonie is ver te zoeken. Vreet energie!Ik ga ook aan mezelf twijfelen. Sta ik er anders in? Ligt het aan de situatie of aan mij?Ik ben natuurlijk daar begonnen toen ik ruim een week gestopt was met drinken. Niet ideaal dus.Ik voel ook dat ik veranderd ben. Zou dat ook gebeurd zijn als ik niet gestopt was met drinken?Ik weet het niet, maar het houdt me wel bezig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Marieke, jij kent je zoon natuurlijk harstikke goed, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij er idd. erg mee zit, met die buren enzo? Huisarts lijkt me de beste optie.En op 'n zelfverdedigings/vechtsport is misschien ook wel wat, beetje zelfverzekerder?Laatste zin toegevoegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: BentheTelevisie in de fik, alles in huis onder de roetaanslag en ik misselijk en met koppijn van de chemische dampen. Sjeeminee, Benthe, wat doe je nou weer? Wel 'n beetje op de boel passen, hoor. Overdag waxinelichtjes op de teevee in de slaapkamer, tututu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Gem, jij hebt ook al een beroepsdeformatie Ben maar heel eenvoudig voor de meest basale dingen verzekerd, maar we zullen zien. De toestand zoals de tv er nu bijstaat, laat ik zo, maar ik ga niet slapen in dat roet, dat is ongezond. Ik heb wel wat foto's gemaakt en morgenmiddag komt de verzekeringsagent langs.Anna, een van de dingen die ik de afgelopen maanden heb geleerd, ook van ieder van het forum, is: wat is er nou eigenlijk echt belangrijk? De wereld vergaat niet als ik een nieuwe televisie moet kopen. En mijn diertjes en ik leven nog. Grappig vond ik eigenlijk wel dat ik adequaat kon reageren: eerst de stekker er uit... Dat had ik dus met drank in mijn kop niet gekund.Ik raak meer uit mijn doen als ik van iemand lees dat zij of hij echt ongelukkig is of terug is gevallen in alcohol, dat vind ik veel belangrijker. Wat niet wegneemt dat ik het prettig vond om mijn brand-schrik even weg te schrijven.Marieke, wat Anna schrijft over jeugdzorg lijkt mij een goed idee. Ik weet niet wat een huisarts met depressie kan, dat zal aan de huisarts liggen. Maar ja, je kan hem er niet heen dwingen. Maar zelf met iemand gaan praten kan nooit kwaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: BentheMarieke, dan zijn er blijkbaar heel veel verschillende AA-groepen. Nee ik ga er zelf niet heen, maar je leest wel eens zo wat. Blacky en BamBam hebben er dus blijkbaar wel veel baat bij. Zo'n halleluja-gedoe lijkt mij ook niets, zo van, alleen hier kan je gered worden. Als je je gaat ergeren lijkt me al reden genoeg om eens verderop te gaan kijken.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------eens kijken of ik ook kan quoten .benthe in het begin dacht ik hier ook zo over zeker als men in een groep terecht komt met allemaal 70 plussers , ik verliet die groep en kwam in een groep terecht met enkel spaanse macho mannen uiteindelijk ben ik goed ontvangen en opgevangen door mijn internationale groep in spanje maar toch draag ik mijn eerste groep nog altijd een warm hart toe AA is niet de mambo jambo van het hallejula gevoel want dat zou aan mij niet besteed zijn , en ja er zijn er sommige die mogelijk zeggen dat daar de lamp brand dus dat het de enige plaats is waar men ADB kan zijn en blijven maar dit klopt ook niet want ook binnen AA gaan mensen na meer als 10 jaar niet drinken onderuit .ik persoonlijk weet beter ik heb vrienden die ook naar gewone sos groepen gaan en ik heb jullie sommige die tonen dat men adb kan blijven zonder meer .ik ga omdat ik er mij vandaag de dag fijn bij voel al zijn er ook dagen dat er ook daar een haar in de boter zit , maar ik heb enorm geleerd oordopjes te gebruiken dus ik hoor enkel naar wat van mij van toepassing is ruzies , meningsverschillen en roddels daar hou ik mij buiten want dat is het beste voor mij .AA zijn mensen en waar er mensen zijn gebeuren allerlei zaken , maar staat een groep mij niet aan dan heb