Spring naar bijdragen

Donderdag 13 september

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Van de achterflap:

Wolkenatlas is alleen al door zijn structuur bijzonder. Vijf verhalen worden in eerste instantie maar tot de helft verteld: het avontuurlijke reisjournaal uit 1850 van notaris Ewing, de hilarische brieven van de musicerende oplichter Frobisher uit Zedelghem, de thriller van roddeljournaliste Luisa Rey, de krankzinnige lotgevallen van de uitgever Cavendish en de futuristische ondervraging van Sonmi-451. Het zesde verhaal, de kern van het boek, is compleet en speelt ver in de toekomst, wanneer de mensheid bijna te onder is gegaan. Pas daarna worden de andere verhalen afgerond en voert Mitchell de lezer met zijn spannende stijl, zijn sturende woordkeus, zijn humor en zijn ontroerende details weer gemakkelijk door al de genres terug in de tijd, tot aan het laatste woord.

David Mitchel (1969) debuteerde met De Geestverwantschap en werd met zijn tweede roman DroomNummerNegen genomineerd voor de Man Booker Prize. Wolkenatlas werd ook genomineerd voor de Man Booker Prize.

Lof uit recensies:

Wat moet je anders dan stamelen bij zo'n meesterwerk [..."verteller is geloofwaardig, de genre-registers worden verbijsterend virtuoos bespeeld en Mitchell schrijft cliffhangers die je doen smachten
naar het vervolg." Het Parool

"Uitbundig leesbare, ja, een onweerstaanbare leesvraatzucht oproepende vertellingen [....] zijn onherroepelijk voortstuwende verhaal gaat onherroepelijk de Booker Prize winnen." Vrij Nederland

"Een perfect uitgevoerde dans van genres." The Times

"Een ontzagwekkende roman." The Spectator

"Er zal in 2004 geen grotere en stoutmoediger roman verschijnen dan deze." The Guardian

En uit een Parool recensie:

"Maar nu is er dus Cloud Atlas, en zijn derde epische krachttoer blijkt niet alleen honderd pagina's dikker dan de vorige, hij is ook nóg complexer, nóg ingenieuzer en nóg fascinerender, om maar een paar kwalificaties te stamelen. "

Nu is iedereen opde hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Quera,

Ik zie het zo voor me. Jij die tegen die wielen aanschopt en die mensen je aankijken en denken: spoort die vrouw nog wel?

Heb je je auto toen nog wel aan de praat gekregen?

O erg zie je me echt voor je? Dat ben ik dan ook wel hoor en ja ik heb de auto uiteindelijk aan de praat gekregen met startkabels. Maar dat schoppen tegen de banden was uit onmacht, al gebruik ik overigens nooit geweld. Al lijkt dat misschien wat tegenstrijdig voor jullie.
Spinnen vang ik en zet ik buiten en geweld doe ik niet aan, behalve aan stampvoeten en met deurtjes gooien of autobanden schoppen. :D

Verder ben ik niet zo groot en niemand schat mij in dat ik tot geweld in staat ben, wat ik ook niet ben hoor. Maar wel driftig soms, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera,
Tegen iets aanschoppen of stampvoeten is niet gewelddadig. Dat is gewoon onmacht en boosheid afreageren.

Ik heb ooit op mijn werk staan stampvoeten (ik die altijd rust en kalmte uitstraalde). Toen was er nog werk zat (we hadden twee conferenties kort op elkaar) en had ik een collega onder me.
We zaten in tijdkrapte en ik had allerlei kantoorartikelen verzameld in een grote doos voor een conferentie.
Ik kon de dag nadat ik dat gedaan had niet werken en toen ik er weer was, was die doos weg. De andere directeur had een collega van de helpdesk gevraagd om de kantoorartikelen bij de voorraad te onder te brengen, omdat ik het zo druk had. Dus om mij werk uit handen te nemen. Wist hij veel.

Op zich was het wel grappig, want die hele ochtend heeft iedereen mij gemeden. Zelf had ik op ons bureau een bordje met CHAGRIJNIAAT gezet. Toen kon mijn collega zich niet meer inhouden en proestte het uit. Terwijl ik stond te stamvoeten kwam de directeur kijken wat er aan de hand was, en vernam zo dat ik hem voor achterlijke idioot uitmaakte. Hij schijnt een blik van verstandhouding met mijn collega te hebben gewisseld en is toen snel terug naar boven gegaan. Achteraf kon iedereen er wel om lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...