ik de volledige vrijheid een andere groep te zoeken of indien nodig zelf een groep op te richten en neen ik ben niet diegene die hier luid komt verkondigen dat ik naar AA ga , ik ga naar mijn groep benthe niet kwaad bedoelt he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Haddock, "overdag waxinelichtjes", wat denk je, zijn ze 's nachts dan minder onschuldig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Blacky, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Even rechtzetten en mekaar een poot geven. Ik zei niet dat ik de AA een halleluja-gedoe vind, hoe kan ik dat nou weten, ben er nog nooit geweest. Ging gewoon even in op het bericht van Marieke, waarin ze aangaf dat ze het in haar huidige groep niet zo naar haar zin heeft. En dat kan toch? Alle groepen zullen niet hetzelfde zijn.Hee, zijn we weer vriendjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 hoi benthe , je bent nooit vriendin af geweest he weet je dat jou tv en brandje veel in mij los maakt ??hoe hard wordt een mens dat ik hier geen traan om laat ik bedoel niet naar jou toe he maar ivm mijn ma tegenwoordig denk ik het is haar keuze geweest niet de mijne .33 maanden nadien mag ik nog niets uit de dozen nemen zonder dat de stank van brand mij verlamd knuffelke benthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Lieve Blacky, dan zou ik willen dat ik mijn luchtige hoofd weer eens had gehouden, maar dit wist ik niet! Je schreef vanmiddag wel dat je wist hoe mijn huis er nu uitziet na mijn petit brandje, in verband met het huis van je ouders, maar daarmee legde ik geen verband met ergere dingen.Het spijt me heel erg hoor als ik je hiermee pijn heb gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 lieve benthe , jij kan niet weten he en ik zou niet willen dat men hierom hierover niets meer schrijft ik kan mijn kop niet eeuwig in de gesloten schuif houden he beetje pijnlijk voor mijn hals ik vindt dat jij een verdient omdat je het op het forum geschreven hebt inplaats van te vluchten het leven gaat verder benthe eender wat er gebeurd lach en traan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Corinne, van harte proficiat met je 5 maanden Ondanks alle nare berichten heb je dat toch maar mooi gefikst.Tolie, ik las je gisteren en vind dat je al heel wat bereikt hebt. Je drinken loopt niet uit de hand en de droge dagen hebben de overhand. Je zit in een stijgende lijn en daar mag je best trots op zijn!Bekijk het positief, dat maakt de kans op succes ook groter.Zo bekijk ik het ook bij mezelf: het is me nog niet gelukt om meer dan 4 weken droog te staan en soms drink ik toch nog meer dan ik wil. Maar ook bij mij hebben de droge dagen/weken inmiddels de overhand en dat is een hele verbetering! Ik blijf positief en ben er van overtuigd dat de stijgende lijn zich voortzet.Ik doe er dan missschien langer over dan sommige anderen, maar ook ik kom er wel. Jij ook!Anna, dat was een interessant stukje over geprogrammeerd gedrag.RJB en Koh, jullie leveren ook stof om over na te denken.Xienix en Flipsen: 2 weken top!Xienix, succes bij je sollicitatie vrijdag.Haddock, je gaat goed, lekker om te lezen!Femmy, leuk dat je er weer bent. Succes!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Kate, dank je wel!Jij ook gefeliciteerd met je 14 dagen en uiteraard Flipsen ook! :present:Leuk om met z'n drieën gelijk op te gaan!Corinne, dank je voor het googlen op craving en de duidelijke stukken die je hier geplakt hebt.Ook Anna bedankt voor het verhelderende stuk.Voorlopig kan ik dus nog last houden van dat rottige craving. Het begint me ook meer moeite te kosten om niet verder te kijken dan vandaag. Moet mezelf eens een flinke schop onder m'n kont geven ofzo.Ik ben ontzettend moe, dus maak ik het weer niet laat vandaag.Te moe om nog op het forum te lezen en te reageren dus ik wens jullie alvast een hele fijne nacht en voor nu een gezellige avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Kate, bedankt voor je steun. Ik ben blij dat ik niet de enige ben wij wie het ook af en toe wankelend gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Truste Xienix, lekker met je knuffelbeer onder de wol, en vergeet je slaapthee niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: KohtjeNog even Quera (ook al weer zo'n naam... die Q, typ ik ook niet dagelijks en moet ik net als de iksen van ksieniks zoeken...kwera???nee staat ook niet!!) over je opstandigheid... meidje, dat komt me zo bekend voor... Voel me ook vaak wat opstandig en ga dan de fout in..ga tegen schenen schoppen terwijl dat eigenlijk helemaal tegen m'n gevoel in gaat... toch is dat op sommige momenten de enige manier om me te uiten.. ik heb veel geleerd in de kliniek waar ik ruim een half jaar heb verbleven, maar dingen aanleren kun je wel, toch gaat af en toe (wat heet af en toe) je eigen ikje weer opspelen. Ik ben zoals ik ben, denk ik dan maar..tja, niet altijd even leuk en perfect... in elk geval niet zo leuk als ik zou willen zijn....kan er soms niks aan doen, hoewel ik geleerd heb daar wel wat aan te doen. Zal wel m'n hele leven lang een slechte leerling blijven, die af en toe best wat oppikt...maar teveel eigen ik.. Bedankt dat je het begrijpt Kohtje. Ik voel me er ook niet lekker bij, maar het gevoel komt gewoon over me. Voel me nog steeds opstandig, maar niet zo erg als gisteren.Ik voel me ook opstandig omdat ik het gevoel heb dat ik dit moet, niet meer drinken, net of het geen vrije keuze meer is. Raar niet of is dat een gremlin?Gecondoleerd met je zwager Corinne, heel veel sterkte.Ik lees Soothe overigens niet, is het toch mis met zijn computer of heb ik iets over het hoofd gelezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yettsie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Hallo Allemaal.vrijdag heb ik voor het laats ( per ongeluk ) een nieuw dagdraadje (?) geopend. Daarna niets mee van me laten horen.Ik schreef dat ik de '"gevaarlijke momenten' wilde doorbreken en mijn vriendinnen heb afgebeld op de beruchte vrijdagmiddag. Dat heb ik ook gedaan. Ik ben heerlijk met de kids naar de stad gegaan'en heb tegelijk met me zelf afgesproken dat ik die dag niet zou drinken.Ik drink nog steeds niets.Ik heb dankzij dit forum eens een keer goed naar me zelf kunnen kijken. door er vooruit te komen en het daadwerkelijk op te schrijven zag ik waar ik mee bezig was. Het was niet echt een schuldgevoel wat ik voelde maar meer dat ik opeens met beide benen op de grond belande. PATS!!!Ik keek in de beruchte spiegel.Wat ben ik blij dat ik de kracht heb kunnen vinden dit forum op te zoeken en de kracht had om eerlijk te zijn. Op die manier, en alleen op die manier kon ik eerlijk over me zelf zijn.Heel erg trots ben ik op me zelf en ik ben niet bang meer voor 'gevaarlijke' situaties. Zondag na mijn werk had ik visite en nam gewoon een sapje. Ik wil dat niet meer.... ik wil niet meer zo zijn zoals ik was. de persoon is leuk maar hoe ik wordt met die troep is niet leuk en ook niet eerlijk tegen over de rest van mijn gezin. Het voegt niets van waarde toe... alleen ellende.. Deze periode sluit ik af. Het is een periode die bij mijn 'verleden' hoort maar niet meer in de toekomst.Dank jullie wel mensen voor jullie verhalen, hoe erg het ook is maar jullie hebben mij echt de goeie weg op geholpen. Dat meen ik oprecht. Liefs,Yettsie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Quera, dat heb ik in het begin ook heel erg gehad, dat gevoel van.. waarom ben ik gestopt met drinken, van wie moet dat? wil ik het wel? Wie bepaalt dat ik niet mag drinken, maak ik zelf wel uit, ik ben ook precies zo. De vorige keer is het daarom ook mis gegaan maar daarna heb ik nooit meer echt lol gehad met weer drinken, het was dan wel weer mijn keus om te gaan drinken maar het voelde ook weer niet fijn.. dat was toen helemaal verwarrend, mocht het weer van mezelf was de lol weg.. dit keer ben ik vanuit dat gevoel gestopt. Ik heb nog 1 avond gehad dat ik mijn opstandigheid niet de baas kon en toen 2 biertjes gedronken, toen was het niet mogen en het moeten er weer even af. Nu ik ruim 2 maanden verder ben overvalt het gevoel me nog steeds wel maar niet meer zo heftig als toen. Het lijkt net of het opstandige kind zich wat heeft laten temmen.. en wat verstandiger is geworden... voor nu dan hihihi!Ik kan je dan ook geen raad geven, het opstandige "kind" is er gewoon maar wees er af en toe ook lief voor.Benthe oei, jij hebt geluk gehad zeg!. ik ken het, heb hier ook bijna 2x een brandje gehad met de broodrooster waarvan de thermostaat stuk was, vlammen eruit, huis helemaal grijs van de rook, maar jouw brandje had toch iets meer gevolgen! voorlopig even geen kaarsjes meer!Blacky ik moest ook meteen aan jou denken, ik weet niet meer dan dat er bij jouw ouders iets gebeurd is met brand en met een tv en met akelige afloop. Zou je daar ooit iets over willen vertellen? of liever niet? mag ook hoor.. nu is het een verhaal met gaten voor mij.. en leg ik zelf verbindingen.... wat jij wilt want volgens mij is het een heel heftig verhaal.Vanmiddag deed ik boodschappen en voor het eerst had ik geen onplezierige gevoelens bij het drankgangpad.. dat realiseer ik me nu eigenlijk, alleen toen ik de teksten over craving en verslaving hier zat te lezen kreeg ik wel weer trek.. die gremlins weten soms ook niet wat ze willen he..het was een drukke dag hier die heel erg snel voorbij vloog, ik heb nog niet de helft kunnen doen van wat ik wilde doen... maar morgen is er weer een dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Nou Femmy, je MOET niets leuk gaan leren vinden. Keuzes, weet je nog? Drank laat je weinig keuze. Je kan dan denken, sh*t, ik mag niet meer, maar is drank niet de ergste dwingeland die er bestaat?Er wordt soms gezegd, ik heb geen zin om me dingen op te laten leggen. Maar het is de drank die je pas dingen oplegt.Ik bedoel, lees jezelf nou eens. Het is nu dinsdag, en nu ben je al bezig met een etentje van vrijdag. Zal ik wel of zal ik niet....? Gezellig toch hè, drank. Het maakt je zo heerlijk vrij in je gedachten.Zeg ik bedoel dit ironisch hoor, misschien heb je er wat aan.Quera, ben jij om dezelfde redenen opstandig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Hoi Yettsie,Fijn dat je goed op de rails staat. Gefeliciteerd met wat je het bereikt!Mag ik alleen een hele kleine domper erop zetten? Kijk er niet raar van op als je je over een tijdje weer rotter voelt of het moeilijker krijgt om niet te drinken. Het is een situatie met pieken en dalen, vooral in het begin (zei de stokoude wijze taart...). De reden dat ik dit schrijf is dat je in dat geval niet schrikt,Uiteraard hoop ik dat je er geen last van krijgt, kan ook.Veel sterkte he? en ga zo door:present:! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Yettsie ik dacht al, waar is ze gebleven. Goed van je meid! Voelt het okee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Weet iemand hoe het met An-Jo is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Terugkijkend was ik op het laatst alleen maar bezig met drank. Mijn hele leven stond in het teken daarvan. Wanneer kan ik met goed fatsoen gaan drinken? En als het niet met goed fatsoen kan, hoe kan ik het dan doen zodat niemand het merkt? Heb ik genoeg drank in huis?Moet ik nog autorijden, oh dasn mag ik nog niet drinken! enz enz!Als je erop terugkijkt was het een grote dwang. Zorgen dat je aan drank kwam en zodanig dat men het niet merkte, althans dat maakte ik mezelf wijs.Vrije wil? Verre van!Ik denk dat ik nu vrijer ben dan voorheen, ook al "mag"ik van mezelf niet drinken. Het is ook een keus.Een keus voor mijn gezondheid, voor de relatie met mijn man, voor mijn dochter.....Over gezondheid gesproken:\Corinne doe mijn beterschapswensen aan Joann! Ik neem aan dat ze kan meelezen.Joann, als je dit leest: het allerbeste met je en ik hoop je gauw weer in goede gezondheid te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